Bal roept Baldur's Gate 3 - een ondergrondse zone die beschikbaar is voor verkenning tijdens verschillende missies: "Find the relic of Ketherik Torm", "Vind het lied van de nacht" en "Dochter van de Duisternis". De belangrijkste taak tijdens de verkenning van de heilige tempel van de Nightsinger is om de tests van de godin te doorstaan, de speer van de nacht te krijgen, donkere edelstenen te vinden en toegang te krijgen tot een nieuwe locatie, het Kingdom of Shadows.
Deze gids biedt een gedetailleerde uitleg van Shar's Challenge in Baldur's Gate 3, waarin wordt beschreven hoe je de Trial of Soft Step, Trial of Self-Repeat en Trial of Leap of Faith voltooit.
Inhoud
Hoe kom je in Challenge Ball in Baldur's Gate 3
De ingang van de "Challenge Shar" bevindt zich in de "Torms of the Torms"-locatie, die alleen kan worden bereikt als je een werkende maanlicht. Het pad naar de zone leidt door de Last Light Inn (hoofdverhaalgebied), de Stonemason's Guild en het House of Healing.
Bij de ingang van het mausoleum zal de hoofdpersoon als eerste de halfduivel Raphael ontmoeten, met wie hij een contract kan sluiten (taak "Dood de oude vijand van Raphael") en daarmee kan helpen Astarion zoek uit wat de littekens op zijn rug betekenen.
Hoe de puzzel in de tombe van de Tormes op te lossen
Eenmaal in de tombe zul je struikelen Heraut van Balthazar - een schedel die in de buurt van de sarcofaag zweeft en weigert een dialoog aan te gaan met vreemden.
Daarachter, in het noordelijke deel van de regio, bevindt zich de grote zaal: de muren zijn versierd met verschillende afbeeldingen, en de vloer is "bestrooid" vallen. Het is niet nodig om ze te neutraliseren: ze worden alleen geactiveerd als je de puzzel met de schilderijen verkeerd oplost.
Als je goed kijkt, zie je dat er knoppen zijn geplaatst onder de afbeeldingen "Lunar Towers", "Sorrow" en "General". Correcte interactie met hen zal leiden tot de opening van een nieuwe doorgang die leidt naar de ondergrondse zone "Challenge Shar".
Om de puzzel op te lossen, moet je opeenvolgend klikken op:
- "Maantorens";
- "Verdriet";
- "Algemeen".
Hoe de Shar-standbeeldpuzzel op te lossen
Interactie met juweeltje reizenom naar het lagere niveau van de locatie te gaan. Open vervolgens de stenen deur en bevind je in een ruime hal, waar zich in het midden bevindt bal standbeeld.
Je zult haar niet kunnen benaderen: Nightsinger is omgeven door een onzichtbare barrière, een botsing waarmee de eenheid door een schokgolf wordt teruggeslingerd. Als je de inscriptie op de tablet leest, wordt het duidelijk dat de oplossing van de puzzel "ligt in het duister". We zullen alle lichtbronnen moeten uitschakelen (mystieke wierookvaten).
Scheid Astarion van de groep en geef hem "Inventory" Sapper-kits: De ingang van elke zijkamer is omheind met een marmeren plaat die bij interactie een schaduwval kan veroorzaken.
Gebruik dan de vaardigheid "Verbergen" en bezoek elke kamer waar je interactie hebt:
- С hefboomom twee mystieke wierookvaten neer te laten;
- С lichtbronom het uit te schakelen.
Zodra de zaal volledig in pikkedonker is gehuld, zal rondom het beeld van de godin te zien zijn paarse symbolen. Ga in de "Stealth" -modus naar de rechterkant van de zone van waaruit het labyrint begint en overwin voorzichtig, zonder de vallen en gloeiende symbolen aan te raken, het pad naar Shar.
Na het activeren van de donkere edelsteen hoor je: "Welkom kind. Kom naar mijn stem en bewijs dat je het waard bent". Ga naar de volgende stenen deur om het hoofdgedeelte van de heilige tempel binnen te gaan.
