Mintara in Baldur's Gate 3 - Potentieel speelbaar personage, goblin krijgsheer Absolute en Oath of Vengeance paladijn. Dit is de enige NPC van het eerste bedrijf, waarvan de dialoog leidt tot de mogelijkheid om deel te nemen aan het conflict tussen tieflings en goblins aan de kant van de laatste. Ze kan zowel tot metgezel worden gemaakt als vermoord worden.
Als Mintara de Wildwoods overleeft, markeert het tweede bedrijf een keerpunt in haar verhaal, waarvan de uitkomst afhangt van het medeleven van de hoofdpersoon. In deze gids wordt besproken hoe je Mintara kunt rekruteren, redden of doden in Baldur's Gate 3.
Inhoud
Is Mintara het redden waard?
Mintara is een klassekarakterpaladijn" Beschikt over veel helende, beschermende en polijstende spreuken die typisch zijn voor deze klasse, maar heeft ook een aantal vaardigheden die debuffs opleggen, wat typisch is voor aanhangers van Oath of Retribution-paladins. Hij is een personage met het onthulde potentieel van een larve: hij kan charme uitstralen als reactie en heeft andere psionische vaardigheden. Als ervaren meleevechter is Mintara in staat een aanval van kansen uit te voeren. Als vertegenwoordiger van het ras druipen, kan charme en slaap weerstaan, en kan in het donker 24 meter zien. Basiskenmerken van het personage op het eerste niveau:
- Kracht - 17 (hoofdstatistiek).
- Behendigheid - 12.
- Uithoudingsvermogen - 13.
- Intelligentie - 8.
- Wijsheid - 10.
- Charisma - 15.
Met Mintara kunt u beginnen роман in het eerste bedrijf. Dit is het enige personage dat in deze fase van de plot niet speelbaar is, maar met wie je wel kunt slapen. De relatie met het meisje is nauw verweven in haar hoofdmissie. Hoewel in het eerste bedrijf lijkt dat Mintara een personage is met een duistere moraal, zal deze perceptie veranderen naarmate het verhaal vordert. Halverwege het tweede deel van de plot zal er een kans zijn om de duistere elf uit de klauwen van Absolute te rukken en haar te overtuigen om tegen de sekte en zijn makers te vechten.
Waar vind je Mintara in Baldur's Gate 3
In het eerste en tweede bedrijf van de plot wordt Mintara op twee locaties door reizigers aangetroffen.
In het kabouterkamp
В kabouterkamp Er is een locatie genaamd de Broken Sanctuary, waar Mintara met Rozzak praat aan een stenen tafel.
In de Maantorens
Als Nightkeeper Mintara het Wildwood-conflict overleeft, is ze te vinden in Maan Torens. Ze zal eerst verschijnen voor Ketherik Torm in de grote zaal. Verder zal ze, afhankelijk van de keuze van de helden, worden verplaatst naar de martelkamer in de kelder.
Hoe Mintara in een team te rekruteren
De rekrutering zal succesvol zijn na een reeks keuzes die van invloed zijn op de gebeurtenissen in het eerste en tweede bedrijf van het hoofdverhaal. Kortom, om Mintara in Baldur's Gate 3 te rekruteren, hebben helden het volgende nodig:
- In het eerste bedrijf kies je de kant van het Absolute in het conflict tussen tieflings en goblins, neem je deel aan de strijd in de Emerald Grove en maak je geen ruzie met Mintara na het feest in het kamp.
- In het tweede bedrijf red je je toekomstige metgezel uit de gevangenis in de Towers of the Moon.
Nadat je met Mintara uit de torens bent ontsnapt, krijg je de kans om de donkere elf uit te nodigen in het kamp en haar aan je team toe te voegen.
Is het mogelijk om Mintara te rekruteren zonder bloed te vergieten?
