Red de kabouter Baldur's Gate 3 is een side-quest om een diepe kabouter te redden die vastzit aan een windmolenvleugel. De goblins die het uitgestorven dorp overnamen, namen een reiziger genaamd Bark Root gevangen en bonden hem vast aan een windmolen. De ploeg zal moeten beslissen over het lot van de arme kerel.
Bekijk de walkthrough voor de Baldur's Gate 3 Rescue the Dwarf-missie. Laten we eens kijken hoe we de windmolen kunnen uitschakelen en wat er gebeurt als de dwerg niet kan worden gered.
Inhoud
Hoe start je de zoektocht Red de dwerg in Baldur's Gate 3
Ga naar het uitgestorven dorp, naar de molen. Onderweg zullen de goblins proberen de helden tegen te houden, maar dit probleem kan gemakkelijk worden opgelost door zowel diplomatie als gevechten.
Hoe een kabouter te redden in Baldur's Gate 3
In deze sectie zullen we analyseren hoe we de kabouter op alle beschikbare manieren kunnen helpen.
Benader de goblins
Zodra je dicht genoeg bij de windmolen komt, begint er automatisch een dialoog met de goblins. Er zijn hier verschillende karmische dobbelsteencontroles. Het potentieel voor diplomatie is groot. Laten we eens kijken naar de hoofdlijnen:
- illithide: "Laat de kabouter gaan. Dat is een bevel". Moeilijkheidsgraad - 2.
- Gedachte detectie: "Doordring de geest van een goblin." Moeilijkheidsgraad - 9. Als de controle succesvol is, blijkt dat de leider van de Fezzerk-bende niet graag wil vechten, wat je alleen maar hoeft te zeggen door te kiezen voor "Je hebt een dun lef om te vechten." Succesvolle controles om gedachten te ontdekken leveren geen ervaring op.
- Intimidatie: "Ik zal niet toestaan dat een onschuldig wezen gewond raakt." Moeilijkheidsgraad - 15. Succes geeft 70 ervaring.
- Overtuiging: "Zo'n menigte - en bij de ongelukkige svirfneblin? We zouden op zoek gaan naar een waardig doelpunt.” Moeilijkheidsgraad - 15. Voor succesvolle verificatie ontvang je 70 ervaring.
Afhankelijk van de klassen zijn andere replica's mogelijk. Met alle bovenstaande opties kun je de goblins zonder slag of stoot uit de molen sturen en doorgaan met het bevrijden van de kabouter.
Versla de goblins
Als je de zaken niet wilt regelen door te praten, dood dan gewoon de goblins. Zelfs op tactiekniveau zijn ze niet erg sterk.
Stop de windmolen
Ga rond de molen, ga naar binnen door het gat in de muur en inspecteer het interieur. Laten we eens kijken hoe we de windmolen kunnen stoppen:
- Aan de voet, op de 1e verdieping van de molen, bevinden zich 2 hefbomen... Gebruik maken van andersom ze te markeren.
- Laat de remhendel los versnel de messen. Raak hem niet aan als je de kabouter niet van het leven wilt beroven.
- Hendel "Rem" stop de molen. Gebruik het om het mechanisme stil te leggen.
Eindelijk, als de messen zijn gestopt, kun je met de arme kerel praten.
Maak de kabouter los
Benader het zwaard, start een dialoog met de kabouter en selecteer de optie om het los te laten. Ongeacht of je een beloning van Bark Root eist, hij zal je vertellen over zijn rugzak, waardoor de goblins besloten aan te vallen. Wij vertellen je waar je het kunt vinden. Hiermee is de zoektocht voltooid.
Wat gebeurt er als je de molen niet stopt?
De zoektocht heeft als alternatief resultaat het lanceren van de kabouter in de lucht door gebruik te maken van laat de remhendel los. Bij de uitgang van het dorp leidt naar kabouter kamp, vind je het levenloze lichaam van Bark Ruth met een dagboek en een Amulet of Lost Voices.
Waar vind je de rugzak van de kabouter in BG3
Ga naar de kelder van de molen en gebruik het houten luik aan de basis (zie screenshot). Vanuit de nieuwsgierige pakhuizen van waarden zul je vinden:
- Zware rugzak.
- Zware borst.
onderscheiding
Aan het einde van de Rescue the Dwarf-missie in Baldur's Gate 3 zullen de helden de volgende waardevolle spullen verwerven:
- Wat goud, een appel en een stokbrood, een zakje zwart poeder uit een zware rugzak.
- Lightspeed-laarzen uit een zware borst.
- 45 ervaringspunten aan het einde van de zoektocht + 70 ervaringspunten uit eerdere succesvolle controles.
Lees verder:We hopen dat de passage van de side-quest Save the gnome binnenkomt Baldur's Gate 3 was nuttig, hielp bij het plannen van de doorgang en het kiezen van het lot van de kabouter. Laat vragen over de zoektocht achter opmerkingen naar artikel.