Sferometen in Honkai: Starrail - een transportmiddel gecreëerd dankzij de investeringen van Uslada en gerelateerd aan puzzels planeten van festiviteiten. Gevonden tijdens de hoofdverhaalcampagne Penaconia, en ook in het evenement "Broeder Han's ontsnapping". Tijdens de interactie met het apparaat, het inschakelen en draaien van de schermen, moet de Pathfinder een traject opbouwen dat vervolgens het doel bereikt.
Uit de gids leer je hoe je het traject van sferometen in HSR kunt opbouwen: we zullen zowel de tests bekijken die zijn gevonden op open locaties van het entertainmentzweefvliegtuig, als apparaten die verband houden met het evenement "Broeder Han's ontsnapping".
Hoe Spheromet-puzzels op te lossen in Honkai: Star Rail
Om een traject op te bouwen na interactie met een bolwerper in de XSR, is het noodzakelijk om de schermen op het veld op een chaotische manier in te schakelen en te draaien. Elke ronde vorm heeft zijn eigen laserrichting, waarmee bij het scrollen rekening moet worden gehouden. Interactie verbruikt op zijn beurt oplaadpunten — zodra hun aantal tot nul daalt, wordt de mogelijkheid om schermen te activeren en te roteren geblokkeerd.
Nadat je het juiste traject hebt opgebouwd dat twee sferomets verbindt - de eerste en de laatste, zul je merken hoe de laser van kleur verandert van rood naar groen. De puzzel zal worden opgelost.
Sferometrieën in de Mastery-missie
In deze sectie zullen we bekijken hoe we het traject van sferometen in HSR kunnen opbouwen die deelnemen aan de missies van Exploring the Planet of Festivals.
Goed voorteken, mijn vriend
Nadat ze Sampo in Aiden's Park hebben ontmoet, komen Pathfinder en Firefly overeen de man te volgen naar Pepe's Saloon, gelegen aan de andere kant van het uitgaansgebied Golden Moment.
Om het pad te verkorten, besluit het bedrijf een sferomet te gebruiken die ernaartoe leidt 1 vloer locaties:
- Klik op het scherm waar de sferometstraal naartoe leidt (actie “Aanzetten”) en draai deze 1 keer.
- Activeer vervolgens het tweede scherm (actie "Inschakelen") - het gewenste traject wordt ingesteld, er zijn geen aanvullende acties vereist.
In een aparte handleiding kunt u vertrouwd raken met de passage van de taak "Een goed voorteken, mijn vriend".
Nacht genaamd Tederheid
Tijdens de missie zul je twee keer een raadsel moeten oplossen.
Sferomet 1
Nadat je Acheron en Misha hebt geholpen en het Clockwork-apparaat hebt verkregen, blijf je Firefly volgen terwijl ze richting het grondgebied van een nieuwe locatie gaat: de Dream Frontier. Het pad naar het gebied loopt er doorheen 3 vloer Gouden momentje.
Om daar te komen, moet je opnieuw op een drijvend transportapparaat zitten:
- Schakel het scherm in waarop de straal wordt getrokken - het gewenste traject wordt ingesteld, er zijn geen aanvullende acties vereist.
- Activeer het tweede scherm (actie “Enable”) en draai deze 1 keer.
Sferomet 2
De volgende puzzel met de sferomet verschijnt later, nadat je bij de Droomgrens bent aangekomen en er voorbij bent Dromersplein.
Om het op te lossen heb je nodig:
- Activeer schermen één voor één № 1 и № 2 — het gewenste traject wordt bepaald, er zijn geen aanvullende acties nodig.
- Zet de schermen één voor één aan № 3 и № 4 - het juiste traject dat naar de uiteindelijke sferomet leidt, wordt opnieuw automatisch ingesteld.
- Voeg formulier toe № 5om het pad te voltooien.
In een aparte handleiding kunt u vertrouwd raken met de passage van de taak "Een nacht die tederheid heet".
Dubbele schadevergoeding
Terwijl je namens Aventurijn het Golden Moment-diorama verkent, moet je één puzzel oplossen om bij het verloren fragment van het mozaïek te komen.
