Dragon's Dogma 2 is een actie-RPG die de Risen uitnodigt om een enorme open wereld te verkennen, bestaande uit verschillende grote regio's vol met allerlei activiteiten, speurtochten en geheimen. Zoals het een rollenspelproject betaamt, kun je in de game keuzes maken en niet-lineair bewegen, wat het uiteindelijk mogelijk maakt om verschillende eindes te krijgen.
De eindes verschillen niet alleen in de uitkomst van het verhaal, maar ook in de lijst met acties die moeten worden uitgevoerd om ze te openen. In de gids zullen we in detail bekijken hoe je alle eindes van Dragon's Dogma 2 kunt krijgen, en we zullen je ook vertellen over alle taken om het echte einde te bereiken.
Hoeveel eindes zijn er in DD2?
In totaal bevat het spel functies drie eindes:
- slecht - de snelste en eenvoudigste, wat geen voortzetting of zelfs maar prestatie impliceert.
- Goed - een eenvoudig en redelijk voor de hand liggend einde dat begint bij het volgen van de hoofddoelen.
- WAAR - de moeilijkste en langste finale, waarbij na het goede einde een groot aantal taken en tests moet worden voltooid. Is het meest interessant van allemaal.
Vanwege het ontbreken van een prestatie voor het slechte einde, wordt het daarna mogelijk om onmiddellijk te laden vanaf de laatste save en naar een van de overige twee te gaan. Als je voor de goede gaat, kun je de ware bereiken in een nieuwe playthrough, of met de hulp beheerder opslaan.
Hoe je je kunt voorbereiden om alle eindes in Dragon's Dogma 2 te ontgrendelen
Om het einde te bereiken, moet je beginnen met het voltooien van de laatste verhaalmissie "Erfenis". Eenmaal bovenaan de maantoren ga je vooruit, richting de arena met een trap die naar de hemel leidt. Er begint een filmpje, van waaruit de uitgang naar de finale begint.
Versla eerst de bedrieger: om dit te doen, moet je alle volgelingen van Faezus vernietigen die zich tegen de Verrezenen verzetten.
Nadat je de valse Heer hebt vernietigd, start je een filmpje waarin draken naar de grond afdalen: eerst een gewone, en dan een rode - de krachtigste en gevaarlijkste van alle bestaande. Hier is het al mogelijk om een slecht einde te bereiken, of op weg te gaan naar een goed of waar einde.
Voordat je de laatste taak voltooit, moet je, als je van plan bent voor het goede einde te gaan, en nog meer als je het echte einde gaat krijgen, een aantal voorbereidingen treffen die een grote impact zullen hebben op de verdere gameplay:
- Aanbevolen van klasse veranderen op de boogschutter. Ondanks de vrij lage positie op de ranglijst heeft deze call een enorm voordeel in het late spel vanwege het hieronder beschreven punt.
- Koop zeker Pijl van het onheil van de Draakgeborene – ze zouden hem kunnen bereiken als onderdeel van een zoektocht "Vage schaduwen". Met dit item kun je elke baas doden in zoektochten naar het ware einde. Anders kunnen gevechten ongelooflijk moeilijk zijn. Je kunt later uitrusting kopen, in de onderwereld, maar het zal moeilijker zijn.
- Bereik tenminste 45 niveau, idealiter boerderij 60. Dit is vooral nodig voor het echte einde, aangezien daarin de meeste bazen in één treffer worden gedood als de Risen een niveau onder de 30 heeft.
- Sla ontwakingsstenen in. Krijg tenminste 4-5 items, hoe groter hoe beter.
- Upgrade alle benodigde apparatuur tot het maximum.
- nemen 5-10 bewegingsstenen, zonder hen zal het van binnen heel moeilijk zijn.
Alle bovenstaande tips verwijzen vooral naar het ware einde, aangezien voor een goede het vechten tegen slechts één baas nodig is, en voor een slechte is het helemaal niet nodig om tegen vijanden te vechten.
