De eerste voorjaarspatch wordt voorbereid voor release, die veel bugs zou moeten verwijderen en belangrijke mechanica zou moeten repareren.
Het is voor niemand een geheim dat de start van de games de meest rampzalige bleek te zijn en nu wordt de game geleidelijk gecorrigeerd met patches. CD Projekt Red heeft een lijst gepubliceerd met alle wijzigingen die zullen verschijnen in Cyberpunk 2077 met patch 1.2. Publicatiedatum 29.03. 2021 en publiceerde een volledige patch-opmerking, die bevat meer dan 500 wijzigingen en oplossingengerelateerd aan:
- spelen
- speurtochten
- open wereld
- cinematografisch ontwerp (licht)
- locaties
- afbeeldingen en geluid
- gebruikersomgeving
- stabiliteit (er zullen minder vluchten zijn).
Dat meldde CD Projekt Red eerder politieagenten Night City zal spelers niet langer in een hinderlaag lokken door achter hen te spawnen. Er werd ook vermeld dat er wijzigingen zullen worden aangebracht in het rijmechanisme en het ontwijkingssysteem van de game. Qua gameplay heeft de ontwikkelaar de spawn-radius van de politie vergroot wanneer de speler een misdaad pleegt.
Bovendien rijden mechanica is opnieuw ontworpen met een nieuwe schuifregelaar voor stuurgevoeligheid in het optiemenu. Er zijn wijzigingen aangebracht in de voertuigbesturingscode om beter te werken in situaties met een lage framesnelheid en extreem hoge framesnelheid.
Aanvullende wijzigingen spelen omvatten het repareren van verdwijnende vizieren, het aanpassen van de vuursnelheid van helikoptertorens, verdwijnende politieauto's, het oplossen van problemen met het herladen van het projectiellanceersysteem en onjuiste spraakcommunicatie (en dit gebeurde).
Als het op speurtochten aankomt, heeft CD Projekt Red geprobeerd zoveel mogelijk bugs in het spel op te lossen. Het is bijvoorbeeld niet meer mogelijk om posters op voorhand te vernietigen en de kans daarop te verliezen krijg het legendarische geweer "Force in Conflict" gratis.
Andere dergelijke veranderingen zijn onder meer problemen met het trekken en gedrag van wapens Rivier Wardwanneer hij de speler volgt tijdens de missie "jagen op de jager", doorlopende spraakoproepen in tussenfilmpjes van missies en het niet ontvangen van de oproepen die nodig zijn om de missie te voltooien.
In de open wereld zijn inderdaad veel bugs onthuld. De ontwikkelaars hebben geprobeerd de meeste ervan op te lossen, dus er zullen minder grappige grappen en memes op internet zijn. Veel van deze oplossingen hebben betrekking op interactieve items en NPC's die niet goed werken en zelfs de voortgang op sommige punten blokkeren.
Het lijkt er ook op Inwoners van Ridderstad zal nu adequaat reageren op de weg - in paniek, wegrennen bij een aanrijding met een auto en niet in een roes de rijbaan blokkeren.
Filmisch ontwerp Cyberpunk 2077 is ook een van de belangrijkste bronnen van verontwaardiging onder spelers. De wijzigingen in deze sectie voorkomen dat NPC's in de lucht lopen, lossen cameraproblemen op bepaalde punten op, verwijderen wapens die uit handen van NPC's steken en lossen poseproblemen op. Een terugkerend probleem in deze sectie is ook dat de animatie niet synchroon loopt, en ook hier zijn veel oplossingen aangebracht.
Doorgaan met omgevings- en locatieontwerp, zijn er veel wijzigingen aangebracht om te voorkomen dat V en NPC's op verschillende plaatsen vast komen te zitten. Er werd ook besloten om auto's en NPC's uit te schakelen. Ook qua voertuigen zal V nu zijn handen correct op het stuur plaatsen en logischerwijs uit het voertuig leunen tijdens een achtervolging.
Dergelijke bewerkingen zijn bemoedigend en er is een verlangen om terug te keren naar het spel en er nog steeds doorheen te gaan zonder "met tamboerijnen te dansen" (velen hebben tenslotte Cyberpunk 2077 op een laag pitje gezet totdat de ontwikkelaars de bugs hebben opgelost).
Alle veranderingen in de innovatie kunnen niet worden beschreven, maar we hebben geprobeerd de belangrijkste essentie over te brengen en een paar voorbeelden te geven. Een volledige beschrijving van de wijzigingen is te vinden op officiële website cyberpunk.net.