Adamantine Smeed in Baldur's Gate 3 is een oude smederij, waarvan de ingang via verborgen vallen ligt, gevaarlijke monsters in de vorm van magmatische mephits en een serieuze baas vertegenwoordigd door de Eeuwige Beschermer Grim. Als je slaagt voor elk van de vermelde tests, krijg je toegang tot uitrusting en wapens van zeer zeldzame kwaliteit: ijzersterk plastic en geschubd pantser, langzwaard, schild, kromzwaard en knots.
De onderstaande gids laat je zien hoe je de Adamantine Forge in Baldur's Gate 3 kunt vinden en gebruiken. Daarnaast zullen we de locatie van alle formulieren demonstreren en je vertellen hoe je Grim kunt doden.
Inhoud
- Hoe de passage van de Adamantite Forge te beginnen
- Hoe de Adamantine Forge te vinden in BG3
- Waar vind je alle vormen van de Adamantine Forge in Baldur's Gate 3
- Hoe een smederij te starten in Baldur's Gate 3
- Hoe Forge Eternal Defender Grim te verslaan
- Hoe de Adamantine Forge te gebruiken in BG3
- Kenmerken van Adamantine-apparatuur
- Hoe de Adamantite Forge-bug op te lossen
Hoe de passage van de Adamantite Forge te beginnen
Voor het eerst komt informatie over de Adamantine Forge de hoofdpersoon tegen tijdens de studie van de Terrible Hollow-locatie, die in Onderdonker. Ontmoeten Filro Grappig (ten oosten van de runencirkel "Underground - Sussur tree"; X: -31, Y: -140) en vecht met hem. Zoek dan naar het lijk "Gekrabbelde records".
Door interactie met het item, leer je over de Adamantine Forge, gelegen in de diepten van de onderwereld: de trappen ernaartoe worden bewaakt door een bewaker, kwetsbaar voor magma en een soort "hete hamer". Om de gewenste locatie te vinden, moet u ga naar Grimforge - een stad die eigendom is van dwergen.
Bereik het vervallen dorp (X: 24, Y: -178), ten zuidoosten van de eerder genoemde waygate "Underdark - Sussur Tree". Ondanks de algemene desertie is het territorium van de locatie niet leeg: ze worden bewaakt door een slavenjager genaamd Goh Amber.
Je kunt er niet doorheen glippen totdat je met succes een Persuasion/Intimidation-check hebt doorstaan ββof de man in een gevecht hebt verslagen.
Zodra de toegang tot het lagere niveau van het Dilapidated Village is geopend, ga je naar de pier en gebruik je boot dvergarov (X: -5, Y: -209) om de donkere wateren over te steken en Grifword-territorium binnen te gaan.
Tijdens de reis zal het team van de hoofdrolspeler een andere groep dwergen inhalen, waarmee je ook kunt vechten, of het conflict vreedzaam kunt oplossen met behulp van overtuigingskracht, intimidatie of bedrog.
Hoe de Adamantine Forge te vinden in BG3
Bereid een squadron voor voordat je op zoek gaat naar een smederij. Karakters om eerst te overwegen:
- Astarion Een onmisbare metgezel met hoge Agility-scores. Zal in staat zijn om elke val die onderweg tegenkomt te neutraliseren. Goed in ranged, toont ongelooflijke close range vaardigheden wanneer gespeeld met Stealth.
- storm - een krachtige tovenaar die de ploeg van veraf kan ondersteunen, wat belangrijk is voor het toekomstige gevecht met de hoofdbaas van de locatie, Grim.
- Laezel - een tank die de meeste vijanden afleidt. Vervangbaar Karlach.
- Schaduwhart - Een genezer die bondgenoten kan zegenen.
Spelpad [kort]
Om het hieronder besproken pad met succes te volgen, heb je een personage nodig klasse "Wizard" met een spreuk op het 2e niveau geleerd "Mistige stap", of een item dat de eigenschap heeft van een genoemde betovering (bijvoorbeeld Miststep Amulet, dat kan worden verkregen door Mintara te doden in Shattered Sanctuary).
