Geld en tijd besteden aan een eerlijk gezegd mislukte videogame kan erg teleurstellend zijn, maar het is nog erger als een goede titel aan het eind de indruk over zichzelf bederft.
Helaas zijn er echt goede projecten in de videogame-industrie die leuk zijn om te spelen, maar het einde verpest de hele ervaring. Het is vooral jammer voor enkele tientallen uren die aan iets anders hadden kunnen worden besteed.
Dergelijke situaties laten juist een sterke negatieve indruk achter vanwege het verrassingseffect, omdat een fascinerend verhaal, abrupt afglijdend naar een rampzalig einde, elke speler onaangenaam zal verrassen. Van bijzonder belang is de teleurstellende climax, wanneer de hoofdrolspelers nooit hun doel bereiken, en in plaats van een logische conclusie blijft er alleen maar rinkelende onzekerheid over.
10e plaats: Fallout 3
Over het algemeen is het vertellen van verhalen in Fallout 3 verre van ideaal, maar vergeleken met het einde is het gewoon een meesterwerk. Nadat je het spel hebt uitgespeeld, wordt een eenvoudige scène weergegeven, dat vertelt over de hoofdpersoon, die zijn geboorteland Vault 101 verliet op zoek naar zijn vermiste vader. Afhankelijk van de beslissingen van de speler worden er nog meer collages getoond.
De add-on installeren en voltooien Broken Steel zal de climax logischer maken, maar zelfs met DLC zijn de plot en het einde aanzienlijk inferieur aan Fallout: New Vegas. Bovendien hoeven gamers niet te betalen voor extra content om een goed einde aan het verhaal te krijgen.
9e plaats: Mass Effect 3
De hele trilogie Mass Effect wekte de indruk dat beslissingen en keuzes van spelers zijn belangrijk en beïnvloeden de wereld. En zo was het vanaf het begin, van het eerste deel tot het tweede, en vervolgens van het tweede tot het derde, zonder rekening te houden met het einde.
Vergeleken met andere projecten was de climax van Mass Effect 3 niet zo'n mislukking, maar verlies van enorm potentieel, die zich gedurende de serie heeft gevormd, is erg teleurstellend. Bioware-fans lijken in de maag te kruipen, omdat al hun eerdere oplossingen kwamen neer op drie zeer magere opties. Het supplement Extended Cut corrigeerde de situatie enigszins, maar voor veel fans kwam het te laat.
8e plaats: Assassin's Creed 3
Het probleem van vreselijke eindes van de derde delen van beroemde titels achtervolgt Assassin's Creed 3. Sommigen geloven dat deze game is de slechtste van de hele serie, maar er zijn mensen die bereid zijn om met een dergelijke verklaring in discussie te gaan. Maar daar zal elke speler het over eens zijn de climax hier is duidelijk slecht.
Enerzijds de Connor doodt per ongeluk Charles Lee drinken, wat een van de meest teleurstellende karakterboogeindes in de gamegeschiedenis is. Ten tweede het tweede hoofdpersonage Desmond offert zichzelf op om de wereld te redden van de vurige apocalyps, maar waarom hij dit doet en hoe hij tot zo'n beslissing kwam, is nog onduidelijk. Geen oorzaak-en-gevolgrelaties en karakteronthullingen.
7e plaats: The Last of Us 2
Controverse over The Last of Us 2 begon al vóór de release van de game te verschijnen, en na de release werden ze zelfs nog meer. Dit zeker hoogwaardige project is zeer controversieel, maar daar zijn zelfs fans van het tweede deel het over eens de climax was te lang.
Misschien het complot moest worden voltooid voordat Ellie wraak ging nemen. Zo was het mogelijk om de vreemde beslissingen van de hoofdpersonen en de ronduit mislukte eindstrijd te vermijden. Maar Naughty Dogs is duidelijk zichtbaarder, dus het valt te hopen dat de ontwikkelaars de juiste conclusies trekken uit hun eigen mislukkingen.
6e plaats: Grenslanden
Hele spel Borderlands intrigeert met geheimen en ongelooflijke buitenaardse technologie, die verborgen zijn in de Vault. Bovendien houdt het meeste van wat er gebeurt verband met er gewoon in te komen. En wanneer het langverwachte moment van het openen van de schatkist aanbreekt, verschijnt er weer een vervelende baas.