Waar Balthazar te vinden is
In de volgende zone wordt de hoofdrolspeler opgewacht door skelet-duelisten: uit een gesprek met hen zal duidelijk worden dat dit een ongebruikelijke ondode is die iemand bestuurt. Het zal niet mogelijk zijn om de details te achterhalen - een groep ongenode gasten zal zich aansluiten duistere rechtersheilige landen beschermen tegen inmenging van derden.
Vecht tegen ze en richt de belangrijkste slagkracht op vernietiging donkere sensatieom de toestroom van extra vijanden te stoppen. Richt je daarna op avengers, nightweavers en soulcatchers. Het is niet nodig om je te laten afleiden door de eerder genoemde skeleton duellisten: tijdens het gevecht tegen een sterkere vijand zullen ze de kant van de hoofdrolspeler kiezen, en vanwege hun lage % gezondheid zullen ze hoogstwaarschijnlijk tijdens de eerste cyclus worden gedood.
Zodra de tegenstanders zijn vernietigd, ga je door westwaarts en activeer de runencirkel "Challenge Shar". Ga dan door met het volgen van het beoogde traject: ga de hal binnen, die wordt verkend door skelet-duelisten.
De komst van nieuwe gasten zal opnieuw de verschijning van duistere rechters en duister ontzag opwekken.
Nadat je de tweede groep vijanden hebt vernietigd, krijg je toegang tot een klein kantoor dat is bestudeerd door de Flesh, medic ghouls en Balthazar.
Uit de dialoog met de commandant van de Reborn zal duidelijk worden dat hij, net als de hoofdrolspeler, de "Challenge of Shar" verkent om een oud relikwie te vinden, dat later zal worden overgedragen aan zijn meester - Ketherik Torm.
- Als je met Balthazar meespeelt en ermee instemt hem te helpen bij het vinden van Dark Gems, en vervolgens om hulp vraagt in de vorm van extra middelen (opmerking uit de categorie Persuasion), ontvang je "Golem oproepbel".
- Als je een gevecht uitlokt met de commandant van de Ascended, zul je het opnemen tegen Flesh, medische geesten en Balthazar zelf. Als gevolg hiervan kunt u een uniek accessoire oppikken - Zeldzame hoepel van botten.
Kijk voordat je op een nieuwe opdracht gaat in de nabij gelegen opslag (CS - 30).
Binnenin vind je drie luxe kisten met de volgende inhoud:
- "Ring of Merciless Light" van ongebruikelijke kwaliteit;
- Het boek "Teachings on Loss: Infinite Darkness";
- Alchemistisch ingrediënt "Sporen van versnelling";
- Scroll "Planar Servant" (×1);
- Blader door "Magisch wapen" (×1);
- Blader door "Flikkering";
- Hels ijzer (×1);
- Goud (×567).
Achter de dubbele eiken deur vindt u op zijn beurt altaar Shar.
- Als je slaagt voor een intelligentietest (IC - 14) via de regel "Bid bij het altaar", verkrijg de buff "Genade van de nachtzanger": wezen is bestand tegen necrotische schade tot zijn volgende lange rustperiode.
- Bij falen wordt een negatieve status opgelegd "Boze bal": Mistress of Loss heeft je vervloekt, waardoor je behendigheid tijdelijk afneemt.
Als je nog verder gaat, kom je weer een dubbele eiken deur tegen. Nadat je het slot hebt geplukt, krijg je toegang tot het geheime deel van de locatie met vergulde kist, waar je goud (×123), parels en het alchemie-ingrediënt Cloud Giant's Finger kunt krijgen.
Je moet er echter eerst mee dealen regenjas - een gevleugeld wezen dat tijdens het gevecht ondersteuning kan oproepen in de vorm van "Phantasms".
Walkthrough Challenge Ball in Baldur's Gate 3: hoe donkere edelstenen te krijgen
Dark Gems zijn oude edelstenen met een paarse tint die op een oud altaar kunnen worden geplaatst om toegang te krijgen tot de benedenverdieping van Challenge Shar en de geheime locatie, het Realm of Shadows. Allemaal - четыре.
Hoe Yurgir te doden
1e donkere edelsteen.
