Een ploeg vormen binnen Zenloze Zone Nul - een deel van de gameplay, dat wordt beïnvloed door veel details, van de factie van de agenten tot de soorten hun elementen. Als veel karakters geschikt kunnen zijn om de startinhoud af te sluiten, en de synergie daartussen niet zo belangrijk lijkt, dan beginnen activiteiten op hoog niveau een doelbewuste benadering van de teamsamenstelling te vereisen.
In de gids zullen we kijken naar de principes van het bouwen van squadrons in Zenless Zone Zero: we zullen bekijken hoe we het beste team kunnen samenstellen om zelfs de moeilijkste inhoud van de Zero Cavern en Shiyu Defense te dekken. Daarnaast zullen we voorbeelden presenteren van effectieve groepen, niet alleen met legendarische helden, maar ook met epische/vrije karakters.
Hoe je een team samenstelt in Zenless Zone Zero
Er zijn vier belangrijke factoren die een primaire invloed hebben bij het samenstellen van teams in ZZZ: specialiteit karakters, hun attributen en behorend tot bepaalde factiesEn banbu - wezens die als metgezellen fungeren en een actieve positie in de groep innemen.
specialiteit
Elke held speelt een specifieke rol in de strijd, en zijn specialiteit, die ook kan worden aangeduid als 'klasse-affiliatie', heeft rechtstreeks invloed op het algehele gevechtspotentieel van de agent - het is ook van groot belang bij het samenstellen van de optimale groep. Er zijn in totaal 5 specialiteiten:
Aanval | Basis DPS-personages die zich richten op het aanrichten van schade. |
Intimidatie | Secundaire DPS-helden die gespecialiseerd zijn in Stun. Dit type debuff is van groot belang omdat vijanden die door Root worden getroffen meer schade zullen oplopen. |
Afwijking | Secundaire DPS-helden wiens vaardigheden gericht zijn op het accumuleren van een attribuutafwijking bij hun tegenstanders, waardoor een bepaald soort verzwakking ontstaat. Het belangrijkste kenmerk is een toename van de algehele schade door een specifiek element. |
Ondersteunen | Ondersteuning die de gevechtseffectiviteit van het team vergroot door versterkingen voor bondgenoten of verzwakking van tegenstanders. |
defensie | Tanks die gespecialiseerd zijn in tegenaanvallen en overlevingskansen. |
Een uitgebalanceerd team moet bestaan uit een primaire en secundaire DPS-agent, evenals elke eenheid met ondersteunende functies, of dit nu “Ondersteuning” of “Defensie” is. Desgewenst kan de aandacht worden geconcentreerd op het versterken van één geselecteerde hoofdschadedealer. In dit geval zal de ploeg al twee helden hebben met ondersteunende functies, hun belangrijkste taak is het vergroten van de gevechtskracht van de hypercarry.
Attribuut
Naast de specialiteit is het de moeite waard om de effecten van attribuutafwijkingen nader te bekijken, gepresenteerd in de vorm van elementen die onderhevig zijn aan de helden. Voor een beter begrip van de mechanismen kunnen we een analogie geven met de soorten schade Honkai: Starrail, evenals een bonusgevechtsactie die plaatsvindt op het moment dat de weerstand van de vijand wordt gebroken ("penetratie-effect"). Tijdens het gevecht verzamelt elk van de helden, wanneer ze actief vaardigheden gebruiken, een anomalie van de attributen van hun eigen element. Als gevolg hiervan brengt het de vijand in een staat van anomalie en voert het een krachtige aanval uit, of veroorzaakt het een negatief effect op de lange termijn.
Laat in het spel dwingt het spelen van inhoud op hoog niveau je om rekening te houden met de voorgestelde effecten van attribuutafwijkingen. Vooral als je te maken krijgt met grotere vijanden die zowel kwetsbaarheden als weerstanden hebben.
Van de belangrijke details in het kader van de vorming van een team is het vermeldenswaard dat attributen, zoals facties, verband houden met de extra vaardigheden van de personages, die beschikbaar komen als aan de volgende voorwaarde is voldaan: de aanwezigheid in het team van een andere agent met hetzelfde attribuut of van dezelfde factie. Tijdens het gevecht kan een extra vaardigheid extreem krachtige bonussen opleveren. Daarom wordt het niet aanbevolen om deze te negeren, vooral niet voor de belangrijkste schadedealer in de groep.
