Een schip bouwen starfield - een uitgebreid deel van de gameplay, waarmee je niet alleen met de ontwerper kunt experimenteren en ruimteschepen kunt maken, maar ook het schip kunt upgraden. De scheepseditor biedt toegang tot veel nieuwe modules, waardoor je lange afstanden kunt vliegen, smokkelwaar kunt vervoeren en snel met kwaadwillenden kunt omgaan.
In de gids vertellen we je hoe je een schip in Starfield in elkaar zet, hoe de ruimteschipontwerper werkt, wat de beste modules zijn en helpen we je bij het oplossen van fouten die optreden tijdens de bouw van het schip.
Hoe je begint met het bouwen van een schip in Starfield
Het bouwen van een schip in Starfield wordt voor het eerst mogelijk tijdens de verhaalzoektocht. Eén kleine stap [Een kleine stap]. Als onderdeel van deze taak moet je een zwaartekrachtsprong naar Jamison maken en daar landen Nieuw Atlantis [Nieuw Atlantis]. Wanneer u van het ruimteschip stapt, maakt u onmiddellijk kennis met de Ship Services Technician.
Voor een gemakkelijkere oriëntatie op de grond kunt u gebruiken interactieve kaart.
De monteur NPC is te vinden in een aantal grote steden, vlakbij de belangrijkste landingsplaats. Praat met een specialist en kies een replica "Ik wil graag mijn schepen bekijken en wijzigen" [Ik wil graag mijn schepen bekijken en aanpassen]. Hierna wordt een venster geopend voor het wijzigen van het vaartuig.
U kunt in elke stad een scheepsonderhoudstechnicus vinden met behulp van een aparte gids winkelen in Sterrenveld.
Druk in de scheepsweergavemodus op "B" om de scheepsontwerper te openen. Daarnaast is het de moeite waard om een vaardigheid op te merken waarmee je verschillende scheepsmodules kunt installeren - ster ontwerp [Sterrenschipontwerp]. Het begint in de derde fase van de techniektak. Voor krachtigere reactoren moet je je vaardigheden verbeteren Loodsen [Piloting] uit dezelfde sectie.
Welke scheepsmodules u moet kiezen
In de constructiemodus kun je verschillende delen van het schip selecteren: schild, reactor, wapens en nog veel meer. Vervolgens zullen we het hebben over de beste vertegenwoordigers van elke categorie.
Scheepswapens
De eerste plaats in de lijst met alle wapens wordt ingenomen door Atlatl 280C raketwerper. Het valt aan op een afstand van maximaal 4000, heeft een lage vuursnelheid, maar extreem hoge schade aan zowel schilden als de romp - 264. Maximaal vermogen - 4. Het dringt door bijna elke ruimteschipromp, maar het is de moeite waard om het nadeel te vermelden - het moet gericht zijn.
Op de tweede plaats zijn er twee wapens - KE-49A autocannon om door de romp te breken en Ultraviolette gepulseerde laser Torch-P 250 MW [Torch-P 250MW UV-pulslaser]. Beide wapens hebben een extreem hoge vuursnelheid en veroorzaken aanzienlijke schade aan vijanden.
Voor een meer pacifistisch spel kun je elektromagnetische wapens kopen - Firebolt 4000-onderdrukker [Firebolt 4000-onderdrukker]. Het heeft een relatief goede vuursnelheid voor zijn klasse, beschadigt noch de schilden, noch de romp, maar schakelt vijandelijke schepen uit.
Bovendien is het het overwegen waard torentjeszijn ze buitengewoon nuttig omdat ze niet onder controle hoeven te worden gehouden, maar de schade die ze veroorzaken constant is. Er zijn verschillende opties waar je naar kunt kijken:
- Disruptor 3340A Alpha Beam-koepel.
- Geschutskoepel met Mauler 106T automatisch kanon [Mauler 106T Autocannon-koepel].
- Pulslaserkoepel Blaze-P 2GW SX [Blaze-P 2GW SX Pulslaserkoepel].
motoren
De [Motor] is noodzakelijk voor de beweging van het schip en bepaalt de snelheid van zijn beweging.