Je kunt de balkons op de tweede verdieping van de locatie, waar het ontbrekende fragment zich bevindt, bereiken met behulp van een bolwerper op het centrale plein. Om het pad te herstellen, moet u het volgende doen:
- Lanceer barrières onder cijfers 1, 3, 4 и 6.
- Schakel schermen in en draai ze in posities 2 и 5.
In een aparte handleiding kunt u vertrouwd raken met de passage van de taak "Dubbele schadevergoeding".
Al deze verhalen zijn triest
Tijdens de missie moet je 4 raadsels met sferomets tegelijk oplossen.
Sferomet 1
Terwijl hij namens Aventurijn de kleine Augin achtervolgt, zal de jongeman een obstakel tegenkomen in de vorm van een afgrond. Gebruik de nabijgelegen bolwerper om de andere kant van het themapark te bereiken.
Om de juiste route te creëren heb je nodig:
- Lanceer de barrière 1.
- Schakel schermen in en draai ze 2, 3 и 4.
Sferomet 2
Aventurijn zal de jongen blijven achtervolgen en proberen het eiland Hamster Park te verlaten met behulp van een nieuwe bolwerper in het zuidelijke deel van de locatie.
Plan je route als volgt om de spheromet te berijden en terug te keren naar het centrum van het themapark:
- Schakel schermen in en draai ze 1 и 2.
- Lanceer barrières onder cijfers 3, 4 и 5, maar verander hun standpunt niet.
Sferomet 3
Na het voltooien van het labyrint zal Aventurijn de bolwerper opnieuw moeten gebruiken om het zuidelijke deel van de locatie te bereiken: het eiland van Broeder Han.
Om het mechanisme weer te kunnen gebruiken, hoeft u alleen maar alle schermen in te schakelen 1-7zonder ze te draaien.
Sferomet 4
Nadat ze het eiland heeft verkend en de jongen in het themapark heeft ontmoet, gaat Aventurine naar het hoofdpodium, waarvoor opnieuw de bolwerper moet worden gebruikt.
Om de laatste puzzel op te lossen heb je nodig:
- Zet de barrières aan en draai ze 1 и 2.
- Activeer schermen 3-7zonder hun positie te veranderen.
Sferometrieën op Penaconia-locaties
Op sommige locaties van Penaconia kun je andere puzzels vinden die niet betrokken zijn bij de verkenningsmissies of die worden ontdekt tijdens de voltooiing ervan, maar waarmee je geheime plaatsen kunt bereiken met waardevolle beloningen of snelkoppelingen naar reeds bekende punten kunt openen.
Spheromet in het doolhof van het themapark
Na restauratie van het labyrint in het midden van de locatie is er toegang tot een bolwerper die naar Brother Khan's Lair in het zuiden van het themapark leidt. Om de puzzel op te lossen, moet je de route herhalen die in de onderstaande afbeelding wordt weergegeven.
Spheromet in de noordelijke sector van het themapark
Ten noorden van de hoofdscène van de locatie bevindt zich een bolwerper die naar het Hamsterpark op het eiland bovenaan de locatie leidt. De oplossing voor deze puzzel vindt plaats tijdens de Mastery-missie. "Al deze verhalen zijn triest".
Spheromet in de zuidelijke sector van het themapark
Ten zuiden van het hoofdpodium bevindt zich nog een bolwerper, die de personages naar het lager gelegen eiland van Brother Han's Gang brengt. Het herstellen van de route vindt ook plaats als onderdeel van de missie "Al deze verhalen zijn triest".
Spheromet leidt naar een geheime plek
Nadat je het labyrint hebt hersteld en de bolwerper in het midden van het park hebt geopend, is het opnieuw mogelijk om een route te creëren en de geheime locatie te bereiken. Schakel eerder ingeschakelde schermen uit en herhaal de onderstaande route om de puzzel op te lossen en te krijgen prestatie "Geheime Partij".
Sferometrieën in het geval van de ontsnapping van broeder Khan
Als onderdeel van het spel "Broeder Han's ontsnapping" -evenementen Je zult verschillende raadsels moeten oplossen met bolwerpers uit het gelijknamige evenementengedeelte.
