wedstrijden in Baldur's Gate 3 - een set soorten wezens en sets van hun unieke kenmerken die fysieke eigenschappen bepalen en een van de belangrijkste aspecten is bij het creëren van een personage. Sommigen van hen hebben vertakkingen in de vorm van subrassen, waardoor er een grote variabiliteit is in eigenschappen en bonussen die van invloed zijn op de hele gameplay. De keuze van de affiliatie van de held zal de indruk, bepaalde plot- en gevechtsmomenten beïnvloeden, dus het is belangrijk om er verstandig over na te denken.
Als je op de hoogte bent van de races die zijn gebaseerd op DnD 5th Edition, kun je niet alleen het hoofdpersonage vormen voor een unieke verkenning van de Forgotten Realms, maar ook begrijpen wat je kunt verwachten als je de wezens ontmoet die het game-universum bewonen. In dit artikel gaan we in op de verschillen tussen de rassen, de geschiedenis, invloeden en eigenschappen van de soort, inclusief snelheid, wapens, bepantsering, visie, spreuken, vaardigheden en capaciteiten om je te helpen beslissen welk ras je moet kiezen in Baldur's Poort 3.
Opgesteld in een aparte gids rating en gedetailleerd overzicht van alle klassen in BG3waarbij de voor- en nadelen van elk worden benadrukt.
Waarop zijn rassen en onderrassen van invloed in BG3
Naast het uiterlijk hebben de rassen en onderrassen van Baldur's Gate 3 invloed op verschillende hoofdaspecten van het spel:
- Verschillend opties in dialoogvensters en de reacties van wezens, inclusief metgezellen: drow is misschien bang of wantrouwend, sommige helden zullen een tiefling vernederen, dwergen en githyanki zullen hartelijk reageren op een landgenoot. Op bepaalde momenten zal het voordeliger zijn om tot de ene of andere soort te behoren.
- Sommige van de beschikbare DB 3-races hebben de mogelijkheid om een bepaald type te dragen armen of schild, waardoor de held ze zonder boete kan gebruiken. Apparatuur vaardigheden niet stapelen. Als je de wereld rondreist, kun je uitrusting vinden die alleen beschikbaar is voor een specifieke race.
- verschillend bonus vaardigheden: vaardigheden, acties, focus, immuniteit voor magische slaap in races met elfenbloed, weerstanden, verschil in nachtzichtbereik, verhoogde kans om voor de test te slagen. Visie in het donker beïnvloedt de afstand van waaruit het personage het gemakkelijker kan raken.
- Karaktergroei is gebonden aan ras en beïnvloedt reis bereikAls gewicht, waarmee rekening wordt gehouden bij het afstoten van wezens. Het is gemakkelijker om van een klif af te werpen of lichte helden naar de vijand te gooien, en snelvoeters zullen tegenstanders eerder in close combat bereiken.
Baldur's Gate 3 speelbare rassen verander niet handmatig tijdens het proces. Er is alleen de mogelijkheid om het uiterlijk te veranderen met behulp van de Shape Change-spreuk, zodat het wezen dat je tegenkomt de held waarneemt als een wezen van een ander ras en op een andere manier zou reageren. U kunt het echter wel verander karakterklasse en reset vaardigheden.
BG 3-races en -klassen moeten in de eerste plaats worden gekoppeld op basis van rollenspel en esthetische verlangens, aangezien races geen bijbehorende vaardigheidsscores hebben. Deze klasse-aanbevelingen zijn handig bij twijfel en zijn gebaseerd op bonusprestaties voor meer effectiviteit.
Alle rassen en onderrassen in Baldur's Gate 3
De races van Baldur's Gate 3 zijn niet beperkt tot gameraces, illithids zijn bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel van het verhaal. Overweeg de beschikbare typen bij het maken van het hoofdpersonage en markeer hun belangrijkste kenmerken. Beschikbaar om uit te kiezen 11 races en in totaal 28 onderrassen.
elf
Raskenmerken: langlevend en nobel, geassocieerd met magie en natuur
Elfen zijn een magisch volk dat in het bos leeft en in harmonie met de natuur leeft. Als honderdjarigen worden ze getuigen van vele historische gebeurtenissen. Elfen zijn aangepast aan elk type verlichting en zijn bedreven in zowel magie als vechtsporten.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9/10.5 meter.
- Zicht in het donker: 12 meter.
- Vaardigheden: Aandacht.