Ga vanuit de Underdark - Grimforge runencirkel naar de Abandoned Vault via de trap en ga naar gevoerde houten planken (X: -620, Y: 313), die het gebied verenigt waar de opgravingen plaatsvinden, en een richel met een hoge stenen structuur.
Scheid een held van de groep die de Mist Step kan gebruiken. Gebruik dan de spreuk en teleporteer naar de richel aan de andere kant.
Ga naar de Underdark - Ancient Forge runencirkel om een ββsnelle teleportatie naar de locatie te activeren: nu kan elk teamlid naar de "geblokkeerde" zone teleporteren en een deel van zijn mogelijkheden gebruiken.
Weg over de hoofdbrug [lang]
Zoek tijdens het verkennen van Grimforge naar Scarjall (X: -661, Y: 442): een man heeft problemen met diep uit het hoofd - vee verzet zich tegen het werk, wat de chauffeur irriteert.
Directe pogingen om van de NPC te achterhalen wat er achter de blokkade schuilgaat, lopen op een mislukking uit. De dwerg is niet van plan om informatie met een vreemde te delen, maar het kan op andere manieren worden verkregen:
- Controleer op charisma15 SC): "Als je wilt dat ik je help, vertel me dan wat er is", - bij uitval blijft de berijder stil.
- Dubbele controle op intelligentie (zowel in het eerste als in het tweede geval - 5 SC): "Inspecteer het puin op iets ongewoons", - in geval van mislukking zal de hoofdrolspeler niets belangrijks kunnen zien tussen de hopen gewone stenen en mineralen.
- Mind Flayer-vaardigheden gebruiken: βLees de gedachten van de bestuurder met behulp van een parasiet. Wat zoekt hij hier? - de vaardigheid zal geen serieuze impact hebben op Scarjall, zijn geest is "afgesloten" van inmenging van derden.
Op geslaagde controles karmische kubussen de hoofdrolspeler ontdekt dat de Adamantine Forge zich achter het puin verschuilt. Het blijft alleen om de weg ernaartoe vrij te maken, de diepe rote te "overtuigen" om toe te geven en aan het werk te gaan.
Er zijn verschillende opties om uit te kiezen:
- "Hit the Rote", - zal een gevecht met dieren uitlokken.
- Wijsheidstest (15 SC): "Laat uit het hoofd open handpalmen zien en probeer het dier te kalmeren door met een zachte, rustgevende stem te praten", - in het geval van een mislukking, zal een gevecht met diepe rote worden uitgelokt.
- Wijsheidstest (15 SC): βKijk de buffel recht in de ogen. Laat zien dat je niet bang bent en dat alles in orde is., - in het geval van een mislukking, zal een gevecht met diepe rote worden uitgelokt. Indien succesvol, selecteer: "Om de rot te overtuigen om te ademen, te kalmeren en aan de slag te gaan, zonder ergens op te letten", - de buffel buigt nederig zijn hoofd voor de hoofdrolspeler en maakt de doorgang vrij.
Zodra de bruut een pad heeft vrijgemaakt, zal Scarjall de vreemdelingen bedanken en zijn wapen heffen om aan te vallen.
De buffel en haar kudde zullen de hoofdrolspeler te hulp schieten en optreden als geallieerde steun.
Nadat je de tegenstanders hebt verslagen, krijg je toegang tot een lange stenen brug die naar de bakken van de Adamantine Forge leidt.
Als je de brug nadert, zie je drie soorten vallen:
- waterspuwerstandbeeld (aan het begin en einde van de brug);
- marmeren platen (onderweg);
- vastzittende bakens (aan de randen).
Volg het verharde pad tot je bij een gesloten smeedijzeren hek komt (X: -650, Y: 373).
Om ze te ontgrendelen, gebruik je de spreuk "Magic Hand" en roep je een spookachtige ledemaat op naar de andere kant van het balkon.
Vervolgens kunt u met zijn hulp aan de hendel trekken en de doorgang ontgrendelen, die toegang geeft tot idool bal.
Vergeet niet om te communiceren met de vergulde kist en op te halen:
- stoffen zeldzaam pantser "Protective Spark Shield";
- Ongebruikelijk verbruiksartikel "Oil of Precision";
- Ongebruikelijk verbruiksartikel "Elixir of Lightning Resistance";
- goud (Γ127).
