De grootsheid van het vijfde deel van de "Elder Scrolls" is geen ijdele legende. Het bleek buitengewoon helder te zijn, en voor sommigen overtrof het zelfs Oblivion. Sovngarde is een van de meest epische en memorabele locaties in de game.
Wat trekt Skyrim? Vrijheid van handelen, pseudo-historische Scandinavische setting, ongelooflijke variabiliteit in karakternivellering en, natuurlijk, een enorme kaart. Tijdens het passeren van het spel horen we constant over een mysterieuze plaats, waarvan de naam is - sovngarde. Uit de context is het gemakkelijk te raden dat dit een analoog is van Walhalla, de onderwereld, waar dappere krijgers naar het eeuwige feest gaan.
Maar je kunt de zalen van Shor (een minder bekende naam voor Sovngarde) alleen met je eigen ogen zien, het doorlopen van de hoofdverhaallijn. Het is geen geheim dat veel gamers zelfs de overwinning op Alduin zijn vergeten, de voorkeur geven aan onderzoek en systematisch pompen, maar tevergeefs.
De mogelijkheid om Sovngarde binnen te komen verschijnt kort voor het gevecht met de hoofdantagonist. Je blijft daar een beetje en je kunt niet meer terug (alleen als je console-commando's gebruikt). Daarom is het nodig open je ogen wijd en neem alle details in je opvoor ons voorbereid door de ontwikkelaars.
Waar ligt Sovngarde?
Het is tijd om de introductievideo te onthouden, gekoppeld aan de karakterkeuze, wanneer Ulfric en ik naar de executie worden gebracht. "Nu vertrouwen we jullie zielen toe aan Aetherius”, spreekt de priesteres plechtig uit voor een menigte zelfmoordterroristen.
nu, De zalen van Shor bevinden zich precies in deze mysterieuze Aetherius (een analoog van Oblivion voor goede karakters), dat is het plan van de Aedra - de tegenstanders van de Daedra. Het is een van de gebieden van dit eigenaardige "paradijs" dat Sovngarde wordt genoemd.
Noorderlicht
Wanneer je door een mysterieuze locatie loopt en trilt van verwachting de helden uit het verleden te ontmoeten, is het laatste waar je naar wilt kijken de lucht. Maar daar kun je het prachtige noorderlicht zien, dat niet verdwijnt, want in Sovngarde is er geen verandering in de tijd van de dag. Afhankelijk van de locatie van het personage, zul je dat doen observeer verschillende bizarre patronen zeldzaam natuurverschijnsel.
arctische flora
De kunstenaars besteedden speciale aandacht aan vegetatie. Nogmaals, wie geeft er om bloemen als een boze draak vraagt om een voorproefje van krachtig staal!
De sfeer van Sovngarde wordt echter juist daardoor echt magisch heldere noordelijke vegetatie, dat een van de belangrijkste details van het landschap is geworden.
geen dieren
Veteranen van Skyrim weten dat Dieren horen niet thuis in Sovngarde. Ze worden door Hircine verwelkomd in zijn gangen, dus de leider van de metgezellen, Kodlak Whitemane, wilde geen weerwolf blijven.
Een oplettende speler zal merken dat de overlevering volledig wordt nageleefd, er zijn zelfs geen spinnen en vogels, waarvoor de ontwikkelaars moeten worden geprezen. Je moet echter nog steeds één beest ontmoeten, en dit is verre van de schattigste draak ter wereld.
Shors persoonlijkheid
Shor is een zeer gerespecteerde en welwillende Aedra, god van de onderwereld. Als je door Sovngarde reist, zul je dat kunnen meer informatie over Shore, vecht met zijn schildknaap en waardeer de locatie.
Je kunt natuurlijk in de geschiedenis duiken, onthoud dat deze held in termen van kracht is vergelijkbaar met Akatosh zelf, maar de god van de doden is een mysterieus persoon en laat bijna nooit zijn uiterlijk zien. Hij nam deel aan de oprichting van Nirn en Mundus, deed tijdens zijn leven veel goeds en stierf heldhaftig in de strijd, net als andere inwoners van Sovngarde.
Dierlijke totems
Er zijn inderdaad geen dieren of hun geesten in Sovngarde. Maar de hele locatie is doordrenkt van een zekere symboliek en liefde voor onze kleinere broers. Vaak staat er een bordje op vossen - het totemdier van Shor.
Ook overal zie je vogelmotieven, beeldjes, beelden, veren. Dit heeft waarschijnlijk te maken met Shor's persoonlijke leven, want de havik is het symbool van zijn vrouw, Kynareth.
Het verleden doet er niet toe
En volgens welk principe komen helden Sovngarde binnen? Overtuigingen zeggen dat Shor goede en slechte daden niet afweegt, hij is alleen geïnteresseerd in hoe iemand de dood heeft ontmoet.
Aan de andere kant roept de god van de onderwereld niet degenen tot zich die tijdens zijn leven de aanbidding van hem hebben afgewezen. Dit is echter geen groot probleem, aangezien de geest van de overledene de eeuwigheid kan doorbrengen in de zalen van een andere goddie hij meer vereerde dan anderen. Natuurlijk zijn al deze beperkingen niet van toepassing op de Dragonborn, dus we kunnen gemakkelijk naar Sovngarde op zoek gaan.
