Sterren erin Het Talos-principe 2 - Dit zijn verzamelobjecten die worden bereikt door problemen op te lossen die geen verband houden met het hoofdplot. Op elke locatie van het spel staan 2 standbeelden die een van de 3 wezens uit de mythologie uitbeelden: Sfinx, Prometheus, Pandora. Elk wezen is verantwoordelijk voor zijn eigen unieke wezen soort raadsels, waarbij aandacht, snelheid en verkenning van de kaart nodig zijn buiten de gebouwen die met puzzels op het kompas zijn gemarkeerd.
Deze gids vertelt je waar je moet kijken en hoe je alle puzzels kunt oplossen om 24 sterren te krijgen in The Talos Principle 2 op alle 12 locaties. We zullen ook het doel van deze items in het spel uitleggen.
Hoe alle sterren te verzamelen in The Talos Principle 2
Elke ster in The Talos Principle 2 behoort tot een van de drie soorten monumenten: Sphinx, Pandora en Prometheus. Elk van de 3 typen heeft zijn eigen unieke klasse van raadsels:
- In de raadsels van de Sfinx moet je op de kaart naar hendels zoeken en problemen met knoppen en drukplaten oplossen, waarbij je je concentreert op de aanwijzingen die zijn achtergelaten op de metalen tabletten aan de voet van het monument.
- De beelden van Pandora moeten worden verlicht met stralen met behulp van mechanismen die zijn opgeslagen in de gebieden waar de belangrijkste tests plaatsvinden.
- Prometheus biedt aan om ergens op de kaart een donkerblauwe vonk te vinden en deze naar zijn monument te begeleiden. Om de escort succesvol te laten zijn, moet je vaak vooruitgang boeken bij het oplossen van enkele plotpuzzels op de locatie. Belangrijk: als je onderweg een vonk verliest, geeft een straal van het Prometheus Monument altijd de geschatte positie aan.
Alle problemen met betrekking tot sterren komen neer op 1 van de 3 hierboven gepresenteerde typen. Vervolgens kijken we waar we sterren kunnen vinden op alle twaalf locaties van het spel.
Alle sterren van de Meadow Ring
Ster 1 [Pandora-monument]
Het monument bevindt zich vlakbij het raadsel "Verweven", op de kaart aangegeven als nummer 8. Om er een ster onder te materialiseren, moet je een straal van de KZS-converter, die tijdens de oplossing eerst op een kubus de lucht in moet worden getild, richting het monument richten . Zodra het beeldje de groene straal van de converter ontvangt, wordt de ster stoffelijk.
Een gedetailleerde oplossing voor alle raadsels, inclusief de 8e "Verwevenheid", wordt gegeven gids voor de Weidering.
Ster 2 [Prometheus-monument]
Het standbeeld zelf staat niet ver van het verlaten laboratorium in de Weidering, maar het is niet nodig om daarheen te gaan. Bouw eerst brug naar de Weideringtoren: zonder dit kun je geen ster krijgen. Nadat je de brug hebt gebouwd en naar de toren kijkt, ren je naar rechts, in noordwestelijke richting, naar de rand van de locatie. Hier zweeft een donkerblauwe energieklonter boven een trap. Zodra je dichtbij hem komt, begint hij weg te vliegen. Volg hem helemaal tot aan het monument, zonder ver te gaan, anders stopt hij. Halverwege de route zweeft het stolsel de lucht in en is alleen via een brug te bereiken. Daarom was het nodig om het vóór de wandeling aan te leggen.
Het stolsel vliegt naar het monument, licht goudkleurig op en je kunt het oppakken.
Alle sterren van het bosrijke plateau
Ster 1 [Sfinxmonument]
Aan het Sfinxmonument is een plaquette bevestigd met de nummers: 2478. Deze code verwijst naar identificatiemarkeringen voor puzzels. Elke verhaaluitdaging op elke locatie is gemarkeerd met een nummer, en dit nummer wordt op wegwijzers weergegeven om het gemakkelijker te maken om door de wereld te navigeren. De eigenaardigheid van het Bosrijke Plateau is dat er aan de achterkant van elk bord een bord staat hefboom. De taak van de speler is om de puzzels te vinden 2, 4, 7 en 8en draai aan de hendels aan de tegenoverliggende zijden van de richtingaanwijzers.
