De Britse "alfach" wordt gestuurd om willekeurig te veroveren, wat niet alleen ongebruikelijk bleek te zijn qua uiterlijk, maar ook qua parameters.
Hallo tankers! Met jou Wotpack en een review van de nieuwe Britse premium zware tank Charlemagne in World of Tanks. Laten we eens kijken naar de kenmerken en evalueren wat de ontwikkelaars hebben bedacht.
geschiedenis
Dit apparaat is ontwikkeld in 1958. Het moest een middelgrote tank worden met een groot terreinvermogen op verschillende grondsoorten, wat mogelijk had moeten worden gemaakt door zijn kleine afmetingen en hoge stuwkracht-gewichtsverhouding. Wat de bescherming betreft, waren ze van plan een gegoten toren en een romp in de vorm van een "snoekneus" te maken om het afketsen te vergroten. Er werd een krachtig kanon voorbereid voor installatie, maar met middelmatige stabilisatie en lage projectielsnelheid.
Laten we nu teruggaan naar het spel en kijken hoe dit project in WoT is geïmplementeerd.
TTX Karel de Grote
Vuurkracht
Ter beschikking van de nieuwe streng van 120 mm staat een pistool met een grote eenmalige schade 440 eenheden. Pantserpenetratie door het standaard pantserdoordringende projectiel is niet slecht 220 mm, maar op goud 270 mm. Maar het meest deprimerende is dat de terugverdientijd voor de alfa erg lang was opladen 15,34 sec. Alleen langer VK 75.01(K), maar het heeft ook een hogere alfa. Tegelijkertijd, Object 252U Defender и 50TP-prototype dezelfde eenmalige schade, maar het herladen gaat nog steeds sneller. Daarom heeft Karel de Grote een van de laagste PDM onder premium strengen 1721 eenheden.
Mengtijd 3,07 sec., zoals de "Defender" en de finale nauwkeurigheid 0,42 komen ze ook overeen. Van de positieve aspecten zijn de Britten comfortabel elevatie hoeken -10/+15 en redelijk goed voor een heavy toren traverse snelheid 33,38 graden/sec.
Vitaliteit
Veiligheidsmarge standaard 1500 stuks. Het pantser van de koepel en de romp is extreem zwak, als de VLD nog steeds iets in de top van de lijst afketst, dan in de rest van de projecties - ik wil niet doorboren, zoals ze zeggen. Daarom is tanken duidelijk niets voor hem. De geschutsmantel beslaat een groot deel van de koepel in de frontale projectie, maar het is heel goed mogelijk om de koepel daarheen te richten.
Mobiliteit en intelligentie
Zo kwamen we bij het hoogtepunt van deze auto. Door de kleine gewicht 45 ton (hij is de lichtste onder de strengen) en hoog vermogensdichtheid 18 pk / t kan het snel ontwikkelen top snelheid 42 km/u. Maar hij schittert niet met manoeuvreerbaarheid, chassis zwenksnelheid 27,12 graden/sec.
Onder de strengen heeft hij een goede vermomming stilstaand 7,07% (hoewel zelfs in deze parameter "Defender" hem omzeilt). Straal bekijken 380 meter, wat het gemiddelde is voor een niveau 8 TT.
Resultaten van
Op de eerste indruk van Karel de Grote "heel niet erg". Naast mobiliteit en alfa boeit niets anders, hoewel er nog steeds een zogenaamd afketsend pantser vooraan zit. Maar het herladen duurt catastrofaal lang, volgens de DPM zullen de meeste klasgenoten en zelfs sommige ST's het dichtbij oplossen. Tegelijkertijd moet hij bang zijn voor toenadering, omdat hij bij een aanrijding door andere TT's altijd in een verliezende positie zal verkeren.
Tegelijkertijd zal hij duidelijk verliezen in een face-to-face duel met de premium "Pole" of "raad" Ob. 252U. Zelfs Somua SM zal zijn trommel sneller ontladen en tijd hebben om in dekking te rollen voordat Karel de Grote herlaadt.