Slecht einde
Na een lang filmpje zal de Draak aanbieden om te vechten, zodat de Verrezene de kracht van zijn wil kan bewijzen en de gewenste troon kan bemachtigen. Om het slechte einde te krijgen, draai je om en verlaat de arenaen verlaat de Maantoren. Zodra je de trap bereikt, zal het wezen vragen of de Verrezene echt wil ontsnappen. Kies een antwoord "Ja".
Binnen een paar seconden zal de nieuwe heerser van Vernworth op de troon worden getoond. De rebel is duidelijk van streek, aangezien de macht over de hoofdstad hem zijn naaste bondgenoot heeft gekost. Als je voor het slechte einde kiest, zul je wel moeten offer een belangrijke NPC opmet wie je de beste relatie hebt. Wanneer de camera uitzoomt, wordt het duidelijk dat de draak veel mensen heeft vernietigd, en de meeste van degenen die achterblijven herkennen de nieuwe Heer niet.
Dit einde levert geen enkele prestatie op, maar er is nog een uiterst serieus verschil. "Nieuw spel+" komt niet beschikbaar, en na een slecht einde kun je meteen de optie ‘Load last save’ selecteren. De Risen verschijnt bij de ingang van de arena met een trap, met de mogelijkheid om door het spel naar andere eindes te gaan.
goede afloop
Om het goede of ware einde te bereiken, moet je tegen de draak vechten. Het is voldoende om hem eenvoudigweg aan te vallen door te slaan of te schieten.
Het gevleugelde wezen zal aanbieden om de Maantoren te verlaten en naar het echte slagveld te gaan. Tijdens het filmpje rijdt de Risen op een draak: je kunt op zijn rug lopen terwijl je naar de lange monoloog van het wezen luistert. Uiteindelijk zal het zijn bestemming bereiken en de “passagier” afwerpen.
Hoe je een draak kunt verslaan
De arena is een enorme krater, waarvan het grootste deel lege ruimte is. Nadat hij verschillende cirkels rond het slagveld heeft gemaakt, begint de draak te dalen, wat zijn zwakste punt demonstreert: een hart.
De eerste aanval van de draak bestaat bijna altijd uit vlammende ballen. De vijand laat verschillende bollen los die richting de Verrezen vliegen. Na een tijdje bevriezen ze in de lucht en exploderen, waardoor de personages in verschillende richtingen worden verspreid en in brand worden gestoken. Het is beter om onmiddellijk te vertrekken.
Als je toch je roeping hebt veranderd naar de langeafstandsklasse, blijf uit de buurt van het wezen. De draak springt regelmatig en probeert de Verrezenen te verpletteren. Eenmaal eronder wacht je op hulp van je partners.
Overal in de arena er zijn verschillende ballista's gevestigd, raden wij u aan deze zo snel mogelijk te gebruiken. Ze bevinden zich aan de rand van het slagveld, gaan naar hen toe en vallen de draak in het hoofd of hart aan terwijl de pionnen de baas afleiden. Merk op dat de vijand op dergelijke acties reageert door regelmatig vuurposities te vernietigen. Als je de ballista's negeert, heb je misschien gewoon geen tijd om ze te gebruiken.
Nadat hij een aanzienlijke hoeveelheid gezondheid heeft verloren, verlaat de draak de arena en vliegt in een willekeurige richting weg. Na enige tijd keert de baas terug van de andere kant, terwijl hij vlammen naar de verrezen spuugt en alles onder hem verbrandt. In dit geval zou de beste oplossing zijn naar de rand van de arena gaan of het ontwijken van vuur.
Wanneer je 1-2 gezondheidsschalen van de draak verwijdert, begint deze op de grond te vallen en verliest hij kracht. Terwijl het wezen in de arena staat of erop ligt, doet zich een uitstekende gelegenheid voor raakte hem in het hart. Schiet en raak de vijand op het gloeiende punt op de borst: zo kun je de grootste hoeveelheid gezondheid wegnemen. In de toekomst zul je simpelweg de hele cyclus moeten herhalen totdat de levensschaal van de baas nul is.
