Bekenden binnen Baldur's Gate 3 - magische geesten opgeroepen door een spreuk, in de vorm van een klein dier of ander wezen. Er zijn in totaal 3 verschillende magische metgezellen in BG9. De bekenden van de tovenaar kunnen verschillende taken uitvoeren, en hun kenmerken en capaciteiten zijn afhankelijk van het gekozen beeld.
In deze gids vertellen we je over het oproepen van een bekende en welke klassen deze spreuk kunnen hebben. Lees verder om erachter te komen welk magische huisdier het best kan worden opgeroepen in Baldur's Gate 3.
In een aparte gids vertelden ze voor wie het beter is om te spelen en dat deden ze ook klassenoverzicht Baldur's Gate 3.
Inhoud
Hoe je een bekende oproept in Baldur's Gate 3
Spel "Roep vertrouwd op» heeft niveau 1 en hoort bij de school Incarnaties. Alleen karakters van een bepaalde klasse of subklasse kunnen een bekende oproepen:
Archetype |
Openingsniveau | Eisen |
Kenmerken |
De tovenaar | 1-niveau | - | - |
Mystieke bedrieger | 3-niveau | - | - |
Buitenaardse ridder | 3-niveau | - | - |
Tovenaar (heksenmeester) | 3-niveau | Wanneer u het Geschenk van het Verdrag kiest, selecteert u "Ketenovereenkomst. | Er wordt geen spell-slot verspild; Het oproepen van demonische bekenden is beschikbaar. |
Pathfinder | 1-niveau | Voor Natuurverkenner selecteert u "Dierentemmer. | Er wordt geen spell-slot verspild. |
Bij gebruik van Summon Familiar buiten de strijd zal niet worden besteed spell-slot en de opgeroepen metgezel zal niet verdwijnen zelfs als je de spreuk van de voorbereide spreuken verwijdert.
Alle bekende in Baldur's Gate 3
Het magische vermogen om een bekende te krijgen opent nieuwe mogelijkheden voor het personage, die zowel in gevechten als bij vreedzame verkenning van locaties kunnen worden gebruikt. Alle metgezellen, met uitzondering van de bekenden van de heksenmeester en Shkryab, zijn onmiddellijk beschikbaar na het openen van de spreuk. Vervolgens zullen we kort alle beschikbare metgezellen bekijken en u vertellen over hun functies.
In een apart artikel op onze website staat dat Baldur's Gate 3 interactieve kaart, wat zal helpen bij het verkennen van de wereld en het vinden van de juiste objecten.
Kat kat)
De kat heeft weinig gezondheid en zwakke schade, dus het is een niet-gevechtsgenoot gericht op stealth. Deze bekende heeft nachtzicht en verminderde valschade. De speciale vaardigheid “Miauw” en springen maken het mogelijk om vijanden af te leiden, waardoor je ze in de val kunt lokken of een ongewenste ontmoeting kunt vermijden.
Kikker (pad)
De kikker heeft geen grote gezondheidsreserve, maar zijn aanvalsvermogen met een gif kan de vijand aanzienlijk ongemak bezorgen. Het gif kan de kans op een succesvolle behendigheidsbesparende worp verkleinen, wat vooral handig is om de kans te vergroten om te raken met spreuken met een lage behendigheidsstatistiek.
De rat
De rat kan een besmettelijke beet gebruiken om een vijand gedurende 10 beurten te infecteren, waardoor de grondwet-besparende worp van de vijand tijdelijk wordt verminderd. Ook kan dit bekende gemakkelijk in verborgen ruimtes kruipen die anders onmogelijk toegankelijk zijn.
Krab
De krab heeft een verlammende slag die goede schade kan aanrichten en ook de beweging van de vijand met 3 meter kan verminderen. Dankzij de verlammende greep van deze bekende kan hij de vijand in twee beurten meer schade toebrengen.
De enige manier om het volledige potentieel van de krab te realiseren, is door hem te gebruiken tegen melee-jagers.
raaf
Raven heeft een lage gezondheid, maar heeft gemiddelde schade, en dankzij zijn speciale vaardigheid kun je de vijand tijdelijk verblinden gedurende zijn beurt. Blind geeft een aanzienlijk voordeel aan alle partijleden, ongeacht hun klasse. Deze bekende kan vliegen, waardoor hij gemakkelijk een locatie kan verkennen zonder de eigenaar in gevaar te brengen.
spin
De spin heeft een goede gezondheid en heeft ook een vaardigheid waarmee je over het web kunt lopen zonder te vertragen. Het magische huisdier heeft een zwakke aanval die de giftige beet compenseert die over meerdere beurten extra schade aanricht. Net als een kat kan een spin in het donker zien en springen. Deze laatste hebben een behoorlijke afstand en vergroten de mobiliteit van de bekende behoorlijk goed.
