Satellieten binnen Baldur's Gate 3 - helden met hun eigen geschiedenis kunnen zich aansluiten bij het team van de hoofdrolspeler en zo het tijdverdrijf in het spel verdunnen met nieuwe dialogen, scènes en persoonlijke taken. Naast het samen reizen, nemen reisgenoten actief deel aan de overtocht hoofdverhaalcampagne en bieden de mogelijkheid om mechanica als creëren onder de knie te krijgen romantische relatie.
Er kunnen maximaal 4 karakters tegelijk in een groep zitten. De onderstaande gids laat je zien hoe je metgezellen kunt vinden in Baldur's Gate 3 en ze kunt rekruteren voor je team.
Hoeveel satellieten zijn er in Baldur's Gate 3
Er zijn 3 metgezellen in BG10:
- Schaduwhart Een halfbloed priesteres die de godin Shar aanbidt.
- Astarion - een elf-schurk die een vampier is.
- Laezel Een githyanki-krijger toegewijd aan de koningin en haar stam.
- Zullen - een tovenaar die de duivelin Karlach achtervolgt.
- storm Een tovenaar die hoopt de fouten uit het verleden recht te zetten.
- Karlach - een barbaars meisje uit de tiefling-bevolking, wiens geschiedenis nauw verweven is met Will.
- Khalsin - een ervaren genezer-druïde, die het smaragdgroene bos beschermt.
- Jaheira - Een sterke krijger die het hoofd is van de harpers.
- Minsk - een oude bekende van Jaheira, die samen met de hamster Boo in de ploeg kan worden uitgenodigd derde daad onderworpen aan bepaalde voorwaarden.
- Mintara - Goblin-leider en antagonist eerste akte hoofdverhaalcampagne, die, samen met Minsk, in het team kan worden gerekruteerd als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Daarnaast zijn er personages die kunnen worden uitgenodigd voor je kamp nadat aan bepaalde voorwaarden is voldaan:
- Mirnat (wij) is de eerste metgezel die op een illithide schip wordt gevonden.
- Shkryab - een hond die zich kan nestelen in een vluchtelingenkamp en vervolgens de ploeg kan voorzien van bruikbare spullen.
- verdord - Een ander personage voor het kamp, wiens belangrijkste vaardigheid het vermogen is om gevallen bondgenoten weer tot leven te wekken.
- Volo - een bard en rusteloze avonturier die bereid is om alle risico's te nemen omwille van creatieve meesterwerken.
- berenjong - een baby die het huisdier van de hoofdrolspeler kan worden nadat hij uit het koboldenkamp is gered.
Waar vind je alle metgezellen in Baldur's Gate 3
Vervolgens presenteren we een kort overzicht van de satellieten in Baldur's Gate 3, evenals hun exacte locatie op de kaart.
Schaduwhart
- Ras: halfelf.
- Klasse: Priester/domein van misleiding (aanbevolen vervangen door Verdorde naar het domein van het leven).
- herkomst: Gevorderde.
- Dwingen: 10.
- Behendigheid: 15.
- Uithoudingsvermogen: 13.
- verstand: 8.
- wijsheid: 16.
- Charisma: 14.
Shadowheart wordt voor het eerst aangetroffen op een illithid-schip: het meisje zit opgesloten in een capsule, waar kan ik het uithalen en krijg zo ptn. Goedkeuringen. Na de crash is de priesteres, net als de meeste andere satellieten, te vinden op het grondgebied van de startlocatie - "Crash-site".
Het is belangrijk op te merken dat de locatie van Shadowheart verandert afhankelijk van de acties die de hoofdpersoon in het schip heeft ondernomen:
- Als het meisje werd geholpen om uit gevangenschap te komen, zal ze in een bewusteloze toestand worden gevonden op het grondgebied van de kustzone, iets ten noorden van de plaats waar de hoofdpersoon ontwaakt.
- Als je een halfelf in de problemen hebt gelaten, zoek haar dan later bij de poort "Overwoekerde ruïnes".
Als je een metgezel hebt gemist op de locatie "Crash Site" in zowel het eerste als het tweede geval, zoek hem dan op "Smaragdgroen bos", in het gezelschap van andere vluchtelingen die worden beschermd door de druïden.
Astarion
- Ras: elfje.
