Vernietigd, oftewel de magische toren in Baldur's Gate 3 – een magische structuur beschermd door torentjes in Onderdonker, die toebehoort aan Lenora en Irra. Tijdens de passage moet je verschillende raadsels oplossen en de bewaker van de Magische Toren genaamd Bernard ontmoeten - dit zal je helpen meer te weten te komen over de vermiste eigenaar, de priesteres van Mystra. In het gebouw vind je de ingrediënten die nodig zijn voor de zoektocht "Help Maretak bij het onderzoek naar de parasiet", evenals schatten, ongebruikelijke en zeldzame uitrustingsstukken.
De gids biedt een gedetailleerd overzicht van de Magische Toren in BG3 met alle geheimen: hoe je de lift activeert, naar de kelder gaat, waarom de knop en hendel nodig zijn. Lees verder om te leren hoe je de magische torentjes kunt uitschakelen, wat je Bernard moet antwoorden en hoe je de baas kunt verslaan, waarvoor je een oude sleutel nodig hebt.
Inhoud
- Hoe kom je bij de Magische (Vernietigde) Toren?
- Hoe torentjes in de verwoeste toren uit te schakelen
- Verken de binnenplaats van de Magische Toren
- Hoe activeer je de lift in de verwoeste toren in Baldur's Gate 3
- Onderhandel of vermoord Bernard in BG 3
- Hoe kom je bij de kelder van de Geruïneerde Toren?
- Waarom is er een knop in de Magische Toren in Baldur's Gate 3
Hoe kom je bij de Magische (Vernietigde) Toren?
De verwoeste toren bevindt zich in het zuidwesten Onderdonker, deze locatie is beschikbaar in het eerste en tweede bedrijf. Het verkennen van het gebouw is optioneel en u kunt hier op elk moment terugkeren. Binnenin vind je verschillende nuttige items en leer je het verhaal van de eigenaar Lenore kennen.
Om bij de Magische Toren te komen, vanaf de teleporter "Oever" ga de trap op naar het zuiden. Spring dan de weg op en ga bij de splitsing naar het westen, waarna je bij de poort staat die naar de binnenplaats leidt.
Als je dichterbij komt, zie je turquoise stralen die naar de personages wijzen en de aanvalsrichting aangeven magische wapens. Om verder naar de toren te gaan en er ongehinderd langs te bewegen, zul je te maken krijgen met de beveiligingsgeweren.
Hoe torentjes in de verwoeste toren uit te schakelen
De ingang van de Magische Toren wordt beschermd door magische torentjes, die zich automatisch op de helden richten en ze vanaf een lange afstand aanvallen. Alle torentjes worden uitgeschakeld wanneer de lift wordt geactiveerd, maar je moet er nog steeds naartoe. Er zijn verschillende manieren om met wapens in de tuin om te gaan:
- Om te vernietigen ze veroorzaken directe schade.
- Tijdelijk deactiverenmet behulp van anti-magische bloemen.
- negeren en ren met één personage naar het gewenste punt.
Voor elk van de geselecteerde methoden raden we aan om te gebruiken loopmodus, gebruikt bij het passeren van raadsels en tijdvallen. Vervolgens zullen we u in meer detail vertellen hoe u de torentjes in de toren kunt uitschakelen.
Volledige vernietiging
Magische wapens hebben de volgende eigenschappen:
- Ze zijn immuun voor necrotische, paranormale vermogens en vergiften;
- Ontvang slechts de helft van de snij-, doorsteek- en brandschade;
- Verlies twee keer zoveel gezondheid door bliksem;
- Neutraal voor verpletterende en stralingsschade, van donder en zuur.
Slechts 10 schade-eenheden of meer kunnen de mystieke toren raken, anders wordt de HP van de structuur niet weggenomen.
