De populariteit van het thema van de levende doden is de laatste tijd aanzienlijk afgenomen. Langverwachte releases worden voor onbepaalde tijd uitgesteld en sommige projecten zijn volledig bevroren. Dit is echter geen reden om de goede titels die aan de top van het genre staan te vergeten. Hier is een selectie van de 20 beste zombiespellen voor pc.
Left 4 Dead 2
Left 4 Dead 2 is een coöperatieve zombie-shooter uit het verre 2009, ontwikkeld door Valve en heeft tot op de dag van vandaag zijn relevantie niet verloren. Na het enorme succes van het eerste deel gingen de ontwikkelaars weer aan de slag en rolden een volwaardig vervolg uit.
Game plot vertelt het verhaal van vier overlevenden die er niet in slaagden samen met de rest van de inwoners uit de besmette stad te evacueren. Nu hebben ze hun leven in eigen handen. De game is verdeeld in 13 verhaalcampagnes-locaties, waardoor de spelers dichter bij de gekoesterde vrijheid komen.
de hoofdtaak games - vecht tegen zombies op weg naar de veilige zone. Voeg variatie toe aan de gameplay:
- coöperatie. Elke overlevende kan door een echt persoon worden gespeeld;
- 8 spelmodi;
- Veel soorten wapens: Melee- en afstandswapens, brandgevaarlijke mengsels en explosieve granaten. Het snijden van zombies met een kettingzaag tot rijdende muziek is erg spannend;
- De soortensamenstelling van de besmette. Elke klasse zombies wordt gekenmerkt door zijn vaardigheden en schade.
- directeur. Kunstmatige intelligentie die de gameplay van het spel beïnvloedt. Het is zijn verdienste dat elke keer op nieuwe plaatsen EHBO-koffers, wapens en zombiebazen verschijnen.
De tijd die is verstreken sinds de release is niet aardig geweest voor Left 4 Dead 2. Anno 2020 ziet de game er nogal middelmatig uit, maar hij trekt nog steeds spelers aan.
7 dagen om te sterven
7 Days to Die is een overlevingssim die zich afspeelt in een post-apocalyptische wereld die verwoest is door een nucleaire oorlog en wordt bevolkt door mutanten. De alfaversie van het spel werd in 2013 uitgebracht door Fun Pimps. Sindsdien is het project in early access en blijft het evolueren door middel van periodieke updates en patches.
Sleutel betekenis van het spel staat op zijn naam. Gedurende de week overleven spelers in een uiterst vijandige omgeving: verzamel voorraden, bouw versterkingen en ruil goederen met kooplieden. Dit is nodig om de aanval van de zevende dag te overleven - een grootschalig offensief van de doden.
Gameplay 7 Days to Die wordt gekenmerkt door functies die inherent zijn aan zowel sandbox-games als survival-simulators:
- crafting systeem. Hier is het alleen inferieur aan Minecraft. Bijna elke omgeving in het spel kan worden gebroken, ontgonnen en gerecycled om in de toekomst iets waardevols te creëren uit grondstoffen. Bijvoorbeeld wapens, bepantsering of patronen;
- de verandering van dag en nacht. Zombie-activiteit is gekoppeld aan deze monteur. Verschijning in open gebieden na zonsondergang is beladen met de dood;
- Jagen, verzamelen en boeren. Een goed ingeburgerd leven in de omstandigheden van de apocalyps is de sleutel tot een lange overleving.
De graphics in 7 Days to Die zijn in de loop van 7 jaar verbeterd, samen met de game zelf. Meer detail van objecten, geïnfecteerd en de hele omgeving als geheel. De HUD en inventaris zijn volledig opnieuw ontworpen. Van de visual mag je echter geen wow-effect verwachten.
World War Z
World War Z is een coöp-shooter van Mad Dog Games die in de eerste helft van 2019 is uitgebracht. De setting van dit zombieproject was gebaseerd op het script van de gelijknamige film met Brad Pitt in de hoofdrol.