- Klasse: Rogue, geen subklasse.
- herkomst: Charlatan.
- Dwingen: 8.
- Behendigheid: 17.
- Uithoudingsvermogen: 14.
- verstand: 13.
- wijsheid: 13.
- Charisma: 10.
In vergelijking met de hierboven besproken metgezel verandert de locatie van Astarion niet afhankelijk van de acties van de hoofdrolspeler op het schip. Ga na het ontwaken naar noordwestelijke richting, door het schip.
Benader de locatie snel "Kliffen op de weg"waar de elf loopt. Als de hoofdpersoon nadert, een man vraag om hulp - We hebben te maken met een monster dat ronddwaalt in de buurt van het wrak van het vernietigde illithid luchttransport.
Ongeacht het antwoord zal Astarion proberen de hoofdpersoon aan te vallen: hij zal een dolk in zijn nek steken en beginnen te vragen wat er is gebeurd. Tijdens het gesprek blijkt dat hij ook last heeft van de worm. De volledige naam van de vampier is Astarion Ankunin.
Laezel
- Ras: githyanki.
- Klasse: Krijger, geen subklasse.
- herkomst: Soldaat.
- Dwingen: 17.
- Behendigheid: 13.
- Uithoudingsvermogen: 14.
- verstand: 11.
- wijsheid: 12.
- Charisma: 8.
Laezel is het eerste personage dat de hoofdpersoon ontmoet tijdens de proloog: ze voegt zich bij de hoofdpersoon in de eerste trainingsstrijd en volgt hem naar de kajuit in de hoop zo snel mogelijk het schip te verlaten.
Na de crash zal de githyanki, net als andere metgezellen, moeten worden gezocht op het grondgebied van de Crash Site.
Locatie Laezel - ten noorden van de runencirkel "Kliffen op de weg": Het meisje wordt gevangen gehouden door vijandige tieflings. Ze kunnen worden overgehaald om de outlander met rust te laten of worden gedood.
Gedemonstreerd in een aparte gids alle opties om Laezel uit de kooi te redden, en ook rekening gehouden met de gevolgen die te verwachten zijn bij het nemen van een beslissing.
Zodra de krijger is gered, zal ze je vertellen over een plek waar je van de parasiet kunt worden genezen. Door akkoord te gaan met een gezamenlijke reis naar de aangekondigde locatie, kun je ervaren vechters uitnodigen voor de ploeg. Als de groep is samengesteld, wacht het meisje op haar beurt in het kamp.
Een mogelijke bug is dat enige tijd nadat ze is uitgenodigd om zich bij Laezels team aan te sluiten, er een melding verschijnt die aangeeft dat haar taak is voltooid en dat het meisje ‘aan de genade van het lot is overgelaten’. In dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken en eerder te laden, aangezien de githyanki hoogstwaarschijnlijk rustig in het kamp wacht. Als u wilt, kunt u degene gebruiken die deze fout voorkomt mod.
storm
- Ras: Menselijk.
- Klasse: Tovenaar, geen subklasse.
- herkomst: Verstandig.
- Dwingen: 9.
- Behendigheid: 14.
- Uithoudingsvermogen: 15.
- verstand: 16.
- wijsheid: 11.
- Charisma: 13.
Gale is een ervaren tovenaar wiens geest ook is "gevangen" door de parasiet.
Gevonden bij Unstable Waygates "Kliffen op de weg" (west "Overwoekerde ruïnes"): vast komen te zitten in de werkelijk gecreëerde runencirkel, vraagt de man om hulp. Nagestreefd door een identiek doel (om van de worm af te komen), stemt hij ermee in om onmiddellijk na de ontmoeting gezelschap te houden met de hoofdpersoon.
De volgende zijn enkele spoilersHun onwetendheid kan echter het lot van een bepaalde held beïnvloeden. Als in plaats van Tav de hoofdpersoon is Duistere verleidingWees dan voorzichtig met de keuzes die je maakt als je voor het eerst contact opneemt met Gale, wanneer je hem uit het portaal moet redden.
Zullen
- Ras: Menselijk.
- Klasse: Tovenaar/Beest.
- herkomst: Volksheld.
- Dwingen: 9.
- Behendigheid: 13.
- Uithoudingsvermogen: 15.
