Мир Baldur's Gate 3 bekend om grenzeloze variabiliteit en de noodzaak om constant keuzes te maken. Het is van de genomen beslissingen dat het lot van de helden afhangt. Het archetype van het personage, dat helemaal aan het begin van het spel wordt gekozen, heeft een grote invloed op de verkenning van de Forgotten Realms. Sommige klassen samen met hun ondersoorten zijn er 46 stukken, maar ze moeten nog steeds het uiterlijk van de held oppikken, beslissen over de capaciteiten en vaardigheden. Van tevoren alle kenmerken en gevolgen van de genomen beslissingen begrijpen, is niet zo eenvoudig, aangezien sommige combinaties eenvoudiger, veelzijdiger of gewoon winstgevender zijn.
In de gids presenteren we de beste builds voor alle klassen in Baldur's Gate 3, we adviseren combinaties met subklassen и rassen, markeer unieke momenten, leg uit hoe je vaardigheidspunten toewijst, kies oorsprong, eigenschappen en wapen. Montagevoorbeelden helpen u bij het kiezen van een complex systeem en zorgen voor een comfortabele studie van Faerûn.
Inhoud
Beste barbaarse build
- Subklasse - Berserker.
- Het ras is half ork, drakengeborene, hardvochtige halfling, gouden dwerg.
- Oorsprong - volksheld, zwerver, soldaat.
- Eigenschappen - Woedende aanvaller, meester van tweehandige wapens, winterhard.
- Wapen - bijlen met twee handen.
Een barbaar in de Berserker-subklasse is vooral krachtig in het ontketenen van innerlijke woede, het in razernij veranderen en je in staat stellen meer bonusacties te gebruiken. Unieke vaardigheden stellen je in staat om extra aanvallen uit te voeren, wezens en objecten nog vaker te gooien. Berserker is buitengewoon goed bestand tegen fysieke schade, charme en angst.
De half-orc-race helpt je te overleven in de strijd in kritieke situaties, vergroot de schade en geeft je zicht in het donker. Zoek in vaardigheden naar atletiek om vijanden af te weren, de rest is meer situationeel.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 16 (+ 1) |
Behendigheid | 14 |
Uithoudingsvermogen | 16 (+ 2) |
verstand | 8 |
wijsheid | 10 |
Charisma | 10 |
Beste bard-build
- Subklasse - Raad van Moed.
- Race - tiefling, doorgar, lichtvoetige halfling, rots- of boskabouter.
- Herkomst - crimineel, kunstenaar, ambachtsman, zwerver.
- Eigenschappen - acteur, defensieve duellist, ingewijd in magie: tovenaar.
- Spreuken aan het begin - een genezend woord, Tasha's walgelijke lach, een gesprek met dieren, een dondergolf.
- Wapens - schermen, een paar eenhandige kruisbogen.
Bard van het College of Courage is de goede plek van de drie subklassen met eenvoudigere gameplay, medium bepantsering en bonusaanval. Zijn bardische inspiratie versterkt bondgenoten, waardoor hun aanval of verdediging toeneemt. Het College of Lore is een beetje lastiger, omdat het je toegang geeft tot een spreuk van elke school op niveau 6 in plaats van 10, en je in staat stelt om vijandige dobbelstenen te hinderen. Het College of Swords maakt van de bard een melee-vechter.
Het kiezen van een tiefling met nachtzicht verhoogt de vuurweerstand en vergroot de eigen schade van de bard, waardoor een interessante synergie ontstaat met zijn vaardigheden. De afkomst van de kunstenaar past het beste bij hem, maar de vakman heeft meer bruikbare vaardigheden. De vaardigheid van overtuiging zal van pas komen bij het spelen van een personage.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 8 |
Behendigheid | 16 (+ 1) |
Uithoudingsvermogen | 14 |
verstand | 10 |
wijsheid | 10 |
Charisma | 16 (+ 2) |
Beste priester gebouwd
- Subklasse - hangt af van de rol.
- Het ras is een gouden dwerg, hardvochtige halfling, rotskabouter of boskabouter.