Er kan zich een situatie voordoen waarin de baas geen HP heeft, maar de strijd niet eindigt. De genadeslag noodzakelijk moet in het hart van de draak worden geslagen, anders zal hij liegen en wachten op de dood door toedoen van de Verrezene.
Nadat je het wezen hebt gedood, moet je naar zijn laatste monoloog luisteren. De draak zal je vertellen over de levenscyclus van deze wereld en over de gevestigde orde, die niemand kan veranderen. Volgens de vijand is zelfs de wil van de Verrezenen niet sterk genoeg om de cyclus te vernietigen. Uiteindelijk zal het wezen sterven en beginnen af te brokkelen.
Hierna beginnen de aftiteling: Wernworth eert de nieuwe Heer, op weg naar de troonzaal van het kasteel. Op dit punt zal de Risen een aanvullende keuze kunnen maken.
Wat gebeurt er als je niet op de troon zit?
Eenmaal in de kamer waar de ceremonie al plaatsvindt, ga je vooruit, passeer je de menigte mensen en ga je richting de troon. Als je stilstaat, stopt de aftiteling en verschijnt het hoofdmenu.
Prestatie wereld
Kom naar je rechtmatige plek en druk op "Ga zitten". Wacht tot het einde totdat alle credits zijn verschenen. Zo kun je Dragons Dogma 2 met een goed einde voltooien en de prestatie behalen "The World", en werd de Heer van Vernworth.
Nu kun je New Game+ starten. Als je een back-up hebt van je opgeslagen bestanden of een opslagmanager gebruikt, kun je teruggaan naar het gevecht met de draak en het echte einde bereiken.
Hoe je het echte einde van Dragon's Dogma 2 kunt krijgen
Om het echte einde te bereiken, moet je dezelfde acties uitvoeren als voor het goede einde. Eenmaal in de troonzaal van Vernworth ga je vooruit, maar ga niet op de troon zitten. Sla in plaats daarvan linksaf en praat met de Gidsaan tafel zitten.
De man zal de Verrezene vragen of hij echt meer wil, en daar niet wil stoppen. Na deze woorden zal de geest verdwijnen - draai je om en ga naar de menigte mensen, waaronder moet een gids vinden.
Praat opnieuw met de man. De gids stelt herhaaldelijk de vraag of de Verrezenen deze wereld echt willen afwijzen, en waarschuwt voor zeer ernstige gevolgen. Op dit punt het gesprek zal eindigen en de tijd zal teruggaan - de Verrezene zal zich opnieuw op de rug van een draak bevinden die naar de arena vliegt voor de strijd.
Eenmaal op het wezen ga je naar zijn kop, en als je het einde van de vleugel bereikt, beginnen naar beneden te gaanproberen eraf te springen. Je zult er niet vanaf kunnen vallen; de held zal langs de zijkant van de draak klimmen.
Kruip naar de buik van het wezen, richting het hart. Hoe dichter de Verrezene bij het zwakke punt van de draak is, hoe intenser hij gloeit. Zodra je je doel hebt bereikt, open je je inventaris en selecteer het geüpgradede mes "God Slayer", klik op “Gebruiken”.
Druk op de aanvalsknop om het wapen op jezelf te gebruiken. De Verrezene zal zijn eigen lichaam doorboren met een mes, waardoor... het hart van de draak zal ontploffen, uiteenvallend in vele kleine stukjes.
De rode draak zal in de zee vallen en het bewustzijn van de Verrezene zal opnieuw worden overgedragen aan de Gids. De geest zal bondgenoten in de buurt laten zien die de hoofdpersoon overtuigen om naar huis terug te keren. Zonder toe te geven aan provocaties, verdrijft de held illusies en vernietigt uiteindelijk de verbinding met de vertrouwde wereld.
