Bamboe boerderij Minecraft – een ontwerp voor automatische extractie van hulpbronnen, waardoor u geen tijd verspilt aan het zoeken en verzamelen ervan. De plant is nuttig voor het maken van veel nuttige items die bij de bouw worden gebruikt, wat nodig is voor een comfortabele gameplay.
In de gids zullen we je vertellen hoe je een bamboeboerderij in Minecraft kunt maken om de hulpbron automatisch te verzamelen, en welke materialen je hiervoor nodig hebt.
Wat is een geautomatiseerde bamboeboerderij in Minecraft
Een geautomatiseerde bamboeboerderij is een speciaal gebouwd systeem waarin de grondstof groeit en zonder tussenkomst van de speler naar kisten wordt gestuurd. Dit ontwerp heeft veel voordelen ten opzichte van handmatige landbouw:
- dankzij dit hoef je niet langer een plant ter wereld te zoeken en te verzamelen, wat je tijd zal helpen besparen;
- de boerderij levert een grote hoeveelheid bamboe, wat het bouwproces aanzienlijk zal versnellen;
- gemakkelijk zelf te maken, er zijn geen zeldzame middelen of complexe vaardigheden voor nodig;
- het systeem werkt betrouwbaar en heeft geen controle nodig, dus u kunt uw gang gaan en passief bamboe in de borst verzamelen;
- indien nodig kunt u het wijzigen en aanpassen aan uw behoeften om het volume van de oogst te vergroten of verkleinen.
Met de release van een recente patch is het belang van bamboe in het spel aanzienlijk toegenomen: nu kun je er bamboe-bouwstenen van maken, vlotten, deuren en andere interieurelementen maken. Vervolgens bekijken we twee opties voor grondstoffenboerderijen waarmee u meer materiaal kunt verkrijgen.
Hoe je een eenvoudige automatische bamboeboerderij bouwt
Deze automatische boerderij is vrij eenvoudig te maken en kost je niet veel om te bouwen. Het systeem is volledig geautomatiseerd; u hoeft niet actief deel te nemen aan het in stand houden van de werking ervan. Tegelijkertijd zullen de bamboereserves gestaag in grote volumes worden aangevuld.
Planning en voorbereiding
Om te beginnen met het plaatsen van een automatische bamboeboerderij, moet je een geschikte locatie vinden. Dit moet een vlak oppervlak zijn, dat later indien nodig kan worden uitgebreid. Je kunt bamboe laten groeien op blokken aarde, zand, gras en aarde.
Om te bouwen, moet u de volgende bronnen in voorraad hebben:
- bouwstenen ×49;
- glas ×45;
- zuigers ×15;
- klevende zuigers ×2;
- waarnemers ×3;
- redstone-repeater ×1;
- redstone (rood) stof ×27;
- redstone-fakkel ×2;
- gebladerte (willekeurig, overeenkomend met de geselecteerde houtsoort) ×4;
- hout (elk hout dat overeenkomt met het geselecteerde type gebladerte) ×2;
- bamboe ×15;
- elektrische rails ×4;
- rails ×15;
- wagen met laadtrechter ×1;
- laadtrechter ×1;
- borst ×2.
Het systeem werkt volgens het volgende principe: scheuten groeien in het midden van het gebouw en een waarnemer houdt ze in de gaten. Als ze een bepaald niveau bereiken, activeert het een keten van redstone-mechanismen en daaraan vastgemaakt stof, waardoor de zuigers in beweging worden gezet en de planten kapot gaan. De voltooide hulpbron wordt verzameld in een passerende trolley en naar de trechter gestuurd, vanwaar het naar de kist wordt verplaatst.
Stadia van de bouw
Leg eerst 15 bouwstenen op één lijn. Plaats vervolgens een rij zuigers op het tweede niveau en daarbovenop een laag vergelijkbaar met de onderkant.
Graaf aan de rechterkant, aan het einde van de opgetrokken muur, een gat van drie blokken lang, twee breed en twee diep, en breid het uit in de richting tegengesteld aan het houten zuigerpaneel.
Plaats de plakzuiger op de bovenste bouwsteen met de groene kant naar beneden. Bevestig er een blok hout van onderaf aan en installeer eronder, in de hoek van het gat, twee eenheden gebladerte. Houd er rekening mee dat de bladeren en het hout van dezelfde boom moeten zijn, zoals eik.