Waar vind je alle vormen van de Adamantine Forge in Baldur's Gate 3
Als je de verborgen uitgestrektheid van de Abandoned Vault verkent, kun je vormen van diamantachtige uitrusting en wapens tegenkomen. Vervolgens zullen we de exacte locatie van elk item demonstreren.
Lang zwaard vorm
Keer terug naar het begin van de brug en ga via de ijzeren trap naar beneden.
Gebruik Jump om er te komen lang zwaard vormen (X: -634, Y: 401).
Schild vorm
Voordat je op zoek gaat naar een vorm voor een schild, is het aan te raden verdeelde het team in twee groepen. Het is belangrijk dat het hoofdteam bestaat uit een sterk DPS-personage (zoals Laezel) en Astarion. Terwijl het eerste detachement op zoek gaat naar blanco's voor gietapparatuur, is de verantwoordelijkheid van het tweede de interactie met de hendels.
Nadat je de teams hebt gevormd, volg je een reeks stappen:
- Detachement nr. 1 "Jump" plaats op een beweegbare constructie. Activeer als gratis eenheidsheld #2 rechter hendelom het paneel naar voren te verplaatsen, dichter bij de poort. Klim van de ijzeren plaat en ontgrendel de doorgang met het gereedschap van de dieven (12 SC).
- Zoek rechts van de trap naar de overblijfselen Sharitische inquisiteur en inspecteer ze op de "Harpist's Key" en "Undelivered Letter". Bekijk de inhoud van het bericht. Daarnaast kun je in de boekenkasten in de buurt zoeken naar handige magische rollen.
- Klim naar het tweede niveau van de locatie en hack dubbele deuren. Neem het op tegen 3 Hellboars onder leiding van een Merregon-soldaat. Als beloning voor de overwinning ontvang je een ongebruikelijke "Merregon's Hellebaard", "Hellmetal Mask", en uit een luxe kist in de buurt kun je een ongebruikelijke "Firearm" kruisboog en wat goud (Γ131) pakken.
- Verlaat de kamer en ga naar de top van de locatie. Interactie met het skelet om te krijgen schild vorm (X: -697, Y: 410).
Scimitar-vorm
Terwijl je met squadron #1 communiceert, verlaat je de kamer waar de blanco voor het schild werd gevonden en ga je naar het zuidelijke deel van de hal. Bereik hoge grond met Jump en inspecteer het skelet op kromzwaard vormen (X: -603, Y: 329).
Foelie vorm
Volg deze stappen om de vorm voor de foelie te vinden:
- Schakel over naar team #2. Trek voor rechter hendelom de plaat terug te brengen naar zijn oorspronkelijke plaats, en nadat je "Jump" hebt geactiveerd, klim je erop. Ga dan naar de centrale brug.
- Volg de rechte weg en ren naar het einde van de brug.
- Schakel over naar selectie #1. Interactie met rechter hendelom het beweegbare platform omhoog te brengen. Schakel dan terug naar Squad #2 en gebruik Jump om op een roestige ijzeren structuur te landen.
- Terugkerend naar squadron #1, gebruik linker hendelom de plaat in de tegenovergestelde richting te verplaatsen. Wanneer het platform stopt, laat u het zakken met rechter hendel.
- Keer terug naar team #2. Spring naar de richel net boven het platform. Ga naar beneden, activeer de "Jump" opnieuw en ga ten slotte naar de smidse.
- Nadat je de Circle of Ancient Signs hebt geactiveerd, verplaats je squadron #1 naar de Underdark - Ancient Forge en verenig je het team.
Foelie vorm (X: -610, Y: 282), zal op zijn beurt te vinden zijn op de werktafel tegenover de waygate.
Plaat pantser vorm
Plaat pantser vorm (X: -596, Y: 297) - zwaar pantser bevindt zich op een richel, vanaf de tweede laag van de smidse. Ter referentie kun je een gigantisch mechanisme nemen dat in de buurt ligt (enigszins doet denken aan een versnelling).
