Duistere verleiding binnen Baldur's Gate 3 – een origineel personage met een aanpasbaar uiterlijk en een speciale biografie met een kant-en-klaar achtergrondverhaal. Hij herinnert zich niets van het verleden en van tijd tot tijd verschijnen er gedachten aan extreem wrede acties in zijn hoofd. Als je als Dark Seduction speelt, zijn er veel unieke keuzes, vaardigheden, bijpersonages, evenementen en eindes.
In deze gids vertellen we je hoe het spelen als Dark Seduction verschilt in BG3: we bieden een build, een gids voor keuzes en eindes, we analyseren de belangrijkste momenten van de passage en onthullen het verleden van de held, die zal je helpen een beslissing te nemen en te beslissen of het de moeite waard is om als Dark Seduction te spelen.
Beste duistere verleidingsbuild in Baldur's Gate 3
Het Dark Seduction-personage vereist geen specifieke klasse of ras. Het beste kies wat je leuk vindt door gameplay-elementen en visueel. Vervolgens zullen we alleen de meest geschikte ras-, subras- en klasse-opties voor de Dark Seduction aangeven, die goede combinaties vormen met de kenmerken die deze biografie tijdens de passage geeft.
Klasse
Vaardigheden van oorsprong uit Dark Seduction Slachtoffers van vervolging afhankelijk zijn van wijsheid en charisma. Daarom is het het meest effectief om de voorkeur te geven aan de klasse die ten minste één van deze vaardigheden moet upgraden.
De meest krachtige en effectieve klasse Duistere verleiding wel Ontduiker. Dit archetype wordt idealiter gecombineerd met bonussen van speciale beloningen die worden gegeven tijdens het voltooien ervan. Held met een subklasse moordenaar kunt profiteren van de onzichtbaarheid waarmee u te maken krijgt Mantel van donkere verleiding.
De standaardklasse voor dit teken is tovenaar, wat ook een goede keuze is. Dit archetype zal heel veel schade kunnen aanrichten en zal dankzij zijn charisma-indicator goed overweg kunnen met de rol van groepsleider. Onder de subklassen de sterkste Storm betovering, heeft een goed overlevingspercentage Afstammeling van draken, maar onvoorspelbaar uit de held stromen wilde magie kan een interessante keuze zijn en het unieke karakter van de passage toevoegen.
Afzonderlijk is het de moeite waard om te benadrukken Paladin Eedbreker, wat in essentie perfect past bij een negatief personage of held die het interne kwaad bestrijdt. Paladijn heeft overlevingsvermogen dankzij zware bepantsering, kan problemen met dialoog oplossen dankzij charisma en is behoorlijk veelzijdig in de strijd.
Als je een van de genoemde archetypen niet leuk vindt, raden we je aan om onder de niet genoemde klassen op te letten Barbara, Barda College van Zwaarden, Priester Domein van bedrog of licht, Verkenner Schaduw Jager tovenaar Beste, Monnik Paden van de schaduw. Als je meerdere archetypen wilt mixen, kun je de aparte handleiding lezen beste multiklassen.
Ras
onder WAAR U moet allereerst vertrouwen op uw eigen smaakvoorkeuren. Als we nadenken over het maximale voordeel, dan voor Ontduiker Een goede keuze zou zijn om als Forest (half-) Elf te spelen vanwege de bonussen voor stealth.
naar de tovenaar Verschillende rassen zijn geschikt: Tiefling Asmodeus of Mephistopheles en Drow vanwege de afhankelijkheid van charisma en visie in het donker, evenals Dragonborn vanwege zijn kenmerken.
taai Paladijn komt van de veerkrachtige Tiefling Zariel, een veelzijdige Drakengeborene die op eigen benen kan staan met een Half-Ork zonder gezondheid.
vaardigheden
Bereik beschikbaar vaardigheden hangt geheel af van klasse en ras. Als je voor de Trickster hebt gekozen, concentreer je dan op atletiek, acrobatiek, stealth en goochelarij. Voeg indien mogelijk punten toe aan ten minste één van de communicatieve vaardigheden (bedrog, intimidatie, overtuigingskracht) en vergeet aandacht niet.