Aan het einde van het filmpje bevindt de Risen zich op een bekende locatie, maar nu ziet het er heel anders uit: de lucht is rood geworden, al het water is opgedroogd en de landschappen zijn vol monsters. De naam van het spel verschijnt op het scherm, maar nu met de toevoeging “2”. Verkrijg de prestatie Drakendogma 2.
The Risen bevindt zich in de onderbuik van de wereld - de gebruikelijke regio's en locaties zien er compleet anders uit, er zijn verschillende significante verschillen:
- Bovenaan de hoofdpion zal er niet zijn, je moet het vinden door de zoektocht te voltooien.
- Dood onmiddellijk aan de verkeerde kant rolt terug tot het allereerste begin van het eindspel, waarbij alle voortgang wordt gereset. Je moet van deze fase naar het einde gaan zonder dood te gaan, maar het gebruik van ontwakingsstenen is toegestaan.
- De wereld is geleidelijk is vernietigd - Allereerst moet je vier tests voltooien door de voorbodes van de Draak te vernietigen. Dit moet gedaan worden over vier dagen.
- De vijanden die op deze locaties wonen zijn vele malen is sterker degenen die elkaar eerder hebben ontmoet.
- De meeste teleporteert op de kaart open.
- Al het water is opgedroogd, waardoor het voor de Verrezenen onmogelijk is om dat te doen meer aantal gebieden voor onderzoek.
Als u bij overlijden niet opnieuw het omgekeerde verhaal wilt meemaken, raden wij u aan dit te gebruiken trainer. Met zijn hulp kun je de Risen onkwetsbaar maken, de nodige middelen verschaffen en de gameplay vereenvoudigen.
Red de pion
De eerste stap is het teruggeven van de pion. Ga hiervoor naar Bakbattal en ga richting het Flame Castle. De vereiste locatie bevindt zich in het gebied "Laboratorium voor Verboden Magie".
Ga het kasteel binnen, draai links en ga naar de dichtstbijzijnde deur. Vervolgens moet je de cirkelvormige helling afgaan en de doorgang aan de linkerkant betreden om in de laboratoria zelf te komen.
Ga vooruit en ren langs het enorme drakenstandbeeld, helemaal naar het einde. Eenmaal bij de trap ga je naar de tweede verdieping en ga je door de enige deur: de kamer van Lord Faezus.
De man heeft de pion van de Verrezene gevonden en staat klaar om alle vragen te beantwoorden: zowel over de satelliet als over wat er om hem heen gebeurt. Nadat je herenigd bent met je metgezel, kun je het echte einde beginnen te bereiken.
Stop de vernietiging van de wereld
Ze zullen het in het filmpje laten zien vier vuurtorens, waardoor rode lichtpilaren ontstaan. Deze aandachtspunten zijn wereldvernietigende processen. Allereerst is het noodzakelijk om deze specifieke activiteit uit te voeren om de vernietiging van locaties te stoppen en in een rustig tempo verder te gaan.
Eerste test
De eerste proef zal zijn vuurtoren nabij Wernworth. Ga naar de hoofdstad, verlaat deze dan via de noordelijke poort, daal dan af naar de bodem van het voormalige stuwmeer en ga naar het zuiden totdat je de eerder ondergelopen onderwatertempel vindt. Ga erop in.
Ga de grot binnen en loop er doorheen, of dood alle wandelende doden. Nadat je door de tunnel bent gerend, bevind je je in een grote arena, in het midden waarvan een rode straal brandt.
Benader de vuurtoren, inspecteer hem en Laat het Godkiller-zwaard los. Er zal een enorme draak uit de lucht verschijnen, die eerder te zien was in het filmpje bij de ingang van de onderbuik van de wereld. Het gevecht met dit monster is bijna identiek aan dat van de eindbaas, maar er is een heel belangrijk verschil: je moet hem aanvallen исключительно naar zwakke plekken. Er zijn verschillende gezwellen door het hele lichaam: je moet op de zweren schieten die zich bevinden zwart lichaamsdelen.