Schaal pantservorm
Schaal pantservorm (X: -615, Y: 268) - medium pantser zal op zijn beurt worden gevonden in het oostelijke deel van de smidse.
Bij het naderen van het werkstuk zullen de hoofdrolspeler en zijn groep worden aangevallen geanimeerd pantser in een hoeveelheid van 4 stuks, waarvan er twee gespecialiseerd zijn in het toebrengen van schade in close combat, en de rest - in aanvallen van veraf. Als je ze verslaat, krijg je niets nuttigs, behalve wapens van het gebruikelijke type.
Hoe een smederij te starten in Baldur's Gate 3
Zodra alle formulieren zijn gevonden, kun je beginnen met het activeren van de Adamantine Forge. Maar daarvoor moet je vind mithril erts in Grimfordge.
Waar vind je mithril-erts
Op de locatie "Underdark - oude smederij" vindt u verschillende natuurlijke afzettingen van het gewenste erts.
1 bron van mithril-erts
Vanaf het punt waar de vorm van het geschubde pantser werd gekozen, ga naar beneden naar links. Let aan de andere kant op een mithril-ader - voor een gemakkelijke benadering kun je het team degroeperen en alleen met de hulp van één personage beginnen met mijnen.
De bron van het erts is kwetsbaar voor kracht en verpletterende schade: om de ader effectief te breken, kun je de puntige slagen van de staf of de Magic Missile-spreuk gebruiken.
2 bron van mithril-erts
Keer terug naar de runencirkel "Underground - Ancient Forge" en keer je er de rug naar toe, ga naar het hoofdmechanisme van de smid. Daal de trap af tot je een klif tegenkomt. "Spring" ga naar de andere kant.
Sla linksaf: Je ziet meteen een andere bron van mithril-erts. Van de tafel in de buurt kun je bovendien het boek "Sharite List" pakken, en interactie met de boekenplanken zal ertoe leiden dat de "Inventory" wordt gevuld met verschillende magische rollen.
Wees voorzichtig bij het naderen, de lavazone spawnt magmatische mephits in een hoeveelheid van 5-9 stuks: als je rustig erts wilt verzamelen, moet je de wezens van magma bevechten. Van de pluspunten - van het lijk van elk gedood monster kun je vervolgens een kostbare steen oppakken (agaat, malachiet, onyx, enz.).
Hoe de smederij te activeren
Eindelijk kun je de Adamantine Forge starten. Voor deze:
- Voeg mithril-erts in smeltkroes.
- Plaats een van de gevonden formulieren erin gietkamer.
- Klik op hefboom smeden.
Als je het goed doet, zakt de hoofdkamer van de smidse naar het niveau eronder, naar de lavaklep.
Interactie met hem zal resulteren in de verschijning van de hoofdbaas van de Adamantine Forge - Eeuwige beschermer van de smidse, Grim.
Hoe Forge Eternal Defender Grim te verslaan
Grim, de eeuwige verdediger van de smidse, is een geduchte tegenstander met een hoge hoeveelheid gezondheid en weerstand tegen de meeste soorten schade. Je kunt maar in één geval door een enorme auto heen breken - wanneer de "Heet".
Inzet van de ploeg voor de strijd
Het gevecht met de eeuwige verdediger kan veel problemen veroorzaken, dus we raden aan voordat je met de klep omgaat teamleden op de juiste manier indelen op het toekomstige slagveld:
- zet een personage op de smeltkroes die weet hoe hij de Misty Step-spreuk moet gebruiken;
- een held die in staat is om meerdere doelen tegelijk aan te vallen, plaats deze op een ronde schijf naast de gietkamer en de vormextractiehendel (bij voorkeur een mΓͺlee-eenheid);
- laat één personage achter bij de smeedhendel (bij voorkeur een magiër), het andere bij de lavaklep.
De algemene regeling zou er als volgt uit moeten zien:
Forge Defender Kill-tactieken
Volg deze richtlijnen om Grim te verslaan:
- Elke keer de baas loopt schade op, richt hij zijn aandacht op het personage dat hem het laatst heeft aangevallen. Ten tijde van de eerste gevechtscyclus moet de held die op de smeltkroes is geplaatst de laatste zijn die de baas aanvalt om de staat over te nemen "Het hoofddoel" Voor mezelf.