Vaardigheidspuntenverdeling
Zoals de vaardigheden vaardigheidspunten afhankelijk van de keuze van ras en klasse. Voor de Dodger is de meest optimale manier om punten in te stellen als volgt:
Dwingen | 10 |
Behendigheid | 16 (+ 2) |
Uithoudingsvermogen | 16 (+ 1) |
verstand | 8 |
wijsheid | 14 |
Charisma | 10 |
In een aparte handleiding kun je zien hoe je vaardigheidspunten kunt verdelen voor andere klassen.
Walkthrough voor duistere verleiding in BG3
De voortgang van Dark Seduction in Baldur's Gate 3 is heel anders dan normaal. De regels van zo'n held bevatten meer wreedheid en er verschijnen vreselijke scènes in zijn hoofd die gemakkelijk kunnen uitkomen. Vervolgens presenteren we een gids voor de Duistere Verleiding, die de belangrijkste gebeurtenissen bevat die zijn opgenomen in de hoofdverhaalzoektocht van het personage “Temptation” en onthullen we de essentie van de zoektocht “Reveal the Scars”.
Ontmoeting met Alfira
Tijdens een van de nachten in het kamp zal de tiefling Alfira verschijnen en vragen of ze zich bij de groep reizigers mag voegen. Bij elk antwoord zal de Dark Seduction, na het ontwaken, haar bruut verscheurde lijk zien, waarop je op drie manieren kunt reageren:
- Zoek water in de buurt om het bloed weg te spoelen. Zelfs als je de magische test op de rivier niet haalt [KS - 10], als je de moord ontkent, zullen je teamgenoten je geloven en geen onnodige vragen stellen.
- Stealth [KS – 12]: Probeer het lichaam te verbergen. In geval van mislukking zal de situatie alleen maar erger worden, waardoor het enige wat overblijft is zijn kameraden te misleiden [KS – 7].
- Bereid je voor om de anderen onder ogen te zien (vergelijkbaar met weer gaan slapen).
Met een opzettelijke of gedwongen beslissing om de waarheid te vertellen, zal Astarion de bekentenis van moord begrijpen, maar zal hij het niet goedkeuren storm и Zullen. Als je plotseling antwoordt dat je jezelf verdedigde, zal dit een negatieve reactie van Will veroorzaken, Schaduwhart, Lazel en Gayla.
Na het verhoor kun je afzonderlijk met elk van je kameraden in het kamp praten, proberen de situatie uit te leggen en hun eerlijke mening te achterhalen.
Ondanks de aanwezigheid in het kamp verdord, zijn troepen zullen daar niet toe in staat zijn herrijzen Alfira. Als een tieflingmeisje voortijdig sterft, zal de draakgeboren Quil Grustlang in haar plaats verschijnen.
Lees hierover in een aparte gids Is het mogelijk om Alfira niet te vermoorden?.
Wie is Sceleritas Gnus
Een van de volgende nachten na de dood van de bard word je wakker en denk je na over wat er is gebeurd en besluit je:
- Haal dromerig adem terwijl je je deze beelden voorstelt..
- Ga wandelen om te proberen te stoppen met braken.
Ga in ieder geval een wandeling maken en ontmoet voor het eerst de demon Skeleritas Gnus.
Een butler die de geur van het bloed van een tiefling-bard ruikt, zal vrijwel niets nuttigs vertellen, hij zal op mysterieuze wijze de karaktermeester bellen en hem geven De mantel van de Deathstalker.
Isobel en donkere verleiding
Een van de twee belangrijkste momenten als je als Dark Seduction speelt, vindt plaats in de Last Light-taverne. Op de tweede verdieping van het gebouw vind je een dienaar van Selune genaamd Isobel, wiens lot de verdere ontwikkeling van de gebeurtenissen sterk zal beïnvloeden.