Volledig perceel World War Z niet. In plaats daarvan vertelt het miniverhalen die de essentie en motivatie van de speelbare personages onthullen. Er wordt voorgesteld om de hordes geïnfecteerden op 5 punten van de planeet te weerstaan: in Jeruzalem, New York, Moskou, Tokio en Marseille.
Werken aan spel World War Z, de ontwikkelaars lieten zich inspireren door het Valve-project. De gelijkenis met Left 4 Dead is met het blote oog zichtbaar. Eigen ontwikkelingen in het Mad Dog Games-project zijn echter ook aanwezig:
- De game heeft 6 klassen karakters met alle gevolgen van dien. Om hun helden naar een hoger niveau te tillen en hun overlevingskansen in gevechten te vergroten, zullen spelers een beetje moeten grinden;
- Level ontwerp. Dit aspect van het spel is bijzonder goed uitgewerkt. De niveaus in World War Z zijn gevarieerd, dus het vernietigen van zombies als onderdeel van de verhaalzoektochten is best spannend;
- Horde. Het belangrijkste voordeel van het project De game-engine kan hordes zombies genereren in een hoeveelheid van 500 eenheden. Wanneer ze worden geconfronteerd met zo'n volume van de vijand, zal zelfs een PRO-speler zijn handpalmen zweten.
Door de relatief recente release van World War Z is het visueel aantrekkelijk, maar niet zonder technische gebreken. Helaas sluiten de huidige technologieën mogelijke fouten bij het verkeerd inschatten van het gedrag van zoveel tegenstanders niet uit.
Dovend licht
Dying Light is een first-person actie-avontuur uitgebracht door de Poolse studio Techland in 2015 en is een populaire favoriet geworden in het genre van de zombie-apocalyps.
Het spel vertelt het verhaal van Kyle Crane, een undercoveragent die op een speciale missie naar de besmette stad Harran is gestuurd. Naarmate het verhaal vordert, ontmoet de speler de leiders van de vijandige facties, leert hij de basisprincipes van overleven en helpt hij gewone mensen.
Met een goede campagne en een grote verhaaluitbreiding wordt Dying Light door de spelers herinnerd vanwege zijn doorbraak spel.
- Parkour. Mechanica, bij velen bekend sinds Mirror's Edge, passen perfect in de setting van het spel en zijn een onmisbare manier geworden om je door de stad te verplaatsen;
- Zelfgemaakt wapen. Met gevonden tekeningen kun je de meest ongebruikelijke apparaten ontwerpen voor de uiteindelijke moord op de herrezen doden;
- Overlevingsvaardigheden. Met het juiste gebruik van deze vaardigheden wordt Kyle Crane een vrijwel onkwetsbare moordmachine;
- Wijziging van de tijd van de dag. Met het begin van de nacht komen er nieuwe soorten zombies om te jagen, en het is wenselijk om voor hen te vluchten;
- Multiplayer. Periodieke evenementen en uitdagingen met beloningen worden nog steeds gehouden. En onlangs is er een battle royale toegevoegd aan Dying Light.
Het is zelfs nu moeilijk om fouten te vinden in de beelden van de game. Objecten van de omgeving zijn gedetailleerd genoeg zodat de speler die wegrent van de menigte zombies tijd heeft om het landschap onderweg te bewonderen.
Dilogy-planten vs. Zombies: Garden Warfare
Planten versus Zombies: Garden Warfare is een third-person actiegame die de beste elementen van een shooter en torenverdediging combineert. Tegen de achtergrond van het succes van het eerste deel werd besloten om van de klassieke verdediging naar dynamiek te gaan om de interesse van de spelers op te warmen. Dus, door de inspanningen van de PopCap Games-studio, verscheen in 2014 multiplayer-schieter in het Plants vs.-universum. Zombies, en in 2016 - de directe voortzetting ervan.