Als alles goed is gedaan, hoor je een karakteristiek geluidssignaal: ren naar de Sfinx en pak de ster.
Ster 2 [Pandora-monument]
Om deze ster te krijgen, ga naar uitdaging #3 en schiet de groene laser op de connector buiten het uitdagingsgebied, die bovenaan de decoratieve driehoek door het paarse scherm te zien is. Een netwerk van connectoren stuurt een straal naar puzzel nr. 8.
Ga verder met puzzel nr. 8, waar de ketting van stralen breekt. Het is ook vlakbij deze test dat er een monument voor Pandora staat. Wat moet er gedaan worden:
- Ga het testgebied binnen en pak de connector.
- Neem de groene straal van de connector buiten het testgebied als invoer en stuur deze naar Pandora's Monument.
Een karakteristiek geluidssignaal geeft aan dat het gewenste object onder het monument is verschenen. Ga daarheen en neem de beloning.
Alle sterren op de locatie Eastern Marsh
Ster 1 [Sfinxmonument]
Het Sfinxstandbeeld in de oostelijke moerassen bevindt zich vlakbij Challenge #4. De plaquette op het beeld toont de plaats waar je moet zoeken naar de hendel die de ster materialiseert. Het bevindt zich ten noordwesten van de transportcapsule waarin de hoofdpersoon op de locatie arriveert. Trek aan de hendel en er verschijnt een ster bij het monument.
Ster 2 [Pandora-monument]
Om de groene straal naar het Pandora-beeld te leiden, moet je de gebieden van raadsels nr. 3 en nr. 6 bezoeken:
- Ga naar puzzel nr. 3 "Daar en weer terug", waarbij u de straal op de connector richt, ver buiten het oplossingsgebied.
- Volg de verhaaltest #6 "Cache", verbind de connector met de buitenste groene connector met het slot van het monument.
Nadat je de procedure hebt voltooid, ren je naar het monument en pak je de ster op.
Alle sterren van Desert Island
Ster 1 [Prometheus-monument]
Direct voor de trap die vanuit het centrale gebouw naar verhaalpuzzel nr. 4 leidt, bevindt zich een richel waarop een donkerblauwe vonk te zien is. Welke locaties zal de vonk bezoeken:
- Verhaaluitdaging nr. 4 ‘Verhooging’. Om de vonk verder te laten vliegen, moet je ermee naar de rand gaan. Klim op de dubbelganger en houd het platform boven zijn hoofd vast, bezit hem en spring op de tweede dubbelganger met het platform. Ik benader dit toren van 3 robots tegen de muur, zorg voor voldoende hoogte om de vonk weg te spoelen.
- Een Y-splitsing toegankelijk vanaf het pad dat leidt naar verhaalpuzzel nr. 4. Op het kruispunt neemt het stolsel het linker, westelijke pad.
- Op de rand voor de verloren Passage-puzzel.
- Vervolgens vliegt de vonk over het gebouw met de verloren puzzel en stopt op een rotsachtige rand.
De vonk is dan vrij gemakkelijk te achtervolgen: hij vliegt langs een pad dat 2 bergtoppen met elkaar verbindt. Op de tegenoverliggende top staat een monument voor Prometheus, waar het blauwe stolsel naartoe gaat.
Ster 2 [Sfinxmonument]
De Sfinx van het onbewoonde eiland bevindt zich achter het gebouw met raadsel #7. Op de plaquette naast het beeld is een kaart gegraveerd met 3 stippen op de kaart en letters. De met letters gemarkeerde plaatsen verwijzen naar een mechanisme van 9 knoppen 3x3 of 12 knoppen 4x3. Je moet op de knoppen op het mechanisme drukken in de vorm van een letter, die wordt aangegeven voor elk van de 3 punten op de kaart.
- Het paneel op de buitenmuur van plotpuzzel nr. 7 bevindt zich heel dicht bij het monument. Binnenkomen letter "T".
- Het tweede paneel met 3x3 knoppen bevindt zich op de buitenmuur van het verloren puzzelgebouw, dat werd doorgenomen terwijl het stolsel naar het Prometheus-monument werd begeleid. Druk op de knoppen om het te krijgen letter "C".