De volgende avond, na een ontmoeting met de priesteres, zal Butler Skeleritas Gnus zeggen dat Dark Seduction haar moet vermoorden. De beloning hiervoor zal het grootste offer zijn, en in geval van weigering zal er vermoedelijk iets onherstelbaars gebeuren.
- Als je gaat Isobels leven beroven (dit kan ook worden gedaan nadat je Marcus hebt ontmoet), en door het verdwijnen van de barrière rond de taverne zullen veel personages in de straal veranderen in schaduwen die moeten worden gedood. In het bijzonder verlies je de smid Dammon, wat uiterst belangrijk is voor het herstel van het hart Karlach. Jaheira zal ervan overtuigd moeten worden dat de held niet betrokken was bij de dood van Isobel [KS – 16-18], anders wordt ze vijandig. Aan de positieve kant wordt dankzij deze keuze Dark Seduction gegeven moordend uniform in Baldur's Gate 3.
- als Houd Isobel in leven, dan zijn alle wezens in de herberg veilig. Als je wilt, kun je de killer skin er later in krijgen Akte 3. Het nadeel is dat de Butler een ander slachtoffer nodig heeft: zijn duurste partner, die hoogstwaarschijnlijk het onderwerp van de roman zal blijken te zijn.
Is het mogelijk om een affaire te hebben met Dark Seduction?
Het is echter mogelijk om de Dark Seduction te romantiseren, afhankelijk van het rollenspel metgezellen het zal moeilijker zijn. U Astarion het grootste aantal unieke replica's mee, en muntaren er zijn een paar unieke interacties. Ook zou de aard van deze twee als slecht kunnen worden omschreven, wat het voor hen gemakkelijker zou maken om de slechte aard van Temptation te accepteren.
Gail en Will zijn de sterkste beoordelaars van de negatieve keuzes van de hoofdpersoon. Bij ‘slecht’ rollenspel kan het lot van Karlach lijden onder de dood van een van de minder belangrijke personages. Shadowheart en Laezel moeten als neutrale metgezellen worden beschouwd, dus ze zullen minder een probleem vormen. MET Halsin er zouden ook geen problemen moeten zijn, maar het is beter om niet met hem te doden Isobel of haar taak overslaan.
Ongeacht de keuze van je personage voor romantische interacties, Akte 2 De toekomst van de geliefde held kan in gevaar zijn.
Dood of red je geliefde
Kritieke romantische problemen voor Dark Seduction zullen alleen ontstaan als Isobel in leven wordt gehouden in de Last Light Tavern. Sceleritas Gnus zal verklaren dat de held zijn naaste metgezel moet doden. Hoogstwaarschijnlijk zal het een minnaar zijn, en er zullen maar twee uitwegen zijn:
- Geef je over aan een kwade entiteit en vernietig het object van liefde.
- Red het leven van een romantische partner.
Voor een geliefde redden U hoeft niet weg te gaan en uw partner wakker te maken tijdens de slaap. Dan is het belangrijk om de eerste wijsheidstest te doorstaan [KS – 14] om de verleiding te weerstaan.
Vertel uw partner over de onheilspellende vloek. De metgezel zal naar alles luisteren en vertrouwen, maar hij zal nog twee keer de confrontatie met de duistere krachten moeten aangaan [KS – 18].
als dood je metgezel, dan zullen de overgebleven intacte groepsleden leren wat er is gebeurd. We zullen hen ervan moeten overtuigen dat er geen andere uitweg was, aangezien de overledene bijna in een illithide was veranderd - hiervoor zou hij de test moeten omzeilen bedrog [KS- 30]. Anders zullen al je metgezellen ruzie krijgen en zul je de rest van je reis helemaal alleen doorbrengen.
Jaheira zal de essentie van verleiding leren kennen als ze op dit punt in leven blijft. Het personage krijgt de kans om de harpist ervan te overtuigen dat hij zijn best doet om de kwaadaardige entiteit te weerstaan.