Dit is een van de sterkste bazen in het spel: hij doodt alle Risen wiens niveau lager is dan 30 met één aanval. Met hem vechten is extreem lang en moeilijk, dus het wordt aanbevolen gebruik de Arrow of Doom - ze zal de draak in één aanval vernietigen.
Het wezen zal sterven, veel drakenkristallen achterlatend en een grote hoeveelheid ervaring opleveren.
Drakenkristallen kunnen nog steeds worden uitgegeven aan items uit de Draakgeborene, maar dan in de onderwereld die hij aanbiedt veel meer goederen.
Tweede proef
De volgende test is gevestigd in het Heilige Bos, de regio van de elfen. Ga vanuit Vernworth naar het noordwesten om dit gebied te bereiken. Eenmaal in het bos ga je noordwaarts, richting het grote veld.
Als je dichterbij komt, zul je een pilaar van rood licht vinden. Ga er naartoe en herhaal de reeds uitgevoerde acties: onderzoek het baken en trek het mes.
De tweede baas in volgorde is een enorme worm. De gevechtsstrategie is identiek aan de vorige en alle daaropvolgende. Er zijn zweren op het lichaam van het wezen, het is noodzakelijk om die zwakke punten aan te vallen die zich op het dode (zwarte) deel van de worm bevinden.
Wanneer alle beschikbare zweren zijn vernietigd, zal het monster nog zwarter worden, waarna het mogelijk is om de volgende zwakke punten te raken. Deze baas is een van de gemakkelijkste van alle vier.
Versla de vijand - je kunt dezelfde pijlen gebruiken om het gevecht snel te beëindigen. Neem de drakenkristallen en ga verder.
Derde proef
De Verrezene moet ook op bezoek komen vulkanisch eiland Agamenos - Het is het snelst te bereiken vanuit Bakbattal, maar er is een retourkristal niet ver van het gevechtspunt.
Hier moet je een draak verslaan die lijkt op de eerste baas. Dit wezen zal ook met één aanval doden. Als de Risen niveau 30 niet heeft bereikt, zijn de aanvallen vergelijkbaar, evenals de strategie.
Versla de gezwellen op zijn lichaam: het is noodzakelijk om die op de zwartgeblakerde ledematen te vernietigen. Wanneer je alle beschikbare punten opblaast, wordt de draak gedeeltelijk genezen, waardoor er nieuwe zwakke punten beschikbaar komen.
De baas richt voortdurend AoE-schade aan, waarbij hij de grond in brand steekt en de Risen en zijn pionnen in verschillende richtingen verspreidt. Als het monster nog anderhalve reep gezondheid over heeft en alle steenpuisten zijn vernietigd, maak hem af, waarbij de gloeiende fragmenten op het hoofd worden geraakt.
Waar kun je Talos vinden?
Vóór de laatste test moet je nog een punt bezoeken. Ga naar de plaats waar je verslagen hebt Gigantische bewaker tijdens de gelijknamige verhaalmissie. Onderweg kun je fragmenten van de ontwakingssteen verzamelen als je dat nog niet eerder hebt gedaan.
Klim op de rand bij de reus om een filmpje te activeren: Ambrosius en verschillende mensen uit zijn team zullen in de buurt zijn.
De hoofdpion van de Risen zal veranderen in een prop donkere energie en in het oog van Talos vliegen, waarna het mogelijk zal zijn om een enorme worm te ontdekken die uit de lucht valt.
Er zal een gevecht beginnen tussen de Guardian, bestuurd door de pion, en het monster. U hoeft hier niets te doen, blijf gewoon in de buurt en wacht tot de strijd voorbij is.
Talos zal het monster binnenkort verslaan, maar zijn lichaam zal worden vernietigd. Het hoofd van de bewaker zal naar beneden vliegen en de pion zal naar de vrijheid ontsnappen. Verkrijg de prestatie "Ik, Talos", terwijl hij ook The Day When Wills Collide voltooide. Je kunt verder gaan.
