Blonde elf erin Baldur's Gate 3 - missie satelliet Astarion, die mee kan doen aan het gezelschap tijdens het verkennen van de startlocatie "Crash-site". Nadat hij de elf heeft ontmoet, wordt de taak automatisch aan het dagboek toegevoegd. Het nodigt de speler uit om de metgezel beter te leren kennen en zijn persoonlijke verhaal te onthullen.
Het volgende is een walkthrough van de Blonde Elf in Baldurs Gate 3: we zullen je vertellen hoe je de taak moet starten en de belangrijkste plotpunten zullen overwegen die van invloed zijn op de persoonlijke zoektocht van Astarion.
Inhoud
- Hoe je de persoonlijke zoektocht van Astarion start in Baldur's Gate 3
- Walkthrough van de blonde elf in Baldur's Gate 3
- Laat Astarion bloed drinken
- Dood Monster Hunter Gandrel
- Leer meer over de littekens van Astarion op zijn rug
- Maak een deal met Raphael
- Bespreek de voorwaarden van de deal met Raphael
- Neem het op tegen monsterjager Ulma
- Praat met de vampierenbroed in Freygo's stapelbed
- Vind het paleis van Cazador in Baldur's Gate
- Versla Cazador en red Astarion
- Blonde Elf eindigt in Baldur's Gate 3
- Beloning voor het voltooien van de zoektocht Blonde Elf
Hoe je de persoonlijke zoektocht van Astarion start in Baldur's Gate 3
Na het voltooien van de verhaalmissie "Ontsnap uit de Nautiloïde", bevindt u zich op de locatie "Crash Site". Wakker worden Schaduwhart en onderzocht overwoekerde ruïnesGa westwaarts, door het vernielde illithide schip. Ga snel naar het strand, waar je een blonde elf zult vinden die hulp nodig heeft.
Communiceer met hem: tijdens de dialoog leer je dat Astarion, samen met de hoofdpersoon, werd gevangengenomen door illithids, en dat er ook een larve in zijn hersenen "zit". Daarnaast gaat de held ook naar Baldur's Gate. Selecteer een zin 'Waarom kom je niet met mij mee? Samen hebben we meer kansen", waarmee de held voor de ploeg wordt uitgenodigd. De zoektocht "Blonde Elf" verschijnt op zijn beurt automatisch in het dagboek.
Walkthrough van de blonde elf in Baldur's Gate 3
The Blonde Elf is een uitgebreide reeks missies die duurt tot het derde bedrijf van de hoofdverhaalcampagne, die zich afspeelt in Baldur's Gate. Als onderdeel van de missie moet je Astarion helpen de invloed van Kazador kwijt te raken. Vervolgens zullen we overwegen belangrijkste punten van de satellietmissie.
Laat Astarion bloed drinken
Eerste daad.
Zodra Astarion een volwaardig lid van de ploeg wordt, kun je de omgeving van het startgebied blijven verkennen. Vind dus uitgestorven dorp waar je een dood zwijn vindt met vreemde beten op het karkas. Nadat je het hebt onderzocht, zul je irritatie van de kant van Astarion tegenkomen: de metgezel zal verontwaardigd zijn dat de hoofdpersoon tijd verspilt aan zulke onbelangrijke dingen.
Neem dan een "Lange Rust": na interactie met het bed bij het vuur, begint een filmpje, waarin de elf zal proberen de hoofdpersoon te bijten. De poging zal tevergeefs zijn - het "slachtoffer" zal onmiddellijk wakker worden. Verbijsterde Astarion geeft dat toe is een vampier: hij had de zon al twee eeuwen niet gezien, en alleen een larve die in zijn hersenen zat, redde hem van de kwalen die veel bloedzuigers veroorzaken.
Vervolgens zal de elf de hoofdpersoon ook om een gunst vragen - in één hap. Ga akkoord om uw metgezel te helpen. Morgenochtend zal Astarion zijn metgezel bedanken voor zijn vertrouwen. Bovendien zal zijn arsenaal aan gebruikelijke vaardigheden in de strijd worden aangevuld met een nieuwe vaardigheid: "Beet van de vampier".
In een aparte gids hoe zich te ontdoen van de negatieve status “Bloedverlies”, die verschijnt als Astarion bloed mag drinken.
