Nieuwkomers bij The Elder Scrolls Online worden geconfronteerd met het probleem van het kiezen van een klasse. Er zijn geen ideale opties: elk heeft zijn eigen sterke en zwakke punten. We bieden een selectie aan beste lessen voor beginners, wat niet moeilijk te beheersen zal zijn zonder speciale ervaring. Ze zijn echter ook relevant voor ervaren spelers, dus superioriteit garanderen boven andere klassen.
Tempelier (Tempelier)
De beste klasse voor een beginnende solospeler in TESO is de tempelier. Op elk moment van het spel kan hij overleven dankzij zijn vaardigheden. De rotatie is eenvoudig. kies beter mana-versie deze klas. Laten we nu verder gaan met de mogelijkheden om het spel te starten.
Van een filiaal "Speer van de Aedra":
- "Stampslagen". Gebruikt mana. Het is de moeite waard om het spel ermee te beginnen. Raakt vijanden voor je in een kleine kegel. Bovendien wordt een deel van de schade teruggegeven in de vorm van HP-rug, waardoor de speler wordt genezen. Ga naar "Penetrating Sweep" om het effectgebied van de spreuk te vergroten (als je meer vijanden raakt, kun je de toename in HP verhogen, die zal terugkeren naar de speler).
- "Doordringende rand". Een passieve vaardigheid die verantwoordelijk is voor de toename van kritieke treffers bij het gebruik van vaardigheden van deze tak. Verhoogt enigszins het potentieel van een personage als DD.
- "Brandend licht". Hiermee kun je extra magische of fysieke schade aanrichten met een kans van 25% als je vaardigheden uit deze tak gebruikt. Heeft ook invloed op de rol van de speler als DD.
Van een filiaal "Genezend Licht":
- "Overhaaste ceremonie". Gebruikt mana. Geneest het personage of een bondgenoot in zijn buurt. Upgrades om de overledene of levensadem te eren. Als je in een groep speelt, is het beter om de tweede optie te nemen (twee bondgenoten genezen), in andere gevallen - de eerste optie (een deel van de mana teruggeven voor gebruik op een gewond doelwit).
- "Wever van het licht". Passief vermogen. Geeft bonussen aan spreuken in deze branche. Hiermee kunt u het potentieel van de speler als genezer vergroten.
- "Genezing". Passief vermogen. Verhoogt de genezende kracht van spreuken in deze tak. Verhoogt het potentieel van de speler als genezer.
Tempelier - een klasse die niet alleen een genezer in een groep kan zijn, maar ook een tank of DD, wat handig is als je solo speelt of rekruteert in kerkers.
Voogd (wijk, Varden)
Op de tweede plaats staat de Guardian. Best een handige klasse, aangezien zijn vaardigheden zowel gericht zijn op het aanrichten van schade als op genezing. In een solo-spel kan de tempelier, gebruikmakend van de vaardigheden van de Animal Helpers-tak, zichzelf vasthouden, en in Hi-End (kerkers) onthult hij zichzelf als een genezer met vaardigheden van de Green Balance-tak. Beginners moeten kiezen stam versie klas. Nu - naar de vaardigheden om het spel te starten.
Van een filiaal "Dierenhelpers":
- "Duiken". Gebruikt mana. Roept een Rock Rider op die schade aanricht en een kans heeft om een vijand te verdoven als deze meer dan 7 meter van de speler verwijderd is. Je moet upgraden naar "Cutting Dive" (mana vervangen door uithoudingsvermogen, extra schade en de mogelijkheid om bloedingen te veroorzaken na een verdoving wanneer deze opnieuw op een doelwit wordt gebruikt).
- "Zuivering". Gebruikt mana. Roept "kakkerlakken" op die tot zes vijanden aanvallen en magische schade aanrichten. Moet worden geüpgraded naar Underground Assault. In plaats van mana wordt uithoudingsvermogen gebruikt en in plaats van magie brengen ze gifschade toe, waardoor de inkomende schade aan vijanden toeneemt.
- "Vrouwelijk net". Gebruikt mana, herstelt het. Upgrade naar "Netch Male", die het uithoudingsvermogen zal herstellen.
Van een filiaal "Groene balans":
- "Paddenstoelgroei". Gebruikt mana. Plant paddenstoelen, geneest de speler en bondgenoten. Het is beter om later te upgraden naar Soothing Spores, waardoor de genezing toeneemt en de grondstof verandert van mana in stamina.
- Allemaal passieve vermogens. Ze verbeteren de mogelijkheden van deze tak, waardoor het potentieel van de speler als genezer aanzienlijk wordt vergroot.
Van een filiaal "Omarming van de winter":
- "Frost Mantel". Gebruikt mana. Verhoogt de overlevingskansen. Upgrade naar bevroren fort.