Mintara kan worden gerekruteerd zonder het bloedbad in de Emerald Grove, als je niet deelneemt aan het conflict tussen tieflings en goblins. In zo'n scenario Zullen и Karlach zal zich niet beledigd voelen en zal het kamp niet verlaten. Kies gewoon geen partij in het conflict, praat er niet mee Halsin of Mintara in principe, of vasthouden aan neutraliteit in gesprekken. Ren rechtstreeks naar de Corrupted Lands, die op een aantal manieren te bereiken zijn, waaronder de bergpas en het pad naar de kloosters van Rosimor, of via Grimforge. Zodra je het tweede bedrijf hebt bereikt, ontmoet je Mintara in de Lunar Towers en krijg je de kans om haar te redden met behulp van de onderstaande methode.
Hoe Mintara en Halsin samen te rekruteren
Er is momenteel geen manier om beide metgezellen te rekruteren. De speler zal een keuze moeten maken: Mintara of Khalsin. Aanvankelijk was deze optie beschikbaar toen de game uitkwam, maar deze is al opgelost.
Hoe Mintara te redden
Ga eerst naar kabouter kamp, benader de Nachtwacht en begin een dialoog. Wees het in uw opmerkingen in alles met haar eens en laat op alle mogelijke manieren zien dat u aan haar kant staat. Kies de volgende uitspraken:
- Stel eerst de vraag: “Wat voor soort jacht? Op wie?".
- Selecteer vervolgens 'Als je haar naar de tieflings brengt, zullen ze allemaal sterven. Maar je zult haar vertrouwen winnen."
- Antwoord: “We hebben geen gevangene nodig. Ik weet waar het bos is” en “Niemand kan zich voor mij verbergen.”
- Mintara zal proberen de geest van de held binnen te dringen. Stoor haar niet door 'Laat haar je gedachten lezen' te selecteren.
- Knik in de toekomst gewoon en ga akkoord.
Als gevolg hiervan zal Mintara met de helden overeenkomen om de Emerald Grove aan te vallen. Teleporteer naar het bos. Kom naar je kamp en breng de nacht door, en ga na het rusten naar de poort. Uit de situatie zal duidelijk worden dat de tieflings zich voorbereiden om de aanval van de goblins af te weren.
Praat met Zevlor die bij de poort staat. Laat hem tijdens het gesprek niet begrijpen dat je een overeenkomst hebt gesloten met de goblins. Kies de volgende signalen:
- 'De drow die het bevel over hen voert, heeft dit bos ontdekt. Ik kon haar niet tegenhouden.”
- Vraag vervolgens: 'Heeft u een plan?' In verdere opmerkingen: lieg gewoon.
Na de dialoog met Zevlor moet je de poort openen met behulp van het mechanisme. Je kunt eerst op de hoorn blazen en een gevechtsverbetering krijgen, maar daarna zal Mintara in de geest van de held klimmen en je in ieder geval vragen om de poort te openen. Vervul haar wens. De strijd zal beginnen met een numeriek voordeel aan de kant van de goblins: er zit niets ingewikkelds in, zelfs niet op het gebied van "Tactiek". Verwijder de handschoenen van Zevlors lijk Hell's Horseman's Pride.
Nadat je de bewakers bij de poort hebt gedood, kun je een telepathische stem van Mintara verwachten: ze zal opdracht geven de resterende tieflings en druïden in het bos te doden. Volg de goblins de kerker in via de stenen deur. De meeste tieflings verstoppen zich hier. Het gevecht met burgers zal uiterst eenvoudig zijn. Na het bloedbad zal Mintara je vragen de overgebleven druïden te slachten in de Heilige Vijver van het bos, waar je een bezoek aan moet brengen.
Enkele waardevolle spullen die door Druïden zijn gedropt:
- Halsketting "Broodmoeders wraak": Voegt gif toe aan het wapen na genezing.
- Sleutel van de Ouden: +1 voor de natuur.
Keer terug naar Mintara en rapporteer uw succes. Op dit punt is de strijd in het bos voorbij en zullen de krijgsheer en de goblins op de helden wachten tijdens een feest in het kamp. Tijdens de vakantie zullen er twee belangrijke gebeurtenissen plaatsvinden:
- Mintara zal de hoofdpersoon aanbieden om zijn geest te versterken met een larve, die de mechanismen voor het verbeteren van de hersenen zal ontsluiten.
- Liefdesscène met Mintara.
