Kooplieden binnen Baldur's Gate 3 over de hele wereld verspreid. Hoewel veel karakters in BG3 kunnen worden verhandeld, zijn er speciale, gemarkeerd met een speciale portemonneemarkering, die een rijk assortiment aan unieke items bieden die anders niet te vinden zijn. Dergelijke NPC's zijn erg waardevol. kan unieke uitrusting, voorraden en drankjes leveren die essentieel zijn voor de moeilijkheidsgraad Tactiek.
In de gids introduceren we alle handelaars in Baldur's Gate 3, met een overzicht van hun locatie en de belangrijkste items in het assortiment.
Inhoud
- Hoe te handelen in Baldur's Gate 3
- Kooplieden in Act 1
- Kooplieden in Act 2
- Kooplieden in Act 3
- Exvikkyap
- Zara mama
- Kostja
- popper
- Mattis
- Hutten Hooligan
- Todrik Shedever
- Roberon Slib
- Velson Eiken
- Carmen Toet
- Glinda Altauer
- Entharl Dantelon
- Arclea Oloria
- Krantenjongen Luan
- Pastoor Humblefinger
- Lacrisa
- Alan Alit
- Dammon
- Helsik
- Derrit Bonecloak
- Mohan
- Krantenjongen Jason
- Roland
- Sombere Fentonson
- Fitz Flapper
- Avery Sonshal
- Oude forelvisser
- Oliver Tefoco
- Arai Oblodor
- Nancy Gretta
- Omotola
- Thomas S. Strangevarius
- Figaro "De vele gezichten" hier
- John's krantenjongen
- Dondo bleef hangen
- Severn
- De stille boeteling van Bedeki
- Mystieke aaseter
- Trumbo
- Bloggen
- Echo van Abazigal
- Bel Rood
Hoe te handelen in Baldur's Gate 3
Om te handelen, start u een dialoog met een handelaar, selecteert u een replica uit de lijst of klikt u op een speciaal pictogram in de linkerbenedenhoek van het dialoogvenster. Soms moet je, voordat je met de personages gaat handelen, naar enkele van hun regels luisteren of zelfs een paar controles met karmische dobbelstenen doorstaan. Op het uitwisselingsscherm:
- Sleep uw eigendom naar het vrije veld aan de linkerkant om items te verkopen.
- Selecteer een item uit je inventaris en sleep het naar het rechter lege vak om het te kopen.
- Klik op het schaalpictogram om biedingen gelijk te maken op basis van de waarde van de verhouding tussen verkochte en gekochte artikelen. Deze actie zal goud toevoegen aan de verkopers- of koperskant om de handel te egaliseren.
- Klik op "Uitwisselen".
Het handelsmechanisme in Baldur's Gate 3 biedt de mogelijkheid om te onderhandelen: probeer een waardevol verkopersitem te bemachtigen, waarvan de totale waarde in goud lager is dan de waarde van de goederen die je hebt aangeboden. Het succes van een dergelijke onderneming wordt beïnvloed door het kenmerk Verkoperrelaties.
Hoe u de houding van verkopers kunt verbeteren
Voor elk personage hebben verkopers een reputatiesysteem. De relatie tussen de verkoper en de koper wordt gecontroleerd in het ruilvenster, rechtsonder. Hoe hoger het niveau van deze parameter, hoe lager de prijzen en hoe groter de kans op een concessie die de verkoper zal doen bij ruilhandel in een situatie van prijsongelijkheid in uw voordeel. Methoden om de reputatie van verkopers te vergroten:
- Geef uw tegenpartijen voorwerpen of goud. Verplaats ze naar je inventaris en klik op Uitwisselen zonder om geld te vragen. Om het vertrouwen te maximaliseren, is dat nodig doneer items of geld ter waarde van 600 goud.
- Omdat reputatie individueel is, is het beter om de rol van handelspartner 1 aan je karakter toe te wijzen, zodat alleen hij de relaties in het ruil- en handelsproces verbetert.
Het is natuurlijk het meest logisch om relaties op te bouwen met de held met de hoogste Charisma voor maximale prijsverlaging.
Hoe een handelaar te beroven
Gebruik stelen om het juiste item te krijgen. Het belangrijkste kenmerk in dit proces is Handigheid. Zo beroof je een handelaar:
- Neem 1 personage en koppel hem los van de groep.
- Ga naar de stealth-modus.
- Benader de handelaar voorzichtig van achteren, zodat hij het niet merkt. Je kunt niet in de zichtbaarheidszone zijn, aangegeven door rood. Klik op LMB om te stelen. Wij adviseren u eerst in te loggen. turn-by-turn-modusom te voorkomen dat de handelaar zich omdraait tijdens het selecteren van items.
- Selecteer een item uit de inventaris. Elk heeft zijn eigen complexiteit van diefstal, afhankelijk van de grootte en hoeveelheid.
- Als je een item hebt geselecteerd, druk je op stelen en passeer je een Sleight of Hand-controle.
- Als de controle succesvol is, probeer dan onmiddellijk te ontsnappen of onzichtbaar te worden.
Vaak merken verkopers, zelfs na succesvolle diefstallen, snel dat hun zakken zijn geplukt. Als ze een speler in de buurt opmerken, kunnen ze bij de volgende dialoog een cheque doorgeven met karmische dobbelstenen om verdenking af te weren, losgeld te betalen of een gestolen item op te geven. De dobbelstenencontrole is alleen een optie voor de eerste vangst.
Kooplieden in Act 1
Bedenk waar je de winkels van het eerste bedrijf kunt vinden, aan de oppervlakte en in de Underdark.
Volo
Voor het eerst aangetroffen: Protagonist's Camp, Act I.
Je kunt de bard erin redden kabouter kampdoor de zijmissie te voltooienBewaar Volo". Hij beschikt niet alleen over een assortiment nuttige benodigdheden, drankjes en spreuken, maar is ook waardevol als plotpersonage bezit enige informatie over illithide larven.
Kernwaarden te koop:
- Magische rollen.
- Benodigdheden.
- Drankjes van genezing.
koopman Grat
Voor het eerst gezien: Goblin Camp, Act I.
Neophyte of the Absolute verkoopt apparatuur en benodigdheden op de buitenplaats hoe dan ook. Hij staat neutraal tegenover de personages, maar eerst moet je toegang krijgen tot het kamp. Lijst met goederen:
- Schoenen a la Swires.
- Amulet van elementaire kwelling.
- Handschoenen voor boogschutters.
- Laarzen van ondersteuning en hulp.
- Ring «Geruststellend gefluister».
- Terug piek.
- Diverse wapens +1.
- Verven.
- Benodigdheden.
- Drankjes van genezing en rollen van wederopstanding.