Twee vertegenwoordigers van deze categorie kunnen als een goede motor worden beschouwd:
- PoseidonDT230 – de beste engine in het spel, die zijn gelijke niet kent. Het heeft de hoogste stuwkracht van de motor en de hoogste manoeuvreerkracht. Het kost 40 credits, en om het te openen heb je niveau 280 van de Star Design-vaardigheid nodig.
- Witte Dwerg 2010 – een van de meest geschikte motoren in de vroege game. Kost slechts 6 credits, biedt de hoogste snelheid (000 - motorkracht, 11340 - manoeuvreerkracht) en is ook helemaal aan het begin van het spel beschikbaar.
schilden
Alle delen van het schip zijn belangrijk, maar schilden zullen jezelf aanzienlijk beschermen en een behoorlijke hoeveelheid credits besparen. Er zijn twee schildgeneratoren die u hier kunt overwegen:
- 101D Guardian-schild [101D Guardian Shield] – heeft een hoog maximaal vermogen van 6 eenheden, maximale gezondheid bereikt 680, regeneratiesnelheid – 5%.
- Schildgeneratordeflector SG-20 [Deflector SG-20 Shield Generator] – iets minder dan de “Guardian”, aangezien deze slechts 4 eenheden heeft. maximaal vermogen en 375 gezondheidseenheden. Het heeft daarentegen een iets hogere regeneratiesnelheid: 10%.
Zwaartekracht drijft
Met de Grav Driver-module kan het schip door te springen van het ene systeem naar het andere gaan. Het upgraden van dit deel van het schip opent de mogelijkheid om de meest afgelegen bestemmingen te bereiken, waardoor het sprongbereik wordt vergroot. Over de beste modules gesproken, het is de moeite waard om het volgende te vermelden:
- Helios 200 zwaartekrachtaandrijving [Helios 200 Grav Drive] – heeft een hoge zwaartekracht en een goede gezondheidsindicator.
- Alpha zwaartekrachtaandrijving R-2000 [R-2000 Alpha Grav Drive] – kost iets meer dan Helios, maar de prestaties verschillen slechts 2-3 eenheden.
Beide schijven zijn qua kenmerken vrijwel identiek, ze hebben een identiek sprongbereik. Helios is lichter, wat de mobiliteit niet sterk beïnvloedt, maar minder gezondheid heeft.
reactoren
Een ander uiterst belangrijk onderdeel van elk ruimteschip is reactor. Deze module is de krachtbron van het schip en bepaalt hoeveel compagnons er ingezet kunnen worden en hoe efficiënt deze ingezet zullen worden. Vermogensniveaus kunnen tijdens de vlucht opnieuw worden verdeeld om bepaalde functies te versterken of te verzwakken. Twee reactoren verdienen speciale aandacht:
- SF40 Shear Flow-reactor [SF40 Sheared Flow Reactor] is de beste reactor in het spel, waarvan de kosten volledig gerechtvaardigd zijn. De enige module in deze categorie die een vermogen van 40 eenheden levert. Hierdoor kunnen veel onderdelen worden gebruikt zonder energie te herverdelen. Het kan alleen worden verkregen op locaties op hoog niveau: Red Mile en The Den.
- 360T Stellaratorreactor [360T Stellarator Reactor] – een van de beste reactoren in de vroege game. Biedt een kracht van 20 eenheden, vereist geen vaardigheden en levert extreem hoge prestaties voor zijn prijs (17860 credits).
Hoe de scheepseditor werkt in Starfield
Wanneer u inlogt op de scheepsontwerper, vindt u een enorme hoeveelheid informatie:
- In de linkerbovenhoek bevinden zich scheepssystemen en hun grenzen.
- Hieronder zie je module-informatie, waar de cursor overheen zweeft.
- In de rechterbovenhoek kun je het zien evenwicht: de jouwe, en zie ook het maximale leenbedrag.
- Helemaal onderaan het scherm vindt u een detail scheepsstatistieken: mobiliteit, draagvermogen, schild- en rompgezondheid en wapenstatistieken.
Boven de statistieken bevinden zich bedieningsknoppen in het menu voor het maken van schepen:
- Links CTRL – een bestaand schip aanpassen: modules verplaatsen en bekijken.