De Nekomiya Mana-vaardigheid biedt bijvoorbeeld een effect dat tot 2 keer kan worden gestapeld: de schade van de verbeterde speciale aanval wordt met 35% verhoogd na toepassing van het Onslaught-effect. Om de bonus actief te laten zijn, is het belangrijk dat er in de ploeg met de heldin een agent is van een fysiek element of van de factie "A Confounding Conundrum Hares".
Fractie
Facties zijn onderverdeeld in vele actieve groepen die actief zijn in het in-game universum. Een combinatie van twee of meer personages die bij dezelfde factie horen, ontgrendelt een extra vaardigheid. Bovendien is combineren met de attributen van één element niet nodig, hoewel het goede bonussen oplevert in de vorm van verhoogde schade.
Met het drietal personages dat gratis wordt weggegeven in de hoofdverhaalcampagne – Billy the Kid, Enby Demara en Nicole Demara – kun je bijvoorbeeld hun extra vaardigheden gebruiken, ook al verschillen de eigenschappen van de agenten. De reden is dat hij tot de factie ‘A Confounding Conundrum Hares’ behoort.
Banbu
Banbu zijn wezens die een actieve positie innemen in het team en agenten helpen met extra vaardigheden. Afhankelijk van de facties kunnen sommige banbou hun toevlucht nemen tot het gebruik van speciale effecten. Wanneer Amillion bijvoorbeeld samenwerkt met de A Confounding Conundrum Bunnies, geeft het gevecht toegang tot het uitvoeren van een Banboo-kettingaanval.
Als gevolg hiervan kan de aanwezigheid van de wezens in kwestie worden gezien als nuttige ondersteuning, die bondgenoten positieve bonussen kan bieden (het opleggen van schilden, gezondheidsherstel of energieregeneratie) of kan fungeren als secundaire gevechtskracht.
Het enige voorbehoud is dat bepaalde banbu-vaardigheden alleen actief zijn als aan de vereiste is voldaan die is gekoppeld aan een specifiek aantal identieke attributen in de ploeg. Zonder rekening te houden met de toestand kan het passieve effect niet worden geactiveerd en zal het gevechtspotentieel van de robothaas niet worden onthuld.
Het principe van teambuilding
Teams in Zenles Zone Zero bestaan uit drie karakters, die elkaar vervangen tijdens de strijd. Bij het creëren van een harmonieuze groep is het op zijn beurt uiterst belangrijk om je te laten leiden door bepaalde principes die zijn vastgelegd in veel games met een rollenspelsysteem en teamselectie. Inclusief degene die in behandeling is.
Hoofdschadedealer + Intimideren + ondersteuning
Een team van hypercarry en twee ondersteuningen, waarbij een van de geselecteerde personages kan optreden als een secundaire DPS-agent die verantwoordelijk is voor Stun, is een veel voorkomend teamtype met een stabiele activering van kettingaanvallen. De hoofdschadedealer neemt het over het grootste deel van de tijd op het slagveld en veroorzaakt schade. De held uit de Intimidate-klasse is gefocust op het verbazen van tegenstanders en geeft zo de belangrijkste schadedealer een extra boost aan zijn uitgaande cijfers in de vorm van een aanzienlijke +150%.
“Support” verdeelt op zijn beurt positieve bonussen en/of legt vijanden een negatieve status op. Naast de vertegenwoordiger “Ondersteuning” kunt u ook “Defensie” overwegen: Ben Bigger biedt bijvoorbeeld schilden die de overlevingskansen vergroten. Dit alternatief is vooral relevant in het begin, maar ook tijdens inhoud op hoog niveau, waar bazen meer schade hebben en een “dichte” HP-balk.
Monoteams (personages met hetzelfde attribuut of dezelfde factie)
Monogroepen zijn specifiek, maar extreem sterk tegen bepaalde tegenstanders. Hun belangrijkste voordeel is open toegang tot extra karaktervaardigheden, die het team aanzienlijk versterken in de strijd. Onder de “nadelen” kunnen we de beperkingen in termen van implementatie benadrukken, als we een assemblage vanuit één attribuut beschouwen.
