Mistige Rift-catacomben Elden Ring - Een reguliere optionele kerker met veel beloningen en een behoorlijk stoere baas. De kerker bevat twee soorten wapens: een talisman, een gebed en andere waardevolle spullen, maar de structuur ervan is behoorlijk verwarrend en geheime gebieden worden vakkundig aan het zicht onttrokken.
De gids biedt een complete walkthrough van de Misty Rift Catacombs in Shadow of the Erdtree: we vertellen je hoe je alle geheimen kunt vinden en waar je de Death Knight in de Elden Ring kunt vinden.
Hoe kom je bij de Mist Rift Catacomben in Elden Ring?
Vanaf de genade van het "Kasteelfront", gelegen bij de ingang van Ensis Castle, rijdt u over de stroom langs de noordelijke weg. Onderweg zul je je een weg moeten banen door barricades van soldaten Messmer de Spietser, geïnstalleerd in de kloof, aan de linkerkant van het fort in de mistige kloof. Nadat je de blokkade van Messmer's krijgers hebt doorbroken, bevind je je in een bos met overal doodskisten: blijf het noorden volgen, vecht tegen schaduwmilities, en je zult de ingang van de Catacomben van de Foggy Rift in de rotsen zien uitgehouwen.
Misty Rift-catacomben walkthrough
De hele kerker kan in 3 niveaus worden verdeeld:
- Het eerste niveau loopt van de startlift tot de tweede lift.
- Het tweede niveau is van de tweede tot de derde lift.
- Het derde niveau is een gang en arena met een baas.
Twee oriëntaties op het eerste en tweede niveau hebben kaarten voorbereid.
Eerst zullen we de ingewikkelde structuur en alle geheimen van het eerste niveau in detail analyseren. Ga van genade naar de eerste kamer, versla de demon met stenen tanden, neem het ernstige lelietje-van-dalen [1], volg naar de kamer met de doornige pers. De pers kan worden vermeden door snel naar het midden van de kamer te rennen terwijl deze stijgt. Een andere optie is om naar de overkant te rennen en je te verstoppen in het kleine vakje rechts van de ingang. Het is gemakkelijker om twee imps uit te schakelen in een kamer met langeafstandswapens.
Ga naar de L-vormige kamer waar de Doodstovenaar op de brug staat: het is ook handig om hem met een boog te neutraliseren en verder naar het noorden te gaan, de trap af.
In de kamer met balkon bovenaan bevindt zich een demon met een kanonkop: de oostelijke doorgang vanuit de kamer met balkon leidt naar een kamer met demonen en Handboek van de oude drakenridder [1]leidt de westelijke ingang naar een kamer met meerdere verdiepingen en een bewegende puntige pers.
In de kamer met de pers spring je op het bouwwerk. Ze zal je naar boven brengen, waar een klein platform is met een imp-kanon en een zuidelijke doorgang naar de kamers met Messmer's soldaten. Dood de imp, verzamel kleine grondstoffen, ga naar de zuidelijke doorgang.
Versla in de nieuwe L-vormige gang de rottende tovenaar en ga naar de brug van waaruit een andere tovenaar eerder de held neerschoot. De brug leidt naar een kamer met twee Messmer-soldaten: pak de dreiging aan en let op de bogen die met een pers toegang bieden tot de allereerste kamer en de mogelijkheid om erop te springen. Doe dit en druk omhoog naar het derde niveau van de locatie, naar het geheime gebied.
Op de derde verdieping is er slechts één kamer met een kist as van de commandant van de Zwarte Ridders Andreas. Links van de kamer met de kist is een raam waarmee je een kamer binnen kunt springen met een zwarte ridder en een Messmer-bewaker: ze kunnen van bovenaf worden neergeschoten door erna naar beneden te springen en de Grote Spookachtige Lelietje-van-dalen te pakken. Nadat je de kamer met de ridder hebt verlaten, keer je terug naar de plek waar je voor het eerst met twee Messmer-soldaten vocht en op de pers sprong.