- Zodra de verdediger de smeltkroes nadert, gebruik je de spreuk op het personage dat erop staat "Mistige stap" en verplaats het naar het lagere platform. Op zijn beurt de held, gelegen op het platform met hefboom, zou dezelfde hendel moeten activeren.
- De schade die wordt veroorzaakt door het loslaten van de smeedhendel is de basis waarop je kunt vertrouwen tijdens gevechten.
- Het hoofdpersonage, dat zich aanvankelijk op het lagere platform bevindt, moet gericht zijn op doden magmatische mephits. Aanvallen tegen de baas vallen niet onder zijn verantwoordelijkheid.
- Voorwaarde "Heet" beΓ―nvloedt op een negatieve manier het frame van Grims lichaam en stelt de hoofdrolspeler en metgezellen zo in staat de vijand te doorboren. Niet vergeten elke 2 beurten werk de status bij door interactie met de lavaklep, anders veroorzaakt zelfs het trekken aan de hendel geen schade.
Door je aan de bovenstaande hoofdpunten te houden, kun je in de kortste cycli dichter bij het verslaan van de Eeuwige Beschermer van de Smidse, Grim, komen.
Ontvang als beloning een heavy Grimmige schedelhelm een zeer zeldzame eigenschap die de eigenaar beschermt tegen voltreffers, weerstand biedt tegen brandschade en ook het gebruik van de Hunter's Mark-spreuk mogelijk maakt.
Eindelijk zal het mogelijk zijn om eerder gemaakte apparatuur uit de gietkamer te halen.
Hoe de Adamantine Forge te gebruiken in BG3
Zodra de baas is verslagen, kun je de Adamantine Forge vrij gebruiken. Volg hiervoor de gebruikelijke stappen:
- Voeg mithril-erts in smeltkroes.
- Plaats een van de formulieren erin gietkamer.
- Klik op lava klep, en na - op hefboom smedenpantser te maken.
Overweeg vervolgens de kenmerken en speciale eigenschappen van elk wapen en elke uitrusting.
Kenmerken van Adamantine-apparatuur
Pantser & Wapens | Type | Eigenschappen |
---|---|---|
Gemiddeld pantser [KB - 16] |
| |
Zwaar pantser [KB - 18] |
| |
Schild [KB - +2] |
| |
Licht, Snijden, Schermen [4-9 eenheden schade] |
| |
Anderhalf, Snijdend [6-15 eenheden schade] |
| |
Bot [6-11 eenheden schade] |
|
Hoe de Adamantite Forge-bug op te lossen
Sommige spelers ervaren bij het opnieuw gebruiken van de smederij (na het doden van een baas) het probleem van een vastzittende lavaklep of een hendel die de smeltkroes activeert. De volgende stappen kunnen helpen dit probleem op te lossen:
- Reageer opnieuw op de smeltkroes, de gietkamer, de lavaklep en de smeedarm.
- Schakel de "Turn-by-step-modus" in en voldoe, met een team van 4 personages, achtereenvolgens aan de voorwaarden voor het activeren van de Adamantine Forge (sommige gebruikers merkten op dat met een onvolledige groep de hamer die de smeltkroes raakt niet de "noodzakelijke "effect erop).
- Start het spel opnieuw: sla op, ga naar het "Hoofdmenu" en start de laatste opslag opnieuw.
- Herstart het gevecht met de Eternal Defender of the Forge als je de juiste save hebt.
Lees verder:Hopelijk heb je met onze gids geleerd hoe je de Adamantine Forge in Baldur's Gate 3 kunt lanceren en gebruiken, en waar je alle formulieren kunt vinden. IN opmerkingen je kunt vragen stellen over het materiaal van het artikel zodat de auteur of de spelers kunnen helpen. In het relevante gedeelte van onze website kunt u ook vinden andere spelleiders.
Mijn zware onvermurwbare pantser is afgeluisterd: alleen de bovenste helft is zichtbaar en het onderste deel heeft de vorm van een soort korte staart, er zit ook een opening in de texturen in het gebied van de riem, waardoor de leegte van het personage ontstaat zichtbaar t_t Ik heb het op Shadow en Laezel gezet - beide hebben dezelfde weergave.