Plaats een waarnemer bij het onderste gebladerte, zodat zijn ogen in het blok kijken. Plaats vervolgens vier eenheden rood stof in het resterende vrije gebied.
Vergroot nu het gat zodat het 1 eenheid voor de muur uitsteekt aan de kant van het houten zuigerpaneel. Verleng het zodat vóór de bouw een greppel wordt gevormd van 1 kubus breed en 2 kubussen diep.
Plaats links bovenaan de muur de kleverige plunjer, met de groene kant naar beneden, en graaf er vervolgens een gat onder, vergelijkbaar met het vorige - drie eenheden lang, twee breed en twee diep.
Bevestig het hout op dezelfde manier aan de plakzuiger en plaats er twee bladeren onder. Plaats de waarnemer vervolgens met zijn gezicht naar de bladeren en verplaats vier eenheden rood stof van hem af zonder in de loopgraaflijn te gaan.
In dit stadium zou het ontwerp er zo uit moeten zien.
Ga naar de rechterrand van de toekomstige boerderij en plaats twee bouwstenen aan het uiteinde, en daarboven, naast de plakkerige zuiger, een waarnemer. Zijn ogen moeten langs het gebouw gericht zijn.
Bevestig nu nog twee bouwstenen achter de waarnemer: één direct onder hem en de tweede rechts, vlakbij de kleverige zuiger. Plaats rood stof op beide nieuwe kubussen en een redstone-repeater op de zuiger. Op deze manier verbindt het stof de waarnemer met de repeater, waardoor het systeem wordt geactiveerd, en wordt de volwassen bamboe gebroken door de zuigers die aan de ketting zijn bevestigd.
Ga door met het verspreiden van redstone-stof over de bovenkant van het bouwwerk en stop aan het einde voor de kleverige zuiger.
Graaf vóór de rode stoflijn aan de linkerkant van het gebouw nog een gat, een blok lager dan de hoofdholte, drie kubussen lang. Plaats twee kisten in de buitenste twee en combineer ze tot één grote. Plaats een trechter in de overgebleven nis.
Plaats nu eenvoudige rails op het nabijgelegen blok aarde en leg van daaruit, direct boven de trechter, elektrische rails zodat ze schuin staan. Van daaruit plaatst u nog een eenheid eenvoudige rails in de richting van de greppel. Vernietig vervolgens de rails op het bovenste blok en vul de nis met vuil.
Na één stuk eenvoudige rails plaatst u de elektrische rails weer. Rechts van hen, aan de kant tegenover de boerderij, graaf een blok en installeer er een Redstone-fakkel in - op deze manier worden de elektrische rails geactiveerd, zoals blijkt uit de dwarsbalken die rood oplichten.
Ga verder met het leggen van de spoorlijn langs de geul en stop drie kubussen voor de muur. Plaats de elektrische rails weer terug en maak rechts ernaast één blok leeg en plaats er een zaklamp in om het onderdeel te activeren.
Plaats vervolgens een eenheid eenvoudige rails, sla een stuk land over en plaats een ander op het blok erboven. Tussen hen in, op het linker lege stuk land, lopen elektrische rails zodat ze schuin staan.
Verwijder vervolgens de rails op de heuvel en bedek de richel met aarde.
Keer terug naar de linkerrand van het gebouw en plaats een trolley met een laadtrechter op de hellende elektrische rails - deze moet recht tegenover de waarnemer staan. Je kunt de put dan onderaan bedekken met redstone-stof en vuil, en stop naast het gebladerte voor de mijnkar.
Sluit ook het gat aan de andere kant van de truss en laat een leeg blok boven de rails achter.
Sluit nu de greppel door een lijn grond voor de bouwstenen te tekenen, rustend op het blok onder de waarnemer. Zorg er echter voor dat er één lege ruimte vóór de wagen overblijft, anders werkt het geautomatiseerde systeem niet.
Voeg nu een muur van twee bij drie toe aan de linkerrand. Ga aan de rechterrand door met het plaatsen van blokken naast de waarnemer en plaats nog drie kubussen.
Omsluit de structuur met glas en leg deze drie eenheden hoog van muur tot muur. Plant binnen op de grond bamboe in elk gebied.
De voltooide automatische bamboeboerderij ziet er zo uit.
