Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Laten we de gameplay-functies analyseren op basis van reacties en uitleggen voor wie de game op basis van de attribuut-anomalie-mechanica geschikt is.

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werkenKenmerkafwijking in Zenloze Zone Nul — een mechanisme gebaseerd op het oproepen van bepaalde reacties die worden geactiveerd wanneer de anomalie-indicator gevuld is met aanvallen van een specifiek element. Aangeroepen bonussen zijn onderverdeeld in verschillende typen, die de elementen van de personages herhalen, vijandelijke acties helpen onderbreken en leiden tot explosieve schade of het opleggen van DoT-statussen die maximaal tien seconden duren.

Uit de gids leer je hoe de attribuutafwijking werkt in ZZZ: we zullen de principes van de ongebruikelijke mechanica uitleggen, voortbouwend op de soorten elementen, en ook analyseren welke acties zullen leiden tot een toename van de schade door elementaire reacties en welke karakters dat kunnen doen implementeer de kenmerken van een persoonlijk attribuut via deze gevechtsfunctionaliteit.

Eigenschappen en specialiteiten

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Kenmerken en specialiteiten in ZZZ zijn van groot belang bij het opbouwen van een uitgebalanceerd team, waarbij elk van de geselecteerde agenten niet beperkt is in vaardigheden en gemakkelijk zijn eigen gevechtspotentieel kan realiseren. Als resultaat hiervan zou een zeer effectief team dat in staat is om met inhoud van elke complexiteit om te gaan, het volgende moeten omvatten:

  • belangrijkste DPS-personage — “Aanval” of “Anomalie”;
  • dealer van secundaire schade – Er wordt vaak gebruik gemaakt van ‘intimidatie’, of er wordt uitgegaan van een combinatie van ‘aanval’ en ‘anomalie’;
  • (de)bufferen of agent met functies steun - “Ondersteuning” of “Verdediging”.

In een aparte gids hebben we het principe van het bouwen van squadrons in het spel besproken en ook gepresenteerd voorbeelden van de beste teams.

Specialiteiten van agenten

Agenten klasse Aanval spelen vaak in de positie van de hyper-carry van het team, die het grootste deel van de tijd op het slagveld doorbrengt: ze hebben goede schade, hebben persoonlijke bonussen voor voltreffers en implementeren effectief (de) buffs die worden verspreid door "Support". Vertegenwoordigers afwijkingen Ze kunnen ook de positie van de belangrijkste DPS innemen vanwege het feit dat ze attribuutafwijkingen beter accumuleren dan andere specialiteiten.

Helden van andere specialiteiten worden vaak sub-deaders of steunen vanwege hun klassenkenmerken. Bijvoorbeeld, defensie richt zich op "Defense Assist" en schadeblokkering, terwijl vertegenwoordigers Steun focus op “Snelle Hulp” en het verspreiden van positieve effecten. Intimidatie, op zijn beurt, rekent af met verbluffende tegenstanders en veroorzaakt ook snel een reeks aanvallen die explosieve schade toebrengen aan alle groepsleden.

Met behulp van de tabel kunt u vertrouwd raken met alle personages en hun personages klasse aansluiting:

Kenmerken van agenten

Als we de attributen in ZZZ in meer detail bekijken, is het de moeite waard om op te merken dat die er alleen zijn vijf soorten elementen. Elke agent krijgt zijn eigen type element toegewezen waarmee de held kan aanvallen in de strijd:

12345
fysiekNekomiya ManaNekomiya Mana
(Aanval)
Billy de KidBilly de Kid
(Aanval)
Corine WekenCorine Weken
(Aanval)
Piper Wil
(Anomalie)
vurigSoldaat 11Soldaat 11
(Aanval)
Kolyada BelobogKolyada Belobog
(Intimidatie)
Lucy
(Steun)
Ben GroterBen Groter
(Verdediging)
IjsEllen JoEllen Jo
(Aanval)
Van LycaonVan Lycaon
(Intimidatie)
SokakuSokaku
(Steun)
ЭлектрическийAnton IvanovAnton Ivanov
(Aanval)
Grace HowardGrace Howard
(Anomalie)
Enby DemaraEnby Demara
(Intimidatie)
Alexandrina (Rina)Alexandrina
(Steun)
EtherischZhu YuanZhu Yuan
(Aanval)
Nicole DemaraNicole Demara
(Steun)

De opeenstapeling van elk attribuut leidt tot een bepaald hulpeffect dat enkele seconden duurt. Vanwege het feit dat de juiste werking van de extra vaardigheid van de agenten meestal afhangt van de vraag of er een personage met een identiek element of factie in de squad zit, kunnen we concluderen dat helden met hetzelfde element zich goed voelen in mono-squads (concentratie voor één soort schade).

