TOP 10 meest tragische lotgevallen van gamepersonages waardoor je je in hen zult inleven

In de overgrote meerderheid van games moet je vijanden vernietigen, zelfs in vreedzame zoals Mario. Maar wat als het niet alleen vijanden zijn? Kunnen de schrijvers de sympathie van de spelers opwekken als het om gewone karakters gaat? We zullen later over hen en andere opmerkelijke mensen praten.

Personages met een niet benijdenswaardig lot

Portaal 2. Tijdlus

Aan het einde van het eerste deel van het beroemde first-person puzzelactiespel vernietigt de speler de antagonist van het spel, GLaDOS, meesterlijk gebruikmakend van de omgeving en het portaalkanon. In het tweede deel bleek dat het nodig was om beter te proberen - GLaDOS levend, perfect functionerend en heeft haar sarcastische sadisme niet verloren. Ze laat de kans niet voorbijgaan om de speler de schuld te geven van wat er is gebeurd, en vertelt hem ook de huiveringwekkende details van haar toestand.

GDeDOS, Portaal 2

GLaDOS ontdekte in haar programma een functie voor snel opslaan, een zwarte doos speciaal voor een geavanceerd robotbrein. Het bleek dat de laatste twee minuten van zijn bestaan ​​​​in het geval van een kritieke fout worden bewaard voor verdere analyse. Die twee minuten GLaDOS doorgebracht in de strijd, en vervolgens vernietigd door Chell, en als voor haar een plotselinge "wederopstanding" een reden is om door te gaan met de tests en terug te winnen, dan kan zo'n ervaring voor een persoon kritieke gevolgen hebben.

Dagen voorbij. Freak met zelfbewustzijn

Tijdens het verloop van de campagne maakt de speler kennis met een van de personages - O'Bryan, wetenschappers van NERO. O'Brian Hij draagt ​​constant een beschermend pak en een helm met getint glas, wat al doet vermoeden dat er iets mis met hem is. Aangenomen kan worden dat de wetenschapper zichzelf op deze manier probeert te beschermen tegen het alomtegenwoordige virus, maar later in het verhaal zullen we de ware reden ontdekken.

O'Brien zonder helm

O'Brian al besmet met een ontwikkelde stam van het buitenissige virus, dus hij slaagde erin het bewustzijn te behouden, terwijl hij alle andere bijwerkingen kreeg. De wetenschapper begrijpt wat er met hem gebeurt, voelt het, maar kan helaas niets doen.

Apex-legendes. Valse menselijkheid

Er zijn veel voorbeelden in de media die het idee van menselijkheid van kunstmatige intelligentie weerspiegelen. De een begint te voelen door een softwarefout, de ander ziet het verschil niet tussen een mens en een slimme machine, de derde ontwikkelt het emotionele aspect van persoonlijkheid door zelfstudie. Revenant van Apex Legends, de meest ongelukkigen.

Revenant, door de mens veroorzaakte nachtmerrie

Ooit was hij de beste huurling en besefte hij dat hij een echt persoon was, maar uiteindelijk mislukt elk programma. Het blijkt dat Hammond Robotics hem in een simulacrum heeft veranderd - een metalen omhulsel met een geregistreerde persoonlijkheid, kennis en herinneringen. Van nu af aan Revenant wil wraak nemen op het bedrijf dat van zijn bestaan ​​een existentiële nachtmerrie maakte.

Moeder 3. Voor altijd gevangen

Het is onwaarschijnlijk dat iemand ermee instemt om tot het einde der tijden opgesloten te worden in een beperkte ruimte, zelfs als het veiligheid en onsterfelijkheid belooft. Bij Porky Minch, de tegenstander van het spel, niemand vroeg om toestemming - door zijn eigen nalatigheid sloot hij zichzelf op.

Porky Minch

Porky valt de speler aan terwijl hij in een spinachtig exoskelet zit. De strijd zal moeilijk zijn, maar uiteindelijk wint de held, zij het op een onverwachte manier. Na een duidelijke nederlaag Porky ontsnapt in een Totally Protected Pod die alle schade weerspiegelt. Het probleem met de capsule is dat hij totaal ongeschikt is voor een aanval, en als je er eenmaal in zit, kun je er niet meer uit - een te letterlijke capsule beschermt Porky van de gevaren van de buitenwereld en houd hem voor altijd in leven.

Fallout 3. Geketend aan de plek

Verhaal Harold - een van de meest aanstekelijke in het Fallout-universum. Er was eens een 18-jarige jongen die een expeditie organiseerde naar het hol van mutanten op de militaire basis van Mariposa, wat een keerpunt was. Harold blootgesteld aan FEV, maar op een vreemde manier - zijn huid begon te verharden als boomschors, en een paar jaar na infectie op zijn hoofd Harold de boom begon te groeien.

Harold, ongelukkige boom

In Fallout 3 nam een ​​boom genaamd Bob het lichaam over Harold zo erg zelfs dat het wortel schoot en hem aan de plek vastketende. Voordelen - de eerste oase op de Capital Wasteland verscheen rondom, nadelen - van het lichaam zelf Harold alleen het gezicht blijft over.

