Erfgoed in Dragon's Dogma 2 - de laatste verhaalzoektocht die het hoofdverhaal van het spel voltooit. Als onderdeel van de taak zullen de Verrezenen de valse Heer en zijn handlangers moeten verslaan om uiteindelijk oog in oog te komen te staan met de draak en de wereldorde te veranderen. De missie kan vroegtijdig worden voltooid door het slechte einde te krijgen, of je kunt de strijd aangaan en doorgaan met het verkrijgen van het hoofdeinde, wat kan leiden tot het echte einde.
In de gids zullen we in detail analyseren hoe je de draak kunt verslaan en welke eindes van de zoektocht er zijn, en we zullen je ook vertellen over de acties die nodig zijn om het spel in een andere wereld voort te zetten.
Hoe je de Legacy-missie start in DD2
Om de Legacy-missie te openen, moet je het doel 'Deliver the God Slayer to Faezus' uit de vorige verhaalmissie voltooien "Gigantische bewaker". Uiteindelijk zal de Verrezene zijn weg vinden naar de Maantoren en naar de top klimmen. Nadat je de Rift Stone bent gepasseerd, ga je nog een beetje verder: verderop vind je een trap die naar de hemel leidt.
Zodra je de arena betreedt, begint een filmpje waarin de heer zijn volgelingen zal bevelen de verrezen vast te houden. Dan begint de strijd en daarmee begint de missie "Legacy".
Walkthrough van de Legacy-missie in Dragon's Dogma 2
Als onderdeel van de taak moet je eerst de bedrieger en zijn partners, een groep elite-tegenstanders, vernietigen. Daarna ga je verder met het gevecht met de draak, waar je je eerste beslissing moet nemen. Als je besluit er helemaal voor te gaan, moet je je voorbereiden op het laatste baasgevecht.
Versla de bedrieger
Om de bedrieger te verslaan, moet je alle vijanden in de arena vernietigen. Hoewel ze elite-tegenstanders zijn, verschillen ze niet veel van dezelfde overvallers. De moeite waard om op te letten voor boogschutter, wat de verrezen in een staat van controle kan brengen, maar verder vormen de tegenstanders geen gevaar. Vernietig ten slotte de valse Heer.
Na de dood van de laatste slechterik begint een filmpje. Lord Faezus heeft al een ritueel uitgevoerd: er verschijnt een portaal naar een andere wereld in de lucht, en daaruit komt een draak tevoorschijn, die eerder in de zoektocht te zien was "De nieuwe stem van de meester".
Terwijl Faezus zich verheugt en praat over de wereldorde, die hij met zijn eigen handen wil hervormen, valt een andere draak, veel groter en sterker, uit de lucht. Het wezen verbrandt iedereen in de arena, waarna het een gesprek begint met de Risen.
In de poot van het monster vind je een van de belangrijkste NPC's met wie de Risen de beste relatie hadden. De draak nodigt de echte Heer uit om te vechten om zijn troon terug te winnen en zijn wilskracht te bewijzen.
Aan het einde van het filmpje, het wezen biedt een keuze: geef je leven in de klauwen van de draak en kom om, terwijl je stille heerschappij en macht verkrijgt, of vecht, waarbij je alles riskeert.
Vecht tegen de draak
Zodra de video eindigt, wordt de eerste beslissing genomen, waarbij wordt bepaald welke eindes kunnen worden geclaimd.
Wat gebeurt er als je de draak verlaat?
Als je je omdraait, zie je de doorgang die naar de uitgang van de Maantoren leidt. Als je in die richting beweegt, kun je de arena verlaten en tot een slecht einde komen.
Ten slotte zal de draak vragen of de Verrezene echt wil ontsnappen, om er zeker van te zijn dat zijn keuze juist is. In dit stadium kunt u akkoord gaan door op “Ja” te klikken, of weigeren en opnieuw nadenken.
Hoe je een draak kunt verslaan
Als alternatief is er nog maar één actie over: een enorm wezen aanvallen.
Zodra je de strijd aangaat, begint het volgende filmpje. De draak wil niet bovenop de Maantoren vechten en nodigt de Verrezene uit om zichzelf op te zadelen om zich naar het echte slagveld te verplaatsen. Als gevolg hiervan bevind je je op de rug van het wezen - je kunt naar het hoofd lopen of gewoon rondkijken, maar het is niet mogelijk om te springen of af te stappen. Luister naar het verhaal van de draak en wacht tot het einde van de vlucht is bereikt.