De eerste edelsteen kan worden verkregen na contact met Raphael's gezworen vijand - orton genaamd Yurgir. Om er te komen, ga je naar de runencirkel en volg je naar oostwaarts (gebaseerd op een kaart). In een verlichte kamer, waarvan het centrale deel zit ongrijpbaar beest, bij een succesvolle Perception-check, voel je dat iemand je in een hinderlaag heeft gelokt.
Wanneer je in de buurt komt van een monster dat op een panter lijkt, start er een filmpje, waardoor je kennis maakt met Yurgir. Om de aanvullende missie "Dood de oude vijand van Raphael" te voltooien, is het noodzakelijk om Orton en zijn gevolg te vernietigen.
Een directe aanval resulteert in een gevecht met een tiental Merregons, een ongrijpbaar beest en Jurgir zelf.
Je kunt echter je toevlucht nemen tot een meer geavanceerde manier om de vijand te doden - om een gesprek op zo'n manier op te bouwen dat Orton uiteindelijk persoonlijk van zijn dienaren afkomt en zichzelf vervolgens in zijn eentje in de hel werpt.
Begin een gesprek met Raphael's gezworen vijand en kies de volgende regels:
- 'Laat dat ding los. Ik wil met je praten".
- "Wacht, ken je Raphael?"
- 'Ik heb met deze duivel te maken gehad. Misschien kunnen we elkaar helpen?"
- 'Laten we alles wat we weten over Raphael delen. Misschien kunnen we elkaar helpen."
- 'Laat me je contract zien. Misschien is er een voorwaarde waar je geen rekening mee hebt gehouden?
Dan moet je succesvol slagen Controle van inzicht en zet de dialoog voort door te kiezen voor:
- 'Raphael wil dat je Dark Justicars doodt? Maar waarom?"
- [Geloof: COP - 16] “Er zit een slim trucje verstopt in de tekst van het nummer. Je hebt altijd luisteraars - je dienaren. Doe ze weg."
- [Geloof: COP - 21] “Dit is nog maar het begin: het ongrijpbare beest kan jou toch ook horen? Dood haar ook."
- [Geloof: COP - 21] "Rechts. Dood nu jezelf. Dan voldoe je aan de voorwaarden van het contract en word je herboren in Averno. Vrij."
Elk spel afmaken karmische kubussen "Good Luck", toon je bekwame oratorische vaardigheden, vervul een deel van de deal met Raphael en krijg de kans om verschillende Merregon Hellebaarden van ongebruikelijke kwaliteit op te halen, hell metal, zeer zeldzaam "Hellfire-kruisboog met één hand" и eerste donkere edelsteen.
Hoe de proef van de zachte stap te doorstaan
2e donkere edelsteen.
Ga naar de runencirkel en ga naar het noorden. open eerste houten poortom het testgebied binnen te gaan. De essentie is om naar de donkere edelsteen te gaan, zonder gepakt te worden wezens van de duisternis dwalen door het labyrint.
Tips om u te helpen slagen voor de zachte stappentest:
- Bekijk het startgebied voor de aanwezigheid van nuttige verbruiksartikelen: er zijn skeletten te vinden met rollen van "Onzichtbaarheid" en extra sapperkits die nodig zijn om marmeren platen, waterspuwerkoppen en andere vallen te deactiveren.
- Breek een van de ijzeren deuren open voordat je met de offerkelk communiceert die de proef activeert verken het doolhof. Je kunt eerst alle vallen neutraliseren en een comfortabele route naar de kamer met de donkere edelsteen leggen.
- Als je tijdens de proef binnen het gezichtsveld van de schaduw valt en met succes een Stealth-controle voltooit, beweeg niet totdat de vijandelijke entiteit het gebied verlaat. Als je wordt betrapt, wordt de held verlamd en vervolgens met skeletten overgebracht naar de eerste zone.
- Gebruiken hendelsom muren te verplaatsen en te voorkomen dat schaduwen bewegen.
- Vermijd felle lichtbronnen die een bepaald gebied vastleggen. Als je lange tijd in een gebied blijft hangen dat wordt verlicht door een mystiek wierookvat, zul je hoogstwaarschijnlijk niet slagen voor je Stealth-controle en worden gezien door de schaduwen.