Verstop je achter hoge rotsen, val de torentjes aan en ga terug naar de schuilplaatsen. Gebruik het type schade in overeenstemming met de samenstelling van het team, maar de meest effectieve spreuken zijn:
- "Schokaanraking"
- "Magische Pijl"
- "Bliksemademhaling"
- "Chromatische bal".
Spreuken van niveau 3 zijn niet in de lijst opgenomen omdat het niet de moeite waard is om hun spell-slots aan magische kanonnen te besteden.
Deactivering door sussurbloemen
Gebruik een actie "Gooien", selecteer sussurbloemen en gooi ze van een afstand naar de bouwwerken, waarna ze niet meer werken. Je kunt anti-magische planten verzamelen "Sussur-bomen", gelegen ten noorden van de toren.
Waar sussur-bloemen te vinden zijn
- Je ziet de eerste bloem aan de westkant van de enorme tak.
- Je vindt de tweede plant dichter bij het midden van de boom.
- De derde bloeiwijze bevindt zich onder de vorige, vlakbij de grond.
- De vierde bloem groeit dichter bij de noordelijke ingang van de locatie.
Het pad verderop gebruikt schuilplaatsen
Omdat de torentjes in de Magische Toren nog steeds worden uitgeschakeld nadat de lift is geactiveerd, kun je onmiddellijk met een van de personages of met het hele team naar het gewenste punt rennen, waarbij je de structuren negeert.
Om bij de lift te komen, ga je rond de binnenplaats met de klok mee pijl en verstop je vanaf het eerste torentje achter een hoge steen. Vergeet niet actie te gebruiken "Rukken" en ren dan naar de opkomst van stenen.
Verstop je achter de beelden van het tweede kanon op de hoofdtrap en je bevindt je bij de hoofdingang.
Met een vergelijkbare methode kun je langs structuren passeren tegen de klok in pijlen totdat je enorme paddenstoelen ziet aan de westkant van het gebouw.
Verken de binnenplaats van de Magische Toren
In het zuidoosten van de binnenplaats van de Ruined Tower vind je een tafel met drie bronzen blokken en een 'Brief aan Irra'. Er zal een gesloten zware kist in de buurt zijn (KS - 15), bevattende:
- Skybreaker (lichte werphamer met zuur, verpletterende schade en de vaardigheid “Burning Punishment”, waarmee je extra brandschade kunt aanrichten en de vijand in brand kunt steken).
- Zilverbaar ×2.
Ten westen van de kleine trap vind je een schat - graaf deze op schop en krijg:
- Scroll naar "Blizzard"
- Zware kruisboog.
- Goud ×95.
Hoe activeer je de lift in de verwoeste toren in Baldur's Gate 3
Je moet helemaal onderaan de toren gaan langs de paddenstoelen die aan de muur groeien, de sussurbloem oppakken, de gesloten deur passeren en de plant in de generator plaatsen. Helden zullen nuttig zijn om het pad te overwinnen:
- Van hoog vingervlugheid of gebruik de spreuk 'Magische hand' om de deur te openen die naar de kamer met de lift leidt;
- Met grote kracht voor lange sprongen, de vaardigheid of het drankje ‘Smooth Fall’, de scroll ‘Vlucht’. Dat laatste kun je oppikken van een drow-lijk als je vanaf de ingang van de torenbinnenplaats de weg naar het noordoosten volgt.
Springen op gigantische paddestoel onder het balkon op de zuidoosthoek van het gebouw en ga verder naar beneden tot je de grond bereikt.
Volg diep de binnenplaats op, waar je zeker zult oppikken sussur bloem - Zonder dit is het niet mogelijk om de lift in de Magische Toren te lanceren.
Mocht het niet lukken breek de deur naar de begane grond (KS - 15), kun je de "Magische Hand" gebruiken en deze doorsturen gat in de muur om aan de andere kant te openen.
Verken de vloer, die alleen ingrediënten voor alchemie bevat. Dan zul je het zien генератор energie, communiceer ermee en plaats de sussurbloem erin.