Terwijl je inhoud op hoog niveau voltooit, zul je op de een of andere manier tegenstanders moeten ontmoeten die een aantal kwetsbaarheden en weerstanden hebben. Zonder alternatieven kan een partij die zich op een specifiek element concentreert het moeilijk krijgen als de baas zich verzet tegen het dominante kenmerk van de partij. Tegelijkertijd kun je snel omgaan met een elitevijand die over de nodige kwetsbaarheid beschikt, wat ongetwijfeld een aanzienlijk “pluspunt” zal zijn.
Commando's voor het spelen van afwijkingen en het Chaos-effect
Groep om door uitdagingsschade heen te spelen attribuutafwijkingen en Chaos-effecten worden beschouwd als een van de sterkste builds voor het voltooien van gevechtsinhoud van welke complexiteit dan ook. De nadruk in pakketten ligt op onmiddellijke en periodieke schade door Onslaught-, Shock-, Burning- of Infect-reacties, en op het snel oproepen van een tweede anomalie om Chaos te activeren. Squads worden opgebouwd met minimaal één abnormale schadedealer of sub-demper en worden aangevuld met intimidatie of een tweede Anomaly-agent en ondersteuning.
Voor goede schade is het voldoende om je personages naar een hoger niveau te tillen en aandacht te besteden aan de eigenschap ‘kennis van anomalie’, wat een aanzienlijk voordeel is bij het samenstellen van een build voor personages. Teams die de anomalie doorstaan, stellen echter hoge eisen aan de rotatie en de juiste verdeling van de tijd op het veld, omdat de schade wordt berekend op basis van de bijdrage van alle vechters aan de statusaanvraag.
Lees een apart artikel waarin we het hebben uitgezocht hoe anomaliekennis en controle werken, en introduceerde ook de beste eenheden om via de attribuutafwijking te spelen.
De beste ploegen in ZZZ
Hier zijn de meest voorkomende teamopties in ZZZ die relevant zijn en die ook een snelle doorgang van elk type inhoud kunnen bieden, of dit nu in de vroege stadia van het spel is of later.
Mono-ijs
Ellen Jo – een hypercarry van het ijsteam, die, vanwege het anomalie-effect van zijn eigen element, evenals de ‘Stun’ uitgelokt door een vertegenwoordiger van de Victoria-staffractie, in staat zal zijn om vrijelijk schade aan te richten en plaats te maken voor teamgenoten slechts voor een korte periode op het slagveld.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Ellen Jo | Van Lycaon | Sokaku | Akulabu | Sokaku is een geweldig ondersteuningspersonage dat bonussen biedt voor ijsschade. Von Lykaon bekleedt de positie van een secundair DPS-personage: hij is vooral nodig om tegenstanders te verdoven. Ellen is een hyper-carry die het slagveld betreedt terwijl de vijand verdoofd is en aanvalt onder versterkingen van Sokaku. |
Mono-Elektro
De Mono-Electro-groep is gespecialiseerd in de Shock-debuff, die aanhoudende elektrische schade veroorzaakt. De build is opgebouwd rond personages die niet alleen actieve schade aanrichten, maar ook verbeteringen van derden ontvangen voor hun eigen element dankzij het universele ‘Support’-personage - Alexandrina.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Grace Howard | Enby Demara | rina | Major-domo | Grace richt de grootste schade aan, onderbreekt de acties van tegenstanders met een Electro-afwijking en verhoogt ook de Electro-schade die hen toekomt. Alexandrina biedt geallieerde helden de mogelijkheid om vijandelijke verdedigingen te negeren en geeft ook een boost aan Electro DPS, wat Howard enorm verbetert. Enby is belangrijk omdat het Stun veroorzaakt. |
Mono-vuur
Een stel dat speelt Soldaat 11, omdat deze specifieke heldin uitstekende effectiviteit kan tonen in een mono-squad. De reden is dat de vaardigheden van de agent extra boosts krijgen als er vertegenwoordigers van het vuurelement in de groep zijn.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Soldaat 11 | Kolyada Belobog | Lucy | Rocketaboo | Kolyada is een intimidatiepersonage van het hoogste niveau en doet qua schade of verdovingsefficiëntie niet onder voor kandidaten voor dezelfde rol. Soldier 11 is een agent met niet minder aantrekkelijke outputschadecijfers, maar een complexe gameplay met timingproblemen. Lucy met hoge schade en teamverbeteringen is een goede keuze voor een ondersteunende rol. |
Hyper draagt Zhu Yuan