- Muis wiel (Muis 3) – bewegen in de editor zonder de camera te draaien.
- G – voeg een nieuwe module uit de winkel toe.
- C – het controleren van de vlucht, modulefunctionaliteit en het bekijken van wapens.
- Tab - Uitgang.
- J – het veranderen van de kleur van de module waar de cursor overheen zweeft.
- Verwijder – het geselecteerde onderdeel verwijderen.
- G – het bevestigen van modules aan het geselecteerde deel van het schip.
- Tussenruimte – de geselecteerde module bewerken.
- CTRL + Z – annuleer de actie.
Hoe een schip in elkaar te zetten
Als je het ruimteschip niet wilt verbeteren en onderdelen één voor één wilt vervangen, kun je het schip helemaal opnieuw bouwen. Makkelijkst start de bouw vanuit de c**kpit [Cockpit] om er verschillende modules aan toe te voegen. Nadat u de cabine hebt geplaatst, wijst u naar een van de verschillende groeven (ze zijn gemarkeerd) en klikt u vervolgens op "G" - "Bevestig". U kunt in elke volgorde doorgaan, maar er zijn aanbevolen instructies:
- Bevestig één of meerdere woonvertrekken [Habs] aan de kuip.
- Het is noodzakelijk om een landingsapparaat [Gear] aan de woonruimten toe te voegen.
- Aan de achterkant van het schip (naar het onderdeel met hutten) plaats je de belangrijkste fragmenten van het schip: de reactor, zwaartekrachtaandrijvingen en motoren.
- Op de bodem van het ruimteschip plaats je het landingscompartiment [Landing Bay], evenals het vrachtcompartiment van het schip [Cargo].
- Bevestig een Docker aan de behuizingsmodule; deze is nodig voor het aanmeren met andere schepen of sterrenstations.
- Plaats wapens op toegankelijke delen van het schip, zoals de c**kpit, het dok en structurele cosmetische componenten. Bewapening kan ook aan de onderkant worden bevestigd.
- Op dezelfde slots waar je wapens kunt toevoegen, plaats je een brandstoftank en een schildgenerator.
Bijzondere aandacht verdient de opslag op het schip. De vrachtruimte van een ruimteschip heeft rechtstreeks invloed op de inventaris van het schip, omdat deze bepaalt hoeveel items er in het ruimteschip kunnen worden geladen. Hieruit volgt dat als er niet genoeg ruimte is, het noodzakelijk is om deze module te vervangen om het laadvermogen van het schip te vergroten. Uiteraard heeft een ruimer ruim invloed op het gewicht van het schip. Als het ruimteschip te zwaar is, kan het de test niet doorstaan en is het ongeschikt voor gebruik.
Hoe een schip te veranderen
Om je eigen, gekochte of gestolen schip te verbeteren, zul je ook naar de constructormodus moeten overschakelen. Vervolgens moet u door specifieke modules navigeren en deze aanpassen aan uw behoeften. Voor de verandering scheepskleuren beweeg over een van de componenten en klik vervolgens op “J" Er wordt een menu voor het wijzigen van kleuren geopend: modules hebben 1 tot 3 kleuren, waarvan elk kan worden gewijzigd in tint, verzadiging en helderheid.
Als je plotseling de naam van het schip in Starfield wilt wijzigen, kun je dit in dezelfde sectie doen. Klik op "C" om naar het vluchtcontrolegedeelte te gaan en klik vervolgens op "G" om de naam van het schip te wijzigen. Voer in het venster dat verschijnt de gewenste naam in (kan ook in het Cyrillisch zijn) en druk vervolgens op “E” om te bevestigen.
Over het upgraden van uw schip gesproken: er zijn twee manieren waarop u dit kunt doen. Eerst - door het verbeteringengedeelte bladeren. Ga in het hoofdmenu niet naar de ontwerper, maar druk op “E”. Boven de kenmerken van het vaartuig verschijnt een lijst met alle componenten. Door hiertussen te schakelen met de toetsen “A” en “D” kunt u ze allemaal bekijken. Nadat u de gewenste module hebt geselecteerd, klikt u erop. Het menu voor het vervangen van onderdelen wordt geopend; met slechts één klik kun je het ruimteschip verbeteren door een specifiek onderdeel te vervangen.