Vierde proef
Om de laatste test te doorstaan verhuizen naar Bakbattal. Vanuit het stadscentrum ga je richting het paleis, onderweg kom je een rode balk tegen.
Als je de lichtzuil nadert, zul je een uiterst ongewone draak ontdekken: in tegenstelling tot zijn “broers” is dit een kleine speelgoedversiering.
De Risen en Faezus zullen proberen dichterbij te komen, maar hun plannen zijn niet voorbestemd om uit te komen: de draak wordt beschermd door een barrière. Tegelijkertijd achter monsters zullen verschijnen, die moeten worden aangepakt.
Volg de heer en vecht onderweg tegen monsters. Het is niet nodig om iedereen te vermoorden, er zijn er te veel, en de meeste raken de Verrezenen niet eens. Ga vooruit en dood monsters alleen als Faezus zelf stopt om dat te doen.
Via een geheime doorgang bevind je je in het laboratorium van verboden magie. Het hele paleis zal ook gevuld zijn met monsters, ga met ze om en ga naar de uitgang naar de straat.
Nadat je door het paleis bent gegaan, kun je dichter bij de draak komen. Maak de doorgang van monsters vrij en onderzoek het ongewone wezen.
Vernietig het wezen, hem slaan. Er zal geen weerstand zijn, maar Faesus zal zijn verontwaardiging uiten.
Hiermee wordt de taak 'In naam van de wetenschap' voltooid, waarvoor u de prestatie ontvangt "Heroïsche daad". Er begint een filmpje met de ondergelopen tempel en de rode vuurtoren die daar verschijnt. Op dit punt stopt het aftellen en kunnen de Risen de wereld zonder haast verkennen.
Red de inwoners van de wereld
Verplaats naar Overstroomde tempel, met behulp van het retourkristal. Niet ver van het teleportatiepunt dat je zult vinden blauw lichtzuil, ga daarheen en begin een gesprek met Rotis.
De man zal je vertellen dat het orakel met de Verrezene wil praten. Luz raadt ten zeerste aan om iedereen die je kunt hierheen te brengen. Dit is waar de taak zal beginnen "Zalen van de Eerste Dageraad". Tijdens de zoektocht moet je de inwoners van elke regio evacueren en de heersers van deze landen overtuigen van de noodzaak van verlossing.
In totaal moet je vijf side-quests voltooien:
- Bepaling van de kroonregent - ga naar Vermund en praat met Brant: de kapitein zal de Risen adviseren om met Sven te praten. De erfgenaam zal je vragen om eerst Disa te overtuigen en dan karren te halen voor evacuatie.
- Wortels neerleggen — De rebel zal het Heilige Bos moeten bezoeken en, met de steun van Glyndra, het hoofd van de nederzetting moeten overtuigen om te evacueren. Om dit te doen, volstaat het om Elvish te kennen, of een pion met de vereiste vaardigheid in te huren, en dan gewoon naar Taliesin te gaan totdat hij akkoord gaat.
- Onrust onder de bevolking - ga naar Bakbattal. Als je door de hoofdstad loopt, zul je wijdverbreide onenigheid onder de lokale bevolking opmerken. Menella zal de Verrezenen vragen om door de stad te lopen en de bewoners te kalmeren. Zodra je de onrust hebt aangepakt, kun je met de keizerin praten, die instemt met de evacuatie.
- Het belang van Ernesto's hulp — vervolgens moet je een kamp op een vulkanisch eiland bezoeken. De inwoners van deze nederzetting komen er in eerste instantie mee overeen zichzelf te redden, maar daarvoor zullen ze de oude smid en zijn koppige vrouw, die aan de rand wonen, naar het dorp moeten brengen. Probeer ten slotte de koppige Lamond te overtuigen, waarna alle kolonisten zullen beginnen met de voorbereidingen voor de evacuatie.
