Ijzerboerderij in Minecraft - een structuur die in de wereld kan worden gebouwd en automatisch een hulpbron kan extraheren zonder tijd te verspillen aan het zoeken en verzamelen ervan. Als gevolg van haar activiteiten zal de voorraad ijzerstaven worden aangevuld zonder dat tussenkomst nodig is. Met dit metaal kun je een groot aantal nuttige voorwerpen maken, waaronder pikhouwelen, kompassen, schoffels, roosters, enzovoort.
In de gids zullen we je vertellen hoe je een ijzeren boerderij in Minecraft kunt maken om de hulpbron automatisch te verzamelen, en welke materialen hiervoor nodig zijn.
Wat is een ijzerboerderij in Minecraft?
Een ijzerboerderij is een eindeloos draaiend automatisch systeem dat zelfstandig werkt, zonder directe tussenkomst van de speler. Als gevolg van zijn activiteit wordt ijzer in grote hoeveelheden gevormd terwijl de eigenaar van de wereld zich in AFK bevindt of zich met andere zaken bezighoudt. De grondstoffenreserves worden automatisch aangevuld en u hoeft niet langer tijd en moeite te verspillen aan het handmatig extraheren van metaalblokken.
Hoe een automatische ijzerboerderij te bouwen
De voltooide structuur werkt volgens het volgende principe: bewoners die in het gebouw zijn geplaatst, worden bang gemaakt door zombies en roepen een golem op. De toegang tot de vijand is beperkt en de menigte belandt op de bovenste verdieping van de boerderij, in een poging de onruststoker te doden. Daar brengen waterstromen de golem naar de lava, hij sterft en er valt een bepaalde hoeveelheid hulpbron uit. Het transport van de buit naar de kist wordt uitgevoerd met behulp van speciaal geplaatste trechters in de buurt.
Vervolgens gaan we dieper in op hoe je een ijzerboerderij kunt maken in 1.20. Houd er rekening mee dat dit ontwerp zal niet werken in de Bedrock-editie, omdat daarin de golem wordt opgeroepen door 20 inwoners die een beroep hebben.
Voorbereiding en selectie van locatie
De structuur moet worden geïnstalleerd op plaatsen waar een golem kan spawnen. In een goed gebouwde boerderij worden ze opgeroepen door bewoners, dus zoek een locatie ver van het dorp - anders werkt het systeem niet goed. Bovendien moet je een vlakke plek kiezen, zodat de golems in de boerderij zelf spawnen, en niet buiten op de nabijgelegen heuvels.
Voor de constructie is het noodzakelijk om de volgende materialen te verzamelen:
- tijdsblokken – 64;
- bouwstenen – 42;
- glas – 41;
- muur – 26;
- trap – 8;
- luik – 9;
- plaat – 8;
- trechter – 5;
- redstone-repeater – 4;
- composteerder – 3;
- redstone-stof – 2;
- bed – 3;
- emmer water – 2;
- lava-emmer – 1;
- borst – 1;
- zuiger – 1;
- redstone-fakkel – 1;
- label – 1.
Stadia van de bouw
De eerste stap is het oprichten van een verticale kolom van vijf tijdelijke blokken, zodat de toekomstige structuur zich op een hoogte boven de grond bevindt. Plaats er een bouwsteen bovenop en een zuiger erboven. Het wordt een platform waarop een zombie-aas voor golems zal zijn.
Plaats een tijdelijk exemplaar aan de zijkant van de bouwsteen en teken daaruit een rij bouwstenen van drie kubussen lang. Plaats vervolgens een tijdelijk blok voor de gevormde lijn en plaats vervolgens een bouwblok parallel aan de pilaar. Laat één tijdelijke kubus in de buurt liggen, en dan nog twee in de richting van de zuiger.
Installeer een redstone-repeater op vier kubussen die zich in paren tegenover elkaar bevinden. Raak ze allemaal meerdere keren, zodat de palen op het armatuur zo ver mogelijk uit elkaar staan.
Plaats vervolgens redstone-stof op de twee overgebleven punten - het verbindt de repeaters met elkaar en met de zuiger, zodat deze vervolgens beweegbaar wordt.
Sluit de omtrek van de structuur af met drie bouwstenen en plaats ze één eenheid hoger dan de rest.
Bedek vervolgens het plano van de truss met een bouwplatform van 2 bij 3 en plaats de kubussen over de repeaters. Plaats dan in deze ruimte drie bedden met zuigerkussens.
Plaats bij de bedden aan de kant waar de zuiger zich bevindt drie composters op één rij en bedek ze elk met een luik.
Bevestig in het midden, boven de zuiger, een tijdelijk blok aan de constructie. Plaats er vervolgens drie luiken naast: twee moeten zich onderaan en bovenaan de kubus bevinden, en de derde moet bovenaan staan. Draai ze rechtop om een verticale plank te creëren die loodrecht op de bedden staat.
Maak aan weerszijden van de luikwand twee kolommen, elk met drie bouwstenen. Vernietig het tijdelijke blok boven de zuiger - het zal niet langer bruikbaar zijn.
Plaats een massieve glazen wand van drie eenheden hoog rond de bedden en omsluit de resulterende kamer. Plaats vervolgens nog drie luiken langs het bovenste niveau van de structuur, parallel aan de luiken die de composteerders bedekken.