Offer in de tempel van Bhaal
In Rivington begin je aan de taak "Los de moorden op in de Tempel van de Open Hand"wat zal resulteren in een zoektocht "Maak indruk op het moordtribunaal" in de benedenstad. Bezoek tijdens de cursus de schuilplaats van de Baalisten, waar Sarevok Anchev, een slechterik uit de eerste Baldur's Gate-serie. Hij zal je details vertellen uit de biografie van de Dark Seduction en je adviseren Orin te vermoorden Tempel van Baäldoor een offer te brengen.
Hoe je een Assassin-formulier voor duistere verleiding kunt krijgen
Bij een ontmoeting met Orin Rood je zult ontdekken dat zij ook een creatie van Baal is en kunstmatig is gemaakt uit zijn vlees en bloed, zoals de Dark Seduction. Na de strijd en de vernietiging van de volgeling van het Absolute zal de godheid verschijnen in de gedaante van Skeleritas Gnus en een zegen aanbieden. Daarom zul je moeten kiezen of je het geschenk van Baäl accepteert of afwijst:
- Als je ermee instemt de beloning van de 'Vader' te accepteren, krijg je de verschijning van een huurmoordenaar in Baldur's Gate 3. Als gevolg hiervan zul je sommige eindes niet kunnen bereiken, omdat de held de opdracht krijgt de macht over te grijpen het Absolute ter ere van de godheid.
- Als je het geschenk van Baal weigert, zal de ‘Vader’, via zijn eigen avatar, de Duistere Verleiding doden en zijn bloed van hem afnemen.
Wat zal er gebeuren als Baal de Duistere Verleider doodt?
Nadat de Avatar van Bhaal de Dark Seducer heeft vermoord, zal de Withered besluiten hem weer tot leven te wekken, omdat hij het volledig zal goedkeuren om de goede kant te kiezen en zich tegen het kwaad te verzetten. Je verdient hiervoor geen speciale voordelen, maar uiteindelijk kun je regulier of goed bereiken einde, die anders niet beschikbaar is (en ook slecht).
Geheime selecties voor Dark Seduction
Naast de belangrijke momenten voor het verhaal kent de passage voor de Dark Seduction minstens een dozijn keuzes die afwijken van het standaardscenario. Velen van hen zullen alleen maar interessante toevoegingen opleveren, maar sommige kunnen een impact hebben op bepaalde metgezellen.
Als Astarion op het eerste moment van geweld in het team zit, zal hij willen bespreken wat er is gebeurd. De metgezel zal vragen naar de reden en je vertellen dat je je ware aard niet moet opgeven.
1 act
Momenten van manifestatie van de wrede essentie van de Dark Seduction zullen al in de proloog beginnen plaats te vinden 1 handelingen. Sommigen van hen zullen de relatie met metgezellen veranderen, en sommige zullen korrels herinneringen blijken te zijn.
Beschadig het pratende brein
Helemaal aan het begin van de proloog zul je elkaar ontmoeten pratende hersenen, die uit de schedel kan worden verwijderd en kan worden losgelaten of verminkt. Voor Dark Seduction zal het motief van de laatste keuze anders zijn, en bij het gooien van de dobbelstenen zal het voordeel “CHIPPING, SPLATTERING!” De uitkomst zal vergelijkbaar zijn met de gebruikelijke gang van zaken.
Lijk op het strand
Wanneer je vanaf een illithide schip op het strand valt, sta je onmiddellijk voor het verminkte lijk van een visser die bewusteloos ligt in de buurt van Shadowheart. Communiceer met hem, waarna het personage tot lachen wordt aangetrokken.
Als u slaagt voor de intelligentietest [CS – 7], dan zal de held zich verschillende dode mensen gaan herinneren.
Nachtmerries op het strand
Als u uw eerste stop op het strand maakt, zult u getuige zijn van de nachtmerries van de held. Het personage zal nadenken over de redenen om ongekende wreedheid te willen toebrengen, maar de lijnen zullen verschillen afhankelijk van hun keuze, ras en verleidingsklasse.