- Het laatste 4x3 paneel bevindt zich op de buitenmuur van het verloren puzzelgebouw, dat op zijn beurt niet ver verwijderd is van de 8e verhaaluitdaging. Druk op de knoppen om te herhalen letter A".
Door de letters correct in te voeren, roept u een verzamelobject op van het Sfinx-beeld.
Alle sterren van de overstroomde vallei
Ster 1 [Sfinxmonument]
Het standbeeld van de Sfinx is moeilijk te missen: je ziet het aan de linkerkant als je het aankomststation Flooded Valley verlaat. De tablet toont een kaart met 3 kruisjes die de plaatsen aangeven waar de hendels verborgen zijn.
Waar moet u naar hendels zoeken:
- Je vindt de eerste hendel door strikt oostwaarts te gaan vanaf de Sfinx, naar de oever waarop het standbeeld is gebouwd. De hendel werd op het beeld geïnstalleerd. Op weg ernaartoe omzeil je verhaaltest nr. 1 "Absorptie".
- Om bij het tweede hendelstandbeeld te komen, neem je het pad links van verhaalpuzzel nr. 2 (als je naar het zuiden kijkt) en ga je vervolgens bij de Y-kruising linksaf. Het standbeeld bevindt zich aan het einde van het onverharde pad, aan de oever.
- De hendel bevindt zich rechts van de ingang van de toren, als je ernaar kijkt. Om daar te komen, moet je eerst bruggen bouwen. Op een klein eiland staat een standbeeld waarin de hendel is geïnstalleerd.
Nadat je aan de 3 hendels hebt getrokken, keer je terug naar de Sfinx.
Ster 2 [Prometheus-monument]
Ren vanaf de ingang van puzzel nr. 4 "Bron" noord, noordoost, naar de armillairsfeer die in de sneeuw ligt, vlakbij waar een blauwe vonk zweeft. Volg haar naar het Prometheus-standbeeld: ze heeft een lage snelheid en stopt niet op moeilijke plaatsen waarvoor vooruitgang nodig is bij het oplossen van problemen.
Alle sterren van de verloren moerassen
Ster 1 [Pandora-monument]
Bezoek puzzel nr. 5 in Lost Swamp, pak de batterij op, laad hem op met rood en stuur rood naar de KZS-converter buiten de puzzel bovenop de pilaar.
Volg vervolgens de hoofdtest nr. 2, laad de batterij hier op met blauw en voer deze naar dezelfde GLC-converter op de kolom.
Nadat je de rode en blauwe stralen hebt uitgezonden, ren je naar uitdaging nr. 3 “The Wall”. Gebruik de connector om de groene kleur van de KZS-converter over te brengen naar het nabijgelegen monument. Ren naar het Pandora-beeld en pak de ster.
Ster 2 [Prometheus-monument]
Aan de oostelijke oever van de locatie staat een standbeeld met platforms: hier leeft een blauwe vonk. De route om de vonk te volgen is vrij eenvoudig, maar op een gegeven moment zul je erachter moeten klimmen naar de top van de steunbalk, die deel uitmaakt van de centrale structuur van de locatie.
Alle sterren van de South Bank
Ster 1 [Sfinxmonument]
De Sfinx staat aan de kust nabij het centrale gebouw, dat kan worden bereikt via een zandtong, in zuidwestelijke richting vanaf plotpuzzel nr. 1. Het bord toont een diagram dat de oplossing is van de pijlerpuzzel in het zuidelijke kustlijngebied nabij puzzel #8. Het is noodzakelijk om alleen die kolommen weg te laten die op de afbeelding van het Sfinx-standbeeld van de South Bank staan goud geschilderd.
Ster 2 [Pandora-monument]
Ga naar uitdaging #2, Evacuatie. Zal vereist zijn boor en connector. Aan de voet van de klif buiten de puzzel in het oosten en noordoosten bevindt zich een boormuur. Als je er een boor op gebruikt, vind je een verborgen groene zender. Richt de laser met behulp van de connector op de statische connector bovenop de hoge stenen klif in het noordoosten.