'S Morgens zal de drow proberen de hoofdpersoon te vermoorden. We raden aan om haar niet kwaad te maken, zodat je niet in een gevecht verwikkeld raakt. Kalmeer de donkere elf met de volgende controles:
- Bedrog: "Ik wil één ding: het Absolute behagen" (KS 2).
- Geloof: “Jij verdient dit ook. laten we samen naar het Absolute gaan” (KS 2).
Nadat je de Nachtwacht ervan hebt overtuigd geen plotselinge bewegingen te maken, spreek je af haar te ontmoeten in de Moon Towers. Mintara helpt je om je bestemming te bereiken en te geven Spin lier, waarbij de drau Karniss wordt opgeroepen, een gids door de ontheiligde landen.
Reis naar de Blighted Lands via Wildwood Mountain Pass en het pad naar Rosimorn Hold (beste route). Wanneer je op weg naar de Torens van de Maan een groep pelgrims tegenkomt, doe dan een prestatiecheck (DC 16) en speel spin lier. Op het geluid van muziek komt de drow Karniss mee Maanlicht lantaarn, beschermend tegen de duistere vloek. In een dialoog kun je hem beter niet boos maken, hij is al uit balans.
Nadat je met Karniss hebt gesproken, volg je hem. Ren niet te ver weg van het beschermende licht van de lantaarn om te voorkomen dat je vervloekt wordt. Ongeveer halverwege Maan Torens de karavaan wordt aangevallen harpspelers. Het zal gemakkelijk zijn om ermee om te gaan, dankzij de numerieke superioriteit van uw kant. Nadat je het gevecht hebt voltooid, blijf je Karniss volgen. De drau zal reizigers naar de hoofdingang van de Lunar Towers leiden. Kom binnen.
Binnen kunt u genieten van een stevige selectie van lokale gerechten kooplieden en ga naar de grote zaal, waar Mintara en de goblins worden berecht vanwege het mislukken van de operatie om het artefact te vinden. Om haar te helpen, kies je een Wijsheidscontrole:
- "Zarell mentaal beïnvloeden om haar te dwingen Mintara te sparen" (DC 16).
Als de dobbelsteenworp succesvol is, wordt de gevangene naar een martelkamer op het lagere niveau van de torens gestuurd. Volg haar.
In de martelkamer van de Lunar Towers zullen ze proberen de arme man van zijn wil te beroven. Dit kan op de volgende manieren worden voorkomen:
- Eerst: "Wat doe je met haar?", Selecteer vervolgens de misleidingcontrole: "Ik heb de opdracht gekregen om persoonlijk met deze gevangene af te rekenen."
- Vraag: “Wat doe je met haar?”, en slaag dan voor de intimidatietest: “Ga uit de weg. Ik zorg er zelf voor.”
Nu moet je discreet met Mintara instemmen om te ontsnappen via een telepathische verbinding:
- Selecteer 'Raak de geest van Mintara aan' en voer vervolgens een wijsheidscontrole uit door 'Duw de entiteit weg, haast je naar Mintara' (DC 18). Nodig haar uit om onderwerping te veinzen, zodat de gevangenbewaarders zullen vertrekken zonder iets te vermoeden. Ze zal het ermee eens zijn, maar dit zal worden gevolgd door een nieuwe test: ze moet de gevangenbewaarders ervan overtuigen dat Mintara’s wil is gebroken. Kies ervoor om te intimideren, te misleiden of te overtuigen (DC 18).
- Als de vorige optie in een van de fasen mislukte, breek dan met geweld door door 'Val de bewakers aan' te kiezen. Maak je geen zorgen, fanatici uit het hele fort zullen niet komen rennen om te vechten.
Nadat je de gevangenbewaarders hebt vermoord of met Mintara hebt afgesproken om je te gedragen volgens het ontsnappingsplan, verlaat je het gevangenisblok. Op weg naar buiten zul je jezelf moeten uitleggen aan de bewaker. Er zijn verschillende methoden om de situatie diplomatiek op te lossen:
- Intimidatie: “Mintara is vrijgelaten, wat betekent dat de kooi vrij is en dat ze je erin kunnen stoppen” (KS 16).