Landbouwinspectie en testen
Controleer na voltooiing van de bouw of het systeem correct werkt. Nadat de bamboe tot een bepaald niveau is gegroeid, moet deze door zuigers worden gebroken en door een karretje worden verzameld. Via de trechter wordt de hulpbron naar de kist gestuurd en daar opgeslagen.
Zorg ervoor dat het redstone-stof in de gegraven uitsparingen correct wordt geplaatst: het moet in de elektrische rails passen. Aan de bovenkant van de constructie moet op elke kubus stof worden geplaatst, behalve op de plakkerige zuigers: er zijn repeaters op geïnstalleerd.
Veelvoorkomende problemen en hun oplossingen
Als de bamboeboerderij niet werkt, probeer dan een andere waarnemer aan de linkerkant te installeren, vergelijkbaar met de eerste. Vergeet niet twee bouwstenen achter hem te plaatsen: één direct onder de waarnemer en de tweede naast links. Verdeel het rode stof erover en plaats een repeater op de plakzuiger.
Dan ziet het gebouw er zo uit. Beide waarnemers kijken naar elkaar en naar de groeiende scheuten.
Als dit niet helpt, bouw dan een spoorlijn achter de boerderij om het pad waarlangs de kar rijdt af te sluiten. Er moeten elektrische rails in een hoek zijn, een stuk land ernaast vrijmaken en daar Redstone-fakkels plaatsen.
Verbetering en optimalisatie van boerderijen
Om de prestaties te verbeteren en het aantal ontvangen items te vergroten, kunt u een extra structuur bouwen of de omvang van een bestaande vergroten. Om de bamboeboerderij langer te maken, moet je het uiteinde van het bouwwerk slopen en vervolgens opnieuw opbouwen. Vergeet niet de spoorlijn toe te voegen en eronder een nieuwe ruimte te graven met bladeren en een waarnemer. Om deze reden zal het veel gemakkelijker zijn om indien nodig een nieuwe structuur in de buurt te creëren, een structuur die langer zal zijn dan de vorige.
Hoe u een zeer efficiënte automatische bamboeboerderij kunt bouwen
Deze bamboeboerderij is, in tegenstelling tot de hierboven gepresenteerde, vrij duur qua materialen, en de constructie ervan vereist dat de speler over veel geavanceerdere vaardigheden en kennis beschikt. Voor een beginner kan de ontwikkeling ervan te moeilijk zijn.
Planning en voorbereiding
Het ontwerp beslaat een enorme ruimte en de mogelijkheid tot uitbreiding is onbeperkt. In dit opzicht is het de moeite waard om een grote locatie te vinden, vooral als u van plan bent de productie vervolgens te verhogen. Bamboe kan groeien op blokken aarde, zand, gras en aarde.
Om te creëren, moet je de volgende bronnen verzamelen:
- bouwstenen ×545;
- vuil of gras ×252;
- bamboe ×252;
- glas ×695;
- obsidiaan ×2;
- gladde stenen plaat ×82;
- elektrische rails ×312;
- rails ×18;
- redstone-fakkel ×31;
- vat ×6;
- laadtrechter ×19;
- redstone-repeater ×13;
- redstone-vergelijker ×6;
- redstone-stof ×4;
- waarnemer ×4;
- hendel ×3;
- zuiger ×2;
- kleverige zuiger ×2;
- slijmblok ×10;
- borst ×4.
Het systeem werkt volgens het volgende principe: bamboe groeit gedurende een bepaalde periode op een speciaal platform; dit proces wordt gevolgd door een waarnemer die een geautomatiseerde redstone-machine leidt. Het apparaat maait de afgewerkte planten en vliegt met zaailingen over het hele gebied. Per spoor wordt de hulpbron naar kisten gestuurd, waar deze zich vrij snel en in grote hoeveelheden ophoopt.
Stadia van de bouw
De constructie wordt in twee fasen gebouwd. Eerst moeten we ons bezighouden met de ontwikkeling van het ontwerp zelf, en daarna moeten we een machine maken voor het maaien van de volwassen bamboe. Vervolgens zullen we elke fase in detail bekijken.
Bouw van een boerderij en verzamelsysteem
Plaats eerst de bouwstenen zo dat ze een rechthoek vormen van 27 eenheden lang en 12 eenheden breed.