Ren naar puzzel nr. 4 “Ondanks”, gebruik de connector om de straal van het apparaat op de rots te ontvangen naar een andere connector in het bruggebied. Hij zal op zijn beurt een signaal naar het Pandora-beeld sturen. Het monument staat onder dezelfde brug.
Alle sterren van Green Canyon
Ster 1 [Pandora-monument]
Eerste stop: het internet. Ga met behulp van de zwaartekrachtkraan eerst achter het rooster naar de connector, verbind deze met een lantaarn bij de ingang en een externe connector buiten het "Web", die op het dak van een ander gebouw staat, en stuur dan je connector omhoog met dezelfde zwaartekrachtkraan.
Ga uit het ‘web’. Volg de straal die naar de externe connector wordt gestuurd. Door de grot volg je de verloren puzzel van de “Question Block” locatie, ga naar binnen, neem de zwaartekrachtkraan en schiet op het bord met het spinnenweb op de rots buiten het testgebied. Naar buiten gaan. Klim het uitgevouwen ‘web’ op de rotsachtige rand en je vindt daar een omvormer in de vorm van een ‘egel’. Sluit hem aan op de blauwe connector op het dak van de verloren puzzelstructuur. Deze omvormer, die een blauwe kleur als invoer neemt, verandert deze in rood.
Vervolgens moet je naar een ander gebied gaan, niet ver van de verloren puzzel: volg het noorden, noordoosten van het "Vraagblok", langs het rotsachtige pad dat naar een kloof met luchtplatforms leidt. Spring op de platforms: de route leidt naar de KZS-converter. Pak het, ga terug naar het gebouw voor de Question Block-uitdaging, maar ga niet naar binnen.
Het enige dat overblijft is blauwe en rode signalen ontvangen van de connector op het dak en de egel op de rots om ze in groen te veranderen en naar het monument te sturen dat twee stappen verwijderd is van het verloren raadsel.
Ster 2 [Prometheus-monument]
De blauwe vonk bevindt zich ten oosten van de ingang van het Lost Laboratory. Vanaf de ingang van de bunker is deze te bereiken door langs de oever van de rivier te lopen. Begeleid het deeltje door de volgende locaties te bezoeken:
- Anti-zwaartekrachtplatforms in de kloof.
- Buurt van test #8.
- Buurt van puzzel nr. 1, bij de rivier.
- Niet ver van het gebouw met raadsel nr. 2.
- Op het station, vlakbij de transportcapsule.
De laatste stop voor de vonk is het monument zelf.
Alle sterren van de Ronde Oase
Ster 1 [Sfinxmonument]
Het sfinxbeeld staat ten westen van de lift en de energiering in de Ronde Oase. Een eraan bevestigd metalen plaatje geeft dit aan 3 punten op 3 plaatsen op de kaart.
Ren naar puzzelgebouw #2 "Passage". Terwijl je bij de ingang staat, kijk je rond de linker buitenmuur van het complex naar een hendel die moet worden overgehaald.
De tweede hendel bevindt zich aan de achterkant van het gebouw met uitdaging #1 "Centrifugeren". Het bevindt zich op een van de grote steunbalken.
De laatste schakelaar bevindt zich aan de voet van de centrale toren van de locatie. Je kunt er komen door met de lift naar beneden te gaan, gelegen nabij de energiering, die de voortgang laat zien bij het oplossen van verhaalpuzzels. Ga de lift af, volg dan rechts (zuid) en onderzoek de muur van de hoofdtoren op zoek naar een hendel. Niet ver daarvandaan is er ook een terminal met een audio-opname. Nadat je alle hendels hebt gedraaid, ga je terug naar de sfinx voor het verzamelobject.
Ster 2 [Pandora-monument]
Bezoek de opgeloste puzzel nr. 2 "Passage", schiet de blauwe verbindingsbalk naar het slot dat op de toren buiten de puzzel is gemonteerd. Als je het slot opent, verschijnt er een connector aan de rechterkant, bovenop dezelfde toren.
Gebruik vanuit het gebied van hetzelfde raadsel de connector om een rode straal naar het apparaat te sturen dat eerder op de top van de toren verscheen.
