Vind de ontbrekende lading binnen Baldur's Gate 3 is een zijmissie in de Back Road, Act I. Tijdens deze zoektocht krijgt het team de kans om een verdacht gesloten kist te onderzoeken. Neem het zelf of laat het over aan de oorspronkelijke eigenaren, open en plunder de inhoud of stuur het intact naar zijn bestemming: dit zijn de belangrijkste dilemma's waarmee je in dit verhaal te maken zult krijgen. Niet alleen het leven van sommige NPC's hangt af van de keuze, maar ook van de beloning.
In de walkthrough analyseren we de zoektocht Vind de ontbrekende lading in Baldur's Gate 3. Laten we eens kijken naar de belangrijkste manieren om deze te voltooien en de ontvangen prijzen.
Inhoud
Hoe de zoektocht te starten Vind de ontbrekende lading in Baldur's Gate 3
Om met de taak te beginnen, inspecteer je de geplunderde caravan op de Vozkhozhaya Road-locatie, waar een stel halfdode hyena's rondslingeren. Vind de caravan op basis van de schermafbeelding van de kaart en beslis wat je met de lijdende hyena gaat doen in het filmpje dat begint zodra je aankomt. Het is beter om haar te vermoorden, omdat... dit is een potentiële vijand. Na deze geforceerde dialoog ga je de strijd aan met de hyena's die in monsters veranderen. Nadat je de vijanden hebt vernietigd, onderzoek je het lijk van de dode karavaanchauffeur en vind je een brief Bestelling verzenden. Het vertelt over een bepaalde kist, waarvan de opening met de dood dreigt. Dit is het vroegste activeringspunt voor de zoektocht.
Je kunt de karavaan negeren en gewoon naar de grot rennen die wordt aangegeven in de schermafbeelding in het volgende gedeelte. De zoektocht begint zodra je een gevecht aangaat in de grot, ongeacht of deze is ingenomen Bestelling verzenden.
Hoe de ontbrekende lading te vinden in Baldur's Gate 3
In dit hoofdstuk geven we een complete walkthrough met de analyse van scenario's met betrekking tot de vermiste lading.
Zoek naar overlevenden van de aanval op de karavaan
Ga naar de grot ten noorden van de kapotte karavaan. Het is het beste om haar te benaderen vanaf de kant die wordt aangegeven in de schermafbeelding om een belangrijke dialoog met de gnoll-krijgsheer te garanderen. Dit laatste zal enorm helpen in het komende gevecht.
Help de overlevenden die vastzitten
Bij de grot is een gevecht met de gnolls onvermijdelijk, die 2 arme mensen naar binnen hebben gedreven. Het is belangrijk om het gevecht te beginnen door de grot vanaf de rechterkant te benaderen (zie de schermafbeelding in het vorige gedeelte). In dit geval zal de gnoll-krijgsheer Flind het initiatief nemen en zal ze aan het begin van het gevecht naar de partijleider kunnen rennen en een dialoog kunnen beginnen.
- Doorzoek haar geest naar de bron van de Stem.
- Illithid: "Je bent één roedel met haar! Beveel haar om de rest van de gnolls te verslinden ”(Moeilijkheidsklasse - 2).
Als je de cheque doorstaat, zal Flind tot het einde van het gevecht tegen de gnolls vechten en een bondgenoot worden. De check is heel simpel en geeft 275 experience. Versla de vijanden, waarna de 2e dialoog met Flind begint. Hier moet je zijn lot beslissen:
- "Neem haar hersens over en beveel haar om ... zichzelf te eten." Dit is een moeilijke test in 2 fasen (Moeilijkheid - 10, 20). Flind zal zonder slag of stoot sterven en het zal mogelijk zijn om haar wapen Broken Flail te plunderen.
- "Zet haar mentaal onder druk om te vertrekken" (Moeilijkheidsgraad - 10). Ze zal zonder slag of stoot wegrennen, maar dan krijg je geen dorsvlegel.
- Verbreek de link en vecht.