Anomalie in Zenless Zone Zero: hoe de elementen werken

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Tijdens het gevecht accumuleert de vijand, die slagen krijgt van een personage met een bepaald kenmerk anomalie-indicator. Wanneer de schaal van het element gevuld is, wordt een elementaire anomalie geactiveerd, die gepaard gaat met een negatieve status voor de vijand. Het effect hangt af van het type schade waarmee het personage aanvalt, en verloopt via de volgende belangrijke punten:

  • schade als gevolg van de anomalie kan niet "kritiek" zijn - dit betekent dat kritiek. toeval en schade hebben geen invloed op het uiteindelijke schadecijfer van de anomalie;
  • Schade toegebracht door een personage uit actieve vaardigheden heeft geen invloed op het vullen van de schaal en de uiteindelijke schade als gevolg van de reactie;
  • het anomalie-effect vult de verdovingsbalk onder de gezondheidsschaal van het monster niet;
  • bij schade als gevolg van de anomalie wordt rekening gehouden met een extra vermenigvuldiger als het doelwit verdoofd is;
  • bepaalde reacties kunnen de actie van een vijand onderbreken als hij kwetsbaar is voor een attribuut.

In de volgende paragrafen gaan we dieper in op elk van de belangrijkste besproken punten.

Kenmerkafwijkingstypen

Soorten afwijkingen in ZZZ, zoals elementen, zijn onderverdeeld in vijf soorten:

12
fysiekOproepen aanval (Aanval), die explosieve schade aanricht en ook de status “Lafheid” gedurende 10 seconden oplegt: de resulterende verdoving neemt toe met 10%.
vurigOproepen brandend (Burn), die gedurende de volgende 0,5 seconden elke 10 seconde schade aanricht.
IjsOproepen Bevriezing и winter aan de voeten (Verbrijzelen) gedurende 10 seconden. Het Freeze-effect voorkomt dat u gedurende de volgende 2 seconden enige actie uitvoert. Aan het einde van de debuff vindt Cleave plaats, wat explosieve schade veroorzaakt. Het Frostbite-effect verhoogt op zijn beurt de kritiek. schade met 10% bij het uitdelen van een voltreffer. slagen.
ЭлектрическийOproepen Schok (Schok) gedurende 10 seconden. Wanneer je een vijand raakt, wordt er extra schade aangericht; dit effect wordt niet vaker dan één keer per seconde geactiveerd.
EtherischOproepen infectie (Beschadigd) gedurende 10 seconden, wat elke 0,5 seconde extra schade aanricht.

Anomalie schaal

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

De anomalieschaal is een extra indicator die zich rechts van de verdovings- en HP-balken bevindt. Net als de verdovingsschaal wordt de anomalie-indicator geleidelijk gevuld naarmate er schade aan de vijand wordt toegebracht, maar in dit geval uitsluitend elementaire schade.

Agenten zijn in staat zich te accumuleren een anomalie van alleen zijn attribuut. Ondanks het feit dat er bijvoorbeeld basisaanvallen zijn Soldaat 11 fysieke schade veroorzaken bij de eerste treffers, het zal de fysieke anomalie er niet mee opvullen. De mogelijkheden zijn om uitsluitend de brandindicator te vullen.

Vijandelijke kwetsbaarheden en veerkracht

Wanneer u vertrouwd raakt met het "Phaeton-archief", dat zich vlakbij de werkhoek op het grondgebied van het videoarchief bevindt, kunt u niet alleen actuele informatie over elke vijand bestuderen, maar ook rekening houden met de vraag of ze zwakheden и stabiliteit.

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Als in de beginfase het feit dat de speler geen rekening houdt met de weerstand en kwetsbaarheden van tegenstanders geen problemen veroorzaakt, dan kunnen in latere gevechten met grote krachtige doelen veel problemen ontstaan. De redenen zijn als volgt:

  1. zwakte (ook wel “kwetsbaarheid”) - onderbreekt de actie wanneer een anomalie wordt veroorzaakt door een specifiek attribuuttype.
  2. stabiliteit — heeft geen invloed op de opeenstapeling van afwijkingen, maar het invullen van de indicator duurt langer vanwege de toegenomen weerstand.

Rekening houdend met deze feiten is het bij het vechten tegen een baas (vooral als de strijd moeilijk is) de moeite waard om rekening te houden met zijn zwakke punten en de eenheden in de ploeg zo aan te passen dat de accumulatie van de anomalie zonder problemen plaatsvindt, en de het vermogen om explosieve schade toe te brengen/elementaire DoTs toe te passen blijft behouden.