Dood Monster Hunter Gandrel
Eerste daad.
Gandrel is een jager die te vinden is op het grondgebied van het verrotte moeras. vlakbij het theehuiseigendom van Tante Ethel.
Tijdens het gesprek met hem vertelt de man over het doel van zijn bezoek: hij wil een deal sluiten met de ‘minnares des huizes’ in ruil voor informatie over locatie van Astarion. De taak van de jager is om de vampieren levend naar Baldur's Gate te brengen.
In deze fase van de reis zijn er verschillende vorken beschikbaar, waarvan sommige uniek zijn als er geen blonde elf in de groep is of, integendeel, wel aanwezig is in de groep:
- ‘Ik ga je niet helpen hem te zoeken. Laat hem alleen", - bescherm Astarion. Gandrel zal zich terugtrekken en toegeven dat de elf geluk had dat hij tijdens zijn eenzame omzwervingen zo'n toegewijde bondgenoot wist te ontmoeten.
- 'Vertel hem hoe hij je kamp kan vinden.', - op een lange nacht, als je je metgezel niet waarschuwt voor het gevaar, zal de jager Astarion ontvoeren. De volgende ochtend ontvangt u een melding: "Je metgezel heeft de ploeg voor altijd verlaten".
- 'Oké, dood hem als je daar zin in hebt', - sta Astarion toe de jager te doden en hem daarmee te beschermen tegen toekomstige gevaarlijke gevolgen. Daarnaast ontvang je een kruisboog van ongebruikelijke kwaliteit, Gandrel's Aspiration.
Om de taak voort te zetten, moet u de eerste of de derde (meest bevredigende) uitkomst kiezen. In dit geval is de satelliet veilig en verschijnt er een nieuwe notitie in het logboek "Taken": "Astarion ging ervan uit dat de monsterjager die hem achtervolgde Kazador, zijn voormalige meester, diende..
Leer meer over de littekens van Astarion op zijn rug
Eerste en/of tweede bedrijf.
Voor het eerst kun je daarna meer te weten komen over de littekens van Astarion romantische avond samen, die plaatsvindt tijdens de vakantie van de vluchteling, of eerder, in het geval van een hoog niveau van “goedkeuring”.
Als de elf geen romantische partner is, zal tijdens de passage de volgende gelegenheid verschijnen om meer te weten te komen over de duivelse inscripties op zijn rug, en deze verder te bestuderen tweede bedrijf van de hoofdverhaalcampagne, tijdens de Lange Rust.
Wanneer u een uitroepteken boven het hoofd van uw metgezel ziet, benader hem dan. Er wordt een filmpje afgespeeld, waarin de geïrriteerde vampier de littekens op zijn rug voelt. Hij wil begrijpen wat ze bedoelen.
Bied aan om een metgezel te helpen: teken duivelse zinnen op de grond en laat Astarion er zelf naar kijken. Er verschijnt dus een nieuwe notitie in het logboek “Taken”: “Na een nacht in het gezelschap van Astarion hoorden we dat er een gedicht in zijn rug was gesneden. Dit werd gedaan door Cazador, zijn voormalige meester, maar waarom?»
Maak een deal met Raphael
Tweede daad.
Na de eerste ontmoeting met Raphael, wat kan gebeuren na een ontmoeting met de genezer Nettie op de Emerald Grove-locatie zal Astarion nadenken over het sluiten van een deal met de halfduivel. Misschien is alleen hij, als inwoner van de hel, daadwerkelijk in staat de betekenis van de duivelse zinnen op zijn rug uit te leggen.
Ga akkoord om je metgezel te helpen en wacht tot Raphael weer voor de ploeg verschijnt. De tweede bijeenkomst vindt plaats bij de deuren die naar leiden Uitdagingsbal, - een heilig klooster van de Nachtzanger.
In een gesprek met de halfduivel zal de blonde vampier het initiatief nemen en een dialoog aangaan over de duivelse woorden die Cazador op zijn rug schreef. Een man zal ermee instemmen om te helpen als de elf en de hoofdpersoon Weg met Ortondie op het grondgebied van de tempel woont.
Als je met Raphael omgaat, wordt een secundaire zoektocht geactiveerd "Dood de oude vijand Raphael". Als onderdeel van de tests op het grondgebied van de Challenge Shar kun je doorgaan met het voltooien van de missiedoelstellingen "Vind het lied van de nacht".