Ga nu terug naar de kamer met meerdere niveaus met de pers (de tweede), spring naar beneden en verstop je voor de val in een van de kamers. Op het onderste niveau zijn er twee manieren:
- In de oostelijke kamer is er een trap die naar een balkon leidt met een imp-kanon. Hier kun je Yellow Storm Flowers verzamelen.
- In de westelijke kamer is er een lift naar het tweede niveau van de kerker.
Het tweede niveau van de catacomben is iets moeilijker en meer vertakt. Hier is ook een goed zwaard verborgen.
Ga vanuit de lift naar de L-vormige kamer met balkon en reken af met alle demonen. In de aangrenzende kleine westelijke kamer groeit de Graflelietje-van-dalen [2], maar deze wordt bewaakt door een rottende tovenaar en een demon. Ga vanuit de L-vormige kamer naar de zuidelijke lange kamer met meerdere niveaus en drie puntige persen. Om de platforms met spijkers te vermijden, gebruik je de drie uitgesneden zakken aan de linkerkant van de kamer, maar wees voorzichtig, want er zit een gat in de tweede zak. Het leidt naar de voorwaardelijke begane grond van dit niveau.
Nadat je bent gesprongen, zie je in de oostelijke doodlopende weg een rottende tovenaar met naaktslakken de Phantom Lily of the Valley [4] bewaken. Als je door de noordelijke doorgang gaat en dan naar het westen draait, kom je in een kamer met Gele Stormbloemen terecht: versla de twee tovenaars hier en neem gebed Elektrische ontlading. Keer terug naar de vorige kamer en beklim de verticale trap naar het balkon, vanwaar je in de startende L-vormige kerkerkamer kunt springen.
Keer terug naar de kamer met de persen en ren naar het podium van waaruit de rottende tovenaar doodsmagie uitstraalt: merk op dat aan beide kanten van het podium op de trap twee demonen wachten, voor een totaal van vier. In de buurt van de tovenaar is er een kist met de Rune van het Koninkrijk der Schaduwen [4].
Ga nu naar de rand van het podium, spring op de reling en wacht tot de pers instort, aan de zijkant waarvan er uitsparing waar de held past. Ga de uitsparing in en ga naar het bovenste niveau van de kerker. De eerste stop is een platform met een kist waarin deze verborgen is Ashes of War: Bliksemflits.
Nadat je de kist hebt onderzocht, ga je naar de puntige persen en nu spring eropVolg naar de andere kant van de kamer en ga de doorgang in de oostelijke muur in. Het geheime gebied verbergt het altaar waar de Zwaard in een stenen schede. Gebruik de verticale ladder om terug naar de zak bij de tribunes te gaan.
Ga vanuit de kamer met drie puntige persen naar de westelijke doorgang, passeer nog een pers en neem de lift naar de kerkerbaas. Alle geheime waarden van de kerker zijn verzameld.
Hoe een Death Knight in Elden Ring te doden
De Death Knight is een baas in de Mist Rift Catacombs. Basisinformatie over de kwetsbaarheden, weerstanden en andere eigenschappen van de baas:
- Verricht standaard-, snij- en bliksemschade.
- Je kunt pareren en een kritieke klap in de rug geven.
- Je kunt het vergiftigen met gif, roodrot, invriezen en in slaap brengen. De startweerstand tegen elk vermeld effect is 648. Je kunt geen bloed afnemen, waanzin of de dood veroorzaken.
- Kwetsbaarheid voor heilige schade (0%). Zwakke bescherming tegen doorsteekschade (20%).
- Coöpmodus en het oproepen van wezens met behulp van as zijn beschikbaar.
- Saldo - 80. Gemakkelijk om het evenwicht te verliezen.
Tegen DLC-bazen raden we aan om grote schilden met hoge schilden te gebruiken het blok versterken: Hiermee kun je lange baascombo's tanken zonder dat je ze hoeft te onthouden. Topkandidaten: Great Green Copper Shield, Stenen schild met prints. Neem ook een bliksemweerstands-talisman. Draag een pantser dat bestand is tegen bliksem en slagschade.