Bovenwereld: Spheromet 1
Als onderdeel van de eerste test van het evenement moet je een straaltraject bouwen met behulp van drie schermen. Er zijn 4 energieladingen om de taak te voltooien. Schakel eerst om de beurt het eerste en tweede scherm in het laserpad in.
Schakel vervolgens het derde scherm in en draai het één keer om de straal in de tegenovergestelde richting te richten.
Wanneer de ketting op één lijn komt en het doel raakt, start je de bolwerper door op het vinkje onder aan het scherm te klikken. Voor het oplossen van het raadsel krijg je 10 ster jade, 2 reizigersgidsen en 10 credits in het uitdagingsmenu.
Bovenwereld: Spheromet 2
In de tweede evenementtest zijn er 6 schermen op het speelveld en slechts 5 energieladingen om ze aan te zetten. Zonder het eerste scherm in te schakelen, start u onmiddellijk het tweede. Doe dan hetzelfde met de derde.
Schakel schermen nummer 4 en 5 op dezelfde manier in.
Het vijfde scherm zal eenmalig moeten worden ingezet om de straal in de tegenovergestelde richting te richten. Start daarna scherm nummer 6.
Hierna zal de sferometstraal het gewenste doel bereiken. Lanceer het projectiel langs het omlijnde traject door op de overeenkomstige knop onderaan te drukken.
Als je de uitdaging voltooit, ontvang je er 10 ster jade, 2 reizigersgidsen en 10 credits in het uitdagingsmenu.
Nether: Spheromet 1
Als onderdeel van de tests van de sectie ‘Nether World’ zijn er nieuwe regels van toepassing, die enigszins afwijken van de gebruikelijke. Nu kunnen er meerdere sferomets tegelijk op het speelveld aanwezig zijn, waarvan sommige ‘tussenpunten’ voor het personage kunnen worden.
Eerste puzzel
De eerste puzzel omvat het navigeren tussen vijf schermen met slechts drie ladingen. Schakel eerst het eerste scherm in en vervolgens het tweede.
Op deze manier richt u de straal naar de centrale sferomet. Lanceer de capsule en beland op het dak van het gebouw.
Tweede puzzel
Ga opnieuw de bolwerper in om verder te bewegen. Schakel alle schermen uit, eerder gelanceerd. Nu moeten we een nieuwe ketting maken die ons zou helpen bij de laatste sferomet te komen. Schakel om te beginnen het eerste scherm in en draai het.
Zet vervolgens het tweede en derde scherm één voor één aan.
De straal gaat naar de laatste sferomet, waarna het mogelijk is om het projectiel te lanceren. Voor het oplossen van de puzzel krijg je 10 ster jade, 5 gecondenseerde ethers en 10 credits uit het uitdagingsmenu.
Nether: Spheromet 2
In de tweede test zul je met veel schermen moeten communiceren met slechts 6 energieladingen. Een tussenpunt in de vorm van een extra sferomet zal de taak gemakkelijker maken.
Eerste puzzel
Start de oplossing door het eerste scherm aan te zetten waar de straal naar wijst, en start vervolgens het tweede.
Schakel vervolgens, zonder aanvullende acties uit te voeren, het derde en vierde scherm één voor één in.
Het gecreëerde straaltraject zal u helpen de tussenliggende sferomet te bereiken. Voer het opnieuw in om een tweede pad te maken.
Tweede puzzel
Voordat u begint met het maken van een nieuwe route, schakelt u eerst alle eerder geactiveerde schermen uit om voldoende lading te verzamelen. Vervolgens moet je communiceren met zes nieuwe poorten.
Zet eerst scherm nummer 1 aan en draai het één keer om de straal de andere kant op te draaien. Schakel ook het tweede scherm in waar de laser op wijst.
Schakel ook afwisselend het derde en vierde scherm in.
Lanceer de barrière op het vijfde scherm en draai deze zo dat de straal naar het zesde scherm is gericht. Zet hem dan ook aan.