Nadat je het labyrint hebt overwonnen, sta je naast een gesloten smeedijzeren hek (KS - 10). Hack ze en pak ze tweede donkere edelsteen.
Hoe de test van zelfherhaling te doorstaan
3e donkere edelsteen.
Na het voltooien van de eerste zoektocht van de godin Shar, verlaat je het territorium van haar gedrag en ga je naar de volgende zware deur. Deze keer zul je tegen kopieën van de karakters van het squadron moeten vechten.
De volgende tips helpen u de test van zelfherhaling te versnellen:
- Alvorens interactie met de offerschaal aan te gaan, is het aan te raden om dit te doen "Lange rust"om de Focus- en Spell-slots te herstellen. Als je wilt, kun je rollen kopen waarmee je extra schade aan het gebied kunt toebrengen, evenals andere verbruiksartikelen van de handelaar door naar de runencirkel in de buurt van de Last Light-taverne te gaan.
- Bij de start zullen de klonen binnen zijn hinderlaag modus: Om een gevecht te beginnen, benader je vijanden in Stealth-modus en val je van achteren aan. Krijg dus extra voordelen in de strijd, zoals je tegenstanders verrassen.
- Het is belangrijk dat elke held in het team gefocust is op het vermoorden van hun exemplaar. Als een personage een andere kloon aanvalt, krijgt hij een negatieve status "Schurkachtige domheid": alle schepselstatistieken worden verminderd met 3 per buitenaardse reflectieaanval. Deze negatieve toestand kan alleen worden gereset na een lange rustperiode.
- Aangezien elk van de klonen een bepaalde positie inneemt, wordt het aanbevolen om de ploeg te degroeperen en, onder invloed van de vaardigheid "Verbergen", de helden zo dicht mogelijk bij hun "spiegels" te brengen.
- Een kopie van de hoofdrolspeler is een vertegenwoordiger van zijn ras: hij draagt niet de naam van de hoofdrolspeler en ziet er anders uit.
Nadat je de laatste reflectie hebt vernietigd, kun je ophalen derde donkere edelsteen.
Om het testgebied te verlaten, gaat u naar het tweede niveau van de locatie en communiceert u met donker vervoer. Ga dus naar het offerstruikgewas.
Hoe u slaagt voor de Leap of Faith-test
4 donkere edelstenen.
Verlaat de kamer waar je de tweede quest van Nightsinger hebt voltooid en ga de trap af naar de volgende zware deur om de Leap of Faith-uitdaging te starten. Als onderdeel van deze "bestelling" moet je de locatie van de hulpplatforms onthouden en vervolgens naar de laatste enorme stenen plaat gaan die de donkere edelsteen "opslaat".
De moeilijkheid ligt in de afwezigheid van hulplichtbronnen: na interactie met de offerkom zal het testgebied in pikkedonker vallen, je zult "op de tast" moeten bewegen.
Aanbevelingen en tips om u te helpen de test van de sprong in het diepe te doorstaan:
- Het pad naar elke stenen plaat, waarop het beeld van de godin staat, is zichtbaar zolang het acterende personage dat is gekozen om de taak Shar te voltooien zich op een afstand van 5-10 meter bevindt. Zodra het nadert, zullen de hulpplatforms "verdampen".
- Besteed aandacht aan Voorbeeld, gevouwen voor de offerschaal: met zijn hulp kan men de geschatte locatie van de schaduwplaten begrijpen.
- De basis voor snelle beweging tussen platforms is springen. De langste sprongen zijn eigendom van Karlach и Laezel.
- Zodra je bij de donkere edelsteen komt, haast je dan niet om je om te draaien en het schaduwpad opnieuw te overwinnen. Gebruik in plaats daarvan donker vervoer, die de held onmiddellijk naar de offerschaal zal overbrengen.
Bovendien kunt u slagen voor de test met:
- Spreukenbundels "Daglicht" (School of Evocation, priester) en "Vlucht geven" (Transformation School, Wizard/Sorcerer): Markeer het gebied en vlieg naar het laatste platform;
- Spreukenbundels "Daglicht" (School of Evocation, priester) en "Deur naar de ruimte" (Evocation School, Sorcerer): Verlicht het gebied en teleporteer tussen de stenen platen tot je bij de laatste komt;
- Spreukenbundels "Daglicht" (School of Evocation, priester) en "Mistige stap" (School of Evocation, Wizard): Verlicht het gebied en spring over de afstand tussen de platforms waar de altaren zijn geplaatst, waarbij je de hulpschaduwplaten negeert met krachtige sprongen.