Ren vervolgens naar puzzel #3 "Demonteren", neem de connector, ga met de lift naar boven, plaats de kubus op het platform en verbind de rode connector op de toren met het monument dat zichtbaar is vanuit dit gebied. Het enige dat overblijft is om bij het monument te komen en de ster te verhogen.
Alle sterren van de Westelijke Delta
Ster 1 [Prometheus-monument]
Het moeilijkste deel van de lokale Prometheus-uitdaging is om dicht bij de blauwe vonk te komen die aan het plafond hangt in het gebied van de 6e puzzel “Elementen”. Ga als volgt naar de vonk:
- Zet de ventilator aan met de schakelaar.
- Activeer het rode bewegende platform met de connector.
- Ga op het platform staan en wacht tot het de ventilator bereikt. Als het de verbindingsbalken blokkeert, herschik het dan.
Het platform beweegt richting de ventilator en stijgt de lucht in. Spring vervolgens gewoon en breng de vonk in beweging.
De moeilijkheden van de verdere route kunnen alleen in verband worden gebracht met het feit dat je op een gegeven moment op de monorail moet springen om bij de vonk te komen die erop is gestopt.
Ster 2 [Sfinxmonument]
De Sfinx staat tussen het aankomststation en hoofdpuzzel nr. 7. Ren vanaf het station naar het zuiden om de plaats te bereiken. Zoals altijd liet de Sfinx een hint achter op de metalen plaat die de volgorde aangeeft van het indrukken van de duwkolommen die bij de plotpuzzel nr. 6 "Elementen" zijn geplaatst. Om van de pilaren naar het standbeeld te komen, ga je naar het zuiden.
De moeilijkheid van het raadsel is dat de drukkolommen zonder regelmaat zijn gerangschikt, dus om niet in de war te raken, benader de structuur, kijkend naar het oostenen klik gewoon op de kolommen die goudkleurig op de plaat zijn geverfd. Keer terug naar de Sfinx en verzamel je beloning.
Alle sterren in de door de mens gemaakte heuvels
Ster 1 [Pandora-monument]
De passage van de Pandora-ster in de door mensen gemaakte heuvels hangt nauw samen met puzzel nr. 4 “Transport”: ga het testgebied binnen, pak de koepelactivator en plaats deze in de hoek bij de blauwe lantaarn. Feit is dat er aan de achterkant van het puzzelgebouw een geheime doorgang is die naar de boor leidt, maar deze wordt geblokkeerd door een blauw energiescherm dat de beweging van gereedschappen verhindert. De koepelactivator verwijdert het scherm, waardoor je de boor buiten het puzzelgebied kunt oppakken.
Pak vervolgens de connector en richt de blauwe straal op de externe ontvanger, die te zien is op de rots door het toegangspoortje tot de puzzel.
Neem de boor die buiten het gebouw is losgelaten met puzzel nummer 4, ren naar het gebied ten zuidoosten van de 6e puzzel "Rise". Aan de voet van het grote menselijke beeldhouwwerk dat met puzzel nummer 6 boven het gebouw uitsteekt, vind je een muur om te boren, en daarachter staat blauwe activator.
Ga samen met de blauwe activator terug naar de externe connector, die eerder werd geleverd met een blauwe straal uit het puzzelgebied. Volg het blauwe straalrelais gemaakt van connectoren, dat afbreekt net voordat je het Pandora-beeld bereikt, dat iets zuidelijker staat. Plaats de activator onder het standbeeld, waardoor de blauwe straal het monument kan bereiken en een beloning activeert.
Ster 2 [Prometheus-monument]
Begin bij Man-Made Hills Station en ga rechtsaf langs het hoofdpad. Kijk op het kruispunt naar links en zie een trap die in de rots is uitgehouwen. Beklim ze en ren langs de terminal het veld in, richting het gigantische menselijke beeldhouwwerk, onder wiens arm de blauwe vonk verborgen is. Op zijn route zal het stolsel bezoeken:
- Platform met ventilator.
- Een uit rotsen gehouwen trap, gemakkelijk bereikbaar vanaf het bovengenoemde door een ventilator aangedreven platform.
- Een kloof waarin de vonk geleidelijk zal neerdalen. Ze zal in oostelijke richting moeten worden geëscorteerd.