- "Bevroren pantser" en "Piercing Cold". Deze twee passieve vaardigheden zijn essentieel voor een beginnende speler. De eerste verhoogt de weerstand bij het gebruik van de vaardigheden van deze tak, en de tweede verhoogt de magie en koude schade.
Houder - Een diverse klasse waarvan de vaardigheden vrij eenvoudig te gebruiken zijn. Net als de Tempelier kan de Hoeder bijna elke rol vervullen.
Dodenbezweerder (Necro)
Deze klasse wordt pas ontgrendeld na aanschaf van de Elsweyr DLC, maar door het aan te gaan, kan een beginner snel betrokken raken bij de rol van 'meester van leven en dood'. Kies vaker stam versie klas. De rotatie van vaardigheden is eenvoudig, dus aan het begin van het spel kan de speler alleen overleven. In Hi-End kan de necromancer ook solo overleven en de groep helpen met genezing of zelfs het absorberen van schade, d.w.z. tanken. Overweeg wat de moeite waard is om te nemen voor een beginner die zojuist een personage van deze klasse heeft gemaakt.
Van een filiaal "Thomab Lord":
- "Vlammende schedel" Gebruikt mana. Werpt een schedel en brengt brandschade aan. Elke derde worp verhoogt de schade van de vaardigheid met 20%. In de toekomst kun je overschakelen naar "Gifschedel", waarbij je het type schade en de gebruikte grondstof verandert.
- "Recycling". Passief vermogen. De dood van de vijand maakt het gebruik van enkele van de vaardigheden van deze branche gratis.
Van een filiaal "Bone tiran":
- "Dood Oogst". Gebruikt mana. Brengt schade toe aan vijanden, maakt een zwaai met de zeis, geneest de speler. Hoe hoger de maximale gezondheid, hoe sterker het vermogen. Vervolgens kun je naar de "Destructive Harvest" gaan. Vaardigheid besteedt nu uithoudingsvermogen en onevenwichtigheden.
- "Benen pantser". Gebruikt mana. Verhoogt de fysieke en magische weerstand gedurende 20 seconden. De keuze van morph is al de voorkeur van de speler zelf. Je kunt vijanden aantrekken, of je kunt de kosten van sommige vaardigheden verlagen.
- "Onnatuurlijke selectie". Passief vermogen. Herstelt mana en uithoudingsvermogen wanneer vijanden sterven.
Van een filiaal "Levende dood":
- "Genezing van het vlees". Gebruikt mana. Hiermee kun je een speler of bondgenoot genezen, maar tegelijkertijd een negatief effect opleggen dat de regeneratie vermindert. De moeite waard om te upgraden naar Blood Sacrificial Offering als je als genezer wilt spelen. Zo kun je een andere speler genezen.
- "Verdomde genezing". Een debuff toegepast op de speler verhoogt genezing. Hiermee kun je de debuff van Mend Flesh gedeeltelijk overschrijven
In de toekomst kun je niet alleen spelen als schadehandelaar en genezer, maar ook als tank. De nadruk aan het begin van het spel moet liggen op de Deadly Harvest, waarmee je de vijand kunt beschadigen en de speler kunt genezen.
Zwaard van de Nacht (NB)
Aan de top drie kwam zo'n klasse als de NB net iets te kort. Voorkeur klasse mana-variant, waarin de speler zich aan het begin van het spel goed voelt. In high-end content zal hij het ook goed doen, aangezien veel van de vaardigheden ranged zijn, wat spreekt van een range-speelstijl. Vaardigheden zijn al moeilijker onder de knie te krijgen, maar je kunt eraan wennen. Overweeg wat het beste is om aan het begin van het spel te nemen.
Van een filiaal "Liquidatie":
- "Slayer's mes". Gebruikt mana. Magische schade wordt toegebracht en tegenstanders met een lage HP ontvangen meer schade (tot 300%). Upgrade naar Pierce. Dan kunt u de impactafstand vergroten tot 15 m.
- "Meester moordenaar". Passief vermogen. Verbetert de kracht van wapens en spreuken terwijl ze onzichtbaar zijn, en verlengt de verdovingstijd wanneer ze van onzichtbaar worden geraakt.
Van een filiaal "Schaduw":
- "Schaduwdekking". Gebruikt mana. Hiermee kunt u in onzichtbaarheid gaan. Het is de moeite waard om te upgraden naar Shadow Vision, waardoor de kans op voltreffers in onzichtbaarheid toeneemt tot 70%.
Van een filiaal "Absorptie":
- "Strijd". Gebruikt mana. Brengt magische schade toe aan een vijand, waardoor de speler een deel van de toegebrachte schade krijgt als HP. Moet worden geüpgraded naar Consume Soul. Dit verhoogt de schade en het HP-percentage voor de genezer.
- "Zieleneter". Een passieve vaardigheid die het uitgaande effect van genezing verbetert bij het gebruik van vaardigheden uit deze tak.