Dan zal het personage zich het eerste lijk herinneren en hier op verschillende manieren op kunnen reageren: zweren weerstand te bieden, in de verbeelding duiken, zich afvragen waarom de herinneringen prettig zijn, of nerveus worden. In het eerste, derde en vierde geval zal de held in slaap vallen met koortsachtige trillingen en stuiptrekkingen, en in het tweede geval - vredig, met plezier door gedachten aan geweld.
Snijd Gale's hand af
Als je een portaal tegenkomt waar Gale in vastzit, kun je je voorstellen hoe leuk dat zou zijn hakte de hand van de tovenaar af in plaats van hem te redden en hem in de ploeg op te nemen.
Zodra het personage wakker wordt, wordt de actie werkelijkheid. Als gevolg hiervan raak je je metgezel voor altijd kwijt, maar zijn hand blijft in je inventaris en kan nuttig zijn taak в Akte 3.
Dood een eekhoorn
Bij interactie met eekhoorn takje in de Emerald Grove zonder een spreuk te gebruiken praten met dieren het onomkeerbare zal gebeuren - de duistere verleiding zal haar schoppen en haar daardoor doden. Hiervoor ontvang je inspiratie "Je eetlust de vrije loop laten."
De verklaring dat de eekhoorn als eerste begon zal Schaduwhart niet bevallen, maar Astarion zal het goedkeuren. De reactie van de metgezellen zal vergelijkbaar zijn met de zin over instincten die zijn geslepen als een dolk.
Dood Pandirna
In het noorden van de schuilplaats van de tiefling, in de Stone Hall, staat een afgesloten huis. Ga met de klok mee rond de berg en passeer de goblin Sazzuom door het gat in het dak te springen. Hulpeloos in huis zitten Pandirna, wiens benen gevoelloos waren door het drankje van de heks.
Voldoe met succes aan een van de controles, zodat het meisje de helden er niet uit gooit. Tijdens het gesprek kun je losbreken en de tiefling vlak voor je metgezellen doden, hoewel ze helemaal niet zullen reageren. Astarion zal de beslissing zelf goedkeuren.
De dood van een kind veroorzaken
Ga door de Heilige Poel in de Emerald Grove om bij het hol van de Druïden te komen. Hier zul je getuige zijn van een dispuut tussen Kaga en Arabella.
Wijs het meisje naar de uitgang, waardoor de dodelijke adder Teela de tiefling inhaalt en haar in haar been steekt. Dit zal leiden tot de dood van het meisje en het mislukken van de missie. "Red Arabella".
Dood de Vogel Nettie
Ga in de Emerald Grove door de stenen deuren naar de Druid Dungeon, duik er dieper in en ontmoet Nettie die bij de zoektocht hoort Khalsina. Na het gesprek gaat ze naar een andere kamer en kun je communiceren met de Uitgeputte Vogel.
De Duistere Verleiding zal het verlangen hebben om zijn vleugels af te scheuren, waardoor de vogel zal sterven. De partners willen hier niets op zeggen.
Bijt de vinger van een goblin af
In het goblinkamp is er een goblin Khrup, die je in de dialoog zal vragen zijn voeten te kussen. Als je contact met hem opneemt als Dark Seducer (niet de drow-race), dan kun je bij het uitvoeren van deze actie zijn vinger afbijten.
Als je in de vinger van Khrup hebt gegraven, zul je ontdekken dat deze smaakt naar overrijpe grotkaas, rijkelijk gekruid met een ranzige jus gemaakt van hielvet. Dan zal er een gevecht beginnen met een paar van zijn volgelingen, en daarna zal de neofiet om genade vragen. Als je besluit hem te vermoorden, dan allemaal kabouter kamp zal agressief worden aan de oppervlakte.
Wring Mintara's nek
Kies de kant van de goblins - als resultaat van het bloedbad van de tieflings zal er een feest plaatsvinden in het kamp. Aan het einde van een nacht doorgebracht met Mintara Je kunt een drow doden door haar nek te breken. De Verdorde zal zijn metgezel niet tot leven kunnen wekken, dus zal ze voor altijd dood zijn.