Wanneer de bestemming is bereikt, zal de woerd de Risen afwerpen, waarna het laatste baasgevecht begint. Door naar de grond af te dalen, zal de vijand demonstreren brandend hart, wat in de strijd benadrukt moet worden. De arena zelf is een enorme krater, waarvan het grootste deel open is.
Een van de eerste aanvallen zijn vlammenbollen. Schepsel ontsteekt verschillende zwevende ballen, die vervolgens in verschillende richtingen wegvliegen en enkele seconden in de lucht blijven hangen. Ze laaien geleidelijk op en exploderen vervolgens, waarbij ze iedereen in de buurt in brand steken en ze ook op korte afstand gooien. Er vormt zich een vlam op de plaats van de explosie, waardoor het personage dat erop staat een debuff krijgt.
Van tijd tot tijd vliegt de draak de lucht in, waardoor afstandsklassen hem ongehinderd schade kunnen toebrengen. Na een paar seconden valt de baas op de grond en vernietigt iedereen op zijn pad. Eenmaal eronder moet je wachten op de hulp van de pion.
Over metgezellen gesproken, probeer uw gezondheid maximaal te houden, zodat u uw metgezellen altijd kunt herstellen. Ze ondersteunen de verrezen niet alleen met schade, maar voeren ook een uiterst belangrijke taak uit: de aandacht van de baas afleiden, waardoor de overlord veilig schade kan aanrichten.
Op verschillende plaatsen in de arena ballista's zijn gevestigd, er zijn er 3-4 in de krater. Ze veroorzaken aanzienlijke schade aan de vijand, dus het wordt aanbevolen om ze te gebruiken voordat de draak wegvliegt. De baas probeert ze te vernietigen, dus probeer niet te lang op één schietpunt te blijven.
Als je een ballista gebruikt, probeer dan op de kop van de draak te schieten, of op zijn hart als het wezen op zijn achterpoten staat. Het punt dat in de borst van de baas brandt, is van hem zwakste punt, neemt de schade aan deze zone meerdere keren toe. Afstandsklassen zijn het gemakkelijkst aan te vallen; het enige wat je hoeft te doen is nauwkeurig richten.
De buren kunnen op het wezen klimmen en hun leven riskeren, of wachten op het kamp. Als de draak valt, is zijn hart in gevaar, dan is het mogelijk om 3-4 slagen te maken. Bovendien kunnen melee-klassen op de staart van de woerd klimmen, waardoor ze aanzienlijke schade aanrichten en de kans op brandwonden vermijden.
De woerd verliest 2-3 gezondheidsschalen en begint steeds vaker de arena te verlaten. Hij vliegt weg in een willekeurige richting, en na 5-10 seconden keert hij terug van de andere kant en spuwt vlammen uit zijn mond. Het wezen haast zich over het slagveld en verbrandt alles eronder - op zulke momenten is het beter om naar de rand te rennen. Meestal maakt de baas 2-3 van dergelijke passes, waarna hij op de grond valt.
Tegen het einde van het gevecht zal het wezen op de grond vallen en daar een tijdje blijven liggen. Op dit moment kun je een enorme hoeveelheid schade aanrichten, probeer je te concentreren op de zwakke punten. Als je merkt dat alle gezondheid van de draak al is opgebruikt en het gevecht met de baas niet eindigt, ren dan naar zijn buik. De genadeslag moet hoe dan ook worden toegebracht в hart, alleen dan zal de draak sterven.
Nadat je de genadeklap hebt toegebracht, begint een filmpje. De draak zal spreken over de wereldorde: met slechts één wil vormt de wereld een eindeloze cirkel, alles is al lang vooraf bepaald, maar de Verrezene heeft de macht om de gevestigde fundamenten te veranderen. Na deze woorden sterft het wezen en valt uiteen.
Het volgende filmpje speelt zich af, waarin de hele Vernworth de verschijning van de echte Heer viert. De rebel wordt naar het kasteel geleid, waar het feest al plaatsvindt. Vanaf hier begint de uitgang naar de resterende twee uiteinden.
Mogelijke eindes
Er zijn drie eindes in DD2: slecht, goed en waar. Vervolgens zullen we elk van hen kort onderzoeken.