Mijn onvermurwbare zware pantser is buggy: er is alleen de bovenste helft, en waar er vloeren zouden moeten zijn, hangt een soort stompe staart naar beneden, en in het gordelgebied is leegte zichtbaar. Ik heb het aan Shadow en Laezel gehangen, aan allebei hetzelfde.
Serieus, zou hij door een smederij kunnen worden genageld? Mijn krijgerkarakter met het enige verpletterende wapen βSalamiβ sloeg hem met deze worst onder een snelheidsdrankje
Als je van de smederij langs het tweede pad gaat, naar waar het vuurelement door de lava loopt, zul je op het eiland een kist met een bewust amulet vinden. Dit is nodig voor de zoektocht, en het is sowieso nuttig)
Het hele punt van de bug voor hergebruik van smederijen is de botsingscurve. Als je de baas met een hamer doodt, raad ik aan om het spel vΓ³Γ³r elke treffer op te slaan. En dan is het aan jouw smaak: grijp het moment waarop hij nog 5-10 HP over heeft, vlieg de baas opzij en maak hem af, of rol de positie van de overblijfselen zodat deze de details van de smidse niet overlappen.
Kameraden, hallo allemaal! Het probleem met de tweede heat. Inactief is noch de smeltkroes, noch de hamerhendel, noch het lavawiel. Platform omhoog en omlaag gebracht - geen resultaat. Is dit een bug of kan ik er iets aan doen dat helpt? Een vuurgolem gedood die in de buurt liep, wat misschien van invloed was? Alvast bedankt voor je advies!) Beter per post, ik lees het altijd.
Hallo! Dit is een bug die momenteel bestaat hoofdzakelijk opgelost door de hoofdbaas van de locatie, Grim, opnieuw te doden (je moet het opslaan opnieuw starten).
Kan het platform omhoog worden gebracht? Ik dacht dat ze daar zo bleef liggen.
Schade door kromzwaard en knots (geen statistiekmodificatoren) 1-6 langzwaard 1-10 (1-8).
de blokkade kan worden opgeheven met behulp van Will's buitenaardse ontlading
een andere oplossing voor het maken van het tweede item, als niets helpt, verdelen we de groep, nemen 1 wenkbrauw naar het dichtstbijzijnde portaal, de rest maakt het item in de smidse, springen nu alle 4 naar het kamp, ββverenigen de groep, selecteren de wenkbrauw die staat bij het portaal en keert terug van het kamp, ββwe steken de poort in en selecteren hetzelfde punt, iedereen wordt naar de haven geport.
als je onmiddellijk na het doden van de baas het tweede item in de smidse wilt maken, maar er is nep-lava op de vloer die geen schade aanricht, til dan eerst het platform op en herhaal vervolgens dezelfde stappen die je hebt uitgevoerd om het eerste item te maken
Over het algemeen leveren treffers op warags niet altijd kritiek op. Er was een fout in de vertaling van het spel, het bedoelde met objecten. Op de deur - altijd voltreffer, op de vijand-tegenstander - zoals elk ander zwaard.
Bedankt! Laten we een verduidelijking aan de tabel toevoegen. Met:
Hey there!
In de kenmerken van de adamantine foelie zou het worden gecorrigeerd van snijschade tot verpletterende schade π
Bedankt, opgelost. Met:
Goededag!
Er was een vraag: het erts is niet bijgewerkt in de bronnen? Begrijp ik het goed dat een item maar één keer gemaakt kan worden?
Niet bijgewerkt, maar er zijn twee stukken van de tweede look in de smidse)
alle 6 items kunnen worden gemaakt. er zijn 6 stukken erts in de ondergrond
Waar precies in de ondergrond? Ik ging bijna overal langs, maar vond geen enkele mithril-ader
En waar al deze 6 stuks te vinden zijn? Er zijn er maar 2 in de hele keuken
Waarom misleid je mensen? Er zijn slechts 2 stukken erts in de kerker, dus twee dingen