Eet dobroshroom
В Onderdonker je kunt één enkele goede paddenstoel vinden die bij de taak hoort "Zoek een paddenstoelenplukker". Als je het zelf eet, dan:
- Vóór zijn eerste ontmoeting met Skeleritas Gnus zal Temptation zich zijn eigen daden van kannibalisme herinneren.
- Na de verschijning van de Butler zal het personage herinneringen zien aan de marteling en moord op een van de vele slachtoffers.
2 act
Wanneer je de schaduw-corrupte landen betreedt, zullen de wreedheden van de duistere verleiding voortduren. In Akte 2 Herinneringen zullen duidelijker verschijnen en je zult meer te weten komen over de persoonlijkheid van het personage. In een van de acties kun je je metgezel radicaal beïnvloeden.
Vreemde os
Bij contact met Vreemde os in de Last Light-taverne zal Dark Temptation zijn vreselijke gedachten over de berg lijken zien. Als reactie op de uitspraken van het dier kun je het doden en zo kennismaken met je wrede ideeën.
Verpletter Pixie
Overgenomen van de vechter maan lantaarn met een elfje erin opgesloten, kun je hem loslaten door hem op de grond te slaan. Zodra je Dolly-Dolly-Dolly de vrijheid laat ervaren, kun je deze verpletteren en sprookjesstof in de wind gooien.
Marteling van kobolden
Wanneer je voor het eerst de troonzaal van de Moon Towers betreedt, kom je deze tegen Keterika Torma, zal er een botsing zijn met goblins. Als Dark Seducer kun je ze niet alleen doden, maar ze ook dwingen hun eigen buik open te scheuren.
Wis Mintara's geest
Na de scène in de troonzaal wordt Mintara naar de martelkamer gebracht maan torens aan de vragenstellers Sumeru en Jasin. Daar kun je haar bevrijden en in de ploeg opnemen, of haar laten lijden. Duistere verleiding is niet alleen in staat om het geheugen van een drow uit te wissen, maar ook om haar hoofd leeg te maken en haar in een pop met een zwakke wil te veranderen.
3 act
Laatst, 3 act, zal de essentie van de Dark Seduction onthullen, samen met de oorsprong ervan. In dit hoofdstuk zul je verschillende bekende gezichten ontmoeten, daarom zullen de dialogen anders zijn dan de gebruikelijke passage.
- De meest unieke interacties zullen plaatsvinden met Orin Rood en de Baalisten, die het hele derde bedrijf zullen beïnvloeden. Bijvoorbeeld wanneer u voor het eerst in aanraking komt Serpentine FortDe duistere verleiding zal zich de volgeling van het Absolute herinneren en wie zij precies voor hem is.
- Gortash zal extreem hartelijk op zo'n held reageren en de alliantie willen herstellen.
- Paladijn Eedbreker zal kunnen begrijpen dat hij zijn gelofte al vóór de spelgebeurtenissen heeft gebroken, wanneer hij zijn identiteit leert kennen en de ridder ontmoet.
- Ook bij neventaken zullen er verschillen zijn in gesprekken.
- Als je door de begraafplaats van de Benedenstad loopt, bedenk dan dat hier eerder mensen zijn vermoord.
- Gebruik de ‘Heal’-spreuk (beschikbaar vanaf level 11) op Dark Seduction, wat zal leiden tot een gedeeltelijk herstel van het geheugen van het personage. Als je dit doet nadat je het geschenk van Baäl hebt afgewezen, zal de held zich herinneren hoe hij als kind met vrienden speelde en bij zijn adoptieouders was. Anders zal hij begrijpen dat hij het was die zijn bewakers heeft vermoord.
- Er zal een speciale dialoog zijn met Netherisch brein.
Dark Seduction eindigt in Baldur's Gate 3
Er zijn ongeveer vijf hoofdspeleindes voor Dark Seduction, variërend van een bijna perfect einde tot het donkerst mogelijke einde. In feite zijn er meer, omdat de eindes zullen verschillen, afhankelijk van de genomen beslissingen - de keuze van Orpheus of de keizer, het lot van Laezel, Karlach, enzovoort, maar het zijn de opties voor het lot van Temptation die hieronder worden beschreven.