- Oorsprong - vakman, beginner.
- Eigenschappen – Middelzware/zware pantsermeester, schildmeester, mobiel.
- Het wapen is met één hand te bedienen met een schild.
De Priest of the Domain of Light gebruikt stralende en vuurspreuken om het team te genezen, vijanden te hinderen en enorme schade aan te richten. Je kunt Storm Domain kiezen als je een held wilt creëren met veel schade en zware bepantsering. De laatste wordt ook gehanteerd door de priesters van het Domain of Life and War: de eerste is de sterkste genezer en de laatste is een melee-vechter.
De gouden dwerg is buitengewoon duurzaam, heeft een donker zicht en vaardigheid met verschillende secundaire wapens. Een halve ork past bij de priester van het oorlogsdomein, maar neem in dit geval geen schild en concentreer je in je mogelijkheden op kracht en uithoudingsvermogen.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 10 |
Behendigheid | 14 |
Uithoudingsvermogen | 16 (+ 1) |
verstand | 8 |
wijsheid | 16 (+ 2) |
Charisma | 10 |
beste druïdenbouw
- Subklasse - de cirkel van de maan.
- Het ras is een gouden dwerg, een hoge elf, een hardvochtige halfling, een rotskabouter.
- Oorsprong - beginner, volksheld, zwerver.
- Eigenschappen - bedreven in de elementen, magische moordenaar, meester van polearms.
- Wapen - een staf met een schild.
Druid of the Circle of the Moon heeft een speciale vorm van een gevechtsdier, waardoor hij in één beurt kan transformeren en aanvallen, en de gezondheid erin kan herstellen. Hij heeft een berenhuid als een van de bonusskins, waardoor hij een solide tank kan zijn. Als de vijand weerstand heeft tegen fysieke schade, dan wordt de schade van zo'n druïde omgezet in magie.
Een gouden dwerg is ideaal voor een tank, maar een hoge elf, rotskabouter of hardvochtige halfling is ook een goede druïde. Om de beste build voor een klas in BG3 te maken, kun je in een aparte gids leren over kenmerken van alle rassen.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 10 |
Behendigheid | 14 |
Uithoudingsvermogen | 16 (+ 1) |
verstand | 8 |
wijsheid | 16 (+ 2) |
Charisma | 10 |
Beste strijdersbouw
- Subklasse - kampioen.
- Ras - half-orc, mens, githyanki.
- Oorsprong - volksheld, zwerver, soldaat, zwerver.
- Kenmerken - waakzaam, voogd, vasthoudend.
- Wapens - twee met één hand.
Warrior Champion is buitengewoon gemakkelijk te leren en fysiek sterker dan andere specialisaties. Het deelt vaker voltreffers uit, slaagt effectief voor alle kracht-, behendigheids- en uithoudingsvermogencontroles en springt verder. De Battlemaster is nuttiger voor het team, terwijl de Knight Beyond meer een hybride subklasse is.
De kampioen werkt bijzonder goed samen met de halve ork, dankzij de meerdere keren toegenomen kritieke schade. Over het algemeen is de klasse universeel, dus je kunt elk ander ras kiezen.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 16 (+ 2) |
Behendigheid | 14 |
Uithoudingsvermogen | 16 (+ 1) |
verstand | 8 |
wijsheid | 8 |
Charisma | 12 |
beste paladijn gebouwd
- Subklasse - hangt af van de rol.
- Ras - half-orc, gouden dwerg, tiefling van Zariel.
- Oorsprong - volksheld, zwerver, soldaat.
- Eigenschappen - Daredevil, Heavy Armor Master, Shield Master.
- Wapens - tweehandig in schade, éénhandig met een schild in de tank.
De Oath of the Ancients is goed voor het beschermen van bondgenoten - AoE-genezing is zowel in als buiten gevechten nuttig. De Pledge Paladin is gericht op de tankrol vanwege de aard van de aura's. Met de subklasse Oath of Vengeance kun je je eigen schade vergroten.