Waar donkere edelstenen in te voegen
De eerste donkere edelsteen moet worden geplaatst oud altaar, gelegen ten oosten van de Shar Challenge-runencirkel - niet ver van deze plek werd eerder een ontmoeting met skelet-duelisten gehouden, evenals een gevecht met de eerste groep rechters van de godin.
Zodra je de edelsteen plaatst, zal een liftconstructie naar het platform rijden. Interactie met juweeltje reizengelegen aan de rand om af te dalen naar het lagere niveau van de heilige tempel.
Zo ga je naar het volgende oude altaar, waarop je de resterende donkere edelstenen moet leggen. Deze actie ontgrendelt de doorgang naar het rijk der schaduwen, de Nightsong-gevangenis. Voordat je echter de nieuwe zone induikt en eindelijk de boodschap van de Nightsinger voltooit, moet je dat doen speer van de nacht vinden.
Hoe de speer van de nacht te krijgen
Om het Sacred Weapon te verkrijgen, zoek je de ingang van de Silence Library (ten noorden van het gebied waar de Leap of Faith Trial plaatsvond) en versla je de Dark Justicars.
Controleer vervolgens de boekenplanken op "Leringen over verlies: nachtzanger" en, door interactie met de knoppen op de muren van de kolommen, ontgrendel je de doorgang naar het altaar "Mystery of the Night".
Leg een boek op hem - daarmee open toegang tot schatkamer, waar je de zeer zeldzame Dark Justicar's Helm, de zeldzame Dark Justicar's Halfplate Medium Armor en het zeldzame Nightspear-wapen kunt pakken.
Als je moeite hebt met het vinden van wapens, bekijk dan de aparte gids, die in detail laat zien hoe je dat moet doen hoe speer van de nacht te vinden in bg3.
Zodra je de Nightspear hebt verkregen, kun je doorgaan met het voltooien van de missies Find the Relic of Ketherik Torm, Find the Nightsong en Daughter of Darkness.
In het Kingdom of Shadows zal de hoofdrolspeler kennis moeten maken met de Nightsong en een moeilijke keuze moeten maken die een serieuze impact kan hebben op de hoofdverhaallijn van het spel.
Lees verder:In een aparte handleiding, gedetailleerd walkthrough van de missie "Find the Song of the Night", waar alle eindes van de taak werden overwogen. We hopen dat dit artikel je heeft geholpen om alle uitdagingen van de ballonuitdaging in Baldur's Gate 3 te voltooien. Als je vragen hebt, schrijf ze dan naar opmerkingen, - de auteur of andere spelers zullen proberen te helpen. In het overeenkomstige gedeelte van de site kunt u ook vinden andere spelleiders.
De zachte-baltest wordt eenvoudigweg voltooid door het slot te verbreken.
Hallo, er is zo'n probleem. Yurgir wordt gedood, alle tests zijn geslaagd, maar... er zijn maar 3 edelstenen. drie. neuken. steen
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen. opnieuw opstarten helpt niet 🙁
De vierde wordt hoogstwaarschijnlijk gemist in de kamer met Yurgir aan de rechterkant. Als je naar zijn bed kijkt, zal het gloeien
Hallo! Hartelijk dank voor de gids!!
De enige vraag die ik heb is wat ik moet doen als elke keer dat ik een gesprek met Yurgir begin, de enige optie die opduikt is waar ik hem kan helpen van het contract af te komen?
Mijn antwoord is misschien een beetje laat, maar de antwoordopties verschijnen ALLEEN als je slaagt voor de inzichtscontrole die plaatsvindt wanneer Jurgen zijn “vers” leest
waar vind je het relikwie van Ketheric Torm?
Hallo, we bereiden een apart artikel over dit onderwerp voor!