Chaos-anomalie

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Tijdens het gevecht kan de vijand zich ophopen vijf soorten attribuutafwijkingen - fysiek, vuur, ijs, elektrisch en etherisch. Tegelijkertijd zijn de indicatoren van elk element niet met elkaar in conflict, omdat ze worden gevuld afhankelijk van de geselecteerde agent en de aanvallen die deze gebruikt. Als een van de afwijkingen al is veroorzaakt, kan er bij het vullen van de aangrenzende schaal een tweede effect worden veroorzaakt, wat zal leiden tot Chaosreacties (Wanorde):

  • het effect van de eerste anomalie zal worden vervangen door de reactie van de nieuwe;
  • de vijand zal Chaos-schade ontvangen, evenals alle resterende schade van de vorige reactie, die geen tijd had om zichzelf volledig te realiseren.

Als gevolg: eerste anomalie + tweede anomalie => overgang naar een nieuwe anomaliereactie + extra schade door veroorzaakte chaos

Hoe u de schade door attribuutafwijkingen kunt vergroten

Schade door attribuutafwijkingen wordt berekend op basis van:

  • indicator van aanvalskracht en niveau van agenten die betrokken zijn bij het vullen van de schaal;
  • van de bijdrage van de eenheden om de indicator te vullen;
  • karakteristieke waarden "kennis van anomalie" en als factor specialiteiten van agenten, deelnemen aan het oproepen van een anomalie: als een groter percentage werd toegewezen aan een personage uit de Anomaly-klasse dan Aanval of Ondersteuning, dan zal de DPS hoger zijn, aangezien vertegenwoordigers van de Anomaly-specialiteit aanvankelijk bezig zijn met het opbouwen van kenmerken als 'anomalie' kennis” en “anomaliecontrole”, en niet kritiek .

Als we het laatste punt in meer detail bekijken, is het de moeite waard om ernaar te kijken specifiek voorbeeld: voor een stel aanvalstypekarakters die gespecialiseerd zijn in het elektrische attribuut en Shock - Anton Ivanov и Grace Howard.

Anton voltooide 70% van de anomalie-indicator en Howard voltooide de resterende 30%. Als gevolg de totale schade die door de reactie wordt toegebracht zal lager zijn, aangezien Anton een grotere bijdrage aan de schaal leverde en aanvankelijk geen extra investeringen had in kennis van de anomalie. Als Grace een grote bijdrage had geleverd aan het invullen van de indicator, zou het effect van de veroorzaakte anomalie krachtiger zijn geweest.

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Om de algehele schade als gevolg van een attribuutafwijking te vergroten, is het daarom belangrijk om niet alleen rekening te houden met de kwetsbaarheden en weerstand van de vijand, maar ook om op de juiste manier van personage te wisselen om de indicator te vullen, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan de agent die in eerste instantie is gespecialiseerd in deze mechanica.

Wat doet anomaliecontrole in ZZZ

Anomaliecontrole weerspiegelt de effectiviteit van het invullen van de attribuutanomalie-indicator. Dit betekent dat hoe hoger de indicator, hoe minder elementaire schade-aanvallen moeten worden uitgevoerd om de juiste reactie te veroorzaken. Echter, het kenmerk heeft geen invloed op de schade, dus het pompen ervan gaat altijd parallel met kennis van de anomalie en andere parameters.

Voor een comfortabel spel volstaat het om het kenmerk te verhogen tot 150-200 eenheden van agenten die zich richten op het spelen vanuit reacties, die al de optimale waarden van aanvalskracht, kennis van de anomalie en penetratie hebben verzameld. Vanwege het feit dat de schade als gevolg van een attribuutafwijking wordt berekend door de bijdrage aan de applicatie van elke held op te tellen met individuele statistieken, zal een hoge “controle” zonder goed in de schade te pompen een negatieve invloed hebben op de DPS voor squadronrotatie.

Wat levert het kennen van de anomalie in ZZZ op?

Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Kennis van de anomalie is gericht op het vergroten van de schade als gevolg van de veroorzaakte attribuutafwijking, waarbij één statistiekpunt +1% bijdraagt ​​aan de schadevermenigvuldiger. In tegenstelling tot ‘controle’, die het proces van het vullen van de anomalieschaal versnelt en de handelaar van abnormale schade de kans kan ontnemen om meer schade aan te richten, is het oppompen van ‘kennis’ gunstig voor elke held in het peloton. Ondersteuning bijvoorbeeld Setu, Nicole of RijnNaast het hoofdkenmerk kunt u bovendien kennis van de anomalie verzamelen om geen schade te verliezen door uw bijdrage aan het vullen van de indicator.