- Schop.
Roa maanlicht
Voor het eerst gezien: Goblin Camp, Shattered Sanctuary, Act I.
De Slavenhandelaar biedt een ruime keuze aan betoverde uitrusting en andere waardevolle spullen. De volgende waardevolle items kunnen worden verkregen:
- Wapens: Monster Slayer Glaive, Bebloede tweehandige bijl, Staf van de Gouden Wyrmling.
- Magische rollen.
- Onzichtbaarheidsdrankje.
- Harnas van verschillende typen +1.
- Veel eten (voorraden).
- Betoverde pijlen (vuur, bliksem, ijs, gif, enz.).
- Hacktools en sapperkits.
In Act 2 verhuist ze naar de Lunar Towers en breidt ze het bereik uit.
Brem
Voor het eerst gezien: Zhentarim Sanctuary, Act I.
Hoogstwaarschijnlijk zal dit personage elkaar voor het eerst ontmoeten tijdens een bezoek aan het asiel als onderdeel van de side-quest "Vind de ontbrekende lading". Om dit personage te laten handelen, is het natuurlijk noodzakelijk dat de leider van het asiel, Zaris, het team binnenlaat. Belangrijke items te koop:
- Schud vest.
- Gigantische moordenaar.
- Doornstorm handschoenen.
- Diefstalhandschoenen.
- Splijt mes.
- Genade van Corellon.
- Andere diverse wapens +1.
- Bepantsering +1 verschillende typen.
- Paint.
- Hacktools en sapperkits.
Arron
Voor het eerst gezien: Emerald Grove, Stone Hall, Act I.
Een van de eerste kooplieden die reizigers onderweg kunnen ontmoeten. Biedt een breed scala aan goederen met een lage zeldzaamheid. Lijst met de belangrijkste:
- Handschoenen voor het vangen van projectielen.
- Ring gooien.
- Armor: Rogue Wanderer-pantser, leer, gewatteerd, geringd, schaalpantser +1, mailshirt +1 en andere.
- Wapen: Regendanser
- Rollen van magie.
- Apparatuur verf.
- Drankjes van genezing.
- Betoverde pijlen.
Octa
Voor het eerst gezien: Emerald Grove, Stone Hall, Act I.
Een kok in de Emerald Grove die eten serveert. Handelt niet met een Sim die haar stoofpot heeft gegeten, dus voordat je eten accepteert, koop je iets bij haar of schakel je over naar een andere Sim die ze nog niet heeft geserveerd. Octa verkoopt alleen eten.
Dammon
Eerste ontmoeting: Emerald Grove, Stone Hall, Act I.
De tiefling van Asmodeus en de plaatselijke smid van de Emerald Grove verkopen uitrusting, betoverde pijlen en kledingverf. Hij heeft een goed pantser, dat de moeite waard is om aan het begin van de passage goud uit te geven. Lijst met essentiële items:
- Schild van betrouwbare bescherming.
- Armor: Geringd, Rawhide en andere variaties van pantser + 1.
- Wapens: verschillende opties op +1.
- Apparatuur verf.
- Betoverde pijlen.
Mattis
Eerste ontmoeting: Emerald Grove, Stone Hall, Act I.
Een tiener-tiefling verzamelt waardevolle spullen en verkoopt deze aan passerende reizigers. Je kunt verf voor kleding, benodigdheden voor op de camping, gereedschap en dergelijke kopen schep.
Cyril
Eerste ontmoeting: Uphill Road, Act I.
Supply Dealer en een van de Nemesis Karlach. Het is beter om alle noodzakelijke dingen van haar te kopen voordat je aan de zoektocht begint. "Jaag de duivelin op". Ga natuurlijk niet naar deze locatie met Karlah in de ploeg, anders begint haar zoektocht en hoogstwaarschijnlijk zal er een bloedbad beginnen. Er zijn weinig waardevolle items in het assortiment: een paar spreuken, benodigdheden, betoverde pijlen, enkele drankjes en zwakke wapens (dolken, zwaarden zonder betoveringen).
Bloggen
Ontmoet elkaar voor het eerst in: Deepholm, Myconid Colony, Act I.
Woont in een nederzetting Onderdonker en verkoopt veel waardevolle betoverde items en spreuken. Deze kobold-intellectueel is niet alleen een waardevolle handelaar, maar heeft ook andere belangrijke informatie over de illithids, en raakt zelfs bevriend met een lid van dit ras. De verkoper is zeker een bezoekje waard, want bij hem kun je de volgende unieke items ruilen:
- Laarzen van de onvoorstelbare stap.
- Hoepels: Gever van leven, Hoepel van explosies.
- Wapen: Baneful, Melfs eerste staf.
- Rollen van magie.
- Ringen en ketting: denkkracht, geschenk van de Sunwalker.
- Ingrediënten voor drankjes.
- Drankjes van genezing.
Derrit Bonecloak
Eerste ontmoeting: Deepholm, Myconid Colony, Act I.
De gouden dwerg bevindt zich in dezelfde nederzetting als Blorg en handelt in betoverde uitrusting en alchemistische ingrediënten. Bij haar kun je de volgende waardevolle spullen kopen:
- Paarse wormtoxine, wyverntoxine.
- Amulet van herstel.
- Bepantsering: Ringmailpantser +2 en andere typen op +2 en +1.
- Wapens: Bijtende dorsvlegel en andere varianten betoverd tot +1.
- Springring, bijtende ring.
- Kruidenhandschoenen.
- Apparatuur verf.
- Alchemie ingrediënten.
- Drankjes van genezing.
- Hulpmiddelen voor hacken.
Steenhouwer Keith
Eerste ontmoeting: Grimforge, Act I.
Woont in Grimforge Wharf en verkoopt spreuken, pijlen, drankjes en hels ijzer. Heeft geen andere waardevolle uitrusting om te verhandelen.
Kooplieden in Act 2
In de wet gewijd aan de door de schaduw gecorrumpeerde landen zijn er in het algemeen niet veel kooplieden en nederzettingen.
Kwartiermeester Tully
Ontmoet elkaar voor het eerst in de Last Light Tavern, Act II.
Een koopman die uitrusting levert aan het enige donkerbestendige kamp in de Corrupted Lands. Ze verkoopt zeer zeldzame spullen en kan zelfs spullen gratis weggeven als ze slaagt voor een overredingstest (moeilijkheidsgraad 10). De volgende items zijn het meest waardevol:
- Schild van toewijding.
- Amulet van de Harpers.
- Handschoenen van Flying Ash, Handschoenen van Evenwichtige Handen.
- Harnas: Robe of Might, Robe of Obsidian Trim, Yuan-ti Scale Armor, Armor of Shadow Protection, Barkskin Armor.