Welke artikelen ik ook bekijk over deze game, iedereen heeft zo'n lelijk gamekarakter. Astarian is mooier om naar te kijken dan deze neushoornvrouwen
Volgens het artikel is het niet nodig om Yurgir te doden als je alleen een edelsteen nodig hebt.
Na het filmpje ligt de edelsteen naast Yurgirs "bed", met Yurgir naast hem.
Je kunt de edelsteen met één personage in onzichtbaarheid oppakken, Yurgir zal zeker boos zijn,
maar als het hele team ver weg is, zal hij, slechts voor één beurt, ook 4 stuks van zijn “explosieven” geven,
maar het kan zijn dat u een zichtbaarheidscontrole moet ondergaan.
Hij maakt ook sculpturen van dode lichamen en maakt een bed voor zichzelf, een soort van 🙂
Zelfherhaling is heel eenvoudig met een cracker in het team. We laten alle partijleden in de gang achter, één persoon komt respectievelijk in de test, er verschijnt slechts één dubbelganger. Dan pakt de bedrieger het slot en alle anderen komen binnen. Terwijl één met zijn tweeling vecht, geneest de rest hem indien nodig
zodat het hele spel kan worden misbruikt, met dezelfde duisternis, bijvoorbeeld met duivelse visie
Een sprong in het diepe: vóór de activering van het altaar verdelen we het detachement en rennen met iemand rechtstreeks naar het laatste platform. We laten het daar staan, activeren het altaar met de overgeblevenen aan het begin, schakelen over naar de eerste, pakken de edelsteen op, teleporteren naar de groep. Winst. Misschien zullen ze het repareren, maar voorlopig is dit de gemakkelijkste manier.
Op dezelfde manier kun je de test van een lichte stap doorstaan: we breken het slot op het uiterst rechtse rooster open, we passeren met één Perzische rechte lijn en de trap op naar het einde (er zijn een paar vallen, je kunt ze neutraliseren of laat het zo - Astarion passeert gemakkelijk). Degenen die aan de start achterblijven, activeren het altaar, de Perziër neemt het artefact en teleporteert naar de startkamer.
Zelfherhaling is het moeilijkste deel. Ik heb geprobeerd de Perzen achter de ruggen van mijn dubbelgangers te krijgen, maar zodra je iemand aanvalt, wordt het partijlid dat het dichtst bij de vijanden staat in één keer uitgeschakeld - de dubbelgangers kunnen iedereen zijn, en jij kunt alleen de jouwe zijn. Daarom is het beter om iedereen in de schaduw te laten en een gevecht met één persoon te beginnen. Ten eerste kun je op deze manier een gebied voorbereiden waar je alle dubbelgangers kunt lokken en ze niet één voor één eruit kunt halen (vooral omdat ze voor mij allemaal onzichtbaarheid gebruikten). Ten tweede kunnen jouw Perzen, totdat ze in gevecht zijn, schade toebrengen aan elk van de tegenhangers, niet alleen aan hun eigen land. Voor mij schakelde Shadowhart onmiddellijk Will en de dubbele GG-drow uit met een balk, die op dezelfde lijn stonden. Gebruik familials - ze kunnen ook schade aan iedereen toebrengen zonder boete. De opgeroepen dryade roept ook zijn bekende op, en om de een of andere reden verving hij Astarion door mij. Die. de tweeling was GG-drow, Shadowheart, Will, en dit kwam bekend voor. Astarion beschadigde dus ook iedereen zonder straffen.
De geloofssprong wordt gemakkelijk doorgegeven door een druïde in de vorm van een adelaar, we vliegen gewoon van platform naar platform en dat is alles.
Zelfherhaling verliep de eerste keer zonder problemen. Hij brak het detachement op en plaatste de eerste twee bij hun naaste tegenhangers. Het waren Astarion en Schaduwhart. Astarion doodde zijn dubbelganger vanuit stealth van achteren in één beweging. De GG en Laezel gingen er stealth doorheen, in realtime, totdat de beurt van Astarion eindigde vóór hun dubbelspel en ook zij één voor één werden gedood vanaf de eerste zet. Uiteindelijk maakte Shadowhart de hare af.
Ga gewoon alleen naar binnen en dood je schaduw in PvP, niets ingewikkelds. Waarom iedereen slepen?