Tel vervolgens de achtste kubus van links en graaf een rechte lijn die begint en eindigt in opbouw. Installeer hierna een Redstone-fakkel op elke eenheid - zij zijn verantwoordelijk voor het activeren van toekomstige elektrische rails waarlangs de afgewerkte bamboe automatisch naar de kisten zal bewegen. Zoek nu het achtste punt aan de rechterkant en doe hetzelfde: maak een greppel en plaats er fakkels in. Houd er rekening mee dat fakkels ook op de gegraven punten moeten worden geplaatst onder bouwstenen.
Vul vervolgens de hele ruimte binnen de omtrek met bouwstenen om een doorlopende arena te vormen - de basis voor de toekomstige boerderij. Graaf aan de smallere kant van de arena een greppel van twee blokken diep, zodat deze nog eens twee blokken buiten de rand van het gebouw uitsteekt. Plaats twee kisten op deze plaats en vorm er één grote van.
Plaats trechters in de greppel langs de hele arena. Plaats vervolgens de vaten er één voor één bovenop. Plaats nog een trechter op elk van de vaten zodat de verzamelde hulpbron erin valt.
Plaats een redstone-vergelijker op de grond voor de vaten. Plaats vervolgens een bouwsteen voor elke comparator.
Er moet nog een bouwsteen boven de comparatoren worden geïnstalleerd. Plaats vervolgens redstone-repeaters op de voorste blokken en bevestig een fakkel aan de zijkant. Plaats vervolgens nog een blok boven de fakkels.
Ga nu naar de arena en installeer elektrische rails boven de trechters, en plaats gewone rails ernaast. Teken spoorlijnen, breng ze naar het einde van de arena en keer terug. De tweede lijn, die terugkeert naar het punt naast de starttrechter, moet worden geblokkeerd. Plaats een bouwblokje aan het einde.
Als het aanbod van elektrische rails niet voldoende is, kunt u deze afwisselen met gewone rails.
Het resultaat zou meerdere spoorlijnen moeten zijn die evenwijdig aan elkaar lopen en de arena volledig bedekken.
Installeer aan het beginpunt van elk pad een trolley met een laadtrechter. Ze zullen elk op hun eigen rails beginnen te bewegen.
Keer terug naar de ruimte voor de arena en plaats een repeater tussen de blokken met comparatoren bovenaan, en bevestig vervolgens de hendel aan degene die het dichtst bij de kist ligt. Door deze lager te zetten, kunt u de hele structuur uitschakelen.
Plaats drie rijen bouwblokjes bovenop beide uiteinden van de arena. Teken vervolgens een lijn langs de gehele omtrek van de constructie, zodat deze 1 eenheid buiten de basis voor de toekomstige spant uitsteekt.
Nu kun je in deze ruimte, boven de eerder aangelegde spoorrails, een doorlopende laag gras of aarde plaatsen.
Bouw van een maaimachine
Nadat je de basis voor de boerderij hebt voltooid, begin je met het maken van een vliegmachine die is ontworpen voor het automatisch maaien van gewassen.
Ga naar het begin van het gebouw en tel het achtste blok van links (vanaf de rand waar de kist staat). Plaats er vier bouwkubussen boven, gerangschikt in een zigzagpatroon.
Plaats een zuiger op het bovenste blok en breng er van achteren twee eenheden rood stof naar toe: één op het blok achter de zuiger en de tweede daarachter.
Plaats een hendel achter de onderkant van de vier kubussen en een fakkel er bovenop.
Installeer een redstone-repeater op het blok boven de fakkel en verplaats de pilaren van elkaar af. Plaats er tijdelijke extra blokken voor, zodat de waarnemer naar het veld kan kijken. Plaats obsidiaan rechts eronder.
Als gevolg hiervan zou het mechanisme er zo uit moeten zien. Het Redstone-circuit drijft de zuiger aan door deze met de waarnemer te verbinden.
Plaats de kleverige zuiger op de obsidiaan en het slijmblok erop. Herhaal onmiddellijk een soortgelijke combinatie in de tegenovergestelde richting: bevestig de kleverige zuiger aan de waarnemer met de groene kant en bevestig het slijm eraan.
Voeg er nog vier toe aan elk stukje slijm en zet het aan het einde vast met glazen blokken. Het zou eruit moeten zien als messen die over het veld bewegen en de rijpe grondstof verzamelen.
Ga naar de tegenoverliggende rand van het veld en precies tegenover de waarnemer, plaats obsidiaan op het blok boven het platform, een bouwsteen, en bovenop de waarnemer om hetzelfde mechanisme te bouwen als aan de andere kant.