Zhu Yuan - een personage uit de klasse “Assault”, dat optreedt als de belangrijkste DPS en in staat is om zowel een enkel doelwit als een gebied aan te vallen. Heeft ondersteuning nodig, evenals schade van derden, terwijl vaardigheden worden hersteld.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Zhu Yuan | Qingyi | Nicole Demara | naar Beëlzeb | Nicole is een uitstekende ondersteuning voor gevechten met golven van vijanden, omdat ze tegenstanders kan 'trekken'. Daarnaast kan ze het team ondersteunen bij schade van derden. Qingyi concentreert zich op verdoving en geeft Zhu Yuan vervolgens de plek als hypercarry. Dankzij een etherische bondgenoot kan de legendarische agent zijn eigen extra vaardigheid realiseren, waardoor een bonus voor kritiek wordt ontgrendeld. kans. |
Belobog-fabriek
Een factieteam met explosieve schade en het constante vermogen om vijanden te verdoven. Gespeeld tegen afwijkende aanvallen Elegantie en het krachtige duo uit Kolyada и Ben, waarin Kolyada speciale verbeteringen krijgt.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Grace Howard | Kolyada Belobog | Ben Groter | Voorman | Bigger legt schilden op en vergroot de algehele overlevingskansen van de ploeg, terwijl Kolyada tegelijkertijd een verbeterde en aangepaste combinatie van vaardigheden kan activeren. Grace neemt een gelijkwaardige positie in als de hoofdtandem van de factie, dat wil zeggen dat de personages elkaar met gelijke tussenpozen vervangen en hun persoonlijke gevechtspotentieel volledig realiseren. |
Hypercarry Jane
Een eenheid die onder het Onslaught-effect speelt, is afhankelijk van onmiddellijke fysieke schade Jane Doe. Hoewel het meisje weinig schade aanricht met directe aanvallen, krijgt ze geleidelijk een attribuutafwijking met explosieve schade. Vult het team aan Set, waardoor chaos ontstaat en sterke debuffs op vijanden worden toegepast.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Jane Doe | Qingyi | Seth Lowell | Stekerbu | Qingyi verzamelt geleidelijk stapels van zijn eigen passieve vijanden op vijanden en accumuleert verdoving. Voordat hij de aanvalsketen start, verandert hij in Seth zodat hij schilden en verbeteringen verdeelt en ook helpt bij het toepassen van Shock. Jane komt naar buiten na een reeks aanvallen en veroorzaakt enorme Rush-schade in Excitement Frenzy. |
De beste teams voor beginners in het ZZZ
Laten we eens kijken naar eenheden in Zenless Zone Zero, die geschikt zijn voor beginners en F2P-spelers.
Squads met vrije en epische karakters
Allereerst zullen we de beschikbare opties presenteren voor groepen bestaande uit epische agenten, inclusief degenen die worden beloond voor het voltooien van de hoofdverhaalcampagne en andere lopende activiteiten.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Billy de Kid | Enby Demara | Nicole Demara | Een miljoen | Een team van gratis personages met goede enorme en enkele schade. Nicole is gespecialiseerd in het verzwakken en controleren van tegenstanders, Billy is verantwoordelijk voor DPS op verschillende doelen (met zijn ultieme schade richt hij een solo-doel goed aan), Enby verdooft en voert gerichte aanvallen uit. |
Corine Weken | Billy de Kid | Nicole Demara | Revolverb | Een analoog van de bovengenoemde ploeg, maar met Enby vervangen door vrije Korin. De vertegenwoordiger van "Assault" vecht van dichtbij; haar actieve vaardigheden brengen het meisje in een staat van onkwetsbaarheid en stellen haar in staat een spervuur van voortdurende slagen op haar tegenstanders los te laten. |
Anton Ivanov | Enby Demara | Ben Groter | Elektrobu | Een ander alternatief voor de eerste groep, waarin het hoofdpersonage van de DPS Anton is, een ongebruikelijke Assault-agent met twee modi: fysieke schade en elektroschade. Met haar vaardigheden negeert ze niet alleen vijandelijk verzet, maar brengt ze ook goede schade toe in combinatie met het vermogen om het doelwit te verdoven. “Ondersteuning” wordt op zijn beurt vervangen door “Verdediging”: de schilden van Ben zullen de overlevingskansen van het team aanzienlijk vergroten en hen in staat stellen actieve aanvallen uit te voeren zonder te worden afgeleid door inkomende schade. |
Eenheden met standaard legendarische karakters
De volgende squadrons in Zenles Zone Ziro bevatten één legendarische held uit de standaardbanner: ze zijn geschikt voor degenen die bijvoorbeeld al een 5⭐-agent hebben ontvangen van de “Star Squad”, maar niet weten welk team ze moeten samenstellen voor grotere effectiviteit.