Bespreek de voorwaarden van de deal met Raphael
Tweede daad.
Yurgir - orton, van wie zich moeten ontdoen om de zijmissie "Kill Old Enemy Raphael" te voltooien. Je kunt het vinden door te verkennen Oostvleugel uitdagingsbal: een demon gebonden door een contract zit in een hinderlaag op de bovenste laag van de locatie.
Zodra je het ongrijpbare beest in het centrale deel van de kamer nadert, start er automatisch een filmpje waarin je:
- Lok een gevecht uit met Yurgir.
- Overtuig Yurgir om zowel zijn handlangers als zichzelf te doden (je moet met succes een verborgen Insight-test doorstaan).
- Bied Yurgir hulp aan bij het wegwerken van het contract met Rafail.
Om de "goedkeuring" van Astarion te vergroten en hem dichter bij het oplossen van het op zijn rug "verzegelde" mysterie te brengen, wordt aanbevolen kies de eerste of de tweede uitkomst.
De gevolgen van elke beslissing zijn op hun beurt te vinden in een aparte handleiding, waarin ze worden gedemonstreerd alle vorken geassocieerd met Yurgir.
Zodra Orton is vermoord, Neem een "lange rust": Raphael komt langs op de camping, die blij zal zijn met de succesvol afgeronde overeenkomst. Uit het gesprek blijkt dat de duivelse zinnen op de rug van Astarion deel uitmaken van een ritueel dat Kazador de kracht van de Verhevene kan schenken. Als de elf in handen valt van zijn voormalige eigenaar, kan de hoge vampier een van de krachtigste wezens in het universum worden.
Neem het op tegen monsterjager Ulma
Derde daad.
Ulma is de leider van een stam monsterjagers in Baldur's Gate, wier kinderen zijn ontvoerd door Kazador. Voor het eerst aangetroffen in het Gurts-kamp.
De vrouw is zich bewust van wie Astarion is, hoe hij eruit ziet en welke vreselijke daden hij heeft begaan onder de vampierinvloed van zijn voormalige meester. Ondanks de werkelijke stand van zaken in Baldur's Gate, is ze bereid het leven van de blonde elf te redden, op één voorwaarde: hij zal de kinderen van de jagers redden en Cazador doden.
In dit stadium zijn er twee vorken beschikbaar:
- Ga tegen monsterjagers;
- Help hen om je eigen leven te redden.
In het eerste geval zul je tegen Ulma en haar volgelingen moeten vechten. Als u voor de tweede optie kiest, krijgt u in de toekomst de mogelijkheid de steun van jagers inroepen.
Nadat u ermee heeft ingestemd Ulma te helpen, verschijnt er een nieuwe notitie in het logboek 'Taken': 'Astarion ontmoette Ulma, de leider van een kleine stam monsterjagers. Ze herkende Astarion als de ontvoerder van hun kinderen, die hij aan Kazador gaf, en nodigde hem uit om boete te doen voor zijn schuld. Astarion stemde ermee in de kinderen te helpen en Kazador te vermoorden.
Praat met de vampierenbroed in Freygo's stapelbed
Derde daad.
Later, op het grondgebied Freigo's flophouses, Astarion zal zijn ‘broers’ (Petrasa en Daliriya) tegenkomen.
Uit de dialoog met hen leren de hoofdpersoon en de elf dat Kasador al op het punt staat de ‘Rite of the Unholy Ascension’ uit te voeren, die hem onvoorstelbare macht zal geven. Om het ritueel succesvol te laten zijn, heeft de voormalige meester echter de aanwezigheid van zijn laatst bekeerde kind nodig.
Vind het paleis van Cazador in Baldur's Gate
Derde daad.
De laatste fase van Astarions persoonlijke zoektocht is de zoektocht naar het toevluchtsoord van Kasador Zarr, waar hij van plan is een verboden ritueel uit te voeren. Het pad ernaartoe loopt er doorheen centrale uitkijktoren, die naast de “Centrale Muur van de Benedenstad” ligt.
Ga naar boven en ga naar de deur die naar toe leidt "Zuidelijke toren van het paleis van Zarra".