Nadat je het lot van Flind hebt bepaald, kijk je rond in de grot om de overlevenden te helpen.
Praat met overlevende
De dialoog met het Rugan-personage start automatisch, vrijwel onmiddellijk na het gevecht, maar alleen als hij het gevecht overleeft. In dit gesprek kun je het verhaal in ten minste 2 richtingen uitbreiden: in het eerste geval overleeft Rugan en krijgen de helden de kist, en in het tweede geval sterft hij, maar de helden krijgen nog steeds de kist. Beschikbare opties:
- Slaag niet voor de test, maar claim een kist. Het is duidelijk dat deze aanpak zal eindigen met een gevecht met de personages Rugan en Ollie.
- Intimidatie: selecteer de replica "Ik neem de lading voor mezelf" en anderen. Dit is een test in 2 fasen (Moeilijkheidsgraad - vanaf 15).
- Bied aan om mee te gaan Rugan. Hiervoor zal hij het vertellen taverne wachtwoord. Vraag hem dan wat er in de kist zit. Als de geschiedenistest werkt (kies Laezel), selecteer vervolgens "Je komt uit de Zhentarim. Het zijn dus niet zomaar snuisterijen.” Er verschijnt een Persuasion-check (moeilijkheidsgraad - 15) en nadat hij de dobbelsteen met succes heeft gegooid, dwingt hij Rugan om de kist op te geven en zich zonder slag of stoot terug te trekken.
Merk op dat als Rugan sterft, de boogschutter Ollie niets waardevols zal zeggen, en dat hij zich niets van de lading zal aantrekken. Als je bovendien de spreuk 'Praat met de doden' op het lijk van Rugan gebruikt (je kunt het samen met het artefact in de donkere crypte krijgen, waar je elkaar zult ontmoeten verdord of als je opengaat necromantie van Thay), kunt u het wachtwoord onmiddellijk achterhalen en hoeft u geen controles te doorlopen.
Waar vind je het Zhentarim-heiligdom
Vanaf dit punt kun je het verhaal in de volgende richtingen ontvouwen:
- open kist, maar dan krijg je er geen beloning voor in het Zhentarim-kamp.
- Niet open doen, doe in je inventaris en ga naar het Zhentarim Camp in Waukeen's Refuge om te ruilen voor een beloning.
Laten we eerst het scenario analyseren van het overbrengen van vracht naar het Zhentarim-kamp zonder autopsie. Ga naar Waukeen's Lodge, naar het herberggebouw dat bezaaid is met kratten. Haal de barricades neer en ga naar binnen. Een filmpje begint met het personage Salazon, die zich voorbereidt om een vuurbal naar de helden te gooien. Wat gedaan kan worden:
- Zeg wachtwoord. Deze optie is beschikbaar als je deze eerder van Rugan hebt geleerd (zie hierboven hoe je het wachtwoord kunt achterhalen).
- Weet je het wachtwoord niet, probeer dan de verificatie door te geven gedachte detectie (Moeilijkheid - 11) en zoek het op deze manier uit. Deze optie helpt ook om een gevecht te voorkomen.
Nadat hij het wachtwoord heeft ontvangen, zal Salazon geven gegraveerde sleutel. Gebruik het in hetzelfde gebouw om te openen uitkomen in de ondergrondse schuilplaats De Zhentarim.
Op het eerste gezicht is er niemand beneden. Onderzoek het interieur voor een grote kast bij de muur en open het met de Engraved Key.
Bepaal wat je met de kist gaat doen
Eenmaal in de hoofdgrot van de schuilplaats, volg je het lineaire pad diep de diepte in totdat je een gescripte dialoog met Zaris tegenkomt. Ze zal je vragen om de intenties van de personages te verduidelijken, en in dit gesprek is er veel ruimte voor verificatie. In het kort wat er moet gebeuren:
- Probeer het nu Gedachte detectie (Moeilijkheid - 12). Selecteer na succes de regel "Ik zal u helpen de ontbrekende lading te vinden".