Hierna stoppen de magische torentjes met werken en gaan de lampen in de Magische Toren branden.
Beklim de trap en je ziet een vergulde kist met een ketting op tafel staan Onopgeloste mysteries (voegt de spreuk Detecteer Gedachten toe). Keer terug naar de rest van het gezelschap met behulp van de lift in de Ruined Tower in Baldur's Gate 3.
Verken de verdiepingen van de Magische Toren lees alle boekenAls je gevechten wilt vermijden, kies dan voor een vreedzame dialoog met de baas bovenaan de toren en verkrijg tegelijkertijd bijna alle items.
Je komt bewaker Bernard tegen 3e verdieping gebouwen, langs de weg die u tegenkomt Kapotte mechanismen - alchemistisch een hulpbron voor het maken van een Elixir of Lightning Resistance, wat handig zal zijn in het baasgevecht.
Ga vanaf de laagste beschikbare verdieping naar boven -1e verdiepingwaar je het vindt De taal van de waanzin и Timmascus-sporen voor de baan "Help Maretak bij het onderzoek naar de parasiet".
Lezen "Oud boek", waarmee je de “Guiding Light” -ring kunt krijgen in dialoog met de baas. Je zult geen belangrijke items meer in de kamer vinden.
Op het noordbalkon 1 verdiepingen merk zeer nuttig op "de meest gewone kist" met een gewicht van 20 eenheden. Plaats er een voorwerp in, waarna het tijdelijk verandert in een schaal of bestek en in gewicht afneemt. Wanneer u het item terugzet, keert het terug naar de vorige staat.
De schatkist bevat:
- Haard lichte bom.
- Goudstaaf.
- Scrolls “Magic Armor” en “Bescherming tegen Kwaad en Goed.”
- Laarzen "Mystra's Grace" (geef de spreuk "Smooth Fall").
Bij de uitgang vanaf het balkon leest u "De opkomst van het kwade", maar het gebruik van de zin vanaf daar zal leiden tot een gevecht met de torenwachter.
Omhoog klimmen 2 vloer en in de zuidoosthoek vind je "Afdaling in de duisternis"Met een zin uit het boek kun je een vreedzame interactie met de baas beginnen. De nabijgelegen 'Brief van Amarita' zal enige informatie geven over het verleden van de minnares van de toren.
Haal het uit de kast in de buurt Gegraveerde Githyanki-schijf met informatie over Orpheus die hij kan ontcijferen Lazel.
In de zuidoosthoek nabij de lift treft u "Gescheurd papier"Als je het leest, ontgrendel je een nieuwe vreedzame interactie met de bewaker Bernard. Er ligt een boek in de buurt "De nauwgezette kunst van Thirsu-cijfers", wat zal helpen om te lezen Lazel.
In de kist bij de kapotte knop in de noordoostelijke hoek van de 2e verdieping pak je het op Ring "Vriend van de Tovenaar", wat +1 geeft aan de vaardigheden Magie en Religie.
Onderhandel of vermoord Bernard in BG 3
Op de hoogste verdieping wacht de Guardian of the Enchanted Tower, baas Bernard in Baldur's Gate 3. Het is niet nodig om met hem te vechten, dit is een optionele beslissing die afhangt van het karakter van de held die wordt gespeeld. Als je de nodige boeken hebt gelezen, ontvang je op een vreedzaam pad allemaal dezelfde items, met uitzondering van wapens van de baas en van vier robots in de buurt. Bovendien kunt u door een gesprek met Bernard iets meer te weten komen over de eigenaar van de toren.
voorbij komen
Wanneer u de dialoog start en slaagt in de geschiedeniscontrole, leert u dat de zin door de robot wordt gesproken "Wat is dit? Het geluid van voetstappen of de doorn van een slang? / Misschien is dit een gemene, gemene vijand? ontleend aan het oude toneelstuk "Dark Paths".