Kies uit races half-orc voor schade, dwerg voor overlevingsvermogen en tiefling Zariel voor zijn bonusschade, intimidatiebonussen en prestaties. Zet in vaardigheden meer behendigheid voor initiatief, en wijsheid is handig bij het verkennen van de wereld en het redden van worpen.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 16 (+ 2) |
Behendigheid | 10-12 |
Uithoudingsvermogen | 14 |
verstand | 8 |
wijsheid | 10-12 |
Charisma | 16 (+ 1) |
Beste Pathfinder-build
- Subklasse - Beastmaster.
- Ras - Boself of halfelf, doorgar, lichtvoetige halfling, diepe kabouter.
- Oorsprong - volksheld, zwerver, zwerver.
- Kenmerken - dubbelhandige, goed gerichte schutter, bekwaam.
- Wapen - schermen in beide handen, lange afstand.
Pathfinder Beastmaster heeft veel metgezellen in zijn arsenaal, wat in verschillende gevallen van pas kan komen: een raaf zal het gebied verkennen, een beer zal als tank fungeren, een spin zal vijanden vertragen. De eigenaardigheid van de subklasse is dat de dieren een verhoogde pantserklasse hebben en als bonusactie kunnen rennen, zich terugtrekken en helpen.
Onder de rassen is een houten elf of halfelf voldoende, maar een ras met volbloed heeft de voorkeur vanwege de vaardigheid in de vaardigheid Aandacht. Kies een gezworen vijand, natuurverkenner en andere functies, afhankelijk van je eigen gemak en speelstijl, aangezien de klasse vrij universeel is.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 8 |
Behendigheid | 16 (+ 2) |
Uithoudingsvermogen | 14 |
verstand | 10 |
wijsheid | 16 (+ 2) |
Charisma | 10 |
Beste malafide build
- Subklasse - dief.
- Ras - Boself of halfelf, lichtvoetige halfling, tiefling, doorgar, diepe kabouter.
- Oorsprong - charlatan, crimineel, aristocraat, zwerver.
- Traits - Dungeon explorer, dubbelarmig, gelukkig.
- Wapen - schermen in beide handen, lange afstand.
Rogue Thief heeft de voorkeur boven andere subklassen, voornamelijk vanwege de tweede bonusactie, die veel mogelijkheden opent. Met dit archetype kun je stealth gebruiken na een aanval, ver komen in de strijd met twee streepjes en meerdere keren schade toebrengen in één beurt.
Als je als een schurk speelt, wees dan vooral voorzichtig om ervoor te zorgen dat je uitrusting geen enkele belemmering vormt voor stealth. Van alle rassen zijn die met bonus stealth het meest winstgevend: de halfling met uniek geluk, de boself met extra bewegingssnelheid en de aandachtsvaardigheid.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 8 |
Behendigheid | 16 (+ 2) |
Uithoudingsvermogen | 14 |
verstand | 10 |
wijsheid | 16 (+ 2) |
Charisma | 10 |
De beste tovenaarsbouw
- De subklasse is een afstammeling van draken.
- Race - tiefling, drow, doorgar, half-elf drow, rock of boskabouter.
- Oorsprong - volksheld, aristocraat, wijze.
- Kenmerken - bedreven in de elementen, goed gerichte spellcaster, combat spellcaster.
- Wapens - met bliksemschichten of extra spreuken om er geen slots aan te verspillen.
Van alle Wizard-subklassen zal Dragonspawn de meest consistente schade en extra duurzaamheid bieden, handig vanwege de kwetsbaarheid van de magiër. De stormspreuk zal hem mobieler maken dankzij dezelfde vluchtspreuk, maar zal hem beperken in de elementen.
Houd er bij het plaatsen van vaardigheden rekening mee dat behendigheid je in staat stelt om eerder bewegingen in de strijd te maken en het pantser te vergroten. Kies tussen intelligentie en wijsheid, afhankelijk van de binding van de geselecteerde vaardigheden aan de kenmerken.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 8 |
Behendigheid | 13-14 |
Uithoudingsvermogen | 16 (+ 1) |
verstand | 10-12 |
wijsheid | 10-12 |
Charisma | 16 (+ 2) |
Beste tovenaar gebouwd
- Subklasse - hangt af van de rol.