- Pion herder - de laatste plaats op de lijst is dwangarbeid, waarmee het spel begon. Help de bewaker bij het bestrijden van de stenen golem, waarna de man de Verrezene om hulp zal vragen. Je zult de opzichter moeten vinden en de stem van de Meester van hem moeten overnemen. Met dit item kun je alle pionnen evacueren.
Wanneer je alle vijf zijmissies en de taak hebt voltooid "Zalen van de Eerste Dageraad", je krijgt er een prestatie voor "Voogd".
Versla de laatste draak
Nadat je de redding van de inwoners die in gevaar verkeerden hebt voltooid, keer je weer terug naar de Sunken Temple. Hier kunt u rondkijken en voor de laatste keer met uw dierbaren kletsen.
Terwijl je in een kamp zit van mensen die op de vlucht zijn voor een ramp, ga je richting rood vuurtoren, het is identiek aan de eerder aangetroffen exemplaren. Het is niet nodig om je voor te bereiden op de strijd, omdat de uitgang naar het einde zelf begint.
Communiceer met het baken. Er zal een draak van ongelooflijke omvang in de lucht verschijnen, groter dan alle voorgaande. Er begint een filmpje en daarmee de aftiteling van het spel.
De hoofdpion van de Verrezene zal worden beïnvloed door de draak, zijn ogen zullen rood gloeien en dan tekenen van angst beginnen te vertonen. Drakenplaag. De partner verandert in een draak en vliegt weg, maar zal spoedig terugkeren en de eigenaar meenemen, op weg naar de vliegende reus.
Je bevindt je op de rug van een enorme draak en de pion vliegt terug. Terwijl de credits rollen, ga je vooruit door het lichaam van het wezen, zoals je deed toen je het goede einde bereikte.
Wanneer je dichter bij de vleugels komt, wordt er een kort filmpje afgespeeld, waarin de ogen van de draak nog helderder schijnen. Nu beginnen ze op zijn rug ontkiemen rode kristallen, het personage stoppen.
Je bevindt je al snel op het niveau van de vleugels, maar het wezen zal niet tevreden zijn met deze situatie: de draak zal scherp draaien en de Risen naar de uiterste rand van de vleugel gooien - probeer hoger te grijpen om niet ver te vliegen .
Na het filmpje meteen ren naar voren en probeer bij het lichaam van de reus te komen. De held zal worden “gevangen” door de Roofzuchtige Brine, die snel de vleugel van het monster absorbeert.
Wanneer je ongeveer de helft van de vleugel bedekt hebt, zal de draak zich omdraaien en beginnen vlammen uitspugen naar de Verrezene. Verstop je achter de klauwen die uit het lichaam van de reus groeien om brandschade te voorkomen.
Als je deze test overleeft, wordt er een filmpje afgespeeld. De pion in de vorm van een draak komt terug en ramt zichzelf in de oogkas van het gigantische wezen, waardoor het wordt uitgeschakeld.
De metgezel bewondert de wil van zijn baasje, deelt zijn ervaringen en bedankt hem voor alles wat hij heeft gedaan. Terwijl hij in de lucht is, kijkt de held naar de strijd van een pion met het hart van een draak.
Uiteindelijk gooit het enorme monster zijn partner opzij en moet de Verrezene afmaken waar hij aan begonnen is. De held haalt de "God Slayer" uit de schede en steekt een mes in het hart monsters, die hem vernietigen.
Terwijl het personage zich verzet tegen de essentie van de draak, zet de Gids zijn dialoog voort, die hij tijdens de laatste ontmoeting niet heeft afgerond. De geest is oprecht verrast door de wilskracht van de held. The Risen werd de eerste die erin slaagde de cyclus te doorbreken en de wereldorde opnieuw vorm te geven.
Aan het einde van de aftiteling worden reeds bekende locaties en favoriete personages getoond, en aan het einde van het filmpje laten ze de dichtstbijzijnde NPC zien die aan de oever van de baai staat.