Plaats een zuiger bovenop de waarnemer en een bouwkubus erachter. Plaats op de boven- en achterkant rood stof, evenals een reservehendel. Plaats een repeater in de resulterende nis in de structuur.
Ga nu terug naar het bouwwerk aan de voet van het veld en plaats een waarnemer op beide slijmblokken aan de voet van de vliegende auto. Hun ogen moeten naar de lucht gericht zijn. Hierna kunt u met een hendel het mechanisme starten en controleren of alles werkt en of de machine daadwerkelijk in staat is om naar de andere kant van het veld en terug te rijden.
Hierna begint u de boerderij met muren af te schermen - dit is niet nodig, maar op deze manier kunt u het verlies van hulpbronnen die buiten het veld kunnen vallen minimaliseren. Bouw op de hoeken van het gebouw kolommen van bouwkubussen van 10 eenheden hoog en plaats er glazen wanden tussen. Vergeet niet een kleine opening open te laten, zodat je toch de boerderij kunt betreden en planten kunt planten.
Om esthetische redenen kan over de glazen schutting een strook steenplaten worden gelegd.
Plant vervolgens bamboe over de hele oppervlakte van het veld, verlaat de structuur en sluit de opening af met de laatste glasblokken.
Landbouwinspectie en testen
Nadat u de structuur hebt opgezet, moet u ervoor zorgen dat alles correct werkt. Zorg ervoor dat de vliegmachine voor het maaien van de voltooide plant mobiel is en zijn functies aankan, en dat de hulpbron in de van tevoren voorbereide kist terechtkomt.
Om dit te doen, trekt u aan de hendel achter de waarnemer. De machine moet in beweging komen, het hele veld doorkruisen en de structuur aan de andere kant ontmoeten. Daar duwt het apparaat de volgende zuiger naar buiten en keert terug naar het startpunt, opnieuw door het hele gebied vliegend.
Veelvoorkomende problemen en hun oplossingen
Nadat je het voltooide ontwerp hebt uitgeprobeerd, kun je het volgende probleem tegenkomen: de bamboe groeit hoger dan de muren van de boerderij en een deel van de voltooide hulpbron gaat verloren en gaat niet automatisch naar de kist. In dit geval kunt u een glazen plafond over het gebouw installeren, waardoor overmatige plantengroei wordt geblokkeerd.
Bovendien kan de boerderij stoppen met functioneren als u te ver weg verhuist. Om de automatische groei van bamboe en de stabiele werking van de structuur voort te zetten, moet je er dichtbij blijven.
Verbetering en optimalisatie van boerderijen
Om het ontwerp te optimaliseren en de opbrengst te verhogen, kunt u de omvang van de bamboeboerderij zoveel als nodig vergroten. Als je de lengte van het gebouw gaat vergroten, vergeet dan niet om meer rails aan te leggen en te controleren of de vliegende auto de hele afstand tot het einde zal overbruggen. Als u van plan bent de breedte te vergroten, houd er dan rekening mee dat u een even aantal rijen moet toevoegen, omdat u extra lussen van de rails moet maken. Zorg er ook voor dat je kraters en blokken toevoegt met Redstone-fakkels en stof.
Vanwege de bijzonder efficiënte productiviteit van deze boerderij kan het ook nodig zijn om de kist uit te breiden.
Totaal
De eerste optie is ideaal voor beginners. Het levert minder middelen op, maar is gemakkelijker te bouwen. De tweede boerderij is veel productiever, maar de constructie ervan kost meer materialen, en het bouwen van zo'n structuur is vrij moeilijk.
Zodra je de benodigde hoeveelheid bamboe hebt, kun je deze gebruiken om de kwaliteit van je spel te verbeteren. De hulpbron helpt bij het fokken van panda's en is geschikt voor het maken van brandstof en het koken van voedsel in ovens. Bovendien kan de plant worden gebruikt voor het maken van veel bouwmaterialen en belangrijke decoratieve voorwerpen, zoals deuren, vlotten, enzovoort.
Lees verder:We hopen dat deze gids je heeft geholpen bij het maken van een automatische bamboeboerderij in Minecraft 1.20. Als er iets onduidelijk blijft, kunt u vragen stellen via opmerkingen. Volg anderen Minecraft-gidsen op onze website.