- Race - tiefling, drow, schilddwerg of doorgar, drow halfelf, rotskabouter of boskabouter.
- Oorsprong - volksheld, aristocraat, charlatan.
- Traits - een rituele caster ingewijd in magie: een tovenaar, een combat caster.
De tovenaar Bestia geeft extra HP bij het doden van tegenstanders en is geschikt voor degenen die in close combat willen blijven. Archfey Sorcerer is ideaal om op afstand negatieve statussen toe te dienen aan vijanden en mobiliteit. The Great Old One is een kruising tussen de drie subklassen, ontworpen voor middellange afstanden.
Van buitenaardse aanroepen wordt aanbevolen om "Tormenting Blast", "Armor of Shadows", "Beast Energy" en "Knockback Blast" te kiezen. Pact Gifts zijn onder andere Pact of the Blade voor melee of Pact of Chain voor ranged.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 8 |
Behendigheid | 16 (+ 1) |
Uithoudingsvermogen | 15 |
verstand | 8 |
wijsheid | 10 |
Charisma | 16 (+ 2) |
Beste wizard-build
- Subklasse - evocatie.
- Ras - hoge elf of halfelf, githyanki, dvergar.
- Oorsprong - ambachtsman, aristocraat, wijze.
- Eigenschappen - bedreven in de elementen, gelukkige, goed gerichte caster.
- Het wapen is een strijdstaf.
De wizard heeft een groot aantal subklassen, waarvan Evocation de meest winstgevende is met een uitgebreide lijst met krachtige gebied van effectvaardigheden. Met deze specialisatie kun je veilige gebieden voor bondgenoten creëren, zodat negatieve effecten en spreukschade er niet doorheen gaan.
De hoge elf is een ideale keuze voor een tovenaar omdat zowel het ras als de klas baat hebben bij het investeren van veel punten in intelligentie. Githyanki zijn goed voor een magiër in melee-hybride. Van analogen kun je een hoge halfelf of doorgar maken.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 8 |
Behendigheid | 14 |
Uithoudingsvermogen | 16 (+ 1) |
verstand | 16 (+ 2) |
wijsheid | 10 |
Charisma | 10 |
Beste monnik gebouwd
- Subklasse - open palmpad.
- Ras - half-orc, houten elf of half-elf, rots- of boskabouter, dragonborn.
- Oorsprong - volksheld, zwerver, zwerver.
- Functies - gewijd aan magie: een priester, een meester in militaire zaken, een pestkop van een herberg.
- Wapens - klooster of vuisten.
De monnik van het pad van de open handpalm ontwikkelt de basisvaardigheden die inherent zijn aan de klas, waardoor het personage een volwaardige jager van dichtbij wordt. Specialisatie geeft toegang tot nieuwe vaardigheden die bonusacties uitgeven en elementaire schade aanrichten met ongewapende aanvallen.
Monk's spreuken van het Pad van de Vier Elementen gebruiken meer Chi-energie, zijn dodelijker en effectiever, maar vormen een hybride van de held en veranderen de speelstijl die in de basis van de klas is vastgelegd. De houten elf heeft een bonus voor aandacht en stealth, en de halve orc zal de kritieke schade en overlevingskansen van de held vergroten.
Verdeling van vaardigheidspunten:
Dwingen | 8 |
Behendigheid | 17 (+ 2) |
Uithoudingsvermogen | 14 |
verstand | 8 |
wijsheid | 16 (+ 1) |
Charisma | 10 |
Lees verder:We hopen dat onze gids voor de beste builds in Baldurs Gate 3 je heeft geholpen bij het kiezen van de build. Als je vragen hebt, stel ze gerust binnen opmerkingen - De auteur van het artikel zal proberen te helpen. In het relevante gedeelte van onze website kunt u ook vinden andere spelleiders.