Slecht einde
Om het slechte einde te krijgen, moet je het eerste filmpje met de draak bereiken. Na het aanbod om te vechten is het noodzakelijk draai je om en ren weg vanaf de top van de Maantoren. Het wezen zal je vragen om van gedachten te veranderen, kies het antwoord "Ja".
De rebel zal op de troon zitten en een gevecht met de draak hebben vermeden. Door de genomen beslissing zal zijn naaste wapenbroeder, met wie de hoofdpersoon voorheen de beste relatie had, echter sterven. De overstuur heerser zit in de troonzaal, en er zijn maar een paar mensen in de kamer; alle anderen zijn gestorven of weigerden te komen.
Er zijn geen prestaties voor een slecht einde, maar na het voltooien van de video, a mogelijkheid om de laatste save te laden. Door deze optie te kiezen, bevindt u zich voor het point of no return, naast de Rift Stone.
goede afloop
Het goede einde omvat het verslaan van de draak. Zodra het wezen valt, speelt het volgende filmpje, waarin de Risen door een troonzaal vol mensen moet lopen. Iedereen is blij met de nieuwe Meester en viert zijn aankondiging. Bereik het einde van de kamer, ga naar je rechtmatige plaats en druk op "Ga zitten". Zittend op de troon hoef je alleen nog maar te wachten tot de aftiteling is afgelopen. Het spel eindigt hier, waarna je ontvangt prestatie "Vrede". Dit einde is, hoewel het er goed uitziet, niet het belangrijkste, maar daarna zal er onmiddellijk een kans zijn start Nieuw Spel+.
echt einde
Om het echte einde te krijgen, zul je hetzelfde pad moeten herhalen als voor het goede.
Ga vanuit de troonzaal naar het andere einde
Ga in het filmpje naar de troon, maar ga er niet op zitten; ga in plaats daarvan naar de tafel aan de linkerkant. Achter hem Ontdek de Verkenner, met wie je moet praten.
De geest begrijpt niet waarom de Verrezene hem achtervolgt, de man probeert de Heer ervan te overtuigen de troon te aanvaarden en niet te proberen het bestaan te veranderen. De Gids vraagt of de Verrezene de hele wereld wil regeren, en verdwijnt dan. Draai je om en ga richting de uitgang van het kasteel om je gesprekspartner weer te vinden.
Praat opnieuw met de geest: hij zal vragen of de Verrezene deze wereld echt wil afwijzen. Op dit punt zal de dialoog abrupt eindigen.
De man zal alle gebeurtenissen terugdraaien, daarom bevind je je op de rug van een draak die naar het slagveld vliegt.
Wat te doen tijdens het vliegen met een draak
Ga vooruit naar het hoofd van het wezen. Zodra je de vleugel bereikt, ga je vooruit en probeer je te springen. Het personage grijpt het lichaam van de draak en begint te kruipen. Ga naar de buik van het wezen, op weg naar zijn brandende hart. Hoe dichter je bij het doel kruipt, hoe meer de Risen gloeit.
Eenmaal in het hart open je je inventaris en selecteer je het verbeterde God Slayer-zwaard. Klik erop en gebruik het artikel. In de handen van de Verrezenen zal het wapen zijn dat de wereld kan veranderen. Druk op de linkermuisknop of "V" om het mes te gebruiken Voor mezelf.
Het drakenhart zal in vele stukken breken, waarna het wezen in de diepte van de zee zal vallen. Er begint een filmpje.
De rebel komt aan de verkeerde kant van de wereld terecht, waarna het gamelogo op het scherm verschijnt, maar nu het naschrift “II” toont.
Dit is waar het begint het bereiken van het ware einde. Om deze te verkrijgen, moet je minimaal drie verhaalmissies voltooien: “Scattered Dreams”, “Halls of the First Dawn” en “Scientific Pursuit”. De tijd die je in deze versie van de wereld doorbrengt, is beperkt en de dood rolt onmiddellijk terug naar het allereerste begin aan de verkeerde kant.
Lees verder:We hopen dat onze gids je heeft geholpen te begrijpen hoe je de Legacy-missie in Dragons Dogma 2 kunt voltooien en alle eindes en vereisten daarvoor begrijpt. Als u vragen heeft, kunt u deze stellen op opmerkingenWij zullen ze zeker allemaal beantwoorden. Lees andere nuttige Dragon's Dogma 2-gidsen in het betreffende gedeelte van onze website.