De game is gericht op multiplayer, dus verhaallijn het werd niet binnengebracht. Met de multiplayer-component is ze in orde:
- Veel modi. Van het vasthouden en veroveren van punten tot het snel vernietigen van de vijand;
- Karakteraanpassing. Je kunt de kledingelementen van planten verbeteren, wapens upgraden, enz.;
- klasse hiërarchie. In planten vs. De ontwikkelaars van Zombies: Garden Warfare hebben geprobeerd een systeem van klassen en niveaus te implementeren. Ze zijn daar gedeeltelijk in geslaagd. De algemene frivoliteit van het project en de relatieve jeugd van de doelgroep vernietigen echter de minste hint van tactiek in de kiem.
Grafisch is het spel geweldig. Elk gevecht gaat gepaard met een extravaganza van kleuren en effecten. Cartoonstijl heeft ook na 6 jaar zijn relevantie niet verloren.
State of Decay 2
State of Decay 2 is het vervolg op de zombie-apocalyps-overlevingssimulator die begin 2018 werd uitgebracht. Na geluisterd te hebben naar de wensen van de spelers, hebben de ontwikkelaars de goed functionerende oude niet kapot gemaakt, maar het project alleen voorzien van nieuwe chips.
Aangezien de ontwikkeling van een volwaardige campagne met de nadruk op overleven niet nodig is, verliet Undead Labs State of Decay 2 zonder plot. De plot van het spel klinkt als volgt: er is een stad die overloopt van de wandelende doden en een groep overlevenden van 2 personen die zich probeert aan te passen aan nieuwe levensomstandigheden.
De basis van het spel werd gebouwd op de mechanica van het vorige deel. Interessante gameplay-hoogtepunten zijn onder meer:
- Nadruk op auto's. Er was behoefte aan hun tankbeurt en reparatie. De kofferbak begon te worden gebruikt voor het beoogde doel;
- Relaties met andere overlevenden. Het negeren van hun verzoeken kan tot trieste gevolgen leiden;
- Nederzetting constructie. Elk lid van het kamp heeft vaardigheden die hem tot een expert maken op een of ander gebied. Het grootste voordeel van een partner kan worden verkregen wanneer hij bezig is met zijn eigen bedrijf;
- Verscheidenheid aan soorten zombies.
De graphics in het spel benaderen het realisme, maar met enkele cartoonachtige elementen. Gezien het feit dat het project slechts 2 jaar oud is, ziet het er behoorlijk fatsoenlijk uit.
Resident Evil 2 (2019)
Resident Evil 2 (2019) is een remake van de legendarische game van de niet minder legendarische serie. De ontwikkelaars van Capcom in 2018 wisten het succes van twintig jaar geleden niet alleen te herhalen, maar op sommige plekken ook te overtreffen.
Verhaal De remake treedt in de voetsporen van het origineel en vertelt twee verhalen. Een van hen is opgedragen aan politieagent Leon Kennedy, gestuurd om te dienen in Raccoon City. De tweede vertelt over een jong meisje, Claire Redfield, die op het politiebureau op zoek is naar haar broer. In de toekomst zullen ze erachter komen dat er een paar dagen voor hun aankomst gebeurtenissen plaatsvonden in het Umbrella ondergrondse laboratorium dat het leven van de stad voor altijd verdeelde in VOOR en NA.
Als actie-avonturenspel legt Resident Evil 2 bijzondere nadruk op gameplay-component. De ontwikkelaars hebben de belangrijkste kenmerken van de gameserie zorgvuldig aangepast aan de moderne realiteit:
- Heb een kans zombies in stukken hakken;
- Verbeterd behandelsysteem er zijn nieuwe combinaties van geneeskrachtige kruiden toegevoegd;
- Beschikbaar geworden raambekleding mechanica.