Een alternatieve manier om het schip te veranderen is via de bouwmodus. Nadat u de gewenste module heeft geselecteerd, plaatst u deze op de gewenste locatie. De verbindingspunten zijn op alle delen van het ruimteschip gemarkeerd met blauwe cirkels. Als u de module niet kunt plaatsen, verwijder dan de bestaande en plaats nieuwe op hun plaats. Deze optie is geschikt in situaties waarin u de locatie van componenten wilt wijzigen of een specifiek deel van het schip wilt herbouwen.
Wanneer u het schip handmatig wijzigt, vergeet dan niet een vluchtcontrole uit te voeren en op waarschuwingen en fouten te letten. In dit gedeelte kun je begrijpen wat er aan het schip ontbreekt voor een betere conditie, of om te zien om welke redenen het ruimteschip niet kan vliegen.
Fouten bij het samenstellen van een schip en hun oplossingen
Als je zelf een schip bouwt of aanpast, kunnen er een aantal fouten optreden waardoor je niet kunt vliegen. Laten we vervolgens eens kijken naar de meest voorkomende.
Niet-gekoppelde modules
Kever Niet-gekoppelde modules [Niet-gekoppelde modules] treedt op wanneer een deel van het schip niet met de rest is verbonden. Geen enkel onderdeel kan van het chassis worden gescheiden.
Niet-toegewezen wapen
Waarschuwing Niet-toegewezen wapen [Missing Weapon Assignment] vindt plaats wanneer nieuwe wapens aan een schip worden toegevoegd. Als je een aanvalsmodule hebt aangesloten, ga dan naar het gedeelte ‘Vluchtcontrole’ en vervolgens naar het tabblad ‘Wapens’ door op ‘T’ te drukken. Klik op een van de regels en selecteer vervolgens de gewenste module in de vervolgkeuzelijst om deze te binden.
Lage mobiliteit
Kever Lage mobiliteit [Lage mobiliteit] ontstaat doordat het gewicht van het schip de toegestane limiet voor de op het schip geïnstalleerde motor overschrijdt. Er zijn twee opties om dit op te lossen:
- Verminder het gewicht van het schip door bepaalde modules te verwijderen, bijvoorbeeld cosmetische modules.
- Vervang of verbeter de motoren zodat de stuwkracht van het schip het gewicht dekt.
Er is meer zwaartekrachtsprongkracht vereist
Kever Er is meer zwaartekrachtsprongkracht vereist [Need More Grav Jump Thrust] lijkt sterk op de vorige. Als je besluit een magazijn op het schip te maken of meer cosmetische elementen toe te voegen, zal het gewicht van het schip de grenzen van de zwaartekracht overschrijden. In dit geval zijn de oplossingen vergelijkbaar:
- Afvallen.
- Verhoog de zwaartekracht-sprongkracht.
Fouten met compartimenten
Er komen veel fouten voor bij compartimenten, havenarbeiders, c**kpits en wooncompartimenten:
- Onjuiste positie van de dockermodule [Ongeldige Docker Module Positie] – de docker moet zich aan de buitenkant van het schip bevinden. Het optreden van een fout betekent dat deze module lager is geplaatst dan alle andere.
- Kan de c**kpit niet bereiken vanaf de landingsbaan [Kan de c**kpit niet bereiken vanuit landingsplaatsen] - De fout treedt op omdat er zich tussen het landingsterrein en de c**kpit een ander onderdeel bevindt waar niet doorheen kan.
- Vanuit de havenarbeider kan ik niet in de c**kpit komen [Kan Cockpit niet bereiken vanuit Docker] – probleem identiek aan het vorige. Tussen de havenarbeider en de c**kpit bevindt zich een onderdeel waar niet doorheen kan.
Handige tips voor het maken van een schip in Starfield
Vervolgens zullen we enkele tips geven over het maken van een schip in Starfield, die betrekking hebben op zowel de reguliere gameplay als het bouwproces zelf.