Ga dan de ijzeren trap op. Op de bovenste verdieping kom je Kasador's handlangers tegen die de ingang van het grootste deel van het paleis bewaken. Je kunt met ze vechten of met ze onderhandelen door middel van zinnen uit de categorie 'Intimidatie/misleiding'.
Dus pak het artikel "De sleutel tot de deur van de vestingwerken".
Ga verder omhoog totdat je een deur tegenkomt die naar de "Upper Towers" leidt.
Ga naar de "Vestingwerken van het Zarra-paleis" en vervolgens naar het Zarra-paleis zelf.
Versla Cazador en red Astarion
Derde daad.
Nadat hij het paleis heeft verkend en de voormalige eigenaar heeft gevonden, zal Astarion proberen de confrontatie aan te gaan met de hoge vampier, maar zijn krachten verbleken voor de macht van de leider. Zarr zal de laatste spawn vangen en beginnen met het uitvoeren van de ‘Rite of the Unholy Ascension’.
Om Cazador Zarr in de strijd te verslaan, is het belangrijk om het volgende te onthouden:
- De baas heeft hoge gevoeligheid voor zonlicht. Mogelijkheden SchaduwhartAls priesteressen zullen ze de vijand ernstig kunnen verzwakken.
- Bij blootstelling aan zonlicht krijgt de vampierheer een straf op aanvalsrollen en vaardigheidscontroles, wat handig is als de groep een magiër met elementaire vaardigheden of een boogschutter bevat die is uitgerust met elementaire pijlen.
- Gruwelen die in de ban zijn van magische runen hebben een direct effect op de passieve toename van Kasadors gezondheid, evenals op een toename van zijn necrotische schade. Allereerst wordt aanbevolen om ermee om te gaan.
Astarion zal gered worden zodra Zarr zich in de sarcofaag verstopt.
Blonde Elf eindigt in Baldur's Gate 3
Zodra Astarion is gered, haast hij zich naar de sarcofaag, waarin Kazador op krachten probeert te komen na een hevig gevecht met de hoofdpersoon.
Sta Astarion toe om de Rite of Unholy Ascension uit te voeren
Astarion is in staat de kracht van Kazador Zarr weg te nemen en word een opperste vampier. Hiervoor heeft hij echter de hulp van de hoofdpersoon nodig. Als u uw partner wilt ondersteunen, kiest u tijdens het gesprek de volgende regels:
- "OK. Wat heb je precies nodig?
- 'Ga naar de geest van Astarion, zodat hij het ritueel kan voortzetten.'
- 'Laat het ritueel doorgaan.'
Tijdens het ritueel zullen de ‘broers’ van de blonde elf, evenals Kasador zelf, sterven. Als gevolg hiervan zal Astarion worden Gestegen en zal kracht verwerven die hem in staat zal stellen te leven zonder angst voor zonlicht, maar ook zonder een constant hongergevoel.
Bovendien, als Astarion en de hoofdpersoon een relatie hebben, zal de elf zijn partner een nieuwe kracht aanbieden. Dus, de kans om een vampier te worden zal zich openen.
Zorg ervoor dat Astarion het ritueel niet uitvoert
De metgezel kan ervan worden weerhouden het ritueel uit te voeren. Om dit te doen, selecteert u tijdens het tussenfilmpje in het Cazador-paleis de volgende antwoordregels:
- 'Als ik je help het ritueel te voltooien, zullen al deze gevangenen sterven.'
- Overtuiging [KS – 20] “Ik wil een leven voor jou waar je trots op kunt zijn. Wat u voorstelt, is niet zij.’
Als de hoofdpersoon en Astarion een romantische relatie hebben, kan de dialoog als volgt worden gestructureerd:
- 'Als ik je help het ritueel te voltooien, zullen al deze gevangenen sterven.'
- Inzicht [KS – 20]: “Kijk in de ogen van je geliefde. Probeer te begrijpen wat hem motiveert."
- Geloof [KS – 15]: “Ik weet het: je denkt dat je op deze manier vrijheid zult verwerven. Maar dat is niet waar. Je zult gevangen zitten in je eigen kracht, net als Cazador vóór jou.’
Als gevolg hiervan zal Astarion zijn voormalige meester vermoorden, waardoor hijzelf en zijn ‘broers’ van zijn invloed worden bevrijd. Vervolgens zal hij met behulp van de staf van Kasador ook de gruwelen die achter de enorme deuren opgesloten zitten, kunnen doden of bevrijden.