Hoe de kennis en controle over afwijkingen te vergroten

Wat het oppompen van kenmerken betreft, kunnen de volgende methoden worden gebruikt om de controle over en kennis van de anomalie te vergroten:

  • uitrusting versterker met een basisparameter of een passief effect dat de statwaarden in de strijd verhoogt. Apparatuur voor Anomaly-klasseagenten is in de regel gericht op het vergroten van kennis of controle.Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken
  • onder schijven rijden op de 4e positie staan ​​vinylplaten met als hoofdkenmerk “kennis”, en op de 6e plaats vind je “controle”. Onder de sets kunnen we "Freedom Blues" opmerken, wat de kennis van de anomalie met 30 punten vergroot.
  • Door de neigingen op te voeren, verhogen sommige agenten van de Anomaly-klasse de basiswaarde van een van de betreffende kenmerken. Bijvoorbeeld, Elegantie и Jane ontvang extra eenheden voor “controle”.Anomaliekennis en anomaliecontrole in ZZZ: hoe ze werken

Wie is geschikt voor het attribuut anomaliemechanica in ZZZ

Elk personage kan meer schade aanrichten door een attribuutafwijking: het is voldoende om de kennis en controlekenmerken van de anomalie te verbeteren bij een agent met een hoge toepassing. Op de lange termijn is er echter sprake van grote eenmalige schade compenseert geen verliezen in DPS van passieve vaardigheden en de algemene oriëntatie van het personage. Veel aanvalseenheden zijn bijvoorbeeld uitstekende statusapplicators, maar hebben ingebouwde kritiekbonussen die geen invloed hebben op de mechanismen in kwestie en dienovereenkomstig verspild zullen worden als ze tot een anomalie worden samengevoegd.

Hieronder staan ​​de personages die je kunt verzamelen kennis van anomalie en speel vanuit het type mechanica in kwestie:

karakterFuncties
Jane Doe
(Anomalie: fysiek)
Een afwijkende hypercarry die in een mono-fysiek en factie-team kan spelen, en ook uitstekende resultaten kan laten zien in een Chaos-pakket. Dankzij het belangrijkste passieve vermogen kan het Onslaught-effect kritieke schade aanrichten, waar de kans groot is. treffers zijn afhankelijk van kennis van de anomalie van het meisje.
Grace HowardGrace Howard
(Anomalie: elektrisch)
Hij voelt zich geweldig in mono-elektrische squadrons, waar hij zijn eigen schade ondersteunt of de grootste schade aanricht. Het belangrijkste voordeel is de extra mogelijkheid die de schade door Shock vergroot.
Burnice Wit
(Anomalie: brand)
Een referentie-dealer en applicator voor secundaire schade, ideaal voor Chaos-spel. Dankzij het passieve kan het Burning veroorzaken zonder op het veld te staan. Daarom wordt aanbevolen om te combineren met een afwijkende hoofd-DD die de tijd op het veld vult.
Piper Wil
(Anomalie: fysiek)
De belangrijkste passieve vaardigheid vergroot de accumulatie van fysieke afwijkingen ten koste van de “Power”-niveaus (max. tot 40%). Het behoren tot een fysiek element draagt ​​bij aan de constante burst-schade van Onslaught, een van de krachtigste reacties onder attribuutafwijkingen.
Soldaat 11Soldaat 11
(Aanval: vuur)
In de vroege stadia van het spel kan het worden verzameld door kennis van de anomalie en terugwinnen van de vurige anomalie, waardoor tegenstanders voortdurend worden “verbrand”. De beste optie is om de Chaos-reactie in samenwerking met Piper Wheel te implementeren.

Eenheden van attribuutafwijking

Laten we eens kijken naar de meest effectieve teams die de anomaliemechanismen voortdurend kunnen implementeren, waarbij ze één attribuut of chaosreacties uitspelen:

123
Jane DoeQingyiSeth Lowell
Nekomiya ManaNekomiya ManaPiper WilEnby DemaraEnby Demara
Anton IvanovAnton IvanovGrace HowardGrace HowardAlexandrina (Rina)Alexandrina
Grace HowardGrace HowardEnby DemaraEnby DemaraAlexandrina (Rina)Alexandrina
Soldaat 11Soldaat 11Piper WilLucy
Grace HowardGrace HowardPiper WilEnby DemaraEnby Demara

We hopen dat onze gids u heeft geholpen te begrijpen hoe de attribuutafwijking werkt in Zenless Zone Zero. Als je vragen hebt, schrijf ze dan naar opmerkingen, — de auteur of andere spelers zullen proberen te helpen. Lees andere ZZZ-gidsen in de relevante secties van onze website: het voltooien van speurtochtengidsenkarakter opbouwt и laatste nieuws.

Elfemoe
Wotpack.ru - games, nieuws, gidsen, walkthroughs
Abonneren
Melden over
gast
4 commentaar
Nieuw
Oud
Intertekst beoordelingen
Bekijk alle reacties
4
0
Laat een reactie achter! Schrijf op wat je van het artikel vindt.x