- Geloof: "Ik denk dat ze heel nuttig zou zijn als mijn persoonlijke dienstmeisje, nietwaar?" (DC16).
- Bedrog: “Kijk maar naar haar. Deze kwijlende dwaas bedreigt niemand meer” (KS 16).
Nadat je de ongelukkige bewaker hebt overtuigd, beklim je de trap en ren je door de hoofdpoort, weg van de Maantorens. Op weg naar buiten worden de helden opnieuw tegengehouden door de bewakers en gemarteld met vragen. Kies een van de opties voor een vreedzame oplossing:
- Geloof: “Ze is mij absoluut trouw. Ik zal haar in het gareel houden” (KS 14_.
- Intimidatie: “Ze gaat waar ik haar heen leid. Uit de weg” (KS 14).
- Bedrog: “Ze is volledig onderdanig aan ons. Ze heeft geen eigen wil” (KS 14).
Ren weg van de torens. Nadat je de brug bent overgestoken, luister je naar Mintara's dankbaarheid en nodig je haar uit om in het kamp te blijven. Hiermee is het rekruteringsproces voor personages voltooid. Ga naar het kamp, praat met de drow en nodig haar uit voor de groep.
Hoe Mintara te doden
Tijdens de passage van de Mintara-tak zullen er verschillende situaties zijn waarin het mogelijk zal zijn om de donkere elf in het geheim of in een eerlijk gevecht te doden. Laten we elk geval bekijken van hoe je Mintara afzonderlijk kunt doden.
Zet een hinderlaag op bij het goblinkamp
De eerste kans komt binnen kabouterkamp. Benader Mintara en onderhandel met haar om de Emerald Grove aan te vallen. De drow zal zijn gang gaan en over een zeer kwetsbare houten brug lopen. Zodra ze erop stapt, ga je naar de turn-based modus en schiet je een vuurschicht naar de houten steun. De brug zal instorten, Mintara zal de afgrond in vliegen en de goblins zullen niets merken. In sommige gevallen kan dit leiden tot het verlies van een pantserset van de elf, maar soms verschijnt er een rugzak met haar uitrusting op de klif en is deze beschikbaar voor inspectie.
Verraad Mintara
Tijdens het gevecht in de Emerald Grove weiger je Mintara om de poort te openen. Dit zal haar en de goblins vijandig maken. De helden zullen deelnemen aan de strijd in het bos aan de kant van de tieflings.
In de martelkamer in de Lunar Towers zal een keur aan opmerkingen beschikbaar zijn die de acties van het tot slaaf maken van de wil van Mintara niet verstoren.
Zelfs nadat je uit de torens bent ontsnapt, kun je in de dialoog waarin Mintara de held zal bedanken, voor verraad kiezen.
Versla Mintara in een eerlijk gevecht
Reageer na het gevecht in de Emerald Grove, het feest in het kamp en de liefdesscène op Mintara's poging om de held te doden met een van de volgende regels:
- ‘Ik zal alleen naar Haar machtscentrum gaan om Haar te vernietigen.’
- “Ik bepaal liever mijn eigen lot.”
Dergelijke godslastering zal zelfs goblins nuchter maken. In het kamp zal een strijd beginnen tegen Mintara en de overblijfselen van haar leger.
Beloning voor het doden van Mintara
Een complete set waardevolle items die uit de Night Guardian zijn gevallen:
- Giant Step Boots: +1 voor Atletiek en Momentum voor het uitspreken van concentratiespreuken.
- Mace "Xianid", die "Fairy Radiance" cast wanneer hij een vijand mist.
- Spin lier. Vereist om Karniss op te roepen.
- Spinnenpantser dat +1 geeft op Stealth-cheques
- Larve van de parasiet.
Lees verder:We hopen dat de gids voor Mintara in Baldur's Gate 3 je heeft geholpen bij het redden, doden of rekruteren van je gelederen. Als u vragen heeft, kunt u deze stellen op opmerkingenwe zullen zeker antwoorden. Lees andere nuttige Baldur's Gate 3 gidsen in het desbetreffende gedeelte van de site.