- verstand: 14.
- wijsheid: 11.
- Charisma: 16.
De zwerver en tovenaar Will is een reiziger die werd beschermd door de druïden in het Emerald Grove, wat betekent dat hij in dit gebied te vinden is: op oefenterrein gebied een man leert kinderen hoe ze wapens met één hand moeten gebruiken.
Een gesprek met Will zal zijn ware doelen en doelstellingen voor de nabije toekomst onthullen: hij is op zoek naar een duivelin genaamd Karlah. Door ermee in te stemmen deel uit te maken van het team van de hoofdrolspeler, zal hij ook het woord van een nieuwe vriend aannemen dat hij zal helpen de vrouw te vinden die onder zijn vasthoudende greep is vertrokken.
Karlach
- Ras: tiefling.
- Klasse: Barbaar, geen subklasse.
- herkomst: Zwerver.
- Dwingen: 17.
- Behendigheid: 13.
- Uithoudingsvermogen: 15.
- verstand: 8.
- wijsheid: 12.
- Charisma: 10.
Karlach is een vastgebonden meisje met een explosief karakter, voor het eerst genoemd door Will. Volgens de tovenaar is ze een duivel met onvoorstelbare kracht - ze kan het lot van veel wezens verlammen als ze niet wordt tegengehouden.
In een aparte gids hoe je een romance met Karlach begint.
Heeft een persoonlijk verhaal dat leidt tot een extra opdracht. Als onderdeel van de missie "Jaag de duivelin op" gevonden op de locatie "Ground Road". Nadat hij in de ploeg is opgenomen, gaat hij redelijk goed samen met de tovenaar: zodra Will begrijpt dat het meisje niet gevaarlijk is en in feite een goed "hart" heeft, krijgt hij vertrouwen in haar en stopt hij alle aanvallen in haar richting.
Mintara
- Ras: droog.
- Klasse: Paladijn.
- herkomst: Aristocraat.
- Dwingen: 17.
- Behendigheid: 12.
- Uithoudingsvermogen: 13.
- verstand: 8.
- wijsheid: 10.
- Charisma: 15.
mintara - kobold commandant, die onder bepaalde voorwaarden in de ploeg kunnen worden gerekruteerd. Voor het eerst aangetroffen tijdens de hoofdverhaalmissie "Save the Refugees", in het gebied gebroken heiligdom. Ondanks het feit dat de drow aan de kant van het "kwaad" staat, heeft ze veel geheimen achter haar schouders, die kunnen worden gebruikt om nauw contact met haar te krijgen.
In een aparte gids hoe je Mintara kunt redden en rekruteren.
Als je aan de kant van de goblins handelt in de oorlog met het smaragdgroene bos, kan de felle krijger van het Absolute terechtkomen in de categorie personages met wie de ontwikkeling van romantische relaties beschikbaar is (ze is een metgezel met de meest gepassioneerde en openhartige bed scene).
De beslissende ontmoeting zal zich in het gebied afspelen maan torens: de drow wordt beoordeeld, het meisje voldeed niet aan de verwachtingen van de Absolute. In het beste geval verwacht ze levenslange gevangenisstraf in een kooi, in het slechtste geval de dood. Nadat je de ooit illustere goblin-commandant uit gevangenschap hebt gered, kun je met haar praten en, natuurlijk, uitnodigen voor je team. Mintara zal het daarmee eens zijn: haar geloof in de godin wordt ondermijnd, en ze verlangt maar naar één ding: de vernedering wreken.
Khalsin
- Ras: Bos Elf.
- Klasse: druïde.
- herkomst: Zwerver.
- Dwingen: 10.
- Behendigheid: 14.
- Uithoudingsvermogen: 14.
- verstand: 8.
- wijsheid: 17.
- Charisma: 12.
Khalsin is de aartsdruïde van de Emerald Grove, die samen met een groep schatzoekers op zoek ging naar "Liederen van de nacht" en werd vervolgens gevangengenomen (taak "Red de druïde Khalsin"). Voor het eerst kun je een man vinden op het grondgebied van de locatie "De pennen van de vijanden" - De deur die naar de kamer leidt, bevindt zich in de buurt van de locatie van een van de goblin-leiders, Mintara. Een druïde in de vorm van een beer wordt omringd door een stel volgelingen van Absolute: voordat je een man uit gevangenschap kunt redden, moet je alle vijanden doden.