Ongeacht hun klasse hanteren elven lange en korte zwaarden en bogen. Vanwege hun elfen-afkomst zijn ze moeilijker te charmeren en onmogelijk in slaap te brengen.
Onderrassen
Zoals mensen uit Sprookjesland, hoge elfen hebben zo'n hoge band met magie dat ze het zelfs zonder training kunnen gebruiken. Als kenmerk hebben ze een focuskeuze. Sub-raciale spreuken zijn gebaseerd op intelligentie. Houten elfen Ze leven in de bossen van Faerûn, daarom zijn ze behendiger en hebben ze de vaardigheid om te sluipen. Hun bewegingssnelheid is verhoogd met 1.5 meter (totaal 10.5) in tegenstelling tot hun tegenhangers.
Klasse selectie
De beste klassen voor een elf zijn gebaseerd op gemiddeld bereik:
- hoge elf: druïde, krijger (buitenaardse ridder), schurk (mystieke bedrieger), tovenaar. Zonder intelligentie: bard, priester, tovenaar, tovenaar.
- Houten Elf: boswachter, schurk, monnik; bard, priester, druïde.
Tiefling
Raskenmerken: Eenlingen met duivelse afkomst
Tieflings stammen af van mensen en duivels, en vanwege hun demonische afkomst worden ze door velen met wantrouwen bekeken. Onder hen kun je vaak vluchtelingen ontmoeten vanwege het ontbreken van een thuisland, en zelfs in zo'n situatie zullen er mensen zijn die bereid zijn hen te beledigen. Als je een tiefling goed behandelt, zal hij ondanks vooroordelen zeker een loyale en betrouwbare vriend blijken te zijn.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9 meter.
- Zicht in het donker: 12 meter.
Om te overleven, helpen tieflings in het bijzonder magische vermogens. Helse oorsprong maakt ze bestand tegen vlammen - ze nemen er de helft van de schade van af. Raciale spreuken zijn afhankelijk van charisma.
Onderrassen
Tieflings van Asmodeus komt uit de diepten van de onderwereld - Nessus. Naarmate ze een niveau hoger komen, worden er spreuken aan toegevoegd die verband houden met duisternis en vuur. Tieflings van Mephistopheles bedreven in vurige en mystieke magie. Ze kunnen worden onderscheiden door hun lange oren die naar de zijkanten uitsteken. fysiek sterk Tieflings van Zariel zijn de meest geduchte onder hun mensen, daarom zijn ze bestand tegen intimidatie, executie en vechten ze vaak dichtbij. Hun duivelse talent voor vlambeheersing had hen ook niet gespaard. Het onderras herken je aan de kleine puntige oren.
Klasse selectie
De beste klassen voor tieflings zijn gebaseerd op gemiddeld bereik en charisma:
- Tiefling Asmodeus: bard, tovenaar, tovenaar, schurk.
- Tiefling Mephistopheles: bard, tovenaar, tovenaar, schurk.
- Tiefling Zariël: bard, paladijn, tovenaar.
Drow
Raskenmerken: donkere elven, verdeeld in twee clans
Drow zijn elven met een donkere huid die ooit werden verbannen naar de Underdark, waardoor ze zich in twee onderrassen splitsten. Vanwege de aanbidding van de wrede en slechte godin van de helft, zullen veel mensen die ze ontmoeten in afschuw vervallen wanneer ze hen ontmoeten, terwijl de rest probeert vreedzame relaties aan te gaan.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9 meter.
- Zicht in het donker: 24 meter.
- Vaardigheid: Aandacht.
Drow kan een rapier, een kort zwaard en een kruisboog met één hand hanteren. Raciale spreuken zijn afhankelijk van charisma.
Onderrassen
Kwaadaardigheid en wreedheid Drow Lolt leidde hen tot het creëren van een sekte en het verlangen om de elfengod te vernietigen. De volgelingen van de arrogante godin herken je aan hun rode ogen. Drow Seldarine proberen het conflict met de aanbidders van Lolth met alle beschikbare middelen op te lossen en zoeken actief naar bondgenoten in heel Faerûn om dit te doen.
Klasse selectie
Beste lessen voor Drow Lolt и Drow Seldarine gebaseerd op lange afstand: tovenaar en tovenaar. Zonder charisma: bard en tovenaar.