- Aan de rand van een steile, diepe oostelijke klif. Je moet springen voor de vonk, maar zodra je die bereikt, katapult de game je personage automatisch de lucht in, zodat je uiteindelijk dicht bij het monument belandt.
Breng het stolsel naar Prometheus en ontvang een verzamelobject.
Alle sterren van de High Plains
Ster 1 [Sfinxmonument]
Terwijl je voor het bord met puzzel #8 staat, draai je westwaarts en ga je door een van de smalle openingen in het gebouw rondom puzzel #8. Hier verborgen hendel. Een extra herkenningspunt waardoor je kunt begrijpen welke opening je moet betreden, is een trap die leidt naar een sculptuur met vele armen die omhoog reiken. Links van de trap bevindt zich het gewenste hoekje. Eén hendel is genoeg om een prijs te winnen bij het Sfinx-standbeeld, dat boven op de klif uittorent boven verhaaltest #4. Rondom deze rots zie je 2 sculpturen van handen die deze vasthouden.
Ster 2 [Prometheus-monument]
Begin bij verhaaluitdaging nr. 4: ren westwaarts, zuidwestelijk, ga naar de weilanden en volg het beeld van een hand die uit de grond steekt. Er zweeft een blauwe vonk rond het topje van haar vinger.
Halverwege de route zweeft er een vonk over de muur van het gebouw waar verhalentest nr. 6 “Mobile Tools” plaatsvindt. Je kunt dit hoogtepunt als volgt bereiken:
- Aan de voet van de muur bevindt zich een handig platform met een ventilator en een schakelaar. Neem de kubus, plaats deze op het platform, ga erop staan en druk op de schakelaar.
- Terwijl je in de lucht zweeft, spring je op de bereikbare rand van de muur en pak je de kubus.
- Om de vonk verder te laten vliegen, plaats je de kubus dicht bij de muur om naar de volgende stap te springen.
Er mogen geen problemen zijn met de verdere route: de vonk vliegt over velden en weilanden, zonder naar moeilijk bereikbare plaatsen te dwalen.
Waar zijn sterren voor?
Tot de laatste fase van het spel blijft het onduidelijk waarom sterren nodig zijn in The Talos Principle 2. Een belangrijk gebouw dat verband houdt met hun rol in het spel bevindt zich in de buurt van de megastructuur en is vanaf het allereerste begin van het spel toegankelijk. . Zo gebruik je sterren in het spel:
- Verzamel eerst alle 24 gewilde items door alle puzzels op 12 locaties op te lossen.
- Keer terug naar de omgeving van de Megastructuur, naar het gebied dat je voor het eerst bezocht tijdens de expeditie.
- Ten zuidoosten van het station met de transportcapsule bevindt zich een tempel met daarin een schijfmechanisme waar verzamelde voorwerpen kunnen worden vrijgegeven. Op het kompas is de tempel gemarkeerd met een sterpictogram.
- Ontgrendel alle 24 verzamelvoorwerpen.
De beloning is een uniek filmpje met Athena's verhaal.
Tijdens het verkennen van de monumenten ontvang je ook de volgende prestaties:
- «Rand van de eeuwigheid"- toegekend voor het bevrijden van alle sterren en het bekijken van een verborgen filmpje.
- Prestatie "Branddief"wordt toegekend voor het voor de eerste keer oplossen van het Prometheus-monument.
- Prestatie "All-begaafd"Je verdient geld door het raadsel van Pandora voor de eerste keer op te lossen.
- «Dame van raadsels" wordt toegekend voor het eerste succes bij het activeren van het Sfinxmonument.
Aan het einde van het spel is er een point of no return. Als je de megastructuur binnenvliegt nadat je Byron hebt gered, kun je niet meer terugkeren. Gelukkig wordt het spel automatisch opgeslagen voordat het de piramide betreedt. Nadat je de credits hebt bekeken, kun je opstarten om alle nevenactiviteiten af te ronden.
We hopen dat de gids je heeft geholpen de oplossing voor alle 24 monumenten te begrijpen en alle sterren erin te krijgen Het Talos-principe 2. Als je vragen hebt over de passage van sterren, stel ze dan op opmerkingen.