Als je het gewenste boek 'Descent into Darkness' hebt gelezen, dan met de zin ‘Of een vriend? Bent u gekomen om de benauwde schemering te verdrijven?” je kunt het gesprek voortzetten met Bernard, die het personage als zijn meester zal beschouwen. Anders zullen alle andere opties tot een gevecht leiden:
- "Ga uit mijn weg. Ik kan niet tegen raadsels."
- "Ik ben een vriend. Ik kom in vrede."
- “Ik beschouw mezelf niet bijzonder gemeen of gemeen, maar ik ben absoluut een vijand.”
- 'Val aan terwijl hij op antwoord wacht.'
Als je antwoordde met een zin uit het stuk, gaat de dialoog verder:
- “Waar haal je geloof vandaan? Hoe kom ik achter de waarheid? / Hoe kan ik mezelf uit de duisternis laten zien?” – de robot plaatst de “Guiding Light”-ring op de tafel. Voor de replica moet je het “Oude Boek” lezen.
- "Het licht leeft in elk wezen op aarde, / Dat noemt zijn lichaam een gevangenis" - het gevecht met de baas zal beginnen, als het wordt verkend.
- "Wat voor soort plek is het?" en wie ben jij?" - Bernard wil niets vertellen.
- "Vertrekken" - u kunt terugkeren naar de bewaker en het gesprek hervatten.
- “Ik ben bang dat ik verpletterd zal worden door de stilte... / Ik ben zo eenzaam! Laat mij alstublieft uw hand een tijdje vasthouden.’ – de interactie zal doorgaan. Beschikbaar door onderzoek te doen naar 'Gescheurd papier'.
Bij de laatste keuze zal Bernard een knuffel aanbieden, waardoor je zult leren dat de eigenaar van de toren kort is.
- "Ja, misschien", zal de bewaker de held omhelzen en hem aanspreken met Lenore, een paar aardige zinnetjes zeggen.
- 'Nee bedankt,' Bernard zal de handen van het personage pakken en hem opvrolijken.
Als je de dialoog hebt afgerond, kijk dan op de tafel "Gerepareerd perkament" en praat opnieuw met de torenwachter.
Wanneer daarom wordt gevraagd, geeft de bewaker je een drankje van grotere genezing: 'Ik heb alleen nog maar blanco leitjes van je. Het laatste geschenk, een gedachteloos geschenk – maar het mijne.”.
Dood in een eerlijk gevecht
Als je besluit Bernard te doden, ontvang je aan het einde van het gevecht bovendien zijn hellebaard "Light of Creation" en een sleutel. De torenwachter heeft een aantal functies die belangrijk zijn om te weten, dus we zullen enkele tips delen:
- Denk bij het behandelen van schade na stabiliteit baas: tot snijdende, doordringende, verpletterende schade, tot brand, bliksem, gif en psychische aanvallen.
- Ga niet dichtbij staan naar Bernard, omdat hij op korte afstand het sterkst is. Ten eerste zal de baas met de vaardigheid ‘Aura of Static Damage’ een groot aantal HP wegnemen van helden in de buurt. Ten tweede kan de bewaker met deze vaardigheid een multi-aanval uitvoeren met een schade van ongeveer 40 eenheden.
- In de hoeken van de baas zie je er 4 Geanimeerd pantser, onder de weerstanden hebben ze alleen mentale en vergiftigende weerstanden, dus ze zullen geen groot probleem vormen.
- je kunt gebruiken bescherming tegen bliksemom de schade door baasaanvallen te verminderen: elixers van veerkracht.
- Vergeet niet dat Bernard burst-aanvallen heeft, dus als je te dichtbij komt, gebruik dan de actie "Toevluchtsoord".
Nadat de baas sterft, ontvang je:
- Licht van de schepping (helebaard met twee handen met extra bereik; snijdende, necrotische en bliksemschade; heeft een kans om de eigenaar te verdoven als hij geen constructie is).
- Antieke sleutel.
- Grotere genezingsdrank.