Vervolgens kan Khalsin tijdens een viering ter ere van de hoofdpersoon en zijn medewerkers worden uitgenodigd als permanente bewoner van het kamp. Later, tijdens de passage tweede akte, kan zich als volwaardige metgezel bij de ploeg voegen. Om dit te doen, moet echter aan aanvullende voorwaarden worden voldaan:
- voltooi de zijmissieOntwaak Kunst Kulah" en daardoor Art Kulakh, getroffen door de vloek, ontwaken uit de eeuwige nachtmerrie;
- voltooi de missie "Verwijder de donkere vloek" en help Khalsin de ontbrekende essentie van Taniel te vinden.
Jaheira
- Ras: halfelf.
- Klasse: druïde.
- herkomst: Soldaat.
- Dwingen: 10.
- Behendigheid: 14.
- Uithoudingsvermogen: 14.
- verstand: 8.
- wijsheid: 17.
- Charisma: 12.
Jaheira is een ervaren krijger en harper leiderdie behoren tot de mensen van de elfen. Voor het eerst aangetroffen tijdens de zoektocht "Infiltrate the Moon Towers" (het doel is om bescherming te vinden tegen de duistere vloek), op het grondgebied van de Last Light-taverne.
Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste gidsen in het tweede bedrijf van de hoofdverhaalcampagne. Vervolgens kan hij een loyale bondgenoot van de hoofdpersoon worden, maar daarvoor zal hij het moeten voltooien een aantal voorwaarden:
- proberen Bescherm Isobel tijdens de invasie van “Fire Fist” Marcus en de gevleugelde verschrikkingen (missie “Deal with the Kidnapping”). ;
- stop Shadowheart wanneer ze Nightsong wil vermoorden om de wil van de Nightsinger te vervullen (mission "Vind het lied van de nacht" en "Dochter van de Duisternis");
- Vraag de elf tijdens de aanval op de "Moon Tower" om zich bij de ploeg aan te sluiten: als het meisje optreedt als een NPC bestuurd door AI, is de kans groot dat ze zal sterven tijdens een hevig gevecht.
В derde daad is Reserve Minsk tijdens een gevecht met niet-dodelijke aanvallen.
Minsk
- Ras: Menselijk.
- Klasse: Pathfinder.
- herkomst: Volksheld.
- Dwingen: 12.
- Behendigheid: 17.
- Uithoudingsvermogen: 13.
- verstand: 8.
- wijsheid: 15.
- Charisma: 10.
Minsk is de laatste metgezel die voor de groep kan worden uitgenodigd als het je lukt om vrienden te worden en rekruteer Jaheira voor de ploeg. Om ervoor te zorgen dat een man een volwaardige vechter wordt die vergelijkbaar is met een half-elfmeisje, moet je:
- voltooi de missiereeks van Jaheira, "Hoge harpiste";
- ten tijde van het gevecht met Minsk, red zijn leven: activeer hiervoor de passieve vaardigheid "Overschakelen naar niet-dodelijke aanvallen" in het actiemenu. Bovendien wordt aanbevolen om het gebruik van pijlen, spreuken en granaten te negeren - dit kan leiden tot de onvermijdelijke dood van het personage;
- overtuig de keizer om de geest van Minsk te beschermen tegen de controle van het Absolute.
Mirnat [wij]
Mirnath ("Wij") is de eerste metgezel die tijdens de proloog aan de ploeg kan worden toegevoegd. Het belangrijkste doel is om de speler kennis te laten maken met de startmechanismen. Voordat de hoofdpersoon echter een groep creëert, zal hij zijn hersenen moeten bevrijden: in een apart artikel vertelden ze meer in detail hoe Mirnat te extraheren en waar het toe zal leiden.
Na de crash van het schip verdwijnt "Wij": het lot van de kleine conducteur is onduidelijk tot de overgang naar het tweede bedrijf hoofdverhaalcampagne. Tijdens het passeren van missies en een bezoek aan het hol van het Absolute zal de hoofdpersoon een bekend wezen kunnen ontmoeten - deze keer zal het niet worden opgesloten in het lichaam van een dode man, maar in een kooi. Als Mirnat wordt vrijgegeven, verschijnt er een nieuwe vaardigheid op de vaardighedenbalk: "Wij". Als het wordt geactiveerd, wordt het team aangevuld met een verbeterde versie van het brein.