Het is mogelijk om op eigen verzoek een vreedzame mutant te elimineren, maar de uiteindelijke keuze is aan de speler.

The Witcher 3. Leven in angst

Mysterieus Gunther o'Dim bekend om zijn bedrog - hij vervult niet de wens van een persoon, maar wat door hem werd geuit. Het verschil is enorm, als je in details treedt. In zo'n val The Witcher 3 raakte Olgerd von Everek, die naar toe ging Prometia Shezloku om hulp vragen om een ​​maas in de wet te vinden en de deal met O'Deem te verbreken. Chaise longue overeengekomen en lange tijd op zoek naar informatie in oude boeken, legendes en tradities, waardoor hij zijn gezichtsvermogen verloor.

Promethium Slingback, een minder belangrijk personage in de add-on Hearts of Stone

Als gevolg hiervan kwam Gunther o'Dimm zelf bij Chaise-lock, gevleid door zijn aandacht, en creëerde een beschermende cirkel op de vloer van het huis. Gunther zou zichzelf niet zijn als het geschenk niet met een addertje onder het gras kwam - buiten de cirkel chaise longue naderende dood wacht. Na het bezoek van Geralt, die met behulp van het Aard-bord het huis binnenkwam, beginnen de muren te trillen en stort het dak in. in paniek Chaise longue stapt buiten de cirkel, struikelt over een fles op de grond en breekt zijn nek.

Een blinde in een beperkte ruimte, voor wie één verkeerde stap elk moment in een tragedie zou kunnen veranderen - is dit geen vruchtbare bodem voor voortdurende angst voor zijn leven.

weerstand. kevers

In het begin van de 20e eeuw werd de aarde binnengevallen Chimaera's, die ooit miljoenen jaren geleden de planeet koloniseerde en onmiddellijk de mensheid begon te infecteren en vernietigen. Vóór 1957 Chimaera's gebruikte de goede oude manier om het virus te verspreiden - lucht. Klimplanten, parachutisten hersenschim, vestigde zich in de luchtwegen van mensen en begon de transformatie van DNA. Tegelijkertijd bevroor het lichaam van een geïnfecteerde persoon in coma en bleef het bewustzijn intact - hij was zich bewust en voelde het hele proces van mutatie.

Weerstand 2

Toen de schuifregelaars klaar waren met DNA, konden de slachtoffers weer bewegen, maar het gevoel van beestjes die onder de huid kruipen, maakte hen gek - mensen brachten zichzelf verwondingen toe en probeerden met hun blote handen van het ongemak af te komen.

Oorlogsgod (2018). 109 jaar kwelling

het lot leidde mimira aan Odin zelf, die onder de indruk was van de geest mimirabenoemde hem tot zijn adviseur. Na verloop van tijd werd Odin paranoïde vanwege zijn vriendschap met de reuzen - God beschuldigde de adviseur van verraad en zette hem gevangen op de hoogste top van Midgard in de stam van een onverwoestbare boom. Bovendien nam Odin zijn linkeroog weg, en de volgende 109 jaar onderwierp hij hem eraan mimira marteling.

Mimir gevangen in een boom

Kratos neemt het hoofd van de gevangene mee - om hem te helpen zichzelf te bevrijden, heb je de hulp van een heks nodig om hem weer tot leven te wekken.

Halveringstijd. Headcrab-zombie

Opdringerig, snel en zeer gevaarlijk hoofdkrabben ze springen niet zomaar in het gezicht van iemand die ze ruiken. In tegenstelling tot de facehuggers, die hun eieren leggen in de lichamen van hun slachtoffers, hoofdkrabben onderwerp de koerier volledig en onderschep de controle over motoriek. De persoon blijft bij bewustzijn, maar kan de parasiet niet kwijtraken en wordt gedwongen te gehoorzamen.

Hoofdkrab

Vreemde geluiden die zombies maken - kreten om hulp vastgelegd hoofdkrabben mensen.

lege ruimte. Bewakers

Er wacht de mensen een vreselijk lot op basis waarvan zal worden gecreëerd Beschermers. De speler krijgt alle stadia van mutatie te zien - van de eerste, waarin de kwellende persoon, die al is begonnen te versmelten met de infectiemassa, nauwelijks reageert op Isaac, tot de laatste, waarin het niet langer mogelijk is om een ​​persoon van een monster te onderscheiden.

Wachters in dode ruimte

Wanneer de transformatie net is begonnen, blijft de persoon bij bewustzijn en probeert hij zich vast te klampen aan het leven, hoewel het aan de buitenkant duidelijk is dat dit niet lang zal duren. De speler kan helpen Bewakers vind eindelijk rust of ga voorbij, achtervolgd door vreselijk geschreeuw.

Ullman
Wotpack.ru - games, nieuws, gidsen, walkthroughs
Abonneren
Melden over
gast
5 commentaar
Nieuw
Oud
Intertekst beoordelingen
Bekijk alle reacties
5
0
Laat een reactie achter! Schrijf op wat je van het artikel vindt.x