- Hoed van de ontembare Kushigo.
- Wapens: de tweehandige bijl van de verdediger, kromzwaard +2, vlammende staf.
- Magische rollen.
- Apparatuur verf.
- Drankjes van genezing.
- Betoverde pijlen.
Zuster Lidwin
Eerste ontmoeting: House of Healing, Act II.
Een ondode verpleegster die in een plaatselijk ziekenhuis woont. Ze is helemaal niet agressief tegenover de speler, zelfs niet nadat ze Malus Torm, de belangrijkste "dokter" van het ziekenhuis, heeft vermoord. Hoewel ze geen waardevolle uitrusting heeft, biedt ze drankjes, kampbenodigdheden en gifstoffen aan.
Dame Ester
Eerste ontmoeting: Trielta Cliff, Pad naar Rosimorn's verblijfplaats, Act II.
Niet alleen een koopman, maar ook een personage dat een interessante zoektocht geeft in de Illek Manger. De winkel heeft een relatief klein assortiment, maar biedt een aantal interessante betoverde goederen. De belangrijkste dingen:
- Amulet van wondgenezing.
- Handschoenen van as en gesis.
- Adellijke mantel.
- Wapens: Kakofonie, Leaper.
- Handschoenen "Wintergrip".
- Handschoenen van Baneful Strike.
- Laarzen van Elemental Impulse.
- Rollen van magie.
- Paint.
- Benodigdheden.
- Drankjes van genezing.
- Pijlen.
Ajaknir Jira
Voor het eerst kennismaken: Kwekerij Illek, Act II.
Een githyanki crèche-kwartiermeester die veel unieke betoverde uitrusting verkoopt. Er zijn zeer zeldzame wapens, bepantsering en meer. Volledige lijst met de nuttigste items:
- Behendigheidshandschoenen.
- Mes van de Undermountain King.
- Daredevil-handschoenen.
- Laarzen van essentiële vooruitgang.
- Wapens: Flail of the Protector, Larethian's Viciousness, Invisible Menace, Witchbreaker en andere betoverde wapens.
- Genezende items, waaronder een drankje van grotere genezing.
- Betoverde pijlen.
Lann Tarv
Voor het eerst tegengekomen: Moon Towers, Act II.
Gunsmith Absolute, gelegen op de eerste verdieping in Maantorens. Verkoopt veel waardevolle apparatuur:
- Hellebaard van Waakzaamheid.
- Duelistshandschoenen.
- Sentinel-schild.
- Robe van Heart's Fury.
- Vuistbreker Helm.
- Wapens: Big Man's Toy, Cutting Short Sword, andere typen op +1.
- Betoverde pijlen.
Arai Oblodra
Eerste ontmoetingspunt: Moon Towers, Act II.
Een drow die een winkel runt met items die vooral handig zijn voor goochelaars:
- Jacht hoepel.
- Paarse wormtoxine.
- Paint.
- Schoenen met mystieke versterking.
- Gewaad van adel, wonderbaarlijke concentratie.
- Donderhuid mantel.
- Gratis actiering.
- Risicoring.
- Rollen van magie.
- Alchemie ingrediënten.
- Vergif en drankjes.
Mattis
Tweede ontmoeting: Last Light Tavern, Act II.
Als Mattis het eerste bedrijf overleeft, zal hij in het tweede bedrijf nieuwe verzamelobjecten, bepantsering en secundaire items hebben. Van het laatste hoofdstuk blijft de tieflingjongen schop en Tarbell's Gids voor afleiding. Bovendien is er tijdens de eerste dialoog met Mattis een kans om de sleutel van hem af te pakken, wat handig kan zijn in de Lunar Towers. Lijst met nieuwe items:
- Ontwijkende schoenen.
- Mantel van sluwe mist.
- Een lepel zoutgehalte, een karaf met bijna oneindig water, een waakzame hengel, een zenderschelp.
- Hacktools en sapperkits.
- Benodigdheden.
- Fakkels.
- Betoverde pijlen.
- Elixirs.
Dammon
Tweede ontmoeting: Last Light Tavern, Act II.
De tiefling-smid spawnt in het Moon Towers-gebied als hij overleeft in de Emerald Grove. Naast de connectie met de zoektocht Karlach, Dammon heeft een vrij groot assortiment wapens, pantsers en verschillende verven te bieden:
- Wapens (paarse zeldzaamheid): Sifon Levenszwaard (een kort, licht schermzwaard, richt necrotische schade aan bij een kritieke treffer, als het wezen geen constructie is en niet ondood, voegt ook tijdelijke HP toe aan de held).
- Zwaardmeesterhandschoenen.
- Harnas (+2): Mail-pantser, Mail-shirt, Gewatteerd pantser, Ongelooide huid-pantser.
- Wapens (blauwe zeldzaamheid): Darkflame Shortbow, Hellebaard van Harmony, Charge-Bound Hammer, Thermodynamische bijl, Sword of the Tenacious Darkness, Thorn Blade.
- Schild van betrouwbare bescherming.
- Pantser (+1): Mailpantser, Schaalpantser, Leren pantser, Gewatteerd pantser.
- Wapens (groene zeldzaamheid): Hellebaard +1, Zware kruisboog +1, Gevechtsstaf +1, Jachtkortboog, Drietand +1, Dolk +1, Lichte kruisboog +1.
- Verf, verfafbijtmiddel.
- Harnassen en wapens van grijze zeldzaamheid.
- Betoverde pijlen.
Roa Maanlicht
Tweede ontmoeting: Lunar Towers, Act II.
Als Roa Moonlight het Goblinkamp overleeft, kan ze de ploeg daarna voorzien van goede bepantsering en wapens, van het meest voorkomende tot het zeldzaamste type. Je kunt de verzamelde items ook veilig inwisselen voor goud bij de handelaar:
- Wapens (paarse zeldzaamheid): Borstplaat van geslepen strikken (medium pantser, AC 14, voegt een behendigheidsmodificator toe aan de pantserklasse, vijanden hebben een nadeel wanneer ze door het personage worden geïmmobiliseerd).
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid): Handschoenen van onderdrukking, pantser van zegen.
- Harnas (+2): Mailpantser, Mailpantser, Schaalpantser, Leren pantser, Mailshirt, Gewatteerd pantser, Ongelooide huidpantser.
- Drop (+1): Plaatpantser, Gedeeltelijke plaat, Leren pantser met studs, Borstplaat.
- Wapens: Drakenkeel Glaive, Monster Slayer Glaive, Bloedige tweehandige bijl, Mis het niet (eenhandige kruisboog), Staf van de Gouden Wyrmling.
- Uitrusting (groene zeldzaamheid): scherpschutterhoed, jagersdolk, bewustzijnsboog.