Hierdoor ontstaat een route die leidt van de tussenliggende naar de laatste spheromet. Lanceer het projectiel en voltooi de uitdaging. Na voltooiing ontvang je er 10 ster jade, 5 verloren gouddeeltjes en 10 credits in het uitdagingsmenu.
Nether: Spheromet 3
De derde Nether Challenge zal geen extra orb-launchers bevatten, waardoor de oplossing alleen gericht is op het inschakelen en roteren van de schermen op het speelveld. Er zijn in totaal 7 energieladingen beschikbaar voor interactie.
Schakel eerst het eerste en tweede scherm in, maar draai ze niet.
Zet het derde scherm aan en draai het zodat de straal naar boven wijst. Activeer ook het scherm waar de laser op wijst.
Activeer vervolgens het vijfde en zesde scherm. Draai deze laatste verder om de straal binnen het speelveld te richten, en niet voorbij de rand.
Schakel als laatste scherm nummer zeven in. Wanneer de route voltooid is, vuur je de bolwerper af en voltooi je de uitdaging om er 10 te ontvangen ster jade, 2 reizigersgidsen, 10 credits uit het uitdagingsmenu.
Nether: Spheromet 4
Tijdens de vierde test speel je op een speelveld met veel schermen en drie bolwerpers, waarvan er één een tussenpunt op de route is. Creëer tweemaal geschikte trajecten voor de straal met behulp van de vijf beschikbare energieladingen.
Eerste puzzel
Het eerste scherm is eenvoudig aan te zetten en het tweede kan verder worden gedraaid om de straal naar de bovenkant van het veld te richten.
Het derde en vierde scherm worden eenvoudig ingeschakeld zonder extra bewegingen te maken.
Ook het laatste scherm is vrij eenvoudig te activeren. Lanceer een projectiel vanuit de bolwerper om naar het tussenpunt te reizen.
Tweede puzzel
Betreed het mechanisme opnieuw om een nieuw pad te bouwen. Schakel eerst alle schermen uit om de kosten te herstellen die nodig zijn om de route uit te stippelen. Schakel eerst het eerste scherm in waar de straal naar wijst. Activeer dan ook de tweede.
Zonder extra acties uit te voeren, schakel je het derde en vierde scherm op het speelveld in.
Lanceer het projectiel en voltooi de uitdaging om een beloning van 10 te ontvangen ster jade, 5 gecondenseerde ethers en 10 credits.
Nether: Spheromet 5
De nieuwste test omvat het combineren van een groot aantal schermen met een straal met slechts 11 ladingen. De taak wordt bemoeilijkt door obstakels waar lasers niet doorheen kunnen. Schakel eerst het eerste en het tweede scherm om de beurt in.
Start vervolgens het derde en vierde scherm op dezelfde manier.
Activeer en draai de vijfde barrière en schakel vervolgens de zesde in.
Schakel de zevende en achtste barrière één voor één in.
Activeer het negende en tiende scherm op dezelfde manier, zonder ze te draaien.
Lanceer als laatste de elfde barrière en lanceer een projectiel in de bolwerper.
Voor het voltooien van de uitdaging ontvang je 10 ster jade, 5 verloren gouddeeltjes en 10 credits in het stagemenu.
Prestatie Schud de frisdrank niet in Honkai: Star Rail
Gebruik voor het eerst de bolwerper bij aankomst op de Golden Moment-locatie en behaal de prestatie "Schud je frisdrank niet" uit de categorie “Onze Herinneringen”. onderscheiding: 5 ster jade.
Lees verder:We hopen dat onze gids je heeft geholpen bij het opbouwen van het traject van sferomets in Honkai: Star Rail in verschillende Penaconia-activiteiten en het bereiken van het doel. Als u vragen heeft, kunt u deze schrijven opmerkingen - de auteur zal proberen te helpen. Volg andere artikelen over het spel in de relevante secties van onze website: voorbijgaan, gidsen, bouwt, лор и nieuws.
Bedankt, het heeft echt geholpen
Bedankt voor de gids, de foto's met het volledige pad, zonder tussenstappen, waren voor mij voldoende. Ik vraag me af of de tussenliggende foto's nuttig waren voor andere spelers? Vertel ons erover in de reacties!