Ook het gedrag van de levende doden is iets veranderd: ze zijn vasthoudender en gevaarlijker geworden. Het heeft geen zin om zelfs maar te stoppen bij afbeeldingen, effecten en animaties. Ze zijn uitstekend in elk aspect.
project Zomboid
Project Zomboid is een ambitieuze poging van de weinig bekende studio The Indie Stone om door te breken in het zombiegenre. Onnodig te zeggen, zeer succesvol. Dit project positioneert zich als een survivalhorror met RPG-elementen. De game is sinds eind 2013 op Steam in early access. Er is geen exacte releasedatum.
Bij Project Zomboid geen complot en een bepaald einde. Het voortbestaan van de speler komt tot een einde met de dood van de hoofdrolspeler. En de tijd dat een overlevende het uithoudt in een belegerde stad hangt volledig af van de acties die de gamer onderneemt.
Het is mogelijk om ervoor te zorgen dat de ontwikkelaars serieuze bedoelingen hebben, zelfs op het moment dat het personage wordt gemaakt. In dit spel hangt veel samen met de kenmerken van de hoofdrolspeler, dus nadat je een ras en geslacht hebt gekozen, moet je beslissen over zijn karaktereigenschappen (zowel positieve als negatieve) en achtergrond. Verdere overleving is gebaseerd op de beslissingen van de speler. Nodig:
- Zorg voor het eten en de mentale balans van het personage;
- Communiceer met NPC's en speel verschillende rollen;
- Denk van tevoren na over de tactieken van vluchten buiten de veilige zone.
Met elke dag die voorbijgaat, worden zombies gevaarlijker, dus vroeg of laat zal de overhaaste stap van een speler hem zijn leven kosten. Deze afstemming motiveert om steeds weer terug te keren naar het spel. 5+ voor herspeelbaarheid. De door de ontwikkelaars gekozen isometrische 2D-stijl met zijn eenvoud compenseert enigszins de hardcore gameplay.
Geen ruimte meer in de hel
No More Room in Hell is een vrij eenvoudige maar goed ontwikkelde survivalhorror die is uitgegroeid van een mod voor Half-Life 2 tot een onafhankelijk project. Een gratis bètaversie van de game verscheen in 2011 op Steam. Een paar jaar later vond een volledige release plaats.
verhaallijn No More Room in Hell, zoals het een coöperatieve zombieshooter betaamt, doet dat niet. Spelproces gebouwd op twee modi:
- Passage. Je moet van punt A naar punt B gaan, onderweg de weg vrijmaken voor zombies en minitaken uitvoeren om brandstof voor de auto te vinden, sleutels voor gesloten deuren, enz.
- Overleving. De modus is de verdediging van veilige zones tegen golven geïnfecteerden.
Ondanks het lage budget van het project, waar No More Room in Hell bekend om staat, bleef het niet zonder interessante gameplay-mechanica. Ontwikkelaars toegevoegd:
- planken. Noodzakelijk voor het dichttimmeren van deuren en ramen;
- Tabletten. Handig om te voorkomen dat de speler in een zombie verandert nadat hij is gebeten of gekrabd;
- Verbanden. De beste manier om bloedingen te stoppen;
- Verscheidenheid aan koude en vuurwapens, evenals een groot aantal officiële en aangepaste kaarten.
Ondanks dat de graphics totaal en onherroepelijk verouderd zijn, weten het leveldesign en de soundtrack een griezelige sfeer op te zwepen. En dit is precies wat veel zombiespellen missen.
Killing Floor 2
Killing Floor 2 is een vervolg op de coöperatieve first-person shooter die in 2016 door Tripwire Interactive is uitgebracht. Het vervolg van de serie werd niet langer verwacht, want er zijn 7 jaar verstreken sinds de release van het eerste deel.
verhaallijn Killing Floor 2 heeft het nooit begrepen. In plaats daarvan is er een kleine plot die spelers op de hoogte brengt. De reden voor de apocalyps die plaatsvond in het game-universum was een fout tijdens het testen van een geheim biowapen. Zo werden bloeddorstige mutanten geboren, die de zes overlevenden zullen moeten confronteren.