- Probeer het nu Behendigheid. Het resultaat en de complexiteitsklasse zijn hetzelfde.
Met succesvolle controles zal Zaris de helden zeker laten gaan en alle vallen ontwapenen. Praat in het kamp weer met haar. Afhankelijk van of Rugan nog leeft, zijn er verschillende scenario's mogelijk:
- Als Rugan dood is, kun je de waardevolle lading aan Zaris geven en een wapen krijgen. Kies in een gesprek met haar de regel "Mijn beslissing hangt af van wat er moet gebeuren", laat haar dan weten dat je bekend bent met Rugan en Ollie en dat ze dood zijn, en passeer dan de kist.
Als Rugan levend uit de rotzooi in de grot is gekomen, ontmoet hem dan in de schuilplaats in een niet benijdenswaardige positie. Hier is resultaat 2:
- Gebruik een Persuasion-check (moeilijkheidsgraad 15) en vraag Zaris om samen te werken, gehoorzaam dan en dood Rugan. Hiermee is de quest voltooid en zal Zaris je vragen om de kist naar Baldur's Gate te brengen.
- Weiger Rugan te doden en ga de strijd aan.
Ik moet zeggen dat de grot vol zit met vallen en explosieven: het zal buitengewoon moeilijk zijn om in dergelijke omstandigheden te vechten, vooral op een lage moeilijkheidsgraad. Selecteer replica's op basis van deze informatie.
Hoe de caravan veilig te openen
Wat gebeurt er als je de caravan veilig opent?
Kies een lockpicking-modus en slaag voor een behendigheidstest (moeilijkheidsgraad - 20).
Binnen zullen er enkele juwelen en een sleutelitem zijn - IJzeren flacon. Neem het en kijk om je heen. Geschikt voor studie Schaduwhart. Kies een magische cheque (moeilijkheidsgraad 10) om het item te inspecteren en er meer informatie over te krijgen. Selecteer "open deksel”, en de waarnemer verschijnt. Deze sterke vijand zal onmiddellijk de strijd aangaan met de ploeg, en voor het doden van hem kun je ervaring opdoen, maar niets meer. Dit monster laat geen coole items achter.
Hoe de Wachter te verslaan
De vijand is behoorlijk sterk, dus voor het gevecht is het beter om in het kamp te rusten en alle vaardigheidspunten te herstellen. Om de Observer met succes te doden, kun je het gevecht met hem niet slepen, omdat. zijn aanvallen zijn 1-hit, zelfs op een lage moeilijkheidsgraad. Probeer dichtbij hem te blijven en raak hem met de sterkste spreuken/trucs uit het arsenaal. Het monster beweegt vrij snel, dus het is logisch om binnenshuis met hem te vechten: kies de arena naar jouw smaak en open daar de kist. Sommige eerder opgeruimde ruïnes zijn voldoende.
onderscheiding
Als je de zoektocht "Find the Missing Cargo" voltooit in Baldur's Gate 3, krijg je de volgende eindbeloningen, afhankelijk van het gekozen scenario:
- Als Rugan dood is en de zending is geretourneerd, ontvangt u kruisboog "Harold".
- Als Rugan leeft maar sterft door toedoen van een held in de Zhentarim Underground, zal Zaris je geven 100 ervaring.
- Als de keuze viel op het openen van de kist en het gevecht met de waarnemer, dan ontvang je wat goud и waardevolle steenplus 150 ervaringspunten voor het vernietigen van het monster.
Lees verder:We hopen dat de doorgang van de neventaak Find the missing cargo binnenkomt Baldur's Gate 3 hielp om mogelijke ontwikkelingspaden te verduidelijken en de voorkeursroute te kiezen. Laat vragen over de passage van de zoektocht in opmerkingen naar artikel.
Mmm, ik denk dat ik alles heb gebroken)
Via de brug ging de kapotte onmiddellijk naar de Waukeen Shelter, in de schuilplaats sprak hij met Salazon als een personage dat gedachten kon detecteren, dus ik vertelde hem het wachtwoord en ontving de sleutel netjes, ging naar de schuilplaats. .
