Gevechtssysteem in Honkai Starrail is gebaseerd op turn-based gevechten, waarbij elke vijand een individuele benadering nodig heeft, afhankelijk van de elementen en kwetsbaarheden. Een belangrijke rol wordt gespeeld door wie het gevecht begint - dit geeft bepaalde voordelen aan het team, of vice versa, een debuff als de vijand als eerste aanvalt. Tijdens het gevecht maken personages en tegenstanders afwisselend bewegingen: ze gebruiken ultieme vaardigheden, vaardigheden (aanvallend/verdedigend en buffs/debuffs) of regelmatige aanvallen om energie te verzamelen.
In deze gids gaan we in detail in op alle functies van turn-based gevechten en het vechtsysteem in Honkai Star Rail. We zullen aanbevelingen doen over hoe je de strijd kunt aangaan en het belang van kwetsbaarheden uitleggen.
Inhoud
Elementen en breuken in Honkai Star Rail
Elke tegenstander heeft een individu reeks kwetsbaarheden. Pak je een aanval op met het juiste type kwetsbaarheid, dan zal de vijand snel door het verzet (pantser) heen breken en is het ook mogelijk om hem een negatieve status op te leggen. In totaal heeft Honkai Star Rail zeven penetraties van kwetsbaarheid.
Penetratie-effect
Penetratie wordt alleen geactiveerd wanneer het uithoudingsvermogen - de witte balk boven de gezondheidsbalk van het vijandelijke wezen - tot nul daalt. Daarna zal een penetratie-effect op de vijand worden toegepast, overeenkomend met het type aanval dat de duurzaamheid heeft doorbroken. Na verloop van tijd wordt de witte schaal van de vijand hersteld en zul je de kwetsbaarheid opnieuw moeten doorbreken.
soort schade | Penetratie-effect |
---|---|
bloeden - Doet periodieke fysieke schade. | |
ijskoud - Brengt extra ijsschade toe en zorgt ervoor dat je een beurt mist. | |
Verwering - Doet periodieke windschade. | |
brandend - Doet periodieke brandschade. | |
Schok - Behandelt periodieke elektrische schade. | |
Verbindend - Brengt extra kwantumschade aan, vertraagt de volgende actie van de vijand en vergroot ook de schade aan de vijand na zijn aanvallen. | |
Conclusie – vertraagt de volgende actie van de vijand en vermindert zijn snelheid. |
Het uitbuiten van kwetsbaarheden van de vijand zal de strijd enorm vergemakkelijken:
- Boven het hoofd van de vijand bevindt zich een witte schaal met uithoudingsvermogen, waarboven gekleurde symbolen aangeven soorten kwetsbaarheden.
- Om de kwetsbaarheid te gebruiken, let op het pictogram naast de vaardigheid van het personage, wat betekent soort aanval.
- Een tegenstander zonder uithoudingsvermogen kan dankzij penetratie van kwetsbaarheid.
Je kunt de juiste aanvallen gebruiken om de kwetsbaarheid van de vijand binnen te halen verkenningsfasen: indicatoren worden geplaatst onder de naam van de vijandelijke eenheid.
In een aparte gids die u kunt vinden beste ploeg bouwt in Honkai Star Rail.
Gids voor turn-based gevechten in Honkai Star Rail
Er moet worden uitgelegd hoe de gevechten met vijanden in Honkai Star Rail plaatsvinden. Er zijn twee hoofdfasen voor interactie met de vijand, die bekend zijn bij alle fans van games in het JRPG-genre:
- verkenningsfase - het moment waarop het personage de locatie vrij kan verkennen en de vijand kan tegenkomen.
- Gevechtsfase - direct de turn-based strijd met een detachement vijandige wezens.
verkenningsfase
Tijdens de verkenningsfase is het mogelijk om een aanval op de vijand te starten en de “Kwetsbaarheden”, waardoor het recht van de eerste zet bij de speler ligt en de vijanden het gevecht met negatieve effecten beginnen. Modus activeren "Kwetsbaarheid» kan zowel met een basisaanval als met een vaardigheid worden gebruikt «Techniek'
- Bestudeer zorgvuldig de soorten schade waaraan de vijand kwetsbaar is (paneel met veelkleurige symbolen).
- Als het aanvalstype van het gekozen personage overeenkomt met de kwetsbaarheid van de vijand, val dan moedig aan.
- Als de geselecteerde held een ander type aanval heeft, zoek dan naar een personage met geschikte schade in je team.
talentenTechniek"kan geallieerde personages versterken, evenals het vijandelijke team verzwakken voordat turn-based gevechten beginnen. Het gebruik van deze vaardigheden kost een speciale hulpbron, dus het is beter om deze vaardigheden te gebruiken voor het gevecht met een sterke groep vijandige wezens.
Als een vijandelijk wezen onafhankelijk de Pathfinder aanvalt in de verkenningsfase, dan wordt de “Hinderlaag". In dit geval heeft de tegenstander echter het recht van eerste zet als het personage een hoge eigenschap heeft "snelheid”, dan zal hij als eerste het gevecht beginnen, ook al heeft de vijand “hinderlaag.
Gevechtsfase
Zodra de gevechtsfase begint, is het belangrijk om meteen op de karakterpictogrammen in de linkerbovenhoek te letten. Dit paneel presenteert prioriteit, waarop de leden van de ploeg en wezens van de vijand zullen lopen. Dit is het meest elementaire kenmerk van turn-based gevechten: het is belangrijk om de volgorde zorgvuldig te analyseren en vervolgens de juiste conclusies te trekken en op basis daarvan een gevechtsstrategie op te bouwen.