In technologisch opzicht liet het tweede deel zijn voorganger ver achter zich. Spelproces vol realistische verbrokkeling, vlees en rivieren van bloed. De multiplayer-component komt tot uiting in twee modi:
- Overleving. Een klassieke modus voor de Killing Floor-serie, waarin spelers zich moeten verenigen in een machtige groep en allerlei gemuteerde wezens moeten terugvechten. Dynamische muziek tegen de achtergrond van een eindeloze reeks schoten en explosies voegt veel drive toe aan het spel.
- Versus. Een verhaal over hoe monsters en mensen samenkwamen in een gevecht. Minder populaire modus vanwege onbalans in het team. In gevallen waarin de geïnfecteerden er nog steeds in slagen om door het spervuur te breken en dicht bij de clinch-afstand komen, begint de echte hel voor de overlevenden.
Een chaos van bloed en afgehakte ledematen. Zombie ziet er indrukwekkend uit, maar geweldig. Kortom: het plaatje houdt de kwaliteitslat op het niveau van 2016.
Dode Eiland
Dead Island is een shooter met elementen van survivalhorror van de beruchte studio Techland. Ooit kreeg de game een ietwat dubbelzinnige gaming-community, maar dit weerhield het project er niet van om een financieel succesvol product te worden. Slechts 4 jaar na de release van Dead Island wordt duidelijk dat deze serie een test van de pen was voor de Polen voordat ze het meesterwerk Dying Light ontwikkelden.
Verhaal De game draait om een groep toeristen die naar het eiland komen op zoek naar spanning. Alles was in orde totdat dit resort op een dag een toevluchtsoord voor de wandelende doden bleek te zijn. Nu hebben de eens vakantiegangers één taak: ontsnappen uit de val omringd door de oceaan en onderweg ontdekken wat de oorzaak was van zulke onverwachte metamorfosen bij mensen.
De meeste taken verschillen niet in diepte en verborgen betekenis. Van speelmomenten Dead Island-ontwikkelaars hebben zich gericht op:
- Vertakt pompsysteem. Door de aanwezigheid van 3 takken kun je je concentreren op een specifieke vechtstijl;
- Sluit gevecht. Monsters mogen worden geslagen, geschopt, gesneden, uiteengereten, verbrand, enz. De game biedt veel hulpmiddelen om het eiland vrij te maken van wandelaars;
- De authenticiteit van de wereld. De omgeving van locaties en de ontwikkeling van de game-omgeving ondersteunen de geest van de zombie-apocalyps;
- coöperatie. Het spel wordt aanbevolen om te spelen in het gezelschap van vrienden. Het is dus productiever en er kunnen vele malen meer leuke situaties worden gegenereerd.
Even over het schema. Dead Island is Dying Light op het absolute minimum. De kleurenpracht van het groene eiland contrasteert prachtig met de plassen bloed van de gestripte doden, en meer is niet nodig voor een coöperatief spel van 9 jaar geleden.
De Walking Dead-serie
The Walking Dead is een avontuurlijke zoektocht met elementen van horror die een cultcreatie van Telltale Games is geworden. Het eerste seizoen van de franchise werd uitgebracht in 2012 en vertelde de wereld een verhaal dat een stempel drukte op de harten van miljoenen gamers. De volgende delen kwamen pas in 2018 uit, werden actief verkocht, maar konden het succes van de hoofdgame niet helemaal benaderen.
Verhaal The Walking Dead is gebaseerd op de relatie tussen voormalig geschiedenisprofessor Lee Everett en het kleine meisje Clementine, dat bij toeval alleen werd achtergelaten in een stad vol wandelende doden. Nadat ze elkaar één keer hadden ontmoet, waren ze niet voorbestemd om uit elkaar te gaan, maar het lot besliste anders.