Menselijk
Kenmerken van de race: veelzijdigheid en prevalentie
De mens kan het tegenovergestelde van een elf worden genoemd, aangezien mensen steden bouwen, de natuur voor hun eigen doeleinden gebruiken en vanwege hun korte leven alleen geschiedenis uit boeken kunnen kennen. De cultuur van een gepassioneerd en zelfverzekerd volk hangt af van de plaats waar ze zich vestigden.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9 meter.
Een persoon weet hoe hij speren, snoeken, hellebaarden, glaives moet hanteren, schilden moet gebruiken en lichte bepantsering moet dragen. Vindingrijkheid stelt hem in staat om een derde vaardigheid als bonus te kiezen, en doorzettingsvermogen verhoogt zijn maximale draaggewicht met precies een kwart.
Onderrassen
In DB 3 hebben mensen geen onderrassen.
Klasse selectie
De beste lessen voor een persoon: elke.
Githyanki
Raskenmerken: een onaardse beschaving met wraakzucht
De oorlogszuchtige githyanki waren ooit slaven van de illithiden, en nu haten ze hen en vechten ze tegen de intellectvliegers. Meedogenloosheid maakte de magere mensen goed in close combat. Door een oude alliantie met rode draken kunnen ze ermee vliegen.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9 meter.
Hardheid in de strijd leerde de githyanki om korte, lange, tweehandige zwaarden en lichte, middelzware bepantsering te hanteren. Reizigers in de Astrale Zee kunnen zichzelf één keer een vaardigheid naar keuze verbeteren voordat ze lang gaan rusten. Githyanki is gevoelig voor psionische vaardigheden en kent vanaf het eerste niveau de magische handfocus om objecten te verplaatsen door middel van telekinese. Raciale spreuken zijn gebaseerd op intelligentie.
Onderrassen
De githyanki hebben geen onderrassen.
Klasse selectie
De beste klasse voor een githyanki zou een hybride moeten zijn of geen zwaarden, lichte, middelzware bepantsering en afhankelijk zijn van intelligentie, dus alleen de tovenaar blijft over. Over het algemeen is de race universeel, je kunt elke klasse kiezen.
dwerg
Raskenmerken: beroemde en sterke smeden
Geboren in donkere kerkers, worden dwergen opgevoed door strenge smeden en krijgers. Ondanks hun kleine gestalte zijn ze resistent en zwaar, waardoor ze als sterke tanks kunnen fungeren. Veel dwergen verzetten zich tegen de gehate goblins en orcs terwijl ze hun land overvallen.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 7.5 meter.
- Zicht in het donker: 12/24 meter.
Mijnwerkers kunnen een strijdbijl, bijl, licht en oorlogshamer hanteren. De overlevingskansen van dwergen komen tot uiting in weerstand tegen gif.
Onderrassen
Gouden dwergen ze eren familie, gewoonten en nauwgezet werk, en zijn ook optimistischer dan hun broeders, aangezien ze niet door de oorlog zijn geraakt. De gezondheid van de subklasse neemt toe met 1 per niveau. Schild Dwergen nam deel aan de gevechten tegen goblins en orcs, ga naar het einde en ben klaar voor alles om het doel te bereiken. Hun kracht komt tot uiting in het vermogen om lichte en middelzware bepantsering te dragen.
In het verleden Dvergari waren slaven van de illithiden, en de bevrijding verloste hen niet van hun sombere en bittere aard. De Arrogant Abyssal-subklasse heeft een aangeboren donker zicht tot 24 meter, en het weerstaan van de Mind Flayers heeft hen meer weerstand gegeven tegen illusies, charmes en verlamming.
Klasse selectie
De beste klassen voor een dwerg variëren sterk per onderras:
- gouden dwerg: barbaar, priester, krijger, paladijn; druïde, monnik
- Schild dwerg: tovenaar.
- Dvergar: bard, boswachter, schurk (varieerde), tovenaar, tovenaar, tovenaar.
half-elf
Raskenmerken: Wanderers met feeënerfgoed en menselijk bloed
Halfelfen hebben de beste eigenschappen van mensen en hun tweede ras, maar vanwege incest kunnen ze geen plek voor zichzelf vinden. Ze zijn zo zeldzaam dat ze hun eigen soort soms niet in hun leven ontmoeten. Alle halfelfen zijn individuen en kunnen daarom onvoorspelbaar zijn, maar velen van hen houden niet van de regels.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9/10.5 meter.
- Zicht in het donker: 12 meter.
Samen met menselijk bloed kregen de halfelfen de mogelijkheid om speren, snoeken, hellebaarden, glaives, schilden te hanteren en lichte bepantsering te dragen. De elfenhelft schonk hen weerstand tegen charme en immuniteit voor magische slaap.