- Wapens (+1): Rapier, zware kruisboog, knots, lichte kruisboog, Pilum.
- Harnassen en wapens van grijze zeldzaamheid.
- Rollen van magie en wedergeboorte.
- Betoverde pijlen.
- Juwelen.
- Benodigdheden.
- Elixirs.
- Drankjes van genezing.
Merregon-rit
Eerste ontmoeting: Summoning the Ball, Act II.
Kant met Orton erin "Daag de bal uit" en start de taak "Bevrijd Yurgir van het verdrag", waarin je toegang hebt tot handel met een van de merregons in de troonzaal van de baas.
- Spelrollen.
- Elixirs.
- Drankjes van genezing.
Kooplieden in Act 3
Het derde bedrijf is genereus voor zowel handelaars als voor uitrusting, outfits en elixers van de hoogste zeldzaamheid, maar je zult er veel goud voor moeten betalen.
Exvikkyap
Eerste ontmoeting: Rivington General Store, Rivington, Act III.
Aan het begin van het derde bedrijf verkoopt de uit een draak geboren Exvikkjap uitrusting gemaakt door de smid Gildro Engliron, die heeft beloofd haar met hogere verkopen aan het aambeeld te laten werken.
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid): Outfit van botspikes (doek met 10k voor barbaren) Dansende bries (glazuur met necrotische schade), Swires bord (schild +2 KB, waardoor je een vijand plat kunt laten vallen).
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid): Elfen maliënkolder (geeft de mogelijkheid om medium pantser te dragen), Ranger's handschoenen (voor stealth-aanvallen).
- Harnas (+2): Mailpantser, Mailpantser, Schaalpantser, Leren pantser, Mailshirt, Gewatteerd pantser, Ongelooide huidpantser.
- Pantser (+1): Plaat, Plaatpantser, Gedeeltelijke plaat, Gekoppeld leren pantser, Borstplaat.
- Wapen (+1): Rapier, Handboog, Dolk, Speer, Pilum, Kromzwaard.
- Harnassen en wapens van grijze zeldzaamheid.
- Betoverde pijlen.
Zara mama
Eerste ontmoeting: End of Days Circus, Rivington, Act III.
Mogelijk moet u cheques doorgeven om met een mummie te kunnen onderhandelen in een bezoekend circus: Inzicht (moeilijkheidsgraad – 10) of Detecteer gedachten (moeilijkheidsgraad –10). Onder de producten van Zara vind je:
- Verven.
- Verfverwijderaar.
- Schminkset (clownmake-up).
- Camouflageset (vormverandering).
- Rollen van magie.
Kostja
Eerste ontmoeting: End of Days Circus, Rivington, Act III.
In een van de tenten van het Circus van het Einde der Dagen vind je een koppel dat stenen creaties maakt. Mephit Kostik kan bovendien een karakterbeeld maken voor 5000 goud (later zal het in het kamp verschijnen). Met een gevleugeld wezen kun je onderhandelen over:
- Rollen van magie.
- Edelstenen.
- Alchemie ingrediënten.
- Basilisk olie.
popper
Eerste ontmoeting: End of Days Circus, Rivington, Act III.
Bij de tenten met het stenen echtpaar Kamushki en Kostya vind je een eenzame kobold die wat goederen aanbiedt.
- Handschoenen van Dark Escape (voor helden met goochelarij en werpen).
- Betoverde pijlen.
- Elixirs.
- Alchemie ingrediënten.
- Benodigdheden.
- Betoverde pijlen.
Mattis
Derde ontmoeting: gevorderde schuur, Rivington, Act III.
Als de tiefling genaamd Mattis het tot het derde bedrijf overleeft, zal hij een aantal nog betere items kunnen verkopen dan voorheen:
- Paarse zeldzaamheid: Raven's Token (verhoogt de spring- en vliegsnelheid, zorgt voor een soepele val).
- Schoenen voor ontwijking (acrobatiek en pantserklasse +1).
- Brawler's Circlet (elke aanval veroorzaakt 2 extra schade als er minstens 2 vijanden in de buurt zijn).
- Steen uit Baldur's Gate.
- Heilige handzeep.
- Fakkels.
- Hacktools en sapperkits.
- Betoverde pijlen.
- Elixirs.
Hutten Hooligan
Eerste ontmoeting: "Weasel Sharess", zuidelijk deel van Dragon's Crossing, Act III.
Bij het betreden van de Dragon's Crossing, direct naar het oosten, bevind je je in een instelling met een herbergier Hoots the Hooligan, die wat benodigdheden verkoopt: koffie, melk en alcoholische dranken.
Todrik Shedever
Eerste ontmoeting: Southern Draconic Crossing, Act III.
Tegenover de taverne van Dragon's Crossing verkoopt een tiefling vis, geschikt als benodigdheden voor een lange rustpauze.
Roberon Slib
Eerste ontmoeting: Southern Draconic Crossing, Act III.
Midden op Dragon Crossing aan de oostkant van de straat verkoopt een man met hoed kunst onder een groen baldakijn:
- Verf in een groot assortiment (zeer zeldzaam: kobalt en perzik-abrikoos).
- Verfverwijderaar.
- Schilderijen.
- Gouden beker.
Velson Eiken
Eerste ontmoeting: Southern Draconic Crossing, Act III.
Onder de brug aan de westkant van de straat staat een boself, een ‘groenteboer’, die voedsel verkoopt ‘van hoge kwaliteit tegen een lage prijs’. Onder hen zijn:
- Voedsel: appels, brood, peren, kant-en-klaarmaaltijden enzovoort.
- Water.
Carmen Toet
Eerste ontmoeting: Carmi's kleding, Dragon Crossing South, Act III.
In het noorden van de straat kom je in een enorm gebouw terecht, waar je achter de toonbank een gouden dwerg ziet staan. Naaber rent meteen naar de ingang en wil een gesprek beginnen. De gastvrouw van het etablissemyont, Carmen, biedt aan om een enorme hoeveelheid modieuze dingen te kopen (je vindt er een aantal in dozen enzovoort als je de locatie verkent).
- Kleuren in een extreem groot aantal.
- Verfverwijderaar.
- Uitrustingen.
- Schoenen.
- Hoeden.
Glinda Altauer
Eerste ontmoeting: Southern Draconic Crossing, Act III.
Onder Dantelon's Dancing Axe verkoopt de oude Glinda Altauer gewone gereedschappen die in deze fase van het spel waarschijnlijk niet nuttig zullen zijn, maar er zijn verschillende interessante dingen onder hen:
- Water, wijwater, zwartkruitbom, fles zuur, fles vet.
- Andere hulpmiddelen
- Fakkel.
- Hacktools en sapperkits.
- Schop.