Gameplay de game combineert quest-, point-and-ckick- en QTE-mechanica. De functionaliteit is niet gevarieerd. De speler kan:
- wandeling;
- om te praten (er is keuze uit antwoordmogelijkheden met gevolgen op lange termijn);
- inspecteren artikelen en interactie met hen.
Deze franchise vereist echter niets anders. The Walking Dead moet worden behandeld als een interactieve film waarin de hoofdrol wordt gespeeld door wat er op het scherm gebeurt, en niet door de interactie van de gamer met de buitenwereld.
Wat betreft de grafische component: de kenmerkende kunst van Telltale Games wordt in 2012 en 2020 als even stijlvol ervaren.
Dead Rising
Dead Rising is een zombie-actie-avontuurspel dat in 2006 exclusief voor de XBOX 360 werd uitgebracht. In 2016 kreeg het spel een tweede kans. Het Poolse bedrijf QLOC heeft de rechten verkregen om Dead Rising over te zetten naar huidige generatie consoles en pc. Er was dus een zeer geschikte remaster met strakkere graphics en een behouden smaak van het origineel.
Verhaal in Dead Rising speelt een belangrijke rol. Fotojournalist Frank West wil de geheimen onthullen van de stad Willamette, gelegen in een militair cordon. Frank ... is zijn onderzoek begonnen vanuit het winkelcentrum van de stad en moet het daar afmaken. Omringd door duizenden zombies, zoekt de hoofdrolspeler naar overlevenden en probeert hij de redenen voor zo'n onverwachte wending te achterhalen.
Het spel heeft onderscheidende kenmerken. Onder hen:
- Goede locatie. De spelwereld is beperkt tot de schaal van het winkelcentrum waarin de hoofdpersoon opgesloten zat;
- Tijdslimiet. Voor alles over alles - 72 uur. De passage van elke missie heeft ook een tijdsbestek. U moet zich ervan bewust zijn dat de nabijheid van de menigte doden vroeg of laat tot de dood leidt. Het is niet altijd mogelijk om overal op tijd te zijn en elk personage in moeilijkheden te helpen;
- Gebruik maken van de omgeving. De speler mag geen apparaten maken om zombies te doden. In plaats daarvan heeft hij een heel winkelcentrum tot zijn beschikking, volgepropt met winkels met kleding (je kunt je erin omkleden), huishoudelijke artikelen, muziekinstrumenten, maar ook apotheken en cafés. En nog belangrijker, niemand zal u dwingen om voor goederen te betalen.
De graphics in de heruitgave van Dead Rising hebben geen significante verbeteringen ondergaan. De magie van anisotrope filtering en meervoudige multisampling deden echter hun werk, waardoor de helderheid van het beeld tot acceptabele niveaus werd verhoogd.
De laatste van ons
events De laatste van ons ontvouwen zich twintig jaar na het begin van de wereldwijde epidemie veroorzaakt door het cordyceps-virus. De hoofdpersoon, Joel, kreeg de taak om het meisje Ellie naar een laboratorium aan de andere kant van het land te brengen om op basis van haar immuniteit een geneesmiddel voor de infectie te ontwikkelen.
De game is een stealth-actiegame in de gang met overlevingselementen. Terwijl je door het level beweegt, verzamel je onderdelen om verbruiksartikelen te maken, zoek je naar munitie om de geïnfecteerde en andere mensen te bestrijden, en verstop je je voor speciale vijanden om naar het volgende level te gaan.
Inwoner kwaad dorp
voorvechter Inwoner kwaad dorp probeert alle verschrikkingen die hij in het verleden heeft moeten doorstaan te vergeten en keert terug naar het normale gezinsleven met zijn vrouw. Vanwege onaangename incidenten zal hij echter naar een ver besneeuwd dorp moeten gaan, waar de belangrijkste gebeurtenissen van het spel zich ontvouwen.
Terwijl je het griezelige dorp verkent, los je puzzels op om verder te komen in het verhaal en vecht je tegen een van de 11 bazen. Je kunt tijdens het gevecht munitie en verbruiksartikelen maken, en een tegenaanval zal helpen als je plotseling van om de hoek aanvalt.