Waar vind je metgezellen voor het vluchtelingenkamp
Vervolgens zullen we het hebben over de NPC's die u als gasten kunt uitnodigen voor uw kamp.
Shkryab
Shkryab is een hond die dat kan vestigen in een vluchtelingenkamp en word een echte vriend voor de hoofdpersoon.
De hond bevindt zich in het bos, ten noordoosten van de Dead Village-locatie: het dier zal naast de overleden eigenaar rennen en klagend jammeren. Je kunt met hem praten (vereist de vaardigheid 'Conversatie met dieren'), of proberen hem te aaien.
Zodra de hond vol vertrouwen is, wordt de lijst met acties aangevuld met de mogelijkheid om Shkryab aan zijn handpalm te laten ruiken. Nadat je dit hebt gedaan, zul je na een tijdje een hond in het kamp zien. Vervolgens zal ze niet alleen het tijdverdrijf in de veilige zone verdunnen, maar ook beginnen verschillende spullen meenemen.
verdord
Withered is het tweede bruikbare personage dat zich op het grondgebied van het vluchtelingenkamp kan vestigen. Voor het eerst aangetroffen tijdens een zijmissie gerelateerd aan Overgrown Ruins (ten noorden van Crash Site): vereist doordringen in de donkere crypte en open een sierlijke sarcofaag om de ondoden wakker te maken.
Zijn capaciteiten zijn aanzienlijk, zowel in de beginfase als in de latere stadia van de ontwikkeling van de wereld: het kan om gevallen bondgenoten weer tot leven te wekkenen laat ook toe verander karaktervaardigheden in Baldur's Gate 3. Als je de Withered One plotseling hebt gemist, maak je dan geen zorgen, want later zou hij zelf in het kamp moeten verschijnen.
Volo
Volo is een bard die te vinden is in de lagere niveaus van de locatie. "Smaragdgroen bos", tegenover het ceremoniële heiligdom waar de ceremonie plaatsvindt. Bij de eerste interactie zal de man de hoofdrolspeler vragen om hem te vertellen over de schermutseling met de goblins die de vluchtelingen naar de heilige gronden achtervolgden. Daarna zal de maker zeggen dat hij alleen naar het hol van de schurken wil gaan om meer te weten te komen over hun manier van leven en tradities.
Even later, tijdens het verkennen van het goblin-kamp, zie je een bard op het centrale plein, tegenover de deuren naar het Broken Sanctuary.
Een poging om met hem te praten zal niet slagen: de kobold die het zingende "speeltje" bestuurt, zal verontwaardigd zijn over willekeur en Volo naar een kooi sturen. Er verschijnt dus een missie in het "Dagboek met taken" "Red Volo". Zodra je de man hebt bevrijd, is het mogelijk om hem uit te nodigen voor je kamp.
berenjong
De berenwelp fungeert samen met de hond Shkryab als huisdier: Het kan worden getemd en gevestigd in het vluchtelingenkamp. Voor het eerst genoemd door de volgelingen van Absolute (Brynna en Adrik), wiens commandant het slachtoffer werd van een volwassene. Haar daaropvolgende moord in het hol kan ertoe leiden dat de babybeer het asiel verlaat en een vrij dier wordt.
Onder bepaalde voorwaarden kan het kalf op het grondgebied worden ontmoet hoe dan ook. Als je het diertje redt, zal het van tijd tot tijd de "parkeerplaats" van de hoofdrolspeler bezoeken. Als gevolg drie succesvol afgeronde controlesgeassocieerd met karmische kubussen, zal de beer veranderen in een volwaardig beest van de hoofdrolspeler. In een apart artikel spraken ze in meer detail over hoe je een babybeer temt.
We hopen dat onze gids je heeft geholpen om alle metgezellen in Baldur's Gate 3 te vinden en ze naar het team te brengen. IN opmerkingen je kunt vragen stellen over het materiaal van het artikel zodat de auteur of de spelers kunnen helpen. In het relevante gedeelte van onze website kunt u ook vinden andere spelleiders.