- Ring "Leidinglicht".
Waar wordt de oude sleutel van Bernard voor gebruikt?
De Ancient Key in Baldur's Gate 3 is beschikbaar wanneer Bernard sterft en de hoofddeur van de Ruined Tower opent. Als je het in dit stadium nog niet hebt geopend, zal het item nuttig zijn, maar de ingang kan ook worden gehackt met behulp van tools (KS - 15) of open met de hendel aan de andere kant. Anders is de sleutel nutteloos.
Hoe kom je bij de kelder van de Geruïneerde Toren?
Je kunt op een van de volgende manieren naar de torenkelder in Baldur's Gate 3 gaan:
- Doe de ring om "Leidend licht" en op het liftplatform zie je een knop verschijnen, waarvan de interactie rechtstreeks naar de kelder leidt. Als je de baas niet hebt vermoord, vergeet dan niet de ring van de tafel te pakken nadat je de benodigde regel hebt uitgesproken.
- ивируйте hefboom bij de kast, bereikbaar na het passeren van de cheque, waarna je via een andere weg de kelder kunt bereiken.
Naast een paar leesboeken en spreukenrollen vind je in de kamer verschillende unieke items. Let op hun beschrijving als je meer wilt weten over de geschiedenis van Irre en Lenore, de eigenaren van de toren:
- Ring "Vonkenscherm" uit een vergulde kist (verleent de eigenaar weerstand tegen bliksemschade).
- Liggend bij de tafel Staf van mystieke zegen (knuppelende en necrotische schade, de Blessing-spreuk en de Knock Down-actie, het passieve vermogen van de Mystra Blessing met een bonus voor tests en aanvalsrollen).
Waarom zit er een hendel in de verwoeste toren?
Aan de zuidmuur van de bovenste verdieping passeert u een proeve van bekwaamheid (DC - 18) een van de teamleden en let op hefboom.
Gebruik de hendel in de Geruïneerde Toren om de metalen deur te openen die naar de kelder leidt. Deze vind je op de benedenverdieping waar de lift werd geactiveerd.
Waarom is er een knop in de Magische Toren in Baldur's Gate 3
De knop in de Geruïneerde Toren op de tweede verdieping (X: -29; Y: -272) wordt geactiveerd als er hondenhalsband met runeninscripties, die verborgen zijn op het graf (X: 40; Y: 210) aan de andere oever ten noorden van het gebouw.
Hoe ga je naar Afschuwelijke holte ten westen van de “Sussur Tree”, wees voorzichtig, want niet ver van het graf zal een serieuze vijand uit het graf springen, Baas Buley. De vijand kan een enorme hoeveelheid schade aanrichten, dus probeer bij hem uit de buurt te blijven en houd personages niet op een hoop. De volgende items vallen uit het monster:
- Schep.
- Emmer.
- Bot.
- Bloedzuigerkleding (stoffen pantser, bij schade ontvangt de eigenaar een +1 bonus om aan te vallen met contactwapens).
Graaf voor het graf een stapel op met een kist met daarin:
- Heliotroop.
- Een rot stuk Durinbold-kaas.
- Elixer van brandwerendheid.
Interactie met grafsteen Mirna's honden en kiezen "Graaf een graf"om het gewenste artikel te bereiken en op te halen.
Keer terug naar de toren, rust uit "Hondenhalsband" op het personage en druk op de knop, waarna je eenmalig een rauwe biefstuk ontvangt. Als je een item op de verkeerde held plaatst, zal hij melden dat de halsband is ‘geschud’.
Lees verder:We hopen dat ons artikel heeft geholpen bij het oplossen van alle raadsels in de Ruined Tower in Baldurs Gate 3. Als je vragen hebt, schrijf ze dan naar opmerkingen, — de auteur of andere spelers zullen proberen te helpen. In het overeenkomstige gedeelte van de site kunt u ook kennismaken met anderen Baldur's Gate 3-gidsen.