Dag Z
Dag Z verscheen als een mod voor Arma 2, en werd al snel een belangrijk spel op zichzelf. De gebeurtenissen vinden plaats in de fictieve post-Sovjetstad Tsjernarus, waar alle inwoners door een onbekend virus in zombies zijn veranderd.
Het grootste gevaar in Day Z zijn helemaal geen zombies, maar honger, infecties en andere spelers die ergens om de hoek staan te wachten om al je buit te stelen. En als je geen tijd had om op tijd te genezen of te eten, of stierf door toedoen van zombies of een speler, dan zal alles opnieuw moeten beginnen. Na de dood blijft de buit op het lijk, en als je niet meer weet waar je bent gestorven, kun je deze niet meer terugkrijgen.
Days Gone
Acties in Days Gone speelt zich twee jaar na het begin van de zombie-apocalyps af. De hele wereld zit vast in huis, en de hoofdpersoon Dikan reist op zijn motorfiets door het land op zoek naar avontuur, waarbij hij slechts af en toe kleine menselijke nederzettingen bezoekt op zoek naar werk en voorraden.
De motorfiets is het tweede hoofdpersonage van Days Gone. Hij moet gerepareerd, bijgevuld en verbeterd worden: zowel optisch als technisch. Om dit te doen, worden de middelen verspreid over de spelwereld, bewaakt door andere mensen of zombies. Wees voorzichtig als je over de wegen rijdt, want vijandige groepen hebben door het hele gebied vallen gezet om mensen als Dikan te vangen.
Resident Evil 4
voorvechter Resident Evil 4, Leon veranderde tijdens de gebeurtenissen van het tweede deel van een gewone politieagent in een ervaren krijger. Daarom gaf de Amerikaanse president Leon zelf de opdracht zijn dochter uit de handen van de ontvoerders te redden. Het is niet bekend wie haar precies heeft ontvoerd, maar het heeft zeker iets te maken met de geïnfecteerden.
Tijdens het spel moet je de dochter van de president bevrijden en haar naar een veilige plek begeleiden, waarbij je een nieuw type geïnfecteerde moet bestrijden, terwijl je tegelijkertijd de bron van de infectie moet vinden en vernietigen. Upgrade je wapens en zorg voor elk gevecht voor EHBO-koffers en munitie, want er zijn veel meer tegenstanders in dit deel dan in de vorige.
Dead Space 2
voorvechter Dead Space 2Isaac Clarke werd wakker in een psychiatrische kliniek op een ruimtestation, waar hij sinds het einde van het eerste deel van het spel verblijft. Plots wordt de kliniek bestormd door een horde necromorfen, en Isaac wordt gered door een onbekende organisatie, die hem de opdracht geeft de Obelisk te vernietigen.
monsters Dead Space 2 werd agressiever en sterker vergeleken met het eerste deel van de wedstrijd. Er zijn locaties zonder zwaartekracht en kamers met puzzels, en middelen voor het verbeteren van ruimtewapens zijn verspreid over de niveaus.
Ze zijn miljarden
Aan het einde van de 22e eeuw werd de wereld overweldigd door een viruspandemie die het grootste deel van de mensheid in zombies veranderde. Speler binnen Ze zijn miljarden treedt op als beheerder van de kolonie, die zich van de hoofdkolonie heeft afgescheiden om het eigendom van mensen uit te breiden.
De game biedt een willekeurige generatie van een kaart waarop je je basis moet bouwen en deze moet beschermen tegen hordes zombies. Hulpbronnen zijn verspreid over de locatie, van goud tot olie, die nodig zijn om de schuilplaats te versterken en lang vergeten technologieën te ontdekken. Vecht tegen de geïnfecteerden, die eens in de 7-8 speldagen aanvallen, en zorg ervoor dat ze het stadscentrum niet bereiken.