Upgrade je vaardigheden om een schip te bouwen
Als je van plan bent actief deel te nemen aan de bouw en verbetering van ruimteschepen, moet je nadenken over het upgraden van twee uiterst nuttige vaardigheden. Door je karakter te levelen, vergeet de rangorde van vaardigheden niet:
- Loodsen [Pilooting] – verhoogt de draaisnelheid en manoeuvreerbaarheid van het schip, ontgrendelt de mogelijkheid om klasse B- en C-schepen te besturen.
- ster ontwerp [Starship Design] – hiermee kunt u de volgende typen scheepsmodules installeren: verbeterd, topklasse, nieuw, experimenteel.
In een apart artikel lieten ze zien beste builds in Starfield, waaronder een ruimtereiziger gebouwd.
Vergroot het draagvermogen van het schip
Wanneer u het uiterlijk van een ruimteschip verandert en het upgradet, vergeet dit dan niet scheepsopslag. Door een ruimer ruim te installeren, kunt u niet alleen uw inventaris naar de dichtstbijzijnde nederzetting met handelaars brengen, maar krijgt u ook verschillende slots voor het verbergen van smokkelwaar.
Wijzig modules afzonderlijk
Als het niet de bedoeling is om het uiterlijk van het schip globaal te veranderen, of om onderdelen te verwisselen, is het beter om het schip aan te passen via het verbeteringenpaneel. Als u modules verwijdert en vervolgens nieuwe installeert, kunt u fouten tegenkomen, vooral met betrekking tot wapens. Door componenten via het juiste menu te pompen, kunt u alle problemen voorkomen.
Begin met de bouw met de belangrijkste onderdelen van het schip
De ruimte voor het bouwen van een schip ziet er buitengewoon ongebruikelijk en moeilijk uit. Eerder werd gezegd dat het de moeite waard is om vanuit de c**kpit een schip te maken. Het is echter vermeldenswaard dat het vanuit interface-oogpunt niet uitmaakt welke module als eerste komt. Het ruimteschip beweegt altijd naar het midden en centreert de camera.
Gebruik verschillende moduleklassen
Een aantal modules, zoals wapens, hebben een class rating. Om Klasse B-wapens te installeren is een geschikte reactor vereist. Het is echter vermeldenswaard dat dit niet andersom werkt: onderdelen van lagere klasse kunnen eenvoudig worden gecombineerd met een krachtigere reactor.
Voorbeelden van schepen gemaakt in de ontwerper
Het creëren van een schip in Starfield is niet alleen een technisch proces, maar ook een creatief proces. Vervolgens zullen we verschillende ideeën geven voor het bouwen van een ruimteschip.
Millennium Valk
Bijna compleet exemplaar Millennium Valk uit Star Wars. In dit schip wordt het basisontwerp van het ruimteschip volledig herhaald, met uitzondering van kleine details. Met dit alles heeft het schip een klasse A-reactor, en herhaling ervan zal niet moeilijk zijn.
Black Pearl
Black Pearl opnieuw gemaakt om te passen bij de kosmische realiteit van Starfield: er werden motoren toegevoegd in plaats van zeilen. De basisstijl en vorm zijn behouden gebleven en zijn gemakkelijk herkenbaar als “Pirates of the Caribbean”.
Vrachtschip trein
Een andere speler heeft een ruimteversie van een goederentrein gemaakt. Dit ruimteschip is perfect om de rol van een stervrachtwagenchauffeur te spelen, maar je zult het moeten uitrusten met veel motoren om de massa te compenseren.
Normandië
In de sleutel van vergelijkingen starfield met Mass Effect zou je de creatie van een schip uit het tweede project hebben verwacht - het Normandische schip werd praktisch 1 op 1 nagebouwd in het spel van Bethesda.
Thomas de Stoomlocomotief
Dit schip is een kopie van Thomas de stoomlocomotief, maar het zal buitengewoon moeilijk zijn om het te laten vliegen en vechten.
We hopen dat onze gids je heeft geholpen te begrijpen hoe je een schip in Starfield kunt maken, welke modules je moet kiezen, hoe de editor werkt en hoe je de meest voorkomende fouten bij het bouwen van een schip kunt oplossen. Als u vragen heeft, kunt u deze stellen op opmerkingenwe zullen zeker antwoorden. Lezen complete gids voor Starfield met nuttige tips en andere spelgidsen in de bijbehorende site sectie.