Lees hierover in een apart artikel alle eindes van Baldurs'Gate 3.
Vriendelijk
De volgende variaties op het einde van het spelplot worden als goed geclassificeerd, vanuit het oogpunt van een positief hoofdpersonage en gevolgen voor de wereld.
gelukkig einde
Het goede einde van Dark Seduction is alleen beschikbaar als je het geschenk van Bhaal in Act 3 weigert. Alle beslissingen ‘voorheen’ hebben hier geen invloed op, zelfs als je het meest kwaadaardige personage speelt. Het einde is identiek aan het beste einde voor normale karakters, inclusief de vernietiging van Absolute samen met de Elder Brain en een volwaardig feest in de epiloog. Het verschil tussen de passages zit in de inhoud van de regels van de helden.
Hiernamaals
Accepteer de erfenis van Bhaal en besluit op het laatste moment voor het Nederlandse brein hem samen met de Absolute sekte te vernietigen. De 'vader' zal teleurgesteld zijn in de uitverkorene, maar zal hem niet in de steek laten. Om het kwaad niet langer op de wereld te brengen, zal Dark Seduction zelfmoord plegen op de pier en belanden in het hiernamaals, waar een dialoog met de Withered One zal plaatsvinden. Volgens hem is dit niet het einde voor de hoofdpersoon en kan zijn reis doorgaan.
Kwaadaardig
Alle andere eindes moeten worden geclassificeerd als tragisch of negatief, zowel voor Baldur's Gate als voor de hoofdpersoon en zijn entourage.
Eed van Bhaal
Versla Orin the Red en word opnieuw de uitverkorene van Bhaal. In het laatste gevecht in de Bovenstad vernietig je de illithid met de Netherian-stenen en verenig je je met de Elder Brain in de naam van "The Father" om de wereld te regeren.
Absoluut eenling
Weiger het geschenk van Bhaal en onderwerp het Nederlandse brein zelf in het laatste gevecht. Daardoor zul je het Absolute worden en de wereld regeren in je eigen naam. Dit is vergelijkbaar met het slechte einde van Tav, maar dit einde verschilt in sommige zinnen en betekenis.
Goed in de naam van Baäl
Een van de negatieve eindes vindt plaats als je de erfenis van de ‘Vader’ in de Tempel van Bhaal accepteert en in de laatste seconden het Oudere Brein vernietigt om de wereld te redden. Red op de pier je eigen leven, waardoor de godheid het lichaam van de Dark Seduction kan vangen en kan gaan doden.
Zelfs als je vrijwillig naar de kerker gaat, waar de scène met de Withered One plaatsvindt, beland je in de epiloog toch in een vakantie in het kamp. De duistere verleiding zal waanzinnig worden, denk aan zijn vroegere liefde en ga richting het feest met de dolk van Baäl in zijn hand.
Duistere verleidingsbeloningen
Naarmate je verder komt, kun je verschillende unieke beloningen ontvangen:
- Na de eerste rituele moord op de bard geeft de Butler je de Cloak of Dark Seduction. Kaap "Death Hunter's mantel" Hiermee kun je één keer per beurt onzichtbaar worden nadat je een vijand hebt gedood. Het effect strekt zich uit over twee beurten.
- Moordenaar formulier is een beloning voor opzettelijke moord in de naam van een godheid. Deze verschijning kan worden verkregen bij Sceleritas Gnus voor de dood van Isobel of het aanvaarden van het geschenk van Baal. De kenmerken van dit formulier zijn vergelijkbaar met de tweede fase van Orin Red. De Assassin-skin heeft een groot aanbod aan gezondheid en stelt je in staat een multi-aanval uit te voeren, tegenstanders neer te halen en bloedingen of angst bij vijanden te veroorzaken. Schade in deze vorm is afhankelijk van kracht- en behendigheidsindicatoren.
Is Dark Seduction het spelen waard?
