De meeste taken en niveaus in het meesterwerk van Arkane Studios zijn goed uitgevoerd, dus het is niet zo eenvoudig om de beste te markeren. Het is ons echter nog steeds gelukt en nu presenteren we aan uw rechtbank een selectie van de coolste missies.
Onteerd is een serie games die zich afspeelt in een fantasiewereld in steampunkstijl. Het belangrijkste kenmerk van de titel is dat bijna elke zoektocht kan zijn verschillende manieren doorlopen, met behulp van vaardigheden, verborgen passages of directe botsingen met tegenstanders.
Bovendien hebben spelers de mogelijkheid om op verschillende manieren mondiale problemen in de gamewereld op te lossen. In een van de missies kan dat bijvoorbeeld elimineren van een belangrijk politiek persoon, die de verdere passage en toestand van het universum zullen beïnvloeden. Als je een vreedzaam pad kiest, zullen de gevolgen dat ook zijn, maar anders.
Dit niveau van detail en variatie is alleen mogelijk dankzij het nauwgezette werk van Arkane Studios. Elke missie is gemaakt met liefde en aandacht voor detail.
De Dishonored-serie heeft al een lange weg afgelegd sinds de release van de eerste game. Daarna een vervolg, verschillende toevoegingen en spin-offs, welke breidde het universum uit. Het eerste deel wordt echter nog steeds als het beste en in sommige opzichten als revolutionair beschouwd. Zij was het die verliefd werd op veel spelers, en interessante taken waren hier een van de redenen voor.
5e plaats: Koninklijke genezer
Deze missie is een verademing na de eerste drie speurtochten, die gericht zijn op de vernietiging van andere personages. Welnu, de taak van de "Koninklijke Geneesheer" is om Anton Sokolov ontvoeren. Dankzij deze zet, het spel wordt niet eentonig en repetitief.
Er is een missie en min. Het bestaat erin dat geen keuze de gamer niet. Het is onmogelijk om te beslissen of Anton moet worden vermoord of hem het leven moet worden geschonken. Vergeleken met veel van de eerste Dishonored, is dit een grote omissie die in het oog springt. Maar spelers kunnen het uiteindelijke doel van de zoektocht op verschillende manieren bereiken.
Trouwens, Anton Sokolov, die hier als een negatief personage verschijnt, verschijnt ook in het tweede deel van het spel. Daarin helpt hij de hoofdrolspeler al en de eerste ontmoeting veroorzaakt alleen nostalgie.
4e plaats: Overstroomde wijk
In deze zoektocht laat Corvo zich van zijn slechtste kant zien, maar dit is niet verwonderlijk: hem verraden Emily is weer verdwaald en er zijn geen bondgenoten. Nadat de walvisjagers de hoofdrolspeler in de boot hebben gevonden, moet hij op verkenning gaan een van de meest achtergestelde wijken van de stad, die aan de rand ligt.
De zware en wanhopige sfeer van de omgeving wordt prachtig overgebracht en daardoor gevoeld vanaf het eerste moment blijf erin. Gezien het feit dat Corvo alleen eerder in de rijke buurten en het paleis is geweest, is het schrille contrast opvallend en laat het een andere kant van de stad en het personage zelf zien. Ook het gebied zit vol met steegjes en verborgen plekjeswaar je verschillende items kunt vinden.
Het een van de grootste niveaus in het spel, maar de missie zelf eindigt verfrommeld. Het lijkt erop dat na het oplossen van alle problemen met Daud, het tijd is om weg te gaan, wanneer Corvo plotseling verwikkeld raakt in een conflict tussen Slackjaw en Vera Moray, waarbij de hoofdrolspeler een kant moet kiezen.
Maar de taak stelt je eindelijk in staat om zoete wraak te nemen, omgaan met de moordenaar van de keizerin.
3e plaats: hoge opzichter Campbell
Nadat hij uit de gevangenis is ontsnapt, stopt Corvo Attano bij de Dog Pit pub, waarna hij vindt eerste doelwit om te doden vertegenwoordigd door hoge opzichter Thaddeus Campbell. Wellicht is dit de eerste zoektocht waarin de game zich in al zijn glorie laat zien. Dit toont duidelijk aan dat ondanks het enige doel van de moord, de speler er zijn veel opties om dit probleem aan te pakken, en in elke fase van het niveau.
Bovendien missie heeft impact en op daaropvolgende zijmissies. Het zal afhangen van de interactie met Vera Moray of ze later zal verschijnen of niet.
2e plaats: Pleasure House
Ten derde, en misschien de meest uiteenlopende missie in een spel dat enorm veel ruimte biedt om te passen. Het gebruikt hetzelfde principe als de High Overseer Campbell-missie, maar het niveau zelf is veel groter en gedetailleerder.
Aangezien Emily wordt vastgehouden in de Golden Cat Baths, is Corvo's eerste taak om het plezierhuis te infiltreren. Doe het kan op meerdere manieren, waaronder het sluiten van deals met nogal dubieuze personen, bijvoorbeeld met Sledgeov. Bovendien heeft de zoektocht meer dan één doel en manieren om ze te bereiken. De missie pronkt hoge herspeelwaarde.
De taak heeft ook een krachtige emotionele component: Corvo heeft eindelijk een kans ontmoet de ontvoerde Emily, wat hij verwacht vanaf het allereerste begin van de ontwikkeling van de belangrijkste gebeurtenissen in het spel. De ontmoeting vindt plaats in een verwante warmte en het meisje begint zich onmiddellijk te laten zien en bedenkt een sluw ontsnappingsplan. Hier al kun je de verdiensten van Emily zien, waardoor ze dat kon een speelbaar personage worden in het tweede deel.
1e plaats: receptie van Lady Boyle
ander innovatieve missie, die het spel van de beste kanten laat zien. Als de vorige niveaus waren gebaseerd op uit het zicht blijven en opgaan in de schaduw, dan hier om in het middelpunt van de gebeurtenissen te staangekleed als een aristocraat. Hierdoor kun je op voet van gelijkheid praten met vertegenwoordigers van de high society, leren hun mening over wat er in het universum gebeurt. Zo'n beslissing van de ontwikkelaars geeft spelers de mogelijkheid om vanuit een ander perspectief naar de wereld te kijken, door grijstinten te zien.
Als Corvo besluit openlijk te vechten om de ontvangst te krijgen, zal hij het opnemen tegen een nieuw type vijand: een lange jongen. Dit enorme elitewacht, gewapend met exploderende pijlen. Om zo'n geduchte tegenstander te verslaan, moet je tactiek gebruiken en uiterst voorzichtig zijn.
Met nieuwe vijanden, een groot aantal manieren om te passeren en interactie te hebben met voorheen niet-beschikbare personages, stijgt deze missie boven alle andere uit. Een echte maatstaf, niet alleen voor Dishonored, maar ook voor de meeste games met een vergelijkbare gameplay en genre.
Als je van interessante taken houdt, raden we je aan om er meer over te lezen The Witcher 3: Top 10 beste zijmissies die gemakkelijk te missen zijn We hebben ook een prachtige collectie. TOP 10 beste missies in Skyrim. Als je van het universum van The Elder Scrolls houdt, dan moet je ze gewoon doorlopen.