Onderrassen
Hoge Elf, hoewel niet volledig, maar nog steeds verbonden met het magische Land van Feeën, omdat het de focus van keuze kan beheersen. Houten halfelf getalenteerd in behendigheid, net als zijn voorouder, omdat hij de vaardigheid van stealth heeft. Lange reizen dienden om de snelheid van de sabra's met 1.5 meter te verhogen (10.5 in totaal). Half-elf drow, groeiend onder de hemel, komt meestal van de incest van mensen en de drow van de Seldarine. Ze kunnen "Dancing Lights" creëren om de weg te verlichten.
Klasse selectie
De beste klassen voor een halfelf zijn gebaseerd op middellange afstand en sterk afhankelijk van onderras:
- Hoge Elf: tovenaar.
- Houten halfelf: boswachter, schurk, monnik; bard (college van zwaarden).
- Half-elf drow: tovenaar, tovenaar.
Halfling
Raskenmerken: kleine en avontuurlijke kenners van huiselijkheid
Halflings wonen graag in kleine, knusse huisjes, in alle rust en comfort. Vanwege hun kleine gestalte zijn ze behendig, maar tegelijkertijd wordt hun moed niet beroofd, daarom worden ze soms nomaden. Halflingen hebben van nature geluk, zijn moedig en reageren snel.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 7.5 meter.
Bij het gooien van aanvals-, vaardigheids- en kritieke mislukkingen kunnen halflings de dobbelsteen één keer opnieuw gooien en de laatste waarde gebruiken. De moed van het ras valt op door zijn weerstand tegen angst.
Onderrassen
Lichtvoetige Halfling uiterst sociaal, reist graag met een berg kennissen en heeft in combinatie met een klein postuur een verhoogde kans van slagen bij stealth checks. hardvochtig er wordt gezegd dat de halfling van dwergen-afkomst is, en daarom hebben ze een hoge weerstand tegen gifstoffen. Dit onderras kan altijd voor zichzelf opkomen en is sterk van hart.
Klasse selectie
De beste klassen voor een halfling zijn:
- Lichtvoetige Halfling: bard, boswachter, schurk.
- Hardvochtige Halfling: barbaar, priester, druïde, krijger.
De dwerg
Racekenmerken: Ondergrondse kleine uitvinders
Kabouters zijn behendig en sluw, maar kwetsbaarder dan hun mededwergen. Ze voelen zich aangetrokken tot uitvindingen, ze zijn erg parmantig, maar ze worden vaak onderschat. Als je een kabouter selecteert, verschijnt er een muziekdoos met de originele soundtrack van de game in je inventaris.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 7.5 meter.
- Zicht in het donker: 12/24 meter.
Dwergen zijn spraakzaam, impulsief en intelligent en staan bekend om hun bonussen bij controles op drie vaardigheden: intelligentie, wijsheid en charisma.
Onderrassen
rock kabouter nieuwsgierig, vatbaar voor reizen, vaker dan andere subklassen aan de oppervlakte en hebben als resultaat een dubbele geschiedenisvaardigheid. Het leven onder de grond gaf de mensen nachtzicht op 12 meter.
bos kabouter minder dan anderen, geeft de voorkeur aan een eenzaam leven op afgelegen en stille plaatsen, verborgen voor de beschaving. Dankzij de Speak with Animals-vaardigheid kunnen ze dieren begrijpen. Vanaf de hoofdrace kregen ze duisterniszicht op 12 meter.
ondergronds geboren Diepe kabouter kan 's nachts 24 meter vooruit kijken. Van de drie subklassen zijn svirfneblin de meest geavanceerde in stealth en hebben ze een voordeel bij stealth-controles.
Klasse selectie
De beste klassen voor een kabouter zijn degenen die een grote bonus krijgen op hun intelligentie, charisma en wijsheid om te sparen:
- rock kabouter: bard, priester, druïde, tovenaar, tovenaar, monnik.
- bos kabouter: bard, priester, tovenaar, tovenaar, monnik.
- Diepe kabouter: spoorzoeker, schurk.
Drakengeborene
Raskenmerken: zelfcultiverende drakenmensachtigen
De majestueuze Draakgeborene hecht veel waarde aan vrijheid en streeft naar een onafhankelijk leven, in het verleden tot slaaf gemaakt door draken. Trots van nature, eren de mensen de clan en gedragen ze zich in overeenstemming met de erecode.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9 meter.