Naast de volgorde van bewegingen van wezens, is het belangrijk om andere indicatoren te controleren die worden weerspiegeld in de spelinterface.
- Indicatoren met buffs (positieve effecten) en debuffs (negatieve effecten) die kunnen worden toegepast op de vijand.
- De schaal van gezondheid (rood), de schaal van weerstand (wit) en de kwetsbaarheid van de vijand.
- De gezondheid van de personages van het geallieerde team (het toegepaste schild, buffs en debuffs worden hier ook weerspiegeld).
- Vaardigheidspunten die worden besteed aan het gebruik van een extra vaardigheid (sleutel "E"") - deze bron is gemeenschappelijk voor het hele team.
Controle van deze indicatoren zal helpen om per ongeluk verlies van het personage te voorkomen en de vijand snel af te maken.
Vaardigheden gebruiken
Het hele punt van turn-based gevechten in Honkai Star Rail komt neer op twee hoofdacties: doel selectie и toepassen van vaardigheden. De effectiviteit van het detachement en de uitkomst van de strijd zullen afhangen van hoe competent deze beslissingen worden toegepast.
Doel selectie
Als een geallieerd personage aan de beurt is, moet de Pathfinder een doelwit kiezen om aan te vallen (afhankelijk van het type vaardigheid kunnen meerdere vijanden tegelijk worden geselecteerd). Je kunt de vijand zowel handmatig als met behulp van de sleutels bezoeken. Voor vaardigheden die kunnen worden toegepast op leden van je squadron, kun je op dezelfde manier een geallieerd doelwit selecteren.
Mogelijke acties
In de gevechtsfase Er kunnen drie basisvaardigheden worden toegepast:
- Basisaanval - de eenvoudigste aanval, waarvan het gebruik vaardigheidspunten verzamelt.
- Extra vaardigheid - een speciale vaardigheid die vaardigheidspunten verbruikt (een hulpbron die voor het hele team geldt).
- Supermacht - is de sterkste vaardigheid die kan worden gebruikt nadat de ult volledig is opgeladen, gebruikt zowel tijdens jouw beurt als tijdens de beurt van de tegenstander (gebruik tijdens je beurt neemt niet weg dat je nog een andere vaardigheid kunt gebruiken).
Energie voor ultieme vermogen verzameld door basisaanvallen, werpvaardigheden, het doden van tegenstanders, hulpeffecten van symbolen en lichtkegels.
Verkenningsfase Je kunt slechts twee vaardigheden gebruiken:
- Basisaanval - precies dezelfde aanval als in turn-based gevechten.
- Techniek - een speciale vaardigheid die wordt gebruikt in de open wereld en tegelijkertijd speciale grondstofpunten verbruikt.
Het effect van het vermogenTechniek» kan een negatief effect hebben op de vijandelijke eenheid of een positieve invloed hebben op de geallieerde eenheid.
Bonusaanvallen
Bonusaanvallen zijn aanvullende acties van geallieerde personages die, nadat aan bepaalde voorwaarden is voldaan, schade toebrengen aan de vijand, zonder er actiepunten aan uit te geven. Een voorbeeld van een bonusaanval is een talent Himeko «Overwinningskoorts", evenals het talent van Herta "Laat mij proberen."
Informatie bekijken over tegenstanders en je personages
Tijdens de gevechtsfase kun je een extra menu openen dat veel aanvullende informatie weergeeft:
- Vijandelijke informatie.
- Informatie over het geallieerde detachement.
Deze aanvullende informatie kan vooral handig zijn tijdens baasgevechten.
Het informatieve menu kan de volgende informatie over de vijandelijke eenheid geven:
- Schakel over naar informatie over het Pathfinder-team.
- Iconen van leden van de vijandelijke ploeg.
- Plot informatie over het schepsel.
- Gezondheid, duurzaamheid en kwetsbaarheid van de vijand.
- Actieve buffs en debuffs.
- Schakel over naar de lijst met vijandelijke vaardigheden.
Dit menu kan op elk gewenst moment worden geopend tijdens turn-based gevechten.
Je kunt ook veel nuttige informatie over de geallieerde ploeg leren:
- Schakelen tussen karakters.
- Lijst met kenmerken inclusief alle actieve buffs en debuffs.
- Schakel over naar vaardigheidslijst of uitgeruste lichtkegel.
- Gegevens over de hoeveelheid leven, schild en energie van het personage.
- Actieve statuseffecten.
Dit menu helpt op elk moment van de strijd om de effectiviteit van de ploeg te analyseren en de juiste conclusies te trekken voor toekomstige gevechten.
Lees verder:We hopen dat we met behulp van de gids erin geslaagd zijn om de turn-based gevechten in Honkai Star Rail te begrijpen. Als u vragen heeft, kunt u vertrekken opmerkingen. Lezen algemene gids voor beginners en ander nuttig spel gidsen in het betreffende gedeelte van onze website.
Vertel me, verlaagt een ondoordringbare kwetsbaarheid de binnenkomende schade? Heeft het zin om te wachten op penetratie om ongepaste elementen in het karkas van de vijand te werpen?
Het doorbreken van een kwetsbaarheid verhoogt de schade aan de vijand en vertraagt ook de actie van de vijand.
Wat is een bonusaanval? En dan zijn er in het virtuele universum veel buffs, maar ik begreep echt niet hoe ik het moest doen.
De informatie in het artikel over bonusaanvallen bijgewerkt.