Dit zal de taak voltooien, maar later, met een voldoende hoge relatie met de vampier, zal het mogelijk zijn om te genieten van een extra liefdesscène, die het begin zal markeren van een nieuwe ronde van romantiek tussen de hoofdpersoon en Astarion.
Beloning voor het voltooien van de zoektocht Blonde Elf
Als beloning voor het succesvol voltooien van de missie van Astarion ontvang je extra goedkeuringspunten en ervaring.
Lees verder:We hopen dat deze gids je heeft geholpen bij het voltooien van Astarions persoonlijke zoektocht in BG3. Schrijven aan opmerkingenAls u vragen heeft, zal de auteur proberen te helpen. Volg in het relevante gedeelte van onze website andere artikelen over Baldur's Gate 3.
Wat moet je doen als na het vinden van het zwijn de scène met de beet nog steeds niet verschijnt? Ik boekte veel vooruitgang, nam vaak lange rustpauzes, maar er was nog steeds geen scène met de beet. Zijn daar nog aanvullende voorwaarden voor nodig?
Hallo, voor zover wij weten zijn er geen aanvullende voorwaarden. De scène met de beet zou moeten verschijnen tijdens de eerste lange pauze nadat je het zwijn hebt gevonden (heb je geprobeerd een eerdere save opnieuw te laden, voordat het zwijn werd ontdekt, en weer verder te gaan met rusten?
Ik had hetzelfde probleem. Later gaf Astarion zelf toe dat hij een vampier was en dat het personage zich op geen enkele manier ontwikkelde. Het was onmogelijk om romantisch met hem te worden of een zoektocht met hem te beginnen. Ik moest opnieuw beginnen, eerst zelf het zwijn gaan inspecteren en pas nog een keer kijken met Astarion. Omdat op dit moment soms zo'n bug werkt.
Ik weet niet hoe relevant het antwoord voor jou is, maar misschien helpt het iemand anders.
Je kunt op elke gewenste manier afscheid nemen van Gandrel - hij heeft helemaal geen invloed, behalve de grappige opmerkingen van Astarion toen hij hem ontmoette in Act 3. De deal met Raphael is optioneel (net als de nacht met Astarion - hij zal ons uiteindelijk toch de littekens laten zien) - als Astarion niet in de ploeg zit wanneer Raphael vraagt om Orton te vermoorden, zal er eenvoudigweg geen melding worden gemaakt van de rug van Astarion. Hij zal later in het kamp zeggen: “Wat jammer, ik wilde een deal met hem. Nu zullen we er op de een of andere manier anders achter moeten komen.” Over het doel van littekens leren we al in Act 3 (wat helemaal geen invloed heeft op de passage, alleen op de dialogen). Het is over het algemeen onwenselijk om de gruwelen die aan het ritueel deelnemen te doden als je van plan bent alle gevangenen vrij te laten - ze zullen toezicht nodig hebben en dit zijn de gruwelen die we aanmelden als oppas voor kleine en hongerige vampieren. Je hoeft Astarion helemaal niet mee te nemen naar het ritueel met Kasador - dan trapt niemand in de val en ontmantelen we de vampier met het hele team (of brengen we Astarion niet naar de rituele arena). Het duurt ongeveer vier zetten om Kasador vast te pinnen, dus het is beter om je op hem te concentreren. Anders voltooit hij het ritueel (maar ja, je kunt het nest doden, in de stijl van “dood iedereen die niet bij ons is”)
Blijkbaar hebben ze besloten om de doorgang met de deur in het Zarra-landhuis niet te beschrijven?)) Het is alsof je daar ook rond moet rennen. Maar oke.
Hallo! Tijdens het schrijven van het artikel hebben we de nadruk gelegd op de belangrijkste punten die van invloed zijn op de zoektocht, die +/- het verhaal van Astarion maximaal onthullen. Gezien de totale omvang van BG3 is het natuurlijk onrealistisch om absoluut ALLES te overwegen, maar we zijn van plan de informatie geleidelijk bij te werken. Wat betreft het kasteel van Cazador zelf: er is een apart artikel gepland, dus een gedetailleerde walkthrough van de locatie wordt in deze gids niet specifiek gemaakt.