Als je de aftiteling tot het einde bekijkt, kun je kennis maken met de statistieken: de beoordeling van NPC's met wie ze de meest vriendschappelijke relaties hadden, de meest loyale pionnen, de successen van de Verrezene en zijn belangrijkste metgezel. Door het spel met het echte einde te voltooien, verdien je een prestatie "Laatste" en je kunt New Game+ starten.
Einde uitleg
De slechte en goede eindes zijn in wezen standaard, daarom verschijnt het getal “2” niet in de speltitel wanneer je ze ontvangt. In het ergste einde offert de held zijn naaste kameraad op en neemt de troon over, waarbij hij iedereen verliest die hem dierbaar was. In het ‘goede’ einde voltooit hij de cyclus: de Verrezene vernietigt de draak, dwarsboomt het plan van Faezus en neemt de troon over, waardoor de vicieuze cirkel opnieuw begint. De situatie in de wereld verandert nietis de dreiging niet verdwenen en zijn mensen nog steeds gegijzeld door uiterst gevaarlijke omstandigheden.
Het echte einde is het meest interessant. Door de hoofddraak te vernietigen, krijgt de Verrezene ook te maken met het zogenaamde ‘dogma’. Door de onderbuik van de wereld gaan betekent volledige vernietiging van de gevestigde orde.
Door mensen te redden en met het kwaad om te gaan, geeft de held ten eerste de vrijheid terug aan de pionnen en ten tweede vernietigt hij de voorbodes van de apocalyps. Zo bewijst de verrezen dat zijn wil vele malen sterker is dan de wereldorde. Aan het einde van het filmpje is de Gids verbaasd over wat er is gebeurd: na zoveel cycli eindelijk een nieuw verhaal zal beginnen, waar geen plaats is voor de waarnemer en de gids, die, zoals hij geloofde, het vooraf bepaalde ziet.
Het spel eindigt met een korte video waarin de oudere Draakgeborene wordt getoond. Een oudere man stapt in een boot en vaart weg van Vernworth. De lucht is weer blauw en de zee is teruggekeerd naar zijn plaats. Voorheen was het niet mogelijk om de territoria van deze landen te verlaten vanwege de roofzuchtige Rapa, die ook een gevolg was van het Drakendogma. Nu is de wereld veel rustiger geworden en hebben de inwoners eindelijk vrijheid gevonden.
Komt er een vervolg op de game?
Het is onmogelijk om met zekerheid te zeggen of Dragon's Dogma 3 zal worden uitgebracht. Het echte einde is het einde verhaal, waardoor de cyclus en het dogma van de draak worden vernietigd, dus het heeft geen zin om de plot voort te zetten. Als je echter naar de andere projecten van Capcom kijkt, lijkt het erop dat er mogelijk een of meer games op komst zijn. Ze zullen niet hetzelfde verhaal hebben, maar spelers zullen kennismaken met vergelijkbare werelden en verschillende omgevingen.
Nieuw spel+
Nieuwe Game+ in Dragons Dogma 2 tot op zekere hoogte kan als een vervolg worden beschouwd. Als je het spel afsluit met een goed (ook wel standaard) einde, zal NG+ fungeren als een nieuwe cyclus, die overeenkomt met canon. De modus is echter ook beschikbaar na het echte einde. De mogelijkheid om het spel opnieuw te beginnen met je huidige niveau en uitrusting stelt je ook in staat enkele zijmissies te voltooien die de eerste keer nog niet waren voltooid.
Lees verder:We hopen dat onze gids je heeft geholpen te begrijpen hoe je het ware einde in Dragon's Dogma 2 kunt krijgen en welke plotwendingen zich kunnen voordoen. Heeft u vragen, stel ze dan via Commentswe zullen zeker antwoorden. Lees andere nuttige Dragon's Dogma 2-gidsen in het desbetreffende gedeelte van de site.