Entharl Dantelon
Eerste ontmoeting: Dantelon's Dancing Axe, Southern Dragon's Crossing, Act III.
In Dantelon's Dancing Axe, de geheime schuilplaats van de Harper, praat je met Jaheira's oude gouden dwergkennis achter de toonbank om de beste merchandise te kopen bij Dragon's Crossing als je wat uitrusting nodig hebt. Entharl Dantelon neemt deel aan de zoektocht "Harpmeester".
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid): Warlord's Gloves, Berserker Horns, Doombringer.
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid): Met sneeuw bedekte kloosterhandschoenen (ijsschade voor de monnik en de IJsmes-spreuk), Mantel van ontsnapping (voordat de eigenaar schade oploopt, krijgen vijanden nadeel als ze hem aanvallen), Gewaad van aarde en lucht (stoffen harnas voor een monnik), Consonante vechter (rapier met necrotische schade en voor een bard met verbeterde prestaties).
- Harnas (+2): plaatpantser, gedeeltelijke plaat, gekoppeld leren pantser, postpantser, borstpantser, schaalpantser, leren pantser, ongelooid huidpantser.
- Harnas (+1): Plaat.
- Wapens (+1): Kruisboog met één hand, Dorsvlegel, Dolk, Speer, Lichte kruisboog, Kromzwaard.
- Harnassen en wapens van grijze zeldzaamheid.
- Hacktools en sapperkits.
- Betoverde pijlen.
- Benodigdheden.
- Rollen van magie en wedergeboorte.
- Elixirs.
- Drankjes van genezing.
Arclea Oloria
Eerste ontmoeting: Serpent Rock Fortress, Act III.
Passeer een van de controles in dialoog met de Fire Fist-kwartiermeester, waarna je toegang krijgt tot haar goederen:
- misleiding [COP 10]: “Heer Gortash heeft mij persoonlijk gezegd dat ik met u over mijn behoeften moest praten. Hebben ze het je niet verteld?”
- Intimidatie [COP 18]: “Of je verkoopt me wat ik zeg, of je gaat weg.”
- Overtuiging [COP 15]: “Wat als ik eerst bijvoorbeeld betaal voor een handelsvergunning?”
- Gedachte detectie [COP 10]: “Zoek de reden voor haar slechte humeur.”
Onder het Oloria-assortiment zijn verkrijgbaar:
- Armor (blauwe zeldzaamheid, +2): Plate Armor, Partial Plate, Linked Leather Armor, Mail Armor, Chestplate, Scale Armor, Leather Armor, Rawhide Armor (vermindert inkomende schade van één type en voegt een bonus toe aan Behendigheid, Kracht of Initiatief cheques).
- Harnas (groene zeldzaamheid, +1): Plaat.
- Wapens (groene zeldzaamheid): kromzwaard, dorsvlegel, bijl, speer.
- Betoverde pijlen.
- Benodigdheden.
- Harnassen en wapens van grijze zeldzaamheid.
Krantenjongen Luan
Eerste bijeenkomst: Basiliskpoort, Act III.
Bij de ingang van de benedenstad ontmoet je de bescheiden journalist Luan, van wie je de krant "Baldur Messenger" kunt kopen voor 2 goud: 1492. De tekst van het nieuws hangt af van de gebeurtenissen die plaatsvinden in de wereld, de kwestie van het tijdschrift verandert dienovereenkomstig, in 86 leest u bijvoorbeeld de volgende informatie:
Pastoor Humblefinger
Eerste ontmoeting: Kyoto van de Stormkust, Act III.
Bij de Basiliskpoort vind je een soort tempel, waarin je de rotskabouter Vicar Humble tegenkomt. Hoeder Kyota van de stormachtige kust wijst de weg naar de verlorenen en heeft de macht om boekrollen van opwekking te verhandelen.
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid):
- Revitaliserende handen (geeft een wederopstandingsspreuk, bij het genezen van een wezen wordt het resistent tegen fysieke schade door wapens, het doelwit zal na heropleving één keer van de dood worden gered wanneer HP naar 0 zakt);
- Gewaad van de Heilige Strijder (leert de spreuk ‘Cloak of the Crusader’, waardoor bondgenoten stralende schade kunnen aanrichten);
- heilige ster (morgenstern met doordringende en stralingsschade. Plaatst een “Radiant Sphere” op het doelwit, wanneer hij ondoden aanvalt, heeft hij de kans om deze te verdrijven, bij een misser veroorzaakt hij 1 eenheid verpletterende schade. De actie “Explosive Dawn Strike” veroorzaakt extra stralende schade schade in overeenstemming met de vaardigheidsbonus, vijanden kunnen blind worden).
- Spelrollen.
- Opwekkingsrollen.
- Elixirs.
- Drankjes van genezing.
Lacrisa
Derde ontmoeting: Elvensong Tavern, Act III.
Op de begane grond van de belangrijkste taverne in de benedenstad ontmoet je Alfira's vriend als de tieflings Baldur's Gate hebben bereikt. Lacrissa verkoopt alleen benodigdheden, aangezien ze een baan kreeg achter de bar van het etablissemyont.
Alan Alit
Eerste ontmoeting: Elvensong Tavern, Act III.
Op de begane grond van het etablissemyont vindt u een barman genaamd Alan Alit, die een verscheidenheid aan benodigdheden aanbiedt: van drank tot volledige maaltijden. Je kunt toegang tot de tweede verdieping kopen van de halfelf voor 200 goud.
Dammon
Derde ontmoeting: Forge of the Nine, Act III.
Als Dammon de Emerald Grove overleeft en Baldur's Gate bereikt, zal hij zijn eigen smederij in de stad openen. Tiefling kan nog steeds bijzondere grondstoffen verwerken, verkoopt oude en nieuwe dingen.
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid):
- Erfgoed van de Meesters (sterkte +1, bonuswapenschade en aanval);
- Laarzen van doorzettingsvermogen (behendigheid +1, immuniteit tegen verlamming en immobilisatie, onder invloed van magie vermindert de bewegingssnelheid op moeilijk terrein niet, verhoogt de algehele bewegingssnelheid met 3 meter);
- Wapenrusting van doorzettingsvermogen (vermindert de inkomende schade, geeft een bonus aan tests, de eigenaar ontvangt slechts de helft van de verbrijzel-, doorsteek- en snijschade).
- Harnassen en wapens uit eerdere handelingen.
- Verf, verfafbijtmiddel.
- Betoverde pijlen.
Helsik
Eerste ontmoeting: "The Devil's Share", Act III.
Onderzoek de dingen op de eerste verdieping van het "Devil's Share", waarna in een gesprek met Helsik een speciale optie verschijnt voor het verhandelen van "echte schatten", waarmee je het volledige bereik van de eigenaar van het etablissemyont kunt openen.