Bouw nu een trap van tijdelijke blokken van de grond naar de kamer en voorzie deze van rails. Gebruik de mijnkar om de dorpelingen het gebouw in te verplaatsen.
Plaats een kist naast de kolom met bouwstenen en plaats er een trechter boven. Teken een reeks van nog vier trechters langs de glazen wand ernaartoe.
Bedek het gebouw met dorpelingen erin met een dak gemaakt van bouwstenen: er zullen golems op spawnen, die nodig zijn om ijzeren blokken te genereren. Laat het punt boven de zuiger leeg - in de resulterende nis wordt een zombie geplaatst.
Bouw nog een trap uit tijdelijke blokken, waarlangs je de zombie moet drijven en hem in de val moet lokken. Om dit te doen, wacht je tot de menigte in de buurt verschijnt en beklim je de trap, waarbij je ervoor zorgt dat hij volgt. Als gevolg hiervan zou de zombie in een put moeten vallen met een zuiger onderaan. In dit stadium is het de moeite waard om hem een tag te geven om despawn te voorkomen. Bedek de put met een blok en verwijder de ladder waar de menigte naar boven is geklommen.
Teken een muur langs de omtrek van het dak van de constructie en plaats nog twee delen van de muur verticaal boven de centrale trechter. Plaats vier borden rond het bovenste blok.
Hang nog vier borden boven de resulterende pilaar. Plaats er een blok lava tussen en vul de resulterende poel met twee emmers water in de hoeken die het verst van de trechters verwijderd zijn. Op dit punt begint het proces: de stroom duwt de golem naar de lava, hij brandt en de buit die eruit valt, wordt de kraters in gestuurd.
Vernietig de tijdblokstandaard. Nu zou de constructie volledig in de lucht moeten zijn, in zwevende toestand.
Bouw direct onder de kist een glazen kolom van 8 eenheden hoog, beginnend vanaf de grond. Neem dan de ladder omhoog om naar de kluis te klimmen.
Plaats als laatste hand een Redstone-fakkel naast de zuiger om de mechanismen in het gebouw te besturen. Nu werd de zuiger geactiveerd, waardoor de zombie erop in beweging kwam.
In de video kun je elke bouwfase van dichterbij bekijken:
Landbouwinspectie en testen
Hiermee is het bouwproces van de boerderij voltooid. Om de effectiviteit ervan te testen, laat je het spel een tijdje in afk staan, beklim dan de speciaal geconstrueerde trap naar de kist en controleer de voorraden. Zorg ervoor dat de golem daadwerkelijk wordt beïnvloed door de lava en sterft, en dat de daaruit verkregen items naar het gecombineerde vortexsysteem worden gestuurd.
Verbetering en optimalisatie van boerderijen
Om de hoeveelheid ontvangen grondstoffen te vergroten, kun je de omvang van de boerderij vergroten door een soortgelijk bouwwerk in de buurt te bouwen. In dit geval moet de afstand tussen de twee structuren minimaal zestien blokken zijn - anders werkt het spawnen van golems verkeerd of in kleinere aantallen.
Je kunt de productiviteit van hulpbronnen ook optimaliseren door vier structuren met elkaar te verbinden, zodat de golems via waterkanalen naar één put worden gestuurd. Om dit te doen, pas je de daken aan zodat de gegenereerde monsters door het water naar beneden rollen, naar het midden van het systeem gaan en in één put branden.
Veel voorkomende problemen
Vaak blijkt de boerderij ineffectief omdat de golems niet spawnen. Controleer in dit geval de volgende punten:
- bouw geen boerderij in de directe omgeving van het dorp, zodat er geen andere golems in de buurt zijn;
- verwijder de fakkel voor de eerste nacht zodat de dorpelingen zich kunnen aanpassen aan de nieuwe plek;
- zorg ervoor dat de bedden met het hoofdeinde van de zombies af gericht zijn geplaatst.
Als golems niet in de boerderij zelf spawnen, maar buiten eronder of in de buurt, betekent dit dat de plaats niet vlak genoeg is gekozen. In dit geval zul je het landschap handmatig moeten aanpassen. Zorg er ook voor dat het gebouw zich op een hoogte van vijf blokken boven de grond of hoger bevindt.
Totaal
Als gevolg van de activiteiten van zo'n boerderij ontvangt u elk uur ongeveer 300 ijzerstaven. Tegelijkertijd kunt u bij AFK zijn, of u met uw eigen zaken bemoeien, wat het proces van het verzamelen van middelen aanzienlijk vereenvoudigt. Bewerkte ijzeren blokken kunnen worden gebruikt voor het maken van kompassen, mijnkarren, bijlen, helmen, pikhouwelen, emmers, rails, zwaarden, luiken, ijzeren blokken, schoffels, schoppen, zuigers, hoppers enzovoort. Naast ijzeren blokken kunnen golems ook klaprozen laten vallen, waaruit rode kleurstof kan worden gemaakt.
Lees verder:We hopen dat deze gids je heeft geholpen bij het creëren van een eindeloze ijzerboerderij in Minecraft. Als er iets onduidelijk blijft, kunt u vragen stellen via opmerkingen. Volg anderen spel gidsen op onze website.
bedankt !!!
Blij om te helpen)
Mijn golems spawnen helemaal niet, wat moet ik doen?
Is er in de buurt een nederzetting met meer dan 80 inwoners? dat zijn te veel inwoners. Houdt de spelmodus in dat er vijanden worden voortgebracht?