Je moet voorzichtig zijn bij het starten van het spel als de mana-versie van de schurk, omdat hij niet veel genezende vermogens heeft, maar na verloop van tijd onthult de klasse zich op een heel andere manier.
Tovenaar (Sorc)
Een van de moeilijkste klassen om te spelen in TESO is de tovenaar. Hij zal veel schade oplopen als hij de slag van de vijand niet kan ontwijken. In Hi-End zal de tovenaar daarentegen grote schade aan de vijand kunnen toebrengen, terwijl hij op een relatief veilige afstand van hem blijft. Een beginner zou moeten inslaan mana. Vaardigheidsrotatie is ingewikkelder dan NB. Overweeg welke vaardigheden beginners in het begin nodig hebben.
Van een filiaal "Zwarte magie":
- "Kristallen Scherf". Gebruikt mana. Werpt kristallen naar een vijand en brengt magische schade toe. Het is de moeite waard om te upgraden naar "Crystal Fragments", wat de schade vergroot, de kosten van de spreuk verlaagt en het mogelijk maakt om de vaardigheid opnieuw te casten bij het gebruik van andere vaardigheden van deze tak.
- "Onheilige kennis". Passief vermogen. Verlaagt de kosten van gezondheid, magie en uithoudingsvermogen om spreuken uit te spreken.
- "Bloedmagie". Passief vermogen. Geeft een schijn van vampirisme.
Van een filiaal "Roep Daedra op":
- "Een onstabiele dienaar oproepen". Gebruikt mana. Roept een huisdier met elektrische schade op om naast je te vechten. Kan gedurende 10 seconden schade toebrengen aan vijanden om hem heen. Moet worden geüpgraded naar Summon Explosive Servant, die meer schade aanricht en vijanden verdooft.
- "Opbrengst". Passief vermogen. Het doden of verdrijven van een huisdier herstelt mana.
Van een filiaal "Oproep van de storm":
- "Woede van de Magiërs". Brengt elektrische schade toe aan een vijand. Wanneer de gezondheid van de vijand minder dan 20% is, wordt extra elektrische schade toegebracht aan het doelwit en iedereen eromheen. De moeite waard om te upgraden naar Mage's Wrath, die doelschade en AOE-schade verhoogt.
- "Vorm van bliksem". Creëert een elektrische schaal die vijanden schokt die te dichtbij komen met elektriciteit. Moet worden geüpgraded naar Unstoppable Storm om het personage te versnellen en de duur van de betovering te verlengen.
- "Condensator". Passief vermogen. Snellere regeneratie van mana.
- "Energie opladen". Passief vermogen. Verhoogt fysieke en elektrische schade.
Draken Ridder (DK)
De laatste plaats is van DK, wiens rol een tank is. In het begin is het niet erg gemakkelijk voor hem om te spelen, aangezien zijn schade niet zo hoog is als die van de Guardian of Templar. In Hi-End laat de DK zich zien als een klasse die enorm veel schade kan opvangen en terug kan aanvallen. Je kan kiezen stam ridder. Vaardigheidsrotatie is moeilijk. Nu - over de vaardigheden voor "tanks" aan het begin van het spel.
Van een filiaal "Brullende Vlam":
- "Lava Zweep". Gebruikt mana. Brengt vuurschade toe aan vijanden. Moet worden geüpgraded naar Flame Whip, verlaagt de kosten van het volgende gebruik van dezelfde vaardigheid en geneest de speler voor een bepaald aantal HP.
- "Verzengende staking". Gebruikt mana. Brengt onmiddellijk vuurschade toe aan een vijand en gedurende nog eens 10 seconden. Brengt de Burning-status op vijanden. Je moet overschakelen naar Poison Claws, de hulpbron veranderen van mana naar stamina, schade van vuur naar gif, dat geleidelijk harder toeslaat, en de brandende status naar Poison.
- "Ontsteking". Passief vermogen. Verhoogt Burn en Poison-schade en geeft een deel van mana of stamina terug, afhankelijk van de status.
Van een filiaal "Draak zou kunnen":
- "Spiked pantser". Gebruikt mana. Verhoogt de fysieke en magische weerstand. Slingert nabije vijanden met spikes. Moet worden geüpgraded naar "Explosive Armor", dat magische schade terugbrengt naar vijanden die je hebben aangevallen.
- "Ijzeren huid". Passief vermogen. Vermindert inkomende schade van een vijand.
Van een filiaal "Hart van de aarde":
- "Stenen vuist". Gebruikt uithoudingsvermogen. Brengt schade toe aan vijanden in de buurt. Nadat ze met een vuist de grond hebben geraakt, verschijnen er fragmenten die, door de vaardigheid opnieuw toe te passen, op de vijand kunnen worden gericht, schade kunnen toebrengen en de vijand opnieuw kunnen bedwelmen. Upgrades naar Stone Giant, die extra schade aanrichten.