Hemel van Sovngarde
Wanneer de hoofdpersoon vaardigheidspunten uitdeelt, verschijnen er grappige sterrenbeelden in zijn ogen, gekleed in karakteristieke afbeeldingen. Dit is niet alleen een gril van de ontwikkelaars en een mooie visualisatie voor het vermaak van gamers. Al deze sterrenstelsels bestaan echt en ze bevinden zich in de lucht van Sovngarde.
Natuurlijk, als je een taak voltooit, is alles eromheen bedekt met mist, maar de kreet "heldere lucht” zal helpen begrijpen dat elk element van het spel deel uitmaakt van een groter verhaal. En in zijn betekenis overtreft het waarschijnlijk niet alleen de plot, maar zelfs het feit van de verschijning van de Dragonborn.
bewegende standbeelden
Aangekomen in Sovngarde, zult u zeker verschillende standbeelden opmerken die tegenover de hoofdpersoon staan. Het lijkt erop dat het een merkwaardig landschap is, waar je snel langs moet rennen om dichter bij de zoektocht te komen.
Hier gaat mystiek echter aan - standbeelden zullen naar je kijken, ongeacht de locatie van het personage. Je hoeft je alleen maar af te wenden en figuren die op drakenpriesters lijken, zullen je onmiddellijk weer met hun blik doorboren.
Verwijzing naar dromen
Vergeet niet dat Skyrim, hoewel fantasie, voor een groot deel, maar is De Scandinavische mythologie heeft ook een stempel gedrukt op het spel. Het is duidelijk dat alle namen zijn veranderd, niet-bestaande namen zijn uitgevonden, maar de auteurs wilden de plot echt geloofwaardiger maken.
Het woord Sovngarde is vrij eenvoudig te vertalen door het in 2 delen op te splitsen (sovn - slaap, bewaker - plaats). Het blijkt zoiets als een "slaapplaats", wat erg symbolisch is als we het hebben over het hiernamaals. De auteurs hebben in ieder geval niet het woord van het plafond gehaald, maar het onderwerp echt uitgewerkt, wat erg prettig is.
Nords en Atmorans
Shor rekruteert niet onder al degenen die stierven met wapens in hun handen. Gods gunst kan worden opgeëist alleen Nords en Atmorans - een oud multinationaal ras.
Alle anderen zullen in de gunst moeten komen bij andere Daedra en Aedra die klaar staan om hun aanbidders na de dood te beschermen.
leven detectie
Dit is verre van de meest ingenieuze spreuk in het spel. Elk personage kan het beheersen, ongeacht ras, als je je windingen een beetje belast. De enige vraag is, waarom proberen leven in Sovngarde te vinden?
Beschouw het als amusemyont, vooral omdat de resultaten zelfs een ervaren krijger kunnen verrassen. Laten we niet bederven probeer dit probleem zelf op te lossen.
Dragonborn schaarste
Er zijn veel verschillende helden in Sovngarde, veel bekende gezichten en gewoon beroemdheden waarover fans van de "rollen" in boeken lezen. En hier slechts twee drakengeborenen: jij en een ander naamloos type. Het is onwaarschijnlijk dat een gewone speler hier aandacht aan zal besteden, want er zijn veel interessante dingen in de buurt, waarom op zoek naar bloedbroeders?
U vraagt zich misschien af: Hebben slechts twee drakengeborenen Sovngarde bereikt in zoveel eeuwen?? Stel dat ze niet allemaal konden opscheppen over de gewenste raciale verwantschap, maar het is nog steeds erg klein!
Het lijkt erop dat er onder de Dragonborn alleen lafaards waren die niet wilden sterven in de strijd, Daedra-aanbidders en shor-haters. Misschien verbergt de geschiedenis van Skyrim iets voor ons., maar hoogstwaarschijnlijk hadden de ontwikkelaars gewoon niet gerekend op zo'n bijtend publiek.
muur van woorden
Dragon screams - het pad naar de kracht van onze held. Er is enorm veel informatie op internet over hoe je elk woord van macht kunt vinden, en Sovngarde heeft ook zo'n muur. Helaas wordt het stevig geblokkeerd door een blokkade en we kunnen ons niet eens voorstellen wat erachter verborgen zit.
Er is echter ook een leuke bonus. Een van Shor's thanes, Tsun, zal ons leren de held van de zalen om hulp te roepen na het gevecht met Alduin.
Side quests
Het doden van Alduin is verre van heel Skyrim. Als je Sovngarde volledig wilt verkennen, moet je dat zeker doen ging door de hele omgeving en volbracht alle missies.
Deze kleine locatie zit boordevol kennis en zelfs als je niet alles begrijpt, verlaat het gevoel van de aanwezigheid van iets groots de speler niet tijdens de reis.
Skyrim spreekt tot de verbeelding van spelers met zijn verborgen locaties, mysteries en geheimen. Als je jezelf als een echte fan beschouwt, dan moet je dat gewoon doen kies je ideale partner volgens je sterrenbeeld of versla alle moeilijkste bazen.