Daar zei Zaris aan de overkant van de afgrond dat ik net kwam handelen, ik slaagde voor de cheque en ze lieten me binnen.
Ik wilde eigenlijk de hele eerste grot met één vuurbal opblazen, maar ik zag er van af.
Zaris nam de taak op zich om naar vracht te zoeken en ging de gezichten van de gnolls breken.
Ik doodde alle gnolls, de mannen overleefden, er ontstond een dialoog met Rugan, ik vertelde hem dat ik van Zaris kwam, ik claimde de kist niet, ik liet het aan hen over, liet ze hem zelf dragen.
Waarna hij naar het asiel teleporteerde, met Zaris sprak, haar vertelde dat de jongens nog leefden, ze de lading hadden, ze snel zouden arriveren, ze bedankte haar, maar zei dat ze tot ze terugkwamen niet in loze woorden geloofde en dat er geen beloning zijn.
Ik rende terug naar de grot, deze trage hagedissen graven daar nog steeds en gaan nergens heen, ik rukte hun benen eruit en pakte de kist.
Ik ging uitzoeken welke opties Zaris zou hebben, en Zaris bedankte me voor het redden van haar volk, nam de kist niet van me af en gaf me een beloning...
Ik denk? of dat zou niet zo moeten zijn)
Als de gnoles Rugan hebben gedood, kun je de spreuk 'praat met de doden' gebruiken die wordt gegeven bij het artefact in de crypte waar je de Withered One ontmoet, of als je het eerste deel eerder hebt voltooid met het boek over necromantie in het verwoeste dorp. Dan kun je direct het wachtwoord van het lijk achterhalen en hoef je geen controles te doorlopen.
Bedankt voor de informatie, we hebben het artikel bijgewerkt!)
Je kunt de grot vanaf de andere kant betreden - blaas het vat op, hierdoor gaat een doorgang open. Vervolgens zijn er 2 vallen + een sprong naar de sluis, waar Rugan de gnolls bevecht. We naderen in het geheim de kist, openen hem en nemen hem (indien nodig). Wij regelen de onze zoals jij wilt (er is bovenaan een handig platform voor goochelaars en langeafstandsstrijders). Voor degenen die beneden zullen vechten, we verlaten stealth, we spreken met Rugan (je kunt een vergoeding vragen voor hulp of zeggen dat er een andere uitweg is uit de grot en ze meenemen). Na het gevecht zal Rugan je het wachtwoord voor elke keuze vertellen. De lading wordt niet gecontroleerd, zodat u veilig de zonsondergang tegemoet kunt rijden.
Je kunt de kist niet openen, maar pak hem op na het gevecht / de uitgang - lees de gedachten en kies 'Ik ben gestuurd voor de lading'.
Er is nog een optie. Hulp in de grot, iedereen zal in leven blijven, praten, nadat ze zeggen: Zarim zal een beloning geven voor redding, hij zal het wachtwoord noemen. Vervolgens laten we ze inslapen en terwijl ze slapen breken we de kist open en nemen we alles mee. Als we Zaris ontmoeten, bedankt ze voor het redden van mensen in de grot en geeft ze een beloning. Ze deelt ook mee dat ze de beloning hebben verloren, maar ze zal ze niet doden. Daarna kunt u in het dialoogvenster kiezen om te geven. Als we het artefact terugbrengen, begrijpt ze dat we de lading hebben geopend en dat iedereen er medelijden mee zal hebben, ook zij. Nadat het gevecht is begonnen.
Mensen hebben helemaal geen fantasie. Hoeveel ze over deze zoektocht schrijven - niemand schreef dat de ijzeren fles niet mag worden geopend, maar in de menigte vijanden moet worden gegooid en weg moet gaan, en dan de overlevende moet afmaken. Het voor de hand liggende! Het hielp me enorm toen een menigte githyanki me aanviel. Bovendien is het gewoon heel leuk om te zien hoe je vijanden elkaar verpletteren.