Death Knight-aanvallen
De baas heeft twee fasen. Hier zijn alle technieken voor de eerste helft van het gevecht:
- Gooit twee bliksemflitsen naar de speler.
- Drievoudige fysieke slashing-combo met dubbele assen.
- Drie draaiende schommelingen van de assen.
- Een lange combinatie van bijlzwaaien.
- Op elk moment in het gevecht neemt hij een lage houding aan, vliegt naar de speler toe, grijpt hem vast en zuigt gezondheid uit hem, waardoor zijn eigen HP wordt hersteld. Dit is de krachtigste techniek. Het is altijd van toepassing, zelfs als de baas meer dan 50% gezondheid heeft.
Roep in de tweede fase twee krachtige bliksemcombo's op:
- Laadt de vloer op met elektriciteit. Kan deze techniek meerdere keren achter elkaar gebruiken.
- Laadt zichzelf op met bliksem en maakt een rammende sprint richting de speler.
Laten we eens kijken hoe we de genoemde technieken effectief kunnen tegengaan.
Gevechtstactieken
Aanbevelingen over de gemakkelijkste manier om de bewegingen van de baas tegen te gaan:
- Je kunt je natuurlijk verstoppen voor de bliksem van de ridder achter de kolommen in de arena. Een andere optie is om ze te tanken met een schild met goede bliksembeveiliging.
- Wanneer de baas fysieke combo's uitvoert, draai dan om hem heen en probeer hem in de rug te raken: dit is in deze tijd vooral gemakkelijk te doen. Een alternatieve, eenvoudige benadering is om zijn aanvallen te beteugelen met een schild en een tegenaanval te doen vanaf een blok bij de laatste slag (3e of 5e in een reeks).
- Het moeilijkste is om de gezondheidsvretende grijper te ontwijken: we raden aan om tijdens het sprinten naar voren en zijwaarts te rollen.
- Vermijd in de tweede fase het elektrificeren van de vloer met een normale sprong: tijdens het springen wordt het onderste deel van het lichaam van het personage onkwetsbaar, wat voldoende is om schade te voorkomen.
- We raden aan een geladen lading met een schild te tanken: het heeft weinig nut, maar biedt niet de mogelijkheid voor een tegenaanval in gevechten van dichtbij.
Voor alle uitbreidingsbazen raden we een tankconstructie aan met een zwaar schild met een hoge blokboost. Met een groot schild met een hoge blokboost + een rapier of speer die je kunt raken zonder het schild te laten zakken, verminder je het hele gevecht tot het neersteken van de baas uit een blok. De enige keer dat je moet bewegen is wanneer je de grijpaanval van de ridder gebruikt.
Beloningen voor het voltooien van de Mist Rift Catacomben
Door de Death Knight te doden, ontvangt de speler de volgende prijzen:
- Runen - 110000 voor het doden van een Death Knight tijdens de eerste playthrough.
- Tweelingbijlen van de Death Knight.
- Medaillon met karmozijnrode barnsteen +3. Verhoogt de maximale gezondheid met 10%.
De belangrijkste geheimen verborgen in de catacomben:
- Handboek van de oude drakenridder [1].
- Ashes - Commandant van de Zwarte Ridders Andreas.
- Grote spooklelietje-van-dalen, maar ook kleinere lelietje-van-dalen.
- Gebed "Elektrische ontlading".
- Rune van het koninkrijk der schaduwen [3].
- Ashes of War: Bliksemflits.
- Zwaard in een stenen schede.
Let ten slotte op het gezicht van Godwin the Golden, dat om de een of andere reden in de laatste catacombenarena belandde.
We hopen dat onze gids je heeft geholpen alle geheimen in de Mist Rift Catacombs in Elden Ring: Shadow of the Erdtree te vinden. Als je vragen hebt over het vechten tegen de Death Knight of het door ondergrondse labyrinten gaan, aarzel dan niet om ze te stellen op opmerkingen. Lees meer DLC-gidsen op Elden Ring-sectie.