Bes (imp)
De demon staat bekend om zijn uitstekende gezondheid en goede weerstand, dus hij is zeer vasthoudend. Deze bekende heeft een duivelse visie, waardoor je het combopotentieel van de vijand kunt zien, en de onzichtbaarheidsvaardigheid helpt je op tijd een hinderlaag op te zetten of je te verstoppen. De imp kan grote schade aanrichten met zowel reguliere als giftige aanvallen, en hij kan ook vliegen, waardoor de imp niet alleen een gevechtswezen is, maar ook een hulpwezen.
Quasit (beest)
Waar vind je een quasit: locatie "uitgestorven dorp"(in de kelder van het doktershuis).
De quasit is vasthoudend vanwege zijn gezondheid en weerstand, en zijn klauwen kunnen grote schade aanrichten. Deze bekende heeft de vaardigheden Onzichtbaarheid en Schrik, die één keer per korte rustperiode kunnen worden gebruikt. De quasit kan, in tegenstelling tot andere metgezellen, communiceren met de buitenwereld, zodat hij bijvoorbeeld deuren kan openen voor de eigenaar.
Hoe je een Quasit-scroll kunt krijgen, wordt in de video getoond:
Sjkryab (hond)
Waar kun je Shkryab vinden: links van de locatie "Buurt van de Emerald Grove" (over de brug).
Shkryab is een gewone hond die de metgezel van een personage kan worden, maar het is mogelijk om hem vertrouwd te maken:
- Communiceer goed met de hond.
- Communiceer zo vaak mogelijk met Shkryab.
- Aai en prijs uw hond.
Na deze reguliere acties ontvangt de held de spreuk "Roep bekend op: Skryab.
In een aparte gids vertelden ze in meer detail, hoe je Shkryab voor de ploeg kunt rekruteren.
Het meest bekend in BG3
Het kiezen van een bekende is een belangrijke taak, want ondanks de grote lijst met beschikbare skins moet je de nuttigste opgeroepen metgezel gebruiken. Laten we de recensie van familiaires samenvatten:
- Raaf en Imp – de beste en universele keuze voor oproeping, omdat wezens met vlucht een goede mobiliteit hebben, dus ze zijn even nuttig in gevechten als bij het verkennen van de wereld.
- Quasi - een goed gevecht, bekend met een groot aanbod aan gezondheid en nuttige vaardigheden, en het vermogen van het beest om met de buitenwereld te communiceren, kan de eigenaar beschermen tegen gevaarlijke acties.
- De rat, kikker, kat и hond – situationele metgezellen die vanwege hun speciale vaardigheden moeten worden gebruikt voor een specifieke gevechtstactiek of speelstijl.
Andere magische metgezellen zijn aanzienlijk inferieur aan de genoemde wezens, dus hun oproeping wordt als ineffectief beschouwd.
Lees verder:We hopen dat deze gids je heeft geholpen erachter te komen welke bekende het beste is in Baldur's Gate 3. Deel in opmerkingen, welk magisch beest je het vaakst oproept. In een speciaal gedeelte op onze website leest u andere nuttige informatie BG3-gidsen.
Shkryab kan worden teruggegeven aan de kwaadaardige koeriershond in Baldur's Gate, of volledig aan jezelf worden overgelaten door een cheque in de dialoog door te geven of door te betalen.
Het spel zegt dat Shkryab interessante dingen vindt in de open wereld, maar hij neemt gewoon een standpunt in, en de aandacht / overlevingscontrole komt nog steeds van de GG en satellieten (en het kan natuurlijk in één keer mislukken). Gezien de zeer kleine zoekradius heb ik nog geen enkel nut van Shkryab in de open wereld gezien. Hij rent door het kamp, voegt positiviteit toe en brengt soms iets nuttigs mee.
de spin heeft ook een vrij grote sprongafstand, wat zijn mobiliteit vergroot
Hallo. Bedankt, nuttige opmerking, toegevoegd aan de handleiding.