Als je niet voor alle magische controles slaagt, moet je in dialoog met de gouden dwerg overreding gebruiken (DC - 18), een lijn kiezen “Ben jij toevallig een duivelist?”.
De Helsik-assortimentopties zijn iets anders, in plaats van alleen maar nieuwe producten toe te voegen. In eerste instantie beschikbaar voor omruiling:
- Verf en verfafbijtmiddel.
- Elixirs.
- Drankjes van genezing.
- Webgranaat.
- Ingrediënten voor alchimie.
Nadat u een van de controles heeft doorstaan, kunt u de volgende goederen kopen:
- Wierook en schedel waren nodig voer een ritueel uit en ga naar het “House of Hope”.
- Verf en verfafbijtmiddel (zal veranderen).
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid):
- Tweelinghandschoenen (als u focus gebruikt, kunt u nog een doel kiezen);
- Geweven mantel (bonus voor spreuken en het slagen voor tests ertegen, een keer voordat je met een korte rust elementaire schade kunt absorberen en als reactie daarop kunt uitdelen);
- Veranderende hoed (natuur +1, verhoogt het aantal wilde vormladingen voor de druïde).
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid):
- Handschoenen van Enchanted Quest (de tovenaar kan een unieke klassebron uitgeven om voordeel te behalen bij de aanvalsrol van een spreuk);
- Butlerhoed (geeft voordeel bij concentratietests, en in gevechten neemt de bewegingssnelheid van de drager toe op basis van hun charisma-modificator totdat ze worden vertraagd, geïmmobiliseerd, arbeidsongeschikt of afgevlakt).
- Wapens (blauwe zeldzaamheid):
- Hellebaard Hellebaard (tweehandig wapen met extra bereik, gif en snijschade);
- Outlaws staf (buff tegen spreuken en tijdens hun aanvalsrollen vult de actie Restoring Outcast een van de gebruikte spreukvakken van de tovenaar aan).
Derrit Bonecloak
Tweede ontmoeting: Bonecloak Pharmacy, Act III.
In Baldur's Gate ontmoet je een paar gouden dwergen Onderdonker. Je zult Derrit Bone Cloak zien in de apotheek van haar en haar man, en je kunt bij haar kopen:
- Items uit de vorige act.
- Alchemistische ingrediënten.
- Elixirs.
- Drankjes van genezing.
Mohan
Eerste ontmoeting: centrale muur van de benedenstad, derde bedrijf.
Voordat je de Bone Cloak Pharmacy binnengaat, ontmoet je de rotskabouter Mohan met een eenvoudig assortiment, inclusief een speciaal item om zijn uiterlijk te veranderen:
- Elixirs.
- Spelrollen.
- Hacktools en sapperkits.
- Camouflagekit.
Krantenjongen Jason
Eerste ontmoeting: centrale muur van de benedenstad, derde bedrijf.
Bij de fontein bij de Bone Cloak Pharmacy zie je een jongen, Jason, die kranten verkoopt voor 2 goudstukken. De inhoud van het nieuws verandert afhankelijk van de gebeurtenissen in de wereld. Alle drie de journalisten verkopen hetzelfde nummer van het tijdschrift.
Roland
Derde ontmoeting: "Magic Supplies", Act III.
Rolan van de Emerald Grove tieflings wordt de leerling van Meester Lorroacan. Vind het in de Magic Supplies-winkel om de zoektocht voort te zetten "Vind het lied van de nacht" en koop behoorlijk winstgevende goederen voor verdediging en aanval:
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid):
- Quick Spell-handschoenen (eenmaal vóór een korte rustpauze kan de focus een bonusactie uitgeven in plaats van de hoofdactie);
- Geboorterecht (+2 voor charisma, maar de totale waarde mag niet meer dan 22 eenheden zijn);
- Ring van restauratie (aan het begin van elke beurt herstelt de eigenaar verschillende gezondheidspunten);
- Spirit Rejuvenation Robe (als hij een test tegen een spreuk doorstaat, herstelt de uitgeruste held HP, en kan hij ook een vergeldingsactie uitvoeren om schade aan te richten aan het gemiste doelwit);
- Instorten pantser (bonus voor het slagen voor tests tegen spreuken, bij het starten van een beurt op het oppervlak van plantengroei, regenereert het HP, kun je de spreuk "Plantengroei" gebruiken).
- Wapens (blauwe zeldzaamheid): Heilige Harpersstaf (Hiermee kun je "Phantom Weapon" oproepen).
- Een groot aantal spreukrollen.
- Wapens van grijze zeldzaamheid.
- Uitrustingen.
- Boeken.
- Gezondheidsdrankjes.
Sombere Fentonson
Eerste ontmoeting: Storm Coast Arsenal, Act III.
Ten westen van de Magic Supplies-winkel bevind je je in het Storm Coast Arsenal, waar je beschermende items kunt kopen van de hoge elf Grim Fentonson:
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid): Behendigheidspantser (+2 voor Uitdaging, pantserklasse neemt toe afhankelijk van behendigheidsmodificator, geen interferentie met stealth).
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid, +2): Plate Armor, Partial Plate, Linked Leather Armor, Mail Armor, Chestplate, Scale Armor, Leather Armor, Rawhide Armor (minder inkomende schade van een bepaald type, ook controle-, kracht- of initiatiefbonussen) .
- Uitrusting (groene zeldzaamheid, +2): Revitaliserende handen (bonus op behendigheids- en initiatiefcontroles).
- Verf en verfafbijtmiddel.
- Grijze zeldzaamheidsapparatuur.
Fitz Flapper
Eerste ontmoeting: Storm Coast Arsenal, Act III.
Iets ten westen van het Magic Supplies-gebouw kun je goud inruilen voor wapens met de dwerg Fitz Firecracker uit het Storm Coast Arsenal.
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid): Nauwkeurig schot (vergroot de kans op het aanrichten van kritieke schade en verdubbelt de vaardigheidsbonus voor afstandsaanvallen bij afwezigheid van inmenging).
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid): Flail van tijdperken (als je mist, richt het één eenheid verpletterende schade aan; bij gebruik van de actie “Elemental Age” krijgt het wapen extra zuur-, vuur- of koudeschade).
- Betoverde pijlen.
- Elixirs.
- Wapens van groene en grijze zeldzaamheid.
Avery Sonshal
Eerste ontmoeting: "Vuurwerk van Felogir", Act III.
In "Fireworks of Felogir" ontmoet je Avery Sonshal, verbonden met de zoektocht "Investigate Suspicious Toys". Van een volger van het Absolute kun je in de dialoog een Zwartkruitbom en een Zwartkruitpijl krijgen, en deze inruilen voor goud:
- Verven.