Dark Seduction wordt niet aanbevolen voor de eerste playthrough - de game-ontwikkelaars hebben dit zelf aangegeven. Dit geldt vooral voor beginners die net kennis maken met het genre. Als het echter niet mogelijk is om het spel twee keer te doorlopen, dan kun je met hem beginnen; tot op zekere hoogte lijkt Dark Seduction nog meer op de hoofdpersoon dan op het personage met de standaardbiografie van Tav.
Het meeste plezier beleef je aan het spelen van de Dark Seduction als je eerst kennis maakt met het reguliere plot en alles zelf doorneemt. Het personage is het spelen waard omdat zijn hele reis gevuld is met de strijd tussen licht en duisternis, wat behoorlijk interessant is qua gameplay. Bijna alle beslissingen voor Dark Seduction worden bepaald door de speler.
Dark Seduction laat je vanuit een nieuw perspectief naar de plot van de game kijken en zal bij de tweede playthrough niet saai blijken te zijn dankzij een groot aantal nieuwe lijnen, kansen en keuzes. Als je niet als een negatief personage wilt spelen, kun je hem zelfs een positief personage maken. Aan de negatieve kant moet worden opgemerkt dat sommige scènes er behoorlijk brutaal uitzien, en dit is misschien niet voor iedereen geschikt. Ook kan het gebeuren dat op zeldzame plaatsen de dingen niet volgens plan verlopen, waardoor je de scène opnieuw wilt spelen en de dobbelstenen opnieuw wilt gooien.
Biografie van donkere verleiding
Dark Seduction is gemaakt uit het bloed van Bhaal en bestond oorspronkelijk uit een trio van Chosen, samen met Ketheric Torm en Gortash, die Myrkul en Bane aanbaden. Hij zag Orin over het hoofd, die op een vergelijkbare manier werd geboren, in de loop van de tijd aan de macht groeide en besloot het nest te verwijderen. Zij was het die het geheugenverlies van de Dark Seduction veroorzaakte, toen ze een illithide larve in zijn hoofd plantte en zijn plaats innam. De voormalige Chosen One werd vervolgens naar de nautiloid gestuurd, waar de proloog van het spel plaatsvindt.
Als kind zag Dark Seduction eruit als een gewoon mens, dus werd hij opgevangen door één familie. Hij groeide op en speelde met andere kinderen totdat hij zijn eigen adoptieouders vermoordde. Vervolgens werd Seduction het hoofd van de Baäl-sekte en creëerde, samen met Enver Gortash, een plan om de wereld te regeren door de Elder Brain te vangen met behulp van de kroon van Karsus, bestaande uit Netheriaanse stenen en opgeslagen in de onderwereld zelf door Mephistopheles. .
The Elder Brain had een goede relatie met de Dark Seduction, omdat hun opvattingen samenvielen. In tegenstelling tot Gortash wilden ze allebei alle levende wezens vernietigen en streefden ze niet naar macht. Toen het plan eenmaal werkte, viel Orin the Red Temptation aan in de illithide kolonie en liet hem daar achter om te sterven in de Moon Towers. Het onverwachte gebeurde echter toen hij uiteindelijk de eerste "echte" absolute werd.
In de kolonie van herseneters werd de Duistere Verleiding gevonden door een cultist genaamd Cressa, en begon later te studeren, wat de opkomst van nieuwe 'Loyal Ones' veroorzaakte, zoals de Elder Brain hen noemde. Dit viel haar man, Magtew Budge, niet goed, dus stuurde hij de spawn van Bhaal naar het illithide schip. Het is merkwaardig dat als je aan het begin van het spel in de slaapkamer van Orin in de Tempel van Bhaal een ander personage kiest, je het lijk van de Dark Seduction kunt vinden.
Lees verder:We hopen dat onze gids je heeft geholpen alles te leren over Dark Seduction in Baldurs Gate 3. Als je vragen hebt of punten in de passage wilt bespreken, schrijf dan naar Comments. In het overeenkomstige gedeelte van de site kunt u andere vinden Baldur's Gate 3-gidsen.