Als je de Destroyer verslaat, krijg je een zeldzame buit, gevolgd door een filmpje dat dat laat zien De kluis is weer gesloten voor de komende 200 jaar. En tenslotte zal na zoveel jaren een arme kerel opnieuw inbreken op een mysterieuze plek in de hoop oude relikwieën te vinden, en hij zal alleen een vreselijk monster vinden.
5e plaats: Batman: Arkham Asylum
Misschien is het belangrijkste kenmerk van de Joker, dat hem zo'n gedenkwaardige tegenstander maakt, zijn briljante geest. Dit is de enige schurk uit het DC Universum die Batman regelmatig voor de gek kan houden. Daarom Het hoogtepunt van Batman: Arkham Asylum voelt zo hoogdravend aan.
In plaats van te proberen de verhulde vleermuis te slim af te zijn, verdooft de Joker zichzelf met een ongelooflijk serum dat muteert in een enorm, gespierd monster. Ongetwijfeld ziet de slechterik er in deze vorm indrukwekkend uit, maar uiteindelijk dit is een vrij standaard gevecht, vergelijkbaar met de meeste in het spel. Het is deze controversiële beslissing die de enige bewolkte plek in de hele reeks is.
4e plaats: Resident Evil 6
Het zesde deel wordt beschouwd als het meest controversiële in de serie, en dat is grotendeels te danken aan chaotisch verhaal. Capcom nam de ongebruikelijke beslissing om het verhaal van Resident Evil 6 over vier verhaallijnen te vertellen het einde viel tegen.
Ondanks het feit dat de laatste regel van Ada alle resulterende plotgaten sluit, zijn veel spelers op dit punt zo verdwaald in de ups en downs en tijdlijnen dat mist de rode draad van het verhaal. Bovendien passen de actievolle en overdreven lichte puzzels niet bij de algehele stijl van de serie.
3e plaats: Half-Life 2: Episode 2
Als Valve meteen 2 afleveringen had gepland voor Half-Life 2, en niet 3, dan zou het einde van de game hoogstwaarschijnlijk veel beter zijn gedaan. Aan de andere kant, gezien hoe populair de franchise is en hoeveel mensen op het derde deel wachten, kan worden aangenomen dat de schrijvers van de serie een heel andere kijk op de dingen hebben dan de meeste fans van de titel. Als het ware, Het verhaal van Gordon Freeman staat nog steeds in het ongewisse.
Na het verslaan van de eindbaas, ontvangt de hoofdrolspeler dankbaarheid van de mysterieuze G-Men, die hem weer in de stasis-capsule propt en taken in de toekomst belooft. Fans van Half-Life wachten nog steeds op deze missies.
Als er een jaar of twee na aflevering 2 een vervolg zou komen, dan zou zo'n open einde kunnen worden begrepen. Maar gezien de 15 jaar die zijn verstreken sinds de release van de game, De climax was gewoon verschrikkelijk..
2e plaats: Cyberpunk 2077
Nog een controversiële game, maar in tegenstelling tot het gepolijste The Last of Us 2, de indruk van Cyberpunk 2077 was zwaar beschadigd door catastrofaal slechte optimalisatie. Sommige spelers hadden echter geluk en Cyberpunk werkte redelijk goed voor hen. Zulke gamers genoten van een goede verhaallijn en goede gameplay van de eerste persoon, en de plot was erg interessant.
Wat een teleurstelling wachtte gamers na de aftiteling, want de hoofdpersoon heeft het doel nooit bereikt, ongeacht het ontvangen einde. Bedrogen of berustend in een moeilijk lot, voelden zowel de spelers als V zich.
1e plaats: halo 2
Er was een tijd dat Halo 2 dezelfde indruk wekte als moderne Marvel-filmattracties. En dat komt niet door de furieuze actie, maar dankzij eindes die naar de volgende delen leidden.
Het verhaal in Halo 2 is geweldig, daar kunnen weinigen tegenin gaan, maar De climax brengt hem naar beneden. Vooral als je bedenkt hoe hard en gebrekkig het bleek te zijn.
Als je moe bent van slechte eindes en gewoon iets spannends wilt spelen, dan raden we je aan om onze selecties te bekijken TOP 10 beste projecten over vampieren of TOP 10 beste steampunk-titels. Welnu, voor liefhebbers van coole verhalen hebben we informatie over geheimen Het mediumwaar niemand vanaf weet. We verzamelden ook op één plek de meest plausibele theorieën over de vreemdeling uit Valheim.