Van hun voorouders erfden de Dragonborn hun kracht en kracht. Afhankelijk van de voorouder komt de kracht van het ras tot uiting in verschillende elementaire ademhalingen in een kegel van 5 meter dichtbij met een gegarandeerde halve schade aan de vijand, evenals in weerstand tegen hetzelfde element.
Onderrassen
Zwart/koper Dragonborn - zuur.
Blauw/brons Dragonborn - bliksem.
messing/goud/rood drakengeborene - vuur.
Groen Dragonborn - vergif.
Zilverwit drakengeborene - ijs.
Klasse selectie
De beste klassen voor een Dragonborn zijn gebaseerd op melee: barbaar, bard, priester (stormdomein), krijger, paladijn, tovenaar (afstammeling van draken met verschillende elementen), monnik.
Halve ork
Raskenmerken: het resultaat van incest tussen mensen en orcs om te overleven
Vanwege hun hoge aandeel menselijk bloed handelen half-orcs met hun hart, en ze zijn ook gepassioneerd en zelfverzekerd in de strijd. Sommigen van hen streven naar goede daden, aangezien orcs bekend staan om het terroriseren van nabijgelegen staten, maar een deel van het ras is het tegenovergestelde.
Raciale kenmerken
- Racesnelheid: 9 meter.
- Zicht in het donker: 12 meter.
- Vaardigheden: intimidatie.
Wanneer de gezondheid van de halve ork naar 0 zakt in plaats van dood te gaan, herstelt hij deze naar 1. Woedende vechtstijl verhoogt zijn kritieke schadevermenigvuldiger van 2 naar 3.
Onderrassen
Orks hebben geen onderrassen.
Klasse selectie
De beste klassen voor een half-orc zijn gebaseerd op contactwapens: barbaar, priester, krijger, paladijn, schurk (huurmoordenaar), monnik.
Is er een betere race in Baldur's Gate 3? Welke te kiezen
Vanwege de grote variabiliteit van beslissingen is de beste race van Baldurs Gate 3 voor iedereen anders afhankelijk van voorkeuren. Elke klasse is niet strikt gebonden aan een enkele gevechtsstijl, hangt af van de gekozen vaardigheden en kan worden gecombineerd met andere archetypen bij het stijgen in level. Ras zal de perceptie van personages in de wereld in totaal verschillende stadia van de passage beïnvloeden, zowel ten goede als ten kwade. De conclusie over welk ras te kiezen in BG 3 is individueel, maar er kunnen verschillende sterke en veelzijdige soorten worden onderscheiden:
- Githyanki ze hebben spreuken die nuttig zijn voor elke klasse - in het bijzonder is het de moeite waard om "Astrale kennis" te benadrukken, die elke vaardigheid versterkt. Het nadeel is het ontbreken van nachtzicht.
- elfen geschikt voor bijna elke klasse - het is minder gunstig voor hen om alleen barbaar en paladijn te kiezen, omdat ze geen stealth of magische focus nodig hebben.
- tieflings ze werken eigenlijk goed met alle klassen, alleen zijn hun bonussen iets minder belangrijk. De keuze voor dit ras zal van invloed zijn op het feit dat veel mensen de held op een slechte manier bevooroordeeld zullen zien.
- Drow kan de meest populaire race met veel inhoud worden genoemd, vooral geschikt voor afstandsklassen. Dit heeft een keerzijde, omdat de reacties van de wezens verontrustend kunnen zijn.
Halve orks - ideaal als je een personage van dichtbij wilt spelen in gevechten. Menselijk blijft nog steeds de meest flexibele soort, maar andere rassen hebben meer voordelige verschillen. Hoogte kabouters gecompenseerd door een uniek vermogen, maar het is willekeurig en de lage snelheid is constant. Andere soorten zijn niet zwak te noemen, maar hebben ook enkele nadelen, of zijn niet zo gunstig. Daarom raden we aan om de race te kiezen waarvoor het gewoon leuk zou zijn om een lange tijd in de Forgotten Realms door te brengen.
We hopen dat onze gids je heeft geholpen bij het kiezen van een ras in Baldur's Gate 3. Als je vragen hebt, stel ze dan in opmerkingen - De auteur van het artikel zal proberen te helpen. Deel je mening over de races en voor wie je begon te spelen. Volgen Baldur's Gate 3 sectie, op onze website.