Held 1 | Held 2 | Held 3 | Banbu | Functies |
---|---|---|---|---|
Anton Ivanov | Kolyada Belobog | Ben Groter | sumobu | Kolyada/Ben is de sterkste tandem, waarbij de een elkaar aanvult. De fractieleider krijgt een aanzienlijke toename van de schadeversterking en transformeert zijn eigen vaardigheden volledig in samenwerking met Bigger. Anton is de belangrijkste schadeverdeler en betreedt het veld via een reeks aanvallen nadat hij zijn tegenstanders heeft verdoofd. |
Nekomiya Mana | Billy de Kid | Nicole Demara | Een miljoen | Nekomiya valt vijanden actief aan in melee: richt meer schade aan met perfecte ontwijkingen, of tegen vijanden die verbijsterd zijn. Billy is een steunpilaar samen met Nicole: samen gaan vertegenwoordigers van de "A Confounding Conundrum Hares" -factie snel om met groepen vijanden, waardoor er grote solo-doelen overblijven voor Nekomata. |
Corine Weken | Van Lycaon | Sokaku | Pingwibu | Von Lycaon is de hoofdpersoon die de gehele teamrotatie start. Door een verdoving toe te dienen, wordt een reeks aanvallen op gang gebracht en krijgt Korin de ruimte om haar vaardigheden te gebruiken. The Maid Girl brengt meer schade toe aan geïmmobiliseerde vijanden, waarna ze wordt vervangen door Sokaku, wat de vaardigheden van Lycaon verbetert. |
Anton Ivanov | Enby Demara | rina | Elektrobu | Een goedkope Electro-ploeg die boosts krijgt voor de weerstandspenetratie van Alexandrina, die ook in staat is om te ondersteunen met goede schade. Anton en Enby vervangen elkaar wederzijds op het slagveld terwijl actieve vaardigheden worden hersteld. Vervolgens zou Demara kunnen worden vervangen door Grace Howard om het Shock-team op te bouwen. |
Soldaat 11 | Enby Demara | Ben Groter | huilebalk | Soldaat 11 is een vertegenwoordiger van "Assault", die meer schade aanricht vanwege een correct werkend talent (haar vaardigheden worden verbeterd als er een brandweeragent in de ploeg is - in de context van het team in kwestie is dit Groter). Enby is een ondersteuning met een goed DPS-potentieel dat tegenstanders verbijstert. |
Anton Ivanov | Grace Howard | Ben Groter | Bumabu | Grace fungeert als een krachtige steun voor Anton: ze richt niet alleen schade aan, maar past ook een attribuut toe, waardoor de Electro-schade die vijanden ontvangen toeneemt. Anton is de belangrijkste DPS die Howard in staat stelt haar persoonlijke gevechtspotentieel volledig te realiseren. Ben is een tank die schade oploopt en bondgenoten met schilden bedekt. |
We hopen dat deze gids je heeft geholpen de basisbeginselen van het samenstellen van squadrons in Zenless Zone Zero te begrijpen. Als je meer hulp nodig hebt of commandovariaties met andere spelers wilt bespreken, schrijf dan naar opmerkingen. Lees andere ZZZ-gidsen in de relevante secties van onze website: het voltooien van speurtochten, gidsen, karakter opbouwt и laatste nieuws.