- Fakkels.
- Bommen (zeldzaam: knallerdraken, inktvisdraken, kronkelaars).
Oude forelvisser
Eerste ontmoeting: Junkyard Shore Pier, Act III.
Als je de Old Trout Man nadert, begint er een gevecht op de Junkyard Shore-pier tegen verschillende Sakhwajins die uit het water zullen springen. Monsters kunnen de Trapped-toestand veroorzaken, waardoor het wezen twee beurten lang niet kan bewegen, een debuff krijgt bij Agility-uitdagingen en meer schade oploopt. Voor het redden van de inwoners krijg je 306 goud, en je kunt alleen vis van de dwerg kopen.
Oliver Tefoco
Eerste bijeenkomst: “The Bee's Goods”, Act III.
Ten westen van de centrale muur van de Benedenstad bevind je je in de Bee's winkel, achter de toonbank staat Oliver Tefoko, die verkoopt:
- Elixirs.
- Bommen.
- Benodigdheden.
- Ingrediënten voor alchimie.
- Hacktools en sapperkits.
- Genezende drankjes.
Arai Oblodor
Tweede ontmoeting: westelijk deel van de benedenstad, Act III.
Voor het vervallen gebouw tegenover “Goods at Pchelka” zie je Arai Oblodora. Praat met haar en ga akkoord met een nieuw experiment met het drankje, waarna de drow het huis binnenkomt. Neem het drankje en praat opnieuw met Arai, waarna ze wat goederen zal aanbieden:
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid): Jacht hoepel (verhoogt debuffs waardoor het wezen meer inkomende schade oploopt).
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid):
- Schoenen met mystieke versterking (+1 om schade te spellen na een stormloop);
- Risicoring (versterking bij aanvalsrollen en debuff bij uitdagingen)
- Gewaad van adel (verhoogt de schade bij het gooien van aanvallen);
- Gewaad van wonderbaarlijke concentratie (vergroot de kans om een vijandelijke spreuk te weerstaan).
- Uitrusting (groene zeldzaamheid):
- Donderhuid mantel (als een wezen de status “Nagalm” heeft die verband houdt met donderschade, heeft het een kans om gedesoriënteerd te raken);
- De machtshoed van Storm Scion (bonus voor aanvalsworpen en moeilijkheidsgraad van spellen bij het uitdelen van donderschade).
- Een speciaal drankje gemaakt van het bloed van een personage.
- bommen.
- Ingrediënten voor alchimie.
- Benodigdheden.
- Spelrollen.
- Drankjes van genezing.
- Elixirs.
- Verven en middelen voor het verwijderen ervan.
Nancy Gretta
Eerste ontmoeting: westelijk deel van de benedenstad, derde bedrijf.
Ten westen van de centrale muur van de benedenstad bevind je je in de kleine winkel van Nancy Gretta, tegenover de ingang van de "Bashful Mermaid". Onder de dingen die u zult vinden:
- Een enorm aantal boeken.
- Spelrollen.
- Opwekkingsrollen.
Omotola
Eerste ontmoeting: "Sparkling Joy", Act III.
In een van de winkels voor Baldur's Gate verkoopt Omotola naar eigen zeggen betoverde stenen, maar in feite zijn het heel gewone stenen.
- Edelstenen (inclusief diamant nodig voor ritueel in "The Devil's Share").
- Juwelen.
Thomas S. Strangevarius
Eerste ontmoeting: "The Chromatic Scale", Act III.
Vóór de brug naar Baldur's Gate bevindt u zich in de Sparkling Joy-winkel, op de tweede verdieping bevindt zich de Chromatic Range. Praat met de rode draakgeboren Thomas Strangevarius om muziekgerelateerde items te kopen.
- Muziekinstrumenten van blauwe zeldzaamheid: de lier van Falateric Kli, de Selgont-viool van Goldthorn, de kilat-drum van Kiam Gody, de tafelluit van Stolyarov, de piccolo van Dostrelta.
- Muziekinstrumenten van grijze zeldzaamheid.
- Muziekdoos.
- Boeken.
- Uitrustingen.
Figaro "De vele gezichten" hier
Eerste ontmoeting: The Many-Faced Boutique, Act III.
Praat hier met Figaro "The Many Faces" om de beste outfits in de hele benedenstad te krijgen. De handelaar heeft het grootste assortiment kleding en als hij bij hem koopt, ontvangt een personage met een ambachtelijke oorsprong er een inspiratie.
- Verf en verfafbijtmiddel.
- Outfits (zeldzaam: elegante jurk, engelachtige nakomelingenoutfit, fel licht lederen outfit).
- Ondergoed.
- Juwelen.
John's krantenjongen
Eerste ontmoeting: Weg naar Baldur's Gate, Act III.
Voor de brug naar Baldur's Gate staat Newsboy John, ongelukkig dat zijn vader hem dwingt tijdschriften te verkopen. De inhoud van het nieuws verandert mee met de actualiteit, evenals de berichtgeving in de krant.
Dondo bleef hangen
Eerste ontmoeting: Guild Tavern, Act III.
В riolering van de Benedenstad In de buurt Мол, die in het dievengilde terecht is gekomen, kun je spullen ruilen met Sticky Dondo:
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid): Mantel van de schaduwmoordenaar (tijdens stealth neemt de kans op het toebrengen van een kritieke treffer toe).
- Verf en verfafbijtmiddel.
- Uitrustingen.
- Ingrediënten voor alchimie.
- Elixirs.
- Spelrollen.
- Benodigdheden.
- Juwelen.
- Hacktools en sapperkits.
Severn
Eerste ontmoeting: Guild Tavern Bar, Act III.
Achter de bar van het dievengilde, wonend riolering van de Benedenstad, maak kennis met de bugbear Severn met een ongewoon item onder de aangeboden items:
- Uitrusting (blauwe zeldzaamheid): Dronken stof (terwijl hij dronken is, heeft de held voordeel bij duurtests en krijgt hij elke beurt tijdelijke gezondheid volgens zijn uithoudingsvermogen-modifier).
- Benodigdheden (voedsel en een breed scala aan alcohol).
De stille boeteling van Bedeki
Eerste ontmoeting: toegang tot de ruïnes van de ondergrondse stad, Act III.
Voordat u de handelaar ontmoet in riolering van de Benedenstad Je zult Orin tegenkomen die een deal aanbiedt die verband houdt met verschillende belangrijke speurtochten, waaronder "Schakel de stalen bewaker uit". De stille koopman bevindt zich net ten westen van het portaal naar de ruïnes van de ondergrondse stad en biedt pantserartikelen voor de barbaar en de druïde.
- Uitrusting (paarse zeldzaamheid):
- Bonespike-helm (+2 intimidatie, als een wijsheidstest mislukt, lopen wezens in de buurt psychische schade op, heeft de actie Dreigende aanval een kans om het doelwit te intimideren);
- Maanlicht pantser (de eigenaar krijgt voordeel bij controles tegen spreuken, en bij het aannemen van een dierlijke vorm krijgt hij tijdelijke gezondheid en loopt hij minder schade op).
- Ingrediënten voor alchimie.
- Hacktools en sapperkits.
Mystieke aaseter
Eerste ontmoeting: Filgrave Mansion, Act III.
In het oostelijke deel van de Benedenstad, vlakbij de kust, kom je het “Filgrave Mansion” tegen, waarin de Heer van de Mummie woont. Mystieke aaseter verkoopt magische items:
- Spelrollen.
- Alchemistische ingrediënten.
- Armor (paarse zeldzaamheid): ochtend dekking (het is moeilijker voor ondoden om de eigenaar aan te vallen met welke vorm van schade dan ook, verleent de actie "Verdrijf de ondoden"), Spore Guardian-pantser (voegt +1 toe aan de DC van tests tegen spreuken; bij het uitdelen van necrotische schade veroorzaakt het een extra eenheid; met de passieve “Cocoons with Spores” kun je Biberbang-sporen, Timmask-sporen en versnellingssporen gebruiken in symbiose met sporen).
- Geweven capuchon (Geeft een +2 bonus aan de DC van tests tegen spreuken en hun aanvalsrollen).
Trumbo
Eerste ontmoeting: Filgrave Mansion, Act III.
Red Trumbo in opdracht "Vind de dienaar van de mystieke aaseter" en dood de necromancer zodat de zombie de nieuwe mysticus in Filgrave Mansion wordt en begint te handelen:
- Zeldzame spreukrollen, waaronder 'Terrible Eyes'.
- Alchemistische ingrediënten.
Bloggen
Tweede ontmoeting: Society of the Brilliant, Act III.
In de Benedenstad ontmoet je een voorheen bekende Blorg, geassocieerd met een illithid uit de Underdark, die op een missie zal moeten worden gered "Laat Maretak los". De Hobgoblin in de Luminous Society Lodge zal oude goederen verkopen, inclusief de goederen die je hem in Act XNUMX hebt gegeven, evenals:
- Rollen van wederopstanding.
- Drankjes van genezing.
- Rollen van magie.
- Alchemistische ingrediënten.
Echo van Abazigal
Eerste ontmoeting: Moordtribunaal, Act III.
Als aan het einde van de taak "Maak indruk op het moordtribunaal" word de onheilige moordenaar van Bhaal en kies een kant Sarevka Ancheva, dan verschijnt de koopman Echo van Abazigal in de troonzaal. Wraith of the Dragonborn biedt als goederen aan:
- Brutale korteboog, Bitterheid van Dolor, Genadeloze strijdbijl (extra 7 schade bij het uitdelen van een kritieke treffer).
- Vlees ripper (De Rend Flesh-actie veroorzaakt 13-18 punten aan doordringende en necrotische schade, waarna het doelwit gedurende drie beurten niet kan genezen).
- Dolk van ijzeren angst (richt extra necrotische schade aan wanneer de eigenaar verborgen is).
- Craterflesh-handschoenen (+1 kracht, de eigenaar richt extra krachtschade aan bij het maken van een kritieke treffer).
- Dienaar van Bhaal's pantser (+2 voor initiatiefworpen, vijanden binnen een straal van 2 meter worden kwetsbaar voor doordringende schade als ze er resistent of immuun voor zijn).
- De kap van moordenaar Bhaal (+2 voor initiatiefrollen, geeft zicht in het donker gedurende 3 meter, voegt de spreuk "Het onzichtbare zien") toe.
- Handschoenen van de Dienaar van Bhaal (+1 aanval, de actie “Noose” brengt verpletterende schade toe aan de vijand gedurende 3 beurten en legt hem het zwijgen op als het doelwit en de eigenaar niet meer dan 5 meter van elkaar verwijderd zijn).
- Diverse zeldzame vergiften.
- De boeken ‘A Mortal View, or Reflections of a Witness on the Baalspawn Crisis’ en ‘Messages from the Candle Citadel’.
- Rode verf ×10, Smidse verf ×5.
Bel Rood
Eerste bijeenkomst: Hoge Zaal, Act III.
Op de laatst beschikbare locatie voor de finale vind je een kobold in de hal. Call Red kan, naast handel, een bondgenoot worden voor de taak ‘Gathering of Allies’. Het Kobold assortiment wordt binnenkort verduidelijkt en toegevoegd.
Lees verder:We hopen dat onze gids je heeft geholpen alle verkopers in de Baldurs Gate 3-gids te vinden en je heeft geholpen zeldzame uitrustingsstukken te kopen. Als je vragen hebt: stel ze gerust opmerkingenwij zullen ze zeker beantwoorden. Lees andere nuttige Baldur's Gate 3 gidsen in het desbetreffende gedeelte van de site.
Interessant is dat Roa Moonlight de kant van de goblins kiest tijdens het kneden in Act 2, maar nadat ze de helft van haar gezondheid heeft verloren, verdwijnt ze van het slagveld. Dan is ze te vinden in de Lunar Towers (er zal een grappige dialoog zijn) en van daaruit dumpt ze vóór de aanval (blijkbaar worden de conclusies getrokken). Dit is de enige ondoodbare handelaar die ik tot nu toe heb ontmoet (Withered niet meegerekend, maar hij is niet bepaald een handelaar).
* kneden met goblins in act 1 natuurlijk
- als je Astarion overtuigt om Arai te bijten, zal ze een koel drankje geven (permanente +2 krachttoename aan iedereen die drinkt). Astarion zal echter zeer ontevreden zijn
- Handelaar Lann Tarva (Lunar Towers) kan snel het meest winstgevend worden gemaakt: zeg dat je een krijger bent, slaag voor een overtuigingstest. De houding van de handelaar zal veranderen in respectvol, de reputatie maximaal, en de prijzen zullen zeer aangenaam worden. Hij kan alle rommel van zich afschudden tot aan de aanval. Als je met harpspelers bestormt, zal de koopman sterven, een deel van de goederen kan uit het lijk worden verwijderd.
In mijn geval bevroor de Zhentarim zonder zelfs maar een gevecht aan te gaan, terwijl ik met de overgebleven goblins omging. MB omdat alle goblins vijandig werden na het doden van Razglin. Over het algemeen verdwenen de Zhentarim terwijl ik hun fort aan het opruimen was. Wat het mogelijk